Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vastuukysymykset
1
Lahtinen82
10.11.2014 14:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otetaanpa tällainen tilanne..
 
Bändi roudaa keikan jälkeen kamoja pois. Joku bändin jäsenistä, vaikkapa rumpali, nostaa kaapin ja kompastuu, kaiuttimesta molemmat elementit paskana.
 
PA-kamat on bändin liiderin omistuksessa, muita vakuutuksia ei ole kuin kotivakuutus. Meneekö tuollainen ikinä kotivakuutukseen, ja jos ei, niin kuka maksaa? Kokemuksia/näkemyksiä?
 
WanhaWetäjä
10.11.2014 15:26:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahtinen82: Otetaanpa tällainen tilanne..
 
Bändi roudaa keikan jälkeen kamoja pois. Joku bändin jäsenistä, vaikkapa rumpali, nostaa kaapin ja kompastuu, kaiuttimesta molemmat elementit paskana.
 
PA-kamat on bändin liiderin omistuksessa, muita vakuutuksia ei ole kuin kotivakuutus. Meneekö tuollainen ikinä kotivakuutukseen, ja jos ei, niin kuka maksaa? Kokemuksia/näkemyksiä?

 
https://www.pohjola.fi/pohjola/henk … tukset/arvotavara?id=312200&srcpl=8
 
Tuossa yksi esimerkki arvotavaravakuutuksesta joka korvaisi esittämäsi kaltaisen tapauksen, omakohtaisesti ei ole kokemusta kotivakuutuksen korvauspiiristä kodin ulkopuolella mutta tuskin se korvaa ko tapauksen kaltaista koska tarjoavat erillistä vakuutusta arvotavaralle jota kuljeteaan/käytetään kodin uklkopuolella. Netista löytyy jokaisen yhtiön korvausperusteet, noissa lienee joitain eroja riippuen yhtiöstä.
 
Jos vakuutus ei korvaa niin solidaarisuusnäkökulmasta katsoen jos ei puhuta sadoista euroista niin asia hoidettaisiin bandin kesken, muutenhan homma menisi siihen jokainen roudaa vaan omat kamansa ja vastaa niistä. Hankala ja epäsuhtainen alue sinänsä, jos vaikka monen tonnin digimikserin pudottaa/rikkoo joku muu kuin sen omistaja niin paha sanoa...
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
baron
11.11.2014 09:34:05 (muokattu 11.11.2014 09:35:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahtinen82: Otetaanpa tällainen tilanne..
 
Bändi roudaa keikan jälkeen kamoja pois. Joku bändin jäsenistä, vaikkapa rumpali, nostaa kaapin ja kompastuu, kaiuttimesta molemmat elementit paskana.
 
PA-kamat on bändin liiderin omistuksessa, muita vakuutuksia ei ole kuin kotivakuutus. Meneekö tuollainen ikinä kotivakuutukseen, ja jos ei, niin kuka maksaa? Kokemuksia/näkemyksiä?

 
Mulle vakuutettiin että mun laaja kotivakuutus korvaisi.
Ei kyllä ole käytännön tietoa kun ei ole mitään sattunut mutta sanoivat että voin lopettaa arvotavaravakuutuksen.
 
Olen kyllä saanut kovin vaihtelevia tietoja vakuutusyhtiöistä siitä millainen vakuutus pitäisi soittimille olla.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
haitari
11.11.2014 11:51:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan firman nimissä toimiminen on vähän eri asia, kuin Sinun tilanteesi, mutta itse otin aikanaan firmalle sellaisen vakuutuksen, joka korvaa kaikki keikkakamojen haverit reissuilla. Lisäksi vielä vakuutus sille, jos joku känniääliö onnistuu kaatamaan itsensä tai jengin päälle esim. pa-kamat.
 
Korvaussummat oli ihan mukavat, mutta vuosihinta järkevä. Tämähän on just sitä pahan päivän varalle vakuuttamista, mutta jos kopsahtaa, niin maksaa itsensä takaisin heti.
 
www.patevamies.fi www.keikkamestari.com
ha55i
11.11.2014 12:46:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä vakuutusyhtiötä kiinnostaa ensisijaisesti,onko kyseessä ammatinharjoitus vai harrastustoiminta. Toisin sanoen, maksettiinko keikasta palkkaa, onko kamojen omistaja yksityishenkilö vai toiminimi yms. Sen mukaan arvotaan, josko olemassaoleva(?) vakuutus kattaa vahingon vai ei.
 
Käytännössä perusharrastajan kannattaa yrittää turvautua laajaan kotivakuutukseen, arvotavaravakuutukseen tai bändin solidaarisuuteen, josta WW jo mainitsikin.
 
/h
 
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
baron
11.11.2014 14:19:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ha55i: Yleensä vakuutusyhtiötä kiinnostaa ensisijaisesti,onko kyseessä ammatinharjoitus vai harrastustoiminta. Toisin sanoen, maksettiinko keikasta palkkaa, onko kamojen omistaja yksityishenkilö vai toiminimi yms. Sen mukaan arvotaan, josko olemassaoleva(?) vakuutus kattaa vahingon vai ei.
 
Käytännössä perusharrastajan kannattaa yrittää turvautua laajaan kotivakuutukseen, arvotavaravakuutukseen tai bändin solidaarisuuteen, josta WW jo mainitsikin.
 
/h

 
Mulla oli Pohjolassa aikoinaan vakuutus jolla sai kuljetella soittimia ympäri maailmaa ja lupasi korvata tapahtui mitä tahansa kunhan ei soittaisi niitä.
Ihmettelin mikä järki kun kuljetella soittimia ympäri jos ei niillä soiteta eikä vakuutusvirkailijakaan tajunnut.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
okabass
11.11.2014 14:54:42 (muokattu 11.11.2014 15:01:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli n. 30 vuotta sitten ns. kojevakuutus (?). Se toimi silloin hyvin. Jos meni laite esim. roundauksessa rikki tai varastettiin, vakuutus yskimättä oikeasti korvasi sen. Ehdot aina vaan huononivat, ja lopetin turhan rahuskin maksamisen vakuutusyhtiölle. Nykyisin olen katsonut vaivattomimmaksi ja halvemmaksi kärsiä itse vahingot. Olen kyllä "voiton puolella" näin menetellen. Etenkin kun keikkamäärät ovat vähentyneet. Ja vielä kun ottaa huomioon vakuutusyhtiöiden taiteeksi kehittämän tavan luikerrella eroon korvausten maksamisesta.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
WanhaWetäjä
12.11.2014 21:19:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saas nähä kuin äijien käy, tässä kohtaa vakuutusten olisi syytä olla kunnossa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Nimet%C3%B6n.tiff
 
Miten lie homma venyy ja vanuu jos/kun sitä tutkitaan tuhopolttona ja syyllinen löydetään...
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «