Pauli Lappalainen 10.11.2014 19:47:15 | |
---|
Sami_T: Mä haluaisin nähdä seuraavanlaisen digitaalisen härvelin: Vehje mistä valaistusolosuhteista riippumatta näkee AINA mitä tekee ja mikä toimii Tuo riittäisi minulle |
Jaava 10.11.2014 20:00:51 | |
---|
Sami_T: Mä haluaisin nähdä seuraavanlaisen härvelin: Juu. Mä haluaisin sellasen täydellisen joustavuuden monitoritiskin ja fohitiskin välillä. Ainakin rolandin ratkaisuissa pitää määritellä toinen tiski masteriksi ja toinen slaveksi, jos haluaa laittaa samaan verkkoon kiinni. Olisi mahtavaa, kun voisi täysin vapaasti määritellä, mikä tiski ohjaa mitäkin koko systeemissä. Tyyliin liitä verkkoon kiinni kaksi tiskiä ja 3 lavarasiaa ja päätä vapaasti, kuka ohjaa mitäkin inputtia ja outputtia. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
miksaajasetä 10.11.2014 21:21:15 (muokattu 10.11.2014 21:24:49) | |
---|
Sami_T: Mä haluaisin nähdä seuraavanlaisen härvelin: ... - softa mikä toimii Paljon hyviä ideoita. Haluaisin lisätä kuitenkin sen, että aivon ja käyttöpinnan välinen liitäntä pitäisi saada standardoitua niin hyvin, että aivo ja käyttöpinta voivat olla eri valmistajalta tarpeen mukaan. Siis esimerkiksi niin, että valmistajien A ja M aivojen muodostamaa redundanttista paria ohjataan monitoripäästä esimerkiksi valmistajan S ja FOH:sta valmistajan Y ohjauspinnalla, ilman että asiaa tarvitsee edes erikseen ajatella. Tärkeintä on tietenkin, että softat ovat luotettavia. Ilman sitä ei pilleillä ja kelloilla ole mitään virkaa. |
miffe 10.11.2014 23:19:31 | |
---|
sammakko54: Mikähän olisi seuraava "uusi" juttu livekäyttöön tarkoitettuihin digimiksereihin. Vst-plugarit käyttöön muistitikulta? Sikälimikäli en ole väärin lukenut niin Behringer olisi luvannut tulevaisuudessa tuen VST-plugareille digilautoihinsa. Tietysti Behringer ja lupaukset eivät ole se kaikkein luotettavin yhdistelmä. entinen turkulainen |
Jaava 10.11.2014 23:31:12 | |
---|
miffe: Sikälimikäli en ole väärin lukenut niin Behringer olisi luvannut tulevaisuudessa tuen VST-plugareille digilautoihinsa. Tietysti Behringer ja lupaukset eivät ole se kaikkein luotettavin yhdistelmä. VST ei ole se kaikista luotettavin yhdistelmä. Vapaat 3rd party softat on ihan ok studiossa, missä ei niin haittaa jos softa kerran bugaa. Livetilanteessa kun alkaa plugari tehdä kummia, ollaan paljon pahemmassa pulassa. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
sammakko54 11.11.2014 16:33:24 | |
---|
Jaava: VST ei ole se kaikista luotettavin yhdistelmä. Vapaat 3rd party softat on ihan ok studiossa, missä ei niin haittaa jos softa kerran bugaa. Livetilanteessa kun alkaa plugari tehdä kummia, ollaan paljon pahemmassa pulassa. Kai käyttösoftan saa toimimaan niin että tässä tilanteessa pöytä unohtaa koko plugarin ja vetää linjan suoraan läpi? Eikös jotkin DAW:t toimi näin jonkin plugarin kaatuessa? Hippien kaveri. |
sammakko54: Eikös jotkin DAW:t toimi näin jonkin plugarin kaatuessa? Logicissa piti joskus 5-version aikoihin skannata VST-plugarit ennen käyttöä, ja se esti toimimattomien käytön siinä vaiheessa. Pro Toolsin olen sen sijaan saanut kaatumaan useita kertoja VST-to-RTAS-wrapperilla. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
rintapek 16.11.2014 05:45:50 | |
---|
sammakko54: Kai käyttösoftan saa toimimaan niin että tässä tilanteessa pöytä unohtaa koko plugarin ja vetää linjan suoraan läpi? Eikös jotkin DAW:t toimi näin jonkin plugarin kaatuessa? Olet juuri keksinyt laitteen joka toimii myös ollessaan rikki. mutta aloita rautakangesta. Taipuessaan mutkalle käyttökelpoisuus vähenee oleellisesti, eikä se perhana osaa suoristaa itseään. |
olavi_t 19.11.2014 10:57:16 (muokattu 20.11.2014 09:11:49) | |
---|
No niin. Yamaha sai vihdoin julkaistua uuden ison tiskinsä. http://www.yamahaproaudio.com/global/en/products/mixers/rivage_pm10/ Kapasiteettia: 44.1/48/88.2/96 kHz 144 input channels (288 tuplamoottorilla) 72 Mix buses, 36 Matrix buses Stereo buses A and B (or Mono bus) Cue A/B, Monitor A/B Viive 11/12 samplea (TWINLANe) TWINLANe 400ch i/o Dante 144ch i/o -ilkka |
Sami_T 02.12.2014 16:38:03 | |
---|
X32:een tuli uus firmware 2.10 missä ehkä tärkeimpänä ominaisuutena on vaihtoehtoja siihen miten mute groupit toimii. Ja muuta pientä mukavaa. http://www.behringerdownload.de/X32 … e_Update_V2.10_2014-11-25_Rev.1.pdf --- Maahantuojalta ilmoitettiin että QSC TouchMix-16 on saatavilla. Pyysin yhden räpelöitäväksi (meillä on _paljon_ tilausta tollaselle wehkeelle), kirjoittelen tosta jotain kun saadaan toi hyppysiin. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
Roadari 03.12.2014 01:26:16 | |
---|
Sami_T: Maahantuojalta ilmoitettiin että QSC TouchMix-16 on saatavilla. Pyysin yhden räpelöitäväksi (meillä on _paljon_ tilausta tollaselle wehkeelle), kirjoittelen tosta jotain kun saadaan toi hyppysiin. Mää kuulin et siitä olis tulossa -8 versiokin. Mua kiinnostais se harjoitussaleja ajatellen. Pystyis pienempiä perusjuttuja reenailee jo siellä. 16ch kategoriassa sitte löytyy jo paljon parempia samaan hintaan. "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." |
Sami_T 03.12.2014 01:37:46 (muokattu 03.12.2014 01:41:51) | |
---|
Roadari: Mää kuulin et siitä olis tulossa -8 versiokin. Mua kiinnostais se harjoitussaleja ajatellen. Pystyis pienempiä perusjuttuja reenailee jo siellä. 16ch kategoriassa sitte löytyy jo paljon parempia samaan hintaan. 8 vs 16 hintaero näyttäis olevan todella pieni. Me tarvitaan (tälläsillä wehkeillä suoritettaviin hommiin) ehkä 5-6 kanavaa maksimissaan, silti otan mieluummin ton isomman version, just in case. Btw, mitkä on ne "paljon paremmat" wehkeet? "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
eetuss 03.12.2014 08:43:51 | |
---|
Sami_T: 8 vs 16 hintaero näyttäis olevan todella pieni. Me tarvitaan (tälläsillä wehkeillä suoritettaviin hommiin) ehkä 5-6 kanavaa maksimissaan, silti otan mieluummin ton isomman version, just in case. Btw, mitkä on ne "paljon paremmat" wehkeet? No eikö sitä nyt kohta saa jonkun Ulin tiskin samaan hintaan? - Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you. |
Sami_T 03.12.2014 09:44:50 | |
---|
Niin no joo, mä en jotenkin edes ajatellut näitä vehkeitä samassa kategoriassa. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
miksaajasetä 03.12.2014 11:02:08 (muokattu 03.12.2014 11:04:35) | |
---|
eetuss: No eikö sitä nyt kohta saa jonkun Ulin tiskin samaan hintaan? X32Rack:n (tai DL1608:n) on saanut jo pitkään, jos ei laske sen kanssa käytännössä välttämättömille padille ja langattomalle tukiasemalle hintaa. Samoin näköjään nykyisin myös Line6 Stagescapen, jossa on sisäinen näyttö. Kilpailu kiristyy. |
eetuss 03.12.2014 11:19:49 | |
---|
miksaajasetä: X32Rack:n (tai DL1608:n) on saanut jo pitkään, jos ei laske sen kanssa käytännössä välttämättömille padille ja langattomalle tukiasemalle hintaa. Samoin näköjään nykyisin myös Line6 Stagescapen, jossa on sisäinen näyttö. Se oli retorinen kysymys. Kilpailu kiristyy. Ulilta on jo pitänyt tulla omat tablettimikserinsä jo pitkään, mutta eipä ole näkynyt. X18 ja X Air -sarja. Etenkin tuo X Air olis kyllä todella mielenkiintoinen. Ainakin äkkiseltään katsottuna, maailmalla näyttäis TM16 ja TM8:n välinen hintaero olevan n.400€. Ei se mun mielestä ole kovin pieni ero. Tietenkin on ihan toinen juttu mitä tämä meidän kotimainen jakelija keksii. Silläkin sektorilla näyttää tuuli puhallelleen aika rajusti viimeaikoina. Winter is coming. - Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you. |
musamies 03.12.2014 15:38:52 | |
---|
Sami_T Maahantuojalta ilmoitettiin että QSC TouchMix-16 on saatavilla. Pyysin yhden räpelöitäväksi (meillä on _paljon_ tilausta tollaselle wehkeelle), kirjoittelen tosta jotain kun saadaan toi hyppysiin. Mua kiinnostaa lukea siitä kokemuksia kun itse olen näkevinäni, että siinä olis sellainen vehje, joka voisi sopia sekä harrastukseksi omia touhujaan miksaavalle, että kätevänä laitteena myös ammattimaisempaan käyttöön. Toisaalta tuo voisi edistää äänitystouhujakin koska ehkä enempi äänittämisen suuntaan haluaisin mennä. Erityisesti toimintavarmuus, yleinen käytön helppous ja rakenteen kestävyys kiinnostaa. Ulkonäkönsä puolesta se on vähän kuin kiipparien soittajan unelmavehje koska laite oli ole kovin iso eli se ei häritse jos se on kiipparien päällä ja sillä silti pystyy tekemään aika monenlaista. iPad etäohjaus on myös kiinnostava piirre. |
Larssen 03.12.2014 22:31:33 | |
---|
Onkos jollain kokemusta/tietoa jammun QL1.stä että voiko siihen lisätä DanDugan automikseri kortin? Härvelissähän on jo itsessään 16 kanaa Duganilla ja prosyyrissä sanovat et ei kortti käy ei. Mut miks ei kun kaikki muutkin MY kortit näyttäis sopivan. Tällä hetkellä on vanha sotaratsu DM1000 varustettuna Duganilla, mutta rio laajennuket kiinnostavat. Dugani on muuten aivan loistava varsinkin pelkkään puheeseen jolloin useita skraka tai headsettejä tarvii vahtia. Ja mitä huonompi akustiikka tai meluisampi ympäristö niin aina vaan paranee. Suosittelen kokeilemaan. Kiitos palautteesta. |
pitk 03.12.2014 23:00:15 | |
---|
Larssen: Onkos jollain kokemusta/tietoa jammun QL1.stä että voiko siihen lisätä DanDugan automikseri kortin? Härvelissähän on jo itsessään 16 kanaa Duganilla ja prosyyrissä sanovat et ei kortti käy ei. Mut miks ei kun kaikki muutkin MY kortit näyttäis sopivan. Tällä hetkellä on vanha sotaratsu DM1000 varustettuna Duganilla, mutta rio laajennuket kiinnostavat. Dugani on muuten aivan loistava varsinkin pelkkään puheeseen jolloin useita skraka tai headsettejä tarvii vahtia. Ja mitä huonompi akustiikka tai meluisampi ympäristö niin aina vaan paranee. Suosittelen kokeilemaan. Kiitos palautteesta. Dugan tulee QL1:ssä sisäänrakennettuna. |
Larssen 04.12.2014 23:03:15 | |
---|
Itse itseäni lainaten "Härvelissähän on jo itsessään 16 kanaa Duganilla ja prosyyrissä sanovat et ei kortti käy ei." Tiedän juu et Dugan on jo QL1 ssä, vaan kun 16 kanavaa ei riitä; toiveena oli saada ainakin 24 kanavaa Duganilla. Siitä siis kymysys ja asian kanssa mahdollisesti painineilta palautetta siis hakemassa. |