Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkejä lyriikkavideon tekijöille
1
Viljamitz
20.10.2014 21:55:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt palstalta aiemmin omaa threadia lyriikkavideoista. Itse olen aloitellut lyriikkavideoiden tekemistä ja olen saanut jo kaksi aikaiseksi (linkit alla). Molemmat on joko omalle tai kaverin bändille.
 
Millainen on teidän mielestä hyvä lyriikkavideo? Onko alalla vielä kliseitä vai onko kyseessä liian uusi ala?
 
Entäpä ohjelmistopuoli. Adoben After Effects taitaa olla se ohjelma, jolla lyriikkavideo tehdään, jos tehdään. Itse olen aloitellut sen käyttöä. Sillä myös nuo omat tuotokseni on tehty.
 
Tähän voi toki myös linkata hyviä tai omia lyriikkavideoita ja perustella, miksi juuri linkkaamasi video on hyvä.
 
Toivottavasti tästä keskustelusta on inspiraatiota lyriikkavideoiden kanssa työskenteleville tai bändeille!
 
***
Omat ensimmäiset lyriikkavideoini:
Sumusade: Harvalla on elämä kohdallaan (http://youtu.be/ZxD9hfC5WtI)
Dublin: Freefall (https://www.youtube.com/watch?v=SnumSeNJIWc)
 
Näissä toki huomaa, että molemmat on tehty samoihin aikoihin. Ideat ovat jotakuinkin samantyyppisiä.
 
kurre
25.10.2014 22:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvännäköistä meininkiä.
 
Onko tuo adoben softa freeware vai pitääkö maksaa jtn?
 
Kauanko teikäläisellä meni että oppi käyttämään "peruskäyttöä"/ miten kauan kokonaisen biisin "videointiin" meni?
 
Nimim. "Lähitulevaisuudessa lyriikkavideota kehiin"
 
Keep Calm and listen to Shrapnel Storm: http://www.reverbnation.com/shrapnelstorm/
Pääskynen
03.11.2014 00:17:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti alkuun, uskoisin että monella bändillä on tälle kysyntää eli ihmiset jotka näitä taiteilee voisi heittää jotain arvioita/tarjouksia mitä tällaisesta videosta mahdollisesti velottaisi? Tässä on jollekin ae gurulle rahareikä.
 
Viljamitz
11.11.2014 09:58:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kurre: Ihan hyvännäköistä meininkiä.
 
Onko tuo adoben softa freeware vai pitääkö maksaa jtn?
 
Kauanko teikäläisellä meni että oppi käyttämään "peruskäyttöä"/ miten kauan kokonaisen biisin "videointiin" meni?
 
Nimim. "Lähitulevaisuudessa lyriikkavideota kehiin"

 
Adoben softat perustuu nykyään tollaseen kuukausimaksuun. Jos siis haluaa tän ohjelman, niin se on muistaakseni 20€ kuussa, jos ottaa vuoden tilauksen.
 
Aika nopsaa pääsin sisälle ohjelman perusjuoneen, kun Youtubessa jengi on tehnyt aika hyviä tutorialeja. Kokeilemalla oppii. Kyllähän siihen ensimmäiseen biisiin kuitenkin meni se about 10-20 työtuntia. Tässä toki auttoi, että oon jonkin verran editoinut videoita aiemmin.
 
Noita jenkkiläisiä lyriikkavideoita kun katselee, niin rima nousee aina vaan korkeammalle :) Ei enää riitä, että sanat vaan ilmestyy. Niissäkin alkaa olemaan jo juonta yms.
 
Viljamitz
11.11.2014 09:59:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääskynen: Heti alkuun, uskoisin että monella bändillä on tälle kysyntää eli ihmiset jotka näitä taiteilee voisi heittää jotain arvioita/tarjouksia mitä tällaisesta videosta mahdollisesti velottaisi? Tässä on jollekin ae gurulle rahareikä.
 
Hyvä kysymys! Itse kun en ole nyt kaupallisesti näitä tehnyt, niin vaikea keksiä, mitä näistä velottaisi. Onko joku tällaisia myynyt? Jenkeissähän alan firmoja piisaa, mutta en tiedä Suomesta...
 
metlica
07.11.2015 14:56:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ois tarve lyriikkavideon tekijalle nopiaa! Voip laittaa viestii
 
Drug of Choice
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «