Keppis 24.05.2004 16:46:05 | |
---|
Mitenkäs se on mahdollisista että tollaset kitaristit on teknisesti huonoja, vaikka on soittanu jo ainakin yli 10 vuotta? Onko se harjottelun määrästä kiinni vai onko se niin, että jostain tulee hyvä toisesta taas ei? "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
Herra Rapu 24.05.2004 16:51:23 | |
---|
Ne on keskittynyt siihen olennaiseen eli (hyvien) biisien tekemiseen. :) |
Bilharzia 24.05.2004 16:53:05 | |
---|
Jos ei harjottele niin ei kehity. www.LifeofDebauchery.Com |
Minua kiinnostaa tietää, että mistä nyt olet saanut päähäsi että kyseiset herrat olisivat huonoja teknisesti? Mielestäni he soittavat "ihan hyvin", mutta toisaalta minä en ikinä löydä virheitä kenenkään muun kuin itseni soitosta. |
Tarva 24.05.2004 17:12:54 (muokattu 24.05.2004 17:13:47) | |
---|
Oliskohan niin, että teknisesti taidokas soitanta ei kuulu "Cobainit Wirtaset ja kumppanit" musiikkityyliin. Tiedä sitä millainen kepittäjä Wirtanenkin koti oloissa on, mutta täytyy pysyä tyylilleen uskollisena fanien edessä. |
marke- 24.05.2004 17:16:03 | |
---|
Mitenkäs se on mahdollisista että tollaset kitaristit on teknisesti huonoja, vaikka on soittanu jo ainakin yli 10 vuotta? Onko se harjottelun määrästä kiinni vai onko se niin, että jostain tulee hyvä toisesta taas ei? Hmm.. nyt oot kyllä suoraan sanottuna hakoteillä ja aivan liian kapeakatseinen. Musiikin soittamisessa on näet paljon muutakin vaikeata kun nopeus tai rytmikikat. Ehkä et ite ole samaa mieltä, mutta otetaanpa esimerkkinä John Petrucci. Käsittämättömän nopea ja rytmikorvaltaan tarkka soittaja. Ei siinä mitään.. hyvä kitaristi. Sitten otetaan Pearl Jamin Mike McCready. Teknisesti ok rok kitaristi jolla on niinsanottu mystinen "tatsi". Tatsilla tarkotan sitä, kuinka soitto "elää" biisin mukana. Dream Theaterin tyyliin kuuluu kellontarkka nakutus, mutta en siltikään oo kuullu esim juuri petruccilta lähellekkään niin hyvää letkeyttä kuin vaikka McCreadyltä. Petrucci ei osaa sitä. Ei välttämättä halua, eikä tarvikkaan, mutta ei taito ole niin yksiselitteinen asia. Kurt Cobainin veroista biisintekijää ei ole kovin montaa olemassa ja ei niitä nirvanan biisejäkään mikään helppo oo soittaa. kaikki tuntuu "osaavan" smells like teen spiritin alkuriffin, mutta enpä ole samalla meiningillä vielä sitä kenenkään muun ku cobainin kuullu soittavan. Tulipa vuodatusta :) musiikki on taidetta ja itseilmaisua, eikä mitään vitun urheilukilpailua siitä kuka on nopein. No chiefs, all indians. |
marke- 24.05.2004 17:17:44 (muokattu 24.05.2004 17:18:26) | |
---|
EDIT: Ja ei.. En sanonu, että dt tai petrucci olis paska enkä myöskään että mccready olis jumala. vertasin vaan kahta erityylistä suhtis tunnettua ja hyvää kitaristia. EDIT2: osasin taas tänki voi vitulla päähän. No chiefs, all indians. |
Jani The Rock 24.05.2004 17:18:51 | |
---|
Ööh... Mäkin olen soitellut jo varmaan ylikin ton 10 vuotta enkä mäkään oo mihinkään kehittynyt. Johtuu varmaan siitä kun ei oo ollut suurempaa haluakaan. Ehkä musta tulee joskus se maailman paras vitossointujen soittaja. Joillekin riittää se tietty taso, toiset haluavat mennä eteenpäin. Veikkaan, että jos mun pitäisi aina vain kehittyä ja kehittyä, niin stressihän siitä tulisi ja koko hommasta katoaisi ilo. Tottakai oma rajoittuneisuus ottaa toisinaan pattiin, mutta 90 prosenttia ajasta soittaminen on vaan helvetin hauskaa. Tällä olemattomallakin tekniikalla. Ja niin se on, että muusikoksi tullaan kirjoja lukemalla, tekniikkaa ja teoriaa opiskelemalla, mutta Muusikoksi tulemiseen tarvitaan vähän muutakin. Ainakin rock-Muusikoksi, mutta mistään muustahan mä en mitään tajuakaan. Don`t mess with the countryboys |
Aerodactev 24.05.2004 17:37:59 | |
---|
Niin, sehän riippuu ihan kitaristin omista intresseistä. Itse olen soittanut 6 vuotta, mutta en ole vielä kovin kehittynyt, koska ensimmäiset 4 vuotta soittelin lähinnä perussointukomppaus-juttuja ja jotain yksinkertaista hevijä. Nyt on sitten astunut proget sun muut kehiin, ovelat tahtilajit kyllä menevät kuin tanssi. Musiikkiin minäkin kyllä haluan keskittyä. Vaikka puutteellisella tekniikalla (+ soitan vasenkätisenä oikeakätisesti) ei välttämättä kaikkea pystykään ilmaisemaan, niin hyvältä kuulostavat jutut (melodiat, riffit) on se tärkein juttu.
Long = progressive = good
|
depe 24.05.2004 17:39:21 | |
---|
Halusin oppia tiluttamaan joskus nuorena koltiaisena, ni sitä kesti varmaan kuukauden kunnes huomasin, että tässähän pitäisi treenata ihan tosissaan. Jätin ne hommat sitten muille ja keskityin soitosta nauttimiseen. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Kapane 24.05.2004 18:46:34 | |
---|
Tiedä sitä millainen kepittäjä Wirtanenkin koti oloissa on, mutta täytyy pysyä tyylilleen uskollisena fanien edessä. no ei mistään kotoisin... elisa jumppaa taas.. tossa tytössä on vaaroja
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
Tee 24.05.2004 18:46:34 | |
---|
Täytyypä sanoa että suurinosa cobainin sooloista kuulostaa aika vitun paljo paremmalta ku näiden sankaritiluttajien. Niissä yleensä on jotain melodiantynkää ja ideaa ja ne tuntuvat kuuluvan juuri siihen biisiin mihin hän sooloa soittaa. :K |
Keppis 24.05.2004 19:37:03 | |
---|
Hmm.. nyt oot kyllä suoraan sanottuna hakoteillä ja aivan liian kapeakatseinen. Musiikin soittamisessa on näet paljon muutakin vaikeata kun nopeus tai rytmikikat. Ehkä et ite ole samaa mieltä, mutta otetaanpa esimerkkinä John Petrucci. Käsittämättömän nopea ja rytmikorvaltaan tarkka soittaja. Ei siinä mitään.. hyvä kitaristi. Sitten otetaan Pearl Jamin Mike McCready. Teknisesti ok rok kitaristi jolla on niinsanottu mystinen "tatsi". Tatsilla tarkotan sitä, kuinka soitto "elää" biisin mukana. Dream Theaterin tyyliin kuuluu kellontarkka nakutus, mutta en siltikään oo kuullu esim juuri petruccilta lähellekkään niin hyvää letkeyttä kuin vaikka McCreadyltä. Petrucci ei osaa sitä. Ei välttämättä halua, eikä tarvikkaan, mutta ei taito ole niin yksiselitteinen asia. Kurt Cobainin veroista biisintekijää ei ole kovin montaa olemassa ja ei niitä nirvanan biisejäkään mikään helppo oo soittaa. kaikki tuntuu "osaavan" smells like teen spiritin alkuriffin, mutta enpä ole samalla meiningillä vielä sitä kenenkään muun ku cobainin kuullu soittavan. Tulipa vuodatusta :) musiikki on taidetta ja itseilmaisua, eikä mitään vitun urheilukilpailua siitä kuka on nopein. No voi helvetti. Mää en oo itse huomannu esim. Wirtasen live soitossa oikeen puutteita, mutta kun täällä siittä on puoliammattilaiset puhunu että soolot sun muut menee ihasn perseelleen keikoilla. Siis päättelin että nuo tietävät paremmin, kuin minä-> Wirtanen on teknisesti huono soittaja. mietin vaan että eikjö yli 10 vuoden soitolla osaa jotain apis sooloja soittaa. Olen täysin samaa mieltä että Cobainia parempaa piisintekijää saa hakea. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
agentti 24.05.2004 19:57:20 | |
---|
Oliskohan niin, että teknisesti taidokas soitanta ei kuulu "Cobainit Wirtaset ja kumppanit" musiikkityyliin. Tiedä sitä millainen kepittäjä Wirtanenkin koti oloissa on, mutta täytyy pysyä tyylilleen uskollisena fanien edessä. Juu-u. Ne on junnannu niitä samoja juttuja aina niin ei se soitto siitä mikskään muutu. Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7
Kyllä Esa osaa. |
barnabas 24.05.2004 20:08:51 | |
---|
Voi homma olla niinkin, että jos on ihan alusta asti opetellut soittamaan "väärällä" tekniikalla, on sitä tosi paha mennä jälkikäteen korjaamaan. Enkä missään tapauksessa väitä, että Wirtasen ja Cubainin tekniikassa olisi jotain vikaa. Itse ainaskin arvostan heitä paljon enemmäin kuin jotain Children Of Bodomin tilutusta jota ei jaksa kuunnella edes kännissä. Hyvin menee. |
agentti 24.05.2004 20:21:01 | |
---|
no ne cobainien ja kumppanien soitot sopii juuri niihin niiden juttuihin mutta en sitten tiedä kuinka "hyviä" ne on niinkuin yleensä ihmiset puhuu. Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7
Kyllä Esa osaa. |
ten 24.05.2004 20:24:43 | |
---|
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että hyvät biisit ennemmin kuin täydellinen tekniikka/osaaminen/yms. Jotenka tähänkin tyydyn vain sanomaan, että Cobain teki hyviä biisejä. Niistä välittyi sellainen tekemisen fiilis. Wirtanen tekee nykyään aika tyylipuhdasta suomirokkia, eikä siihen paljoa mahtitilutukset sovi - imho. Kitaristi ei ole sama kuin muusikko! Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
agentti 24.05.2004 20:46:15 | |
---|
Yleensäkki ihmetyttää tämä "pakko" vääntää kitaran soittaminen niin mahdottoman vaikeaksi ja tekniseksi. -miksi ei voisi vain soittaa ja tehdä biisejä jos huvittaa? Ite en ainakaan edes yritä kehittyä kun ei kiinnosta mitkään uudet tekniikat yms, eli olen nyt sillä tasolla mille pyrin/yllän ja tyytyväinen olen kun ääni lähtee kitarasta kun sitä raapasen ja soittelen niitä näitä. Mitään uusia juttuja ja/tai tekniikoita en opettele, ehkä silloin tällön uuden biisin jossa on kaikki "uusi" minkä opin. Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7
Kyllä Esa osaa. |
Jackson Dinky 24.05.2004 20:52:01 | |
---|
Btw wirtaselle ei edes sovi mikään soittaminen. syöpäläinen se. Jau jau! |
Lego 24.05.2004 20:53:27 | |
---|
Ajatelkaapa sitä että kukaan EI käytä sitä 100 %:a osaamisestaan omissa biiseissään, ei ainakaan kukaan täysijärkinen. Miksi tehdä soittaminen vaikeaksi itselleen tahallaan? Joidenkin vaan ei tarvitse brassailla millään typerillä soittotekniikoilla, kun omaavat hyvien biisien tekemisen taidon. Yksinkertainen on kaunista. Eipähän Sentään PRS |