Aihe: Opeth
1 2 3 4 559 60 61 62 63100 101 102 103 104
mrk
11.11.2014 14:03:53 (muokattu 11.11.2014 14:05:08)
Puolukki: Mihis aikoihin tuol pakkahuoneel on tavannu arkikeikat alkaa?

Fullsteam Records & Agency facebookissa:

Aikataulut molemmille keikoille:
ovet auki 19:00
ALCEST 19:45
OPETH 21:00
"Short On Long Term Goals"
lapio
11.11.2014 15:07:03

Burn: Tuskan päälavalla oli 2006 melkonen hittisikermä:

The Grand Conjuration
The Amen Corner
White Cluster
Closure
The Leper Affinity
Deliverance
Ghost of Perdition

Ja Åken laulanta oli vielä tuohon aikaan täyttä timanttia, joten mahlat valuivat pitkin reisiä melko täysiä. Lindgrenkin oli vielä messissä.

Huippuli keikka oli.
H/E
11.11.2014 18:48:02
Torniojaws: Setlist.fm:n mukaan mitään noista kolmesta ei ole soitettu. Atonementiä sen sijaan on soitettu 53 kertaa, viimeksi tämän vuoden elokuussa (sijalla 43 ao. listassa).

http://www.setlist.fm/stats/opeth-63d682c3.html

No katos vaan, kumma kun biisi ei ole koskaan osunut settilistoissa silmiin. 53 on yllättävän paljon jos luku yhtään pitää paikkaansa
Torniojaws
11.11.2014 19:26:05

H/E: No katos vaan, kumma kun biisi ei ole koskaan osunut settilistoissa silmiin. 53 on yllättävän paljon jos luku yhtään pitää paikkaansa

Tässä näppärälaatuinen live viime vuodelta: https://www.youtube.com/watch?v=uylPl2ywQsE
Vortech Industrial Death Metal
pehko
11.11.2014 20:18:06

Torniojaws: Tässä näppärälaatuinen live viime vuodelta: https://www.youtube.com/watch?v=uylPl2ywQsE

kattelin tuosta samasta keikasta Ghost Of Perditionin. samanlaista mölinaa vieläkin nuo örinät. saattana
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Vessajono
12.11.2014 02:09:05
"What's your last name, motherfucker?" :D

Aikasta kelpo veto. En karjunut eikä mitään valunut reisille mutta en toisaalta koe tulleeni huijatuksikaan.
Lähetetty Windows Phonesta
Hetfield
12.11.2014 02:38:39

Vessajono: "What's your last name, motherfucker?" :D

Aikasta kelpo veto. En karjunut eikä mitään valunut reisille mutta en toisaalta koe tulleeni huijatuksikaan.

Hoho, Åken välispiikit taas.

Murinat ei olleet entisellä tasolla, mutta muuten viihdyin ihan saatanan hyvin. Tosi monipuolinen setti, joka ei jättänyt itselleni mitään toivomisen varaa ja jopa uuden levyn vähiten suosikkibiisejä oleva Elysian Woes toimi hyvin. On ne perkeleen kovia soittomiehiä. Hieman vielä pidempi keikka oli mitä etukäteen oletin, olipahan rahalle hyvää vastinetta.

Oliko muuten ne Åken valkoiset PRS:t jotain uusia vai jonkun toisen hemmon signatureja? En ollut ennen nähnyt moisia hällä.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
haunted
12.11.2014 10:34:23 (muokattu 12.11.2014 10:39:29)
Vessajono: "What's your last name, motherfucker?" :D

Musta oli hyvä setti, ja pöydän taakse oli ainaki vitunhyvät saundit mun makuun. Toi "What's your last name, motherfucker?" jatku viä muttei kuulunu kunnolla: "I'll bet it's Shit" tjms :D

edit

Onko Joakimillä ollu noita kilkuttimia aikasemmin kiippareitten vieres? En ole huomannu jostain syystä!

Ja Axen soitto on vaan törkysen hyvää (tai no kaikkien noitten on). Muutamien veisujen maltillinen temmonpudotus toimi niinku häkä!
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
kojones
12.11.2014 10:41:54
haunted: Musta oli hyvä setti, ja pöydän taakse oli ainaki vitunhyvät saundit mun makuun. Toi "What's your last name, motherfucker?" jatku viä muttei kuulunu kunnolla: "I'll bet it's Shit" tjms :D

Noinhan se oli joo. Tosi hyvä keikka muttei vitummoinen, 5/5.
Vessajono
12.11.2014 11:16:49
haunted: Musta oli hyvä setti, ja pöydän taakse oli ainaki vitunhyvät saundit mun makuun.

Mä pysäköin itseni siihen valomiesten perään, takimmaisen aidan kohdalle ja aluksi meinas tuntua, että varsinkin rummuista tulee enemmän jotain seinien kolinaa kuin suoraa soundia mutta kyllähän se siitä tasottu. Laulujen osalta sitten taas kliinit tuntu tulevan paljon lujempaa. Tiettyhän toi voi olla jo ihan Åken hlökoht. ongelmakin mutta aika dramaattinen ero tuntui välillä olevan.

Mutta ei mitään valittamista sinänsä. Jees ja ok. Etupäässä näkyi muuten olevan joku Soundcraftin analogipulsa ja räkkikamaa, ei oo näemmä digidigi vielä itsestäänselvyys isommillakaan bändeillä.
Lähetetty Windows Phonesta
laakeri
12.11.2014 11:37:33 (muokattu 12.11.2014 12:23:01)
haunted: Onko Joakimillä ollu noita kilkuttimia aikasemmin kiippareitten vieres? En ole huomannu jostain syystä!

Mitähän kilkuttimia tarkoitat? Bongot ukolla on ainakin tainnut olla mukana alusta saakka.

Tuli nyt sitten vihdoin nähtyä tämä bändi livenä. Soundeja en osaa oikein vertailla normiin koska en ole käynyt aiemmin kuin pienissä keikkapaikoissa joissa soitetaan paljon hiljempaa, mutta vähän muhjuista oli omalla paikallani suht lähellä lavaa. Paremmat korvatulpat olisivat varmaan auttaneet tai paikan vaihtaminen. Eipä tuo nyt kuitenkaan sen suuremmin haitannut, vaikka pari kohokohdiksi ennakoimaani kohtaa vähän ikävästi lässähtikin kun Åken kitarasta ei saanut mitään selvää.

Meno oli kuitenkin kovaa ja välispiikit rytmittivät keikkaa kivasti. Settilista ei ollut täydellinen mutta hyvä joka tapauksessa, ja jo pelkästään pari alkupäässä kuultua klassikkoa olivat sellaisia että olisin ollut näkemääni tyytyväinen vaikka loppuilta olisi soitettu Yön tai Mamban covereita. Kaiken kaikkeaan hieno kokemus ja Åkessoninkin soittoa oli kiva kuunnella ja katsoa livenä, vaikka olen miestä soittotyylistään vähän dissannutkin.
haunted
12.11.2014 11:49:33
laakeri: Mitähän kilkuttimia tarkoitat? Bongot ukolla on ainakin tainnut olla mukana alusta saakka.

noita just meinasin, menny ohi livepätkissä multa täysin!
Kanjonit
12.11.2014 14:22:45

Uudet biisit toimi livenä helvetin hienosti. Varsinkin Cusp. Paljon parempi pienellä lisäsäröllä, soivilla rummuilla ja härskillä laulukaiulla. Biisin aikana bändin takana vilkkuneet vihreät valot tulee taatusti uniin jossakin vaiheessa. Hieno kaoottinen tunnelma välitty.

Jos olisin itse saanu valita settilistan se olisi ollut paljon paskempi. Varjelin itseäni viimeiseen asti settispoilereilta ja kyllä kannatti.

Pittiäkin jotkut ryhtyivät edessäni pyörittämään mutta onneksi asiansa osaavat järjestysmiehet rauhoittivat tilanteen ja huligaanit taantuivat heiluttelemaan olkapäitään paikallaan.
"God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011-
reaper666
12.11.2014 16:49:38
Demon of the fall soi äsken rockilla. Oho!!
Ruutukunkku
12.11.2014 16:56:24
Oliko showtime klo 21?
You are number six
haunted
12.11.2014 16:58:10
Ruutukunkku: Oliko showtime klo 21?

Jep. Aikalailla tasan.
Kulkunen
12.11.2014 17:08:04
Rakenna talo niin löydät tien tai rakenna tie niin tulee talo vai miten hä.
Geffen
12.11.2014 17:19:51

Kanjonit: Pittiäkin jotkut ryhtyivät edessäni pyörittämään mutta onneksi asiansa osaavat järjestysmiehet rauhoittivat tilanteen ja huligaanit taantuivat heiluttelemaan olkapäitään paikallaan.
Olet näköjään rajoittanut kuuntelusi kahteen vikaan levyyn ja et tunnu tuntevan Opethia ja sen kokonaistuotannon tyyliin sopivia pittejä. Tai et taida olla metallimies. Tai sitten oli sarkasmia järkkäreiden osaamista kohtaan :D
More I learn, Less I know for sure.
laakeri
12.11.2014 17:36:03
Kyllä pitti aika vapaasti pyöri ainakin siinä lavan lähellä turvamiesten läsnäolosta huolimatta. Lähinnä seurasivat tilannetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)