Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5191 192 193 194 195343 344 345 346 347
Attew
08.11.2014 11:53:08

LaMotta: Tällainen vienee vähiten tilaa http://az58332.vo.msecnd.net/e88dd2 … /Products55300-1200x1200-406442.jpg Itse jostain syystä en pidä kaulasta roikottamisesta pysyvänä säilytyksenä.

Toi kävi mielessä, mutta muistelisin ettei tuo Schecterin vee istu mitenkään päin. Ja toisekseen ei noita ktaroita ihan hirveästi loppujen lopuksi ole. Emännän kanssa puhuttiin jos osan ottaisi olkkariin. Esim. akustinen olis kyllä parempi olkkarissa kun tulee tartuttua sähkökitaroihin jos niitä on käden ulottuvissa. Kohta lähen vantaanportin äffään ihmettelemään.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
sustain65
08.11.2014 12:06:09
joku muu sikko: Seinäpidikkeitä ehdottomasti. Kaikki säästynyt lattiatila on ainakin mulle tärkeä asia. En ole ikinä huomannut että kaulasta roikottaminen vaikuttaisi kitaroihin mitenkään. Toisaalta en kyllä mitään tikkukaula ibanezeja omistakaan. Enemmän taitaa kaulaa "vääntää" se kymmenien kilojen voima millä kielet sitä vääntää..

Vaikka monessa Ibanezissa onkin ohut kaula, niin asia on kutakuinkin epärelevantti tässä yhteydessä. Ainakin omassani kaula on ihan yhtä stabiili kuin muissakin kitaroissa, ehkä se titaanin käyttö tekee sen.
mopar
08.11.2014 12:19:14

Laulava Kylätohtori: ..... Oletko muuten testannut pistää gainit klo 9 master volume täysillä, jolloin soundi on lähes puhdas? Osaatko verrata, oliko Dustyn Marshall kanava kovinkin radikaalisti erilainen kuin tuo sulla ollut plexi-johdannainen...

En nyt sanoisi että mitenkään radikaalisti ois erilainen. Kyllähän se kuulosti taivaalliselta kun väänsi volat sinne kipurajalle. Ois varmaan jollain keinokuormalla ollu mukavampi. Siinä oli kyllä taakse modattu jonkunlainen masteri, mut säröt kuulosti mun korvaan sillä ihan pierulta.
Savu
08.11.2014 12:47:04
Kova kamppailu Ibanez LP ja AR-300 välillä. Jomman kumman täytyy kotiutua, mutta päätös on vaikea.
"Torilla" tavataan!
Jukka Häikiö
08.11.2014 18:31:03

Laulava Kylätohtori: Jonkinlaista Plexi-gasia on ilmassa.

Noissa Plexi-kaasuissa kannattaa ottaa huomioon, että millä laittelee volat kuriin, jollei sitten kaivele säröjä purkeista/keinokuormahommia. Keinokuormat oon kyllä omalta kohdalta julistanut pannaan, ainakin bändisoitossa, jää meinaan dynamiikan kaista aika kaposeksi, varsinkin jos vähäkään on raskaampi perushanskaaminen, samaten on boostaamisen laita, kokee aikamoisen "puolijöpön", eli liidejä ei saa nousemaan tarpeeksi, ehkä vielä triossa voi mennä, mut jos on vaikkapa toinen kitara ja kiipparit, niin sieltä ei kyllä nouse kuuluviin. Muutama tuli kokeiltua:THD Hot plate, Weber Mass ja Bad Cat The Leash.
Ratkaisu omaan ongelmaan oli satkun nupin kanssa PPIMV, jonka modautin Bluetonen Harrylla takapaneeliin, toimii erittäin hyvin ja full-stack jodlaa iloisesti inhimillisellä volalla, tokihan tuokin vähän syö dynamiikkaa, vaan ei haittaavassa määrin.

Jos nyt on jokin orkkis peli, niin potikan voi laittaa toiseen kaiutinlähtöön, ilman ylimääräisiä reikiä chassikseen ja jos nyt tarvitsee 2 kaiutinlähtöä, niin hoitelee ne sitten vaikka kaapin takalevyssä linkittämällä.

Toi on muuten aika turhan yleistävää, kun puhutaan Plexi-soundista, vaikkapa jos verrataan JTM45/1987/1959 malleja keskenään, eipä noilla soundillisesti ole paljonkaan yhteistä. Oma suosikki on viimeksi mainittu, kaikki on omistettu ja olleet jokainen pidempään käytössä, eli ihan tutuiksi tulleet. Onhan toi satkun Full-stack soundillisesti ihan "lyömätön läjä", vaan ei kovin käytännöllinen tällaiselle pizzeria-pelimannille, Bolognese-nurkkaukseen hinataan sitten JMP-combo, mutta treeniksellä parempia kicksejä ei voi saada, mitä tuosta lähtee, siinä on kyse jo paljon enemmästä, kuin kuulolla aistittavasta, se meinaan oikeasti TUNTUU ja myös saa aikaan sen harmoonisen feedback-resonanssin, mikä ei ilman sitä kaiutinpinta-alaa ja kaappien litratilavuutta ole mahdollista(fysiikan laki).
Tällees taas.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Krice
11.11.2014 15:59:24

En tiedä kuka on Keith Merrow, mutta sen signature-mallissa on vihdoinkin volume-potikka oikeassa kohdassa! Ei osu käsi tuohon vaikka vispaa kovaakin jazzia menemään.

http://www.thomann.de/fi/schecter_keith_merrow_km_6_tbbs.htm

Onhan tuo muutenkin aika tyylikäs, mutta valitettavasti Schecter ja vähän nimilisääkin tuossa kai on.
kekkuliheikki
11.11.2014 16:09:42
Krice: En tiedä kuka on Keith Merrow, mutta sen signature-mallissa on vihdoinkin volume-potikka oikeassa kohdassa! Ei osu käsi tuohon vaikka vispaa kovaakin jazzia menemään.

http://www.thomann.de/fi/schecter_keith_merrow_km_6_tbbs.htm

Onhan tuo muutenkin aika tyylikäs, mutta valitettavasti Schecter ja vähän nimilisääkin tuossa kai on.

Mitas jos haluaa tehda ynkka-swelleja ja pikkusormi on alle 25 senttia pitka?
En allekirjoita.
Sarko
11.11.2014 16:16:41
kekkuliheikki: Mitas jos haluaa tehda ynkka-swelleja ja pikkusormi on alle 25 senttia pitka?

Eks tiennyt että nykyään ei kukaan tee swellejä vaan kaikki komppaavat Townshend-henkisillä tuulimyllyiskuilla. Muutenkin volumepotikan kääntely ihan turhaa koska se nyt on päätetty näin.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Shredator
11.11.2014 17:19:41

Tuo Km-7 on muuten paras kokeilemani Schecteri. Näyttäväkin livenä. Soundtoolsissa oli moinen hyllyssä.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Myrkky Nuoli
12.11.2014 11:18:24 (muokattu 12.11.2014 11:26:19)
Laulava Kylätohtori: Jukka Häikiö:

Kiitoksia vaan vinkeistä. Keinokuormat ei jotankaan kiinnosta. Varmaan siksi, kun ei ole ollut mitään tarvetta sellaisille. Tuota volume hommaa mietin ja totesin, että kyllä tuossa kiinnostaa ne puhtaat ja reunarosot vähintään yhtä paljon kuin se luukutettu soundi. Ja onhan siinä PPIMV, joka ilmeisesti toimii tuon kanssa ainakin jollain tasolla, mutta eihän sitä 'volumet täysillä'-soundia voi tietenkän saada muuta kuin volumet täysillä, koska kyse on myös juuri siitä, että se soundi myös tuntuu, eikä vain kuulu.

Mutta katsotaan. Nämä on niitä juttuja, jotka vaan pitää itse testata omilla kamoilla ajan kanssa. Samoin kuin 5E3:kin. Ei se ollut meikäläisen juttu, mutta nyt sekin on testattu, niin ei tarvitse sitä enää miettiä. Ei vituta se, että sellaisen ostin testasin ja myin itselle sopimattomana, mutta se vituttaisi, jos en olisi sellaista ikinä testannut...

Voin sanoa, että tuntuu myös puhtailla! Ite säädän vahvistimet just siihen kohtaan missä on sopivasti kompressoitunut saundi, mutta ei vielä kunnolla säröillä. Humpparit saa pikkusärölle kun taas stratolla on lähes täysin puhdas. Siinä on minusta se sweet spot tämän tyyppisissä peleissä. Sillon on myös volataso mun makuun sopiva, äänimiehet on tosin eri mieltä asiasta. Eipä se tosta kohdasta juurikaan kovemmalle enää mee, vaikka ruttua tulee. Se taika ei vaan tapahdu aiemmin.

Mun täytyy sanoa, että tykkään PPIMV:stä enemmän kuin keinokuormista. Ihan samalla tavalla keinokuormat on mulla syöneet yläpäät. PPIMV tosin häiritsee presence-potikan toimintaa, mutta oon saanut kyllä kompensoitua ihan kivasti yläpäätä takasin vahvistimesta kun jarrutellaan. Ei se ikinä yhtä hyvältä kuulosta, mutta erittäin hyvältä silti. Uraltonen keinokuormaa ja Hot Platea oon kokeillut. PPIMV toimii minun Supergroupissa omaan makuun paremmin. PPIMV:llä ei oo tosin mitään järkeä jarrutella hissutteluvolumelle, siitä ei tuu mitään.

Kun se vola on klo 12 kohilla niin useimmissa kokeilemissani vahvistimissa alkaa olla jo iso osa luonteesta menetetty ja sen jälkeen ei oo enää mitään toivoa. Keinokuorma toimii paremmin todella hiljasella, mutta just tuossa puoleen väliin jarruttelussa se ei saundannut mun mielestä yhtään sen paremmalta. Bändin kanssa sitä ei oo tosin niin kovasti huomannut, mutta tuo klo 12 on usein jo niin hiljasella, että mua vituttaa soittaa kun joutuu turvautumaan monitoreihin. Isoillakaan klubeilla ei välttämättä saa vaan tuota kovempaa soittaa. Melkein pitäs hommata joku 30w kakkosvahvari kun ei noita paikkoja loputtomasti oo missä saa soittaa kunnolla. Tai niitä miksaajia. Lutakossakin joutu 50 wattisella vetämään PPIMV puolessa välissä, vaikka puhutaan jo kohtuu isosta mestasta.
More Nintendo, less Marshall.
jniska
12.11.2014 11:30:21
Jukka Häikiön kokemuksiin voisin esittää eriävän mielipiteen. Joskus se keinokuormalla hankittu saundi on vaan juuri se oikea, mitä haluaakin. Esim oma JCM 800 PPIMV:llä varustettuna saundaa omaan korvaan parhaalta vähän Weberillä jarrutettuna.

Keinokuormissa on suuria eroja, Gabe niistä kirjoitti johonkin ketjuun myös. Olen muutamia eri valmistajien kuormia testaillutja nuo Weberit on minun korviini parhaimmalta saundanneet. Tosin en edes yritä tiputtaa volumetasoa makuuhuonetasolle, soittelen itseksenikin aina -15dB tulpat korvissa.

Tällä hetkellä signaaliketju on seuraavanalainen:
KITARA-->BOOSTERIT-->SÄRÖT-->PHASER-->JMP '71 (volumet kokolailla klo 15 )-->Weber-->Bad Cat Unleash ( trankkupääte)-->Loop send -->delayt+kaiut+muljuttimet-->Loop return-->pääte-->4x12 Greenbacks.
Toimii, aika lailla "Brown Sound". Saapi tulla kokeilemaan.
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
Aurora Borealis
12.11.2014 12:37:44

Myrkkynuoli: niinhän tuo taitaa olla, että äänimiehet eivät kovin hyvällä katso, jos volumea kääntää liikaa vaikka soundi siitä paranisikin. Meinasitteko katseessa miten lujaa soittaa? Voisin tulla kattelemaan meininkejä.
"Romut torille. Muuten menee yöunet" -kekkuliheikki
Myrkky Nuoli
12.11.2014 14:19:54
Aurora Borealis: Myrkkynuoli: niinhän tuo taitaa olla, että äänimiehet eivät kovin hyvällä katso, jos volumea kääntää liikaa vaikka soundi siitä paranisikin. Meinasitteko katseessa miten lujaa soittaa? Voisin tulla kattelemaan meininkejä.

Näinpä, ja tavallaan syyt on ihan ymmärrettävät. Äänimies ei pysty tehdä mitään jos kitarakaappi vuotaa päin naamaa ja kyykyttää PA:n. En tiedä sitten miten hankalaa on sovittaa miksaukseen jos pistää PA:sta kitarakanavan kiinni ja antaa tulla lavalta täysiä? Varmaan melko hankala. Mutta oon just sitä koulukuntaa joka mieluummin ottais PA:sta laulut ja loput täysiä lavalta :)

Tervetuloa Katseeseen ja tuo kaverit kanssa! Sain jo siunauksen hienolta mieheltä, elikkäs Tom Brookelta, joka meidän debyytin nauhotti ja tulee miksaamaan keikan, että saan vetää täysiä! Ei kuulemma muuta huoliskaan kun on studiossa jo saanut kuunella täysillä kohkaavaa laneyta. Ihanaa tehdä yhteistyötä kun ollaan samalla aaltopituudella!
hallu
12.11.2014 15:18:08
Myrkky Nuoli: Näinpä, ja tavallaan syyt on ihan ymmärrettävät. Äänimies ei pysty tehdä mitään jos kitarakaappi vuotaa päin naamaa ja kyykyttää PA:n. En tiedä sitten miten hankalaa on sovittaa miksaukseen jos pistää PA:sta kitarakanavan kiinni ja antaa tulla lavalta täysiä? Varmaan melko hankala. Mutta oon just sitä koulukuntaa joka mieluummin ottais PA:sta laulut ja loput täysiä lavalta :)

Tervetuloa Katseeseen ja tuo kaverit kanssa! Sain jo siunauksen hienolta mieheltä, elikkäs Tom Brookelta, joka meidän debyytin nauhotti ja tulee miksaamaan keikan, että saan vetää täysiä! Ei kuulemma muuta huoliskaan kun on studiossa jo saanut kuunella täysillä kohkaavaa laneyta. Ihanaa tehdä yhteistyötä kun ollaan samalla aaltopituudella!

Aikanaan oman bändin kanssa kun pikkuisilla kamoilla kierrettiin, niin toimittiin juuri noin eli PA:han pelkkä bassorumpu ja laulut tms. ja kitarat ja bassot pyrittiin tasapainoittamaan omista kaapeistaan suuntaamalla, sijoittamalla ja säätämällä. Aika puuroahan se kokonaissoundi oli useinmiten osittain huonot vehkeet (ei kunnollista pa:ta) ja osittain oman taitamattomuuden takia. Isommalla lavalla sitten mikitettiin kaikki ja kitaraa joutu hissuttelemaan ettei äänimies hermostunut.

Nuo ison maailman tähdet näyttävät usin käyttävän lavalla niitä pleksisermejä joilla ilmeisesti saa yksittäiset vahvistimet sun muut äänilähteet eristettyä niin ettei häiritse kokonaisuutta vaikka lujempaakin luukuttaisi.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Myrkky Nuoli
13.11.2014 01:20:23
hallu: Aikanaan oman bändin kanssa kun pikkuisilla kamoilla kierrettiin, niin toimittiin juuri noin eli PA:han pelkkä bassorumpu ja laulut tms. ja kitarat ja bassot pyrittiin tasapainoittamaan omista kaapeistaan suuntaamalla, sijoittamalla ja säätämällä. Aika puuroahan se kokonaissoundi oli useinmiten osittain huonot vehkeet (ei kunnollista pa:ta) ja osittain oman taitamattomuuden takia. Isommalla lavalla sitten mikitettiin kaikki ja kitaraa joutu hissuttelemaan ettei äänimies hermostunut.

Nuo ison maailman tähdet näyttävät usin käyttävän lavalla niitä pleksisermejä joilla ilmeisesti saa yksittäiset vahvistimet sun muut äänilähteet eristettyä niin ettei häiritse kokonaisuutta vaikka lujempaakin luukuttaisi.

Tää pleksihomma on muuten yks semmonen juttu mitä on tullut funtsittua. Jos sen sais aseteltua niin, että sen kuulis kummiskin ite. Sitä oon tehnyt jo pitkään, että käännän kaapin sivuttain suuntaamaan itteeni, tai jopa taaksepäin viistosta, ettei se tule yleisöön. Se auttaa jo vähän. Me ollaan hinkutettu balanssit niin tappiin treeniksellä kaikkien mun bändien kanssa, että pystyttäs vetämään just tuolla ensiks mainitsemallas tavalla oikein hyvin. Tulee käsinauhurilla nauhotettua treenejä ja ne kuulostaa hyvin pitkälti liveäänitykseltä. Silläpä se turhauttaakin kun pakka levähtää livenä tuohon nurinkuriseen logiikkaan. Rokkenrollissa kaiken ei pidä muutenkaan olla niin viimesen päälle. En pelaa! Jatkan änkyröintiä.
Jukka Häikiö
13.11.2014 21:17:16

jniska: Jukka Häikiön kokemuksiin voisin esittää eriävän mielipiteen. Joskus se keinokuormalla hankittu saundi on vaan juuri se oikea, mitä haluaakin. Esim oma JCM 800 PPIMV:llä varustettuna saundaa omaan korvaan parhaalta vähän Weberillä jarrutettuna.

Juups, lähinnä tarkoitin tuota dynamiikan kapea-alaisuutta keinokuormien kanssa ja boostaamisen hankaluutta, toki tuo dynamiikka on aika paljon hanskasta kiinni, itsellä aika lailla sellainen ojankaivajan ote(niin kuin raksajätkillä tuppaa olemaan). Tuon Weberin totesin myös parhaaksi noista ja vähiten soundia kalvakoittavaksi.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Entropia666
13.11.2014 23:02:30

Meikä on pärjänny JCM800 2204-kloonin kanssa iha pelkällä PPIMV:llä. Ihana keksintö kyllä. Ei tarvinnu soittaa missää hiljempää ku tykkäs, jossai jopa pyysivät kääntämää kovemmalle.

Nyt sitten on hallussa saman rakentajan soldano-klooni, siitä sitä mekkalaa sit lähteekin. Pitää vähän opetella sinuiks sen härvelin kanssa ja kattoo miten hommat asettuu.
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Attew
14.11.2014 12:49:17

Vähän sääli ettei tällä hetkellä gasita muu kuin Tokaihin uudet mikit. Tällä hetkellä kitaragaseja voisi olla helppo perustella, kun vaimoke gasittelee pianoa.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
antnis
15.11.2014 13:26:51
Tää on jotenkin vaan niin hieno http://www.youtube.com/watch?v=c6vQ-iBRs_g
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)