Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 536 37 38 39 40164 165 166 167 168
Gabe
06.11.2014 20:15:42
Olihan täällä tosiaan tällainenkin ketju..

Tasurin vaihto teki tuolle Bad Catille kyllä niin hyvää, pitäisikin kokeilla taas pitkästä aikaa jotain säröä tuohon kylkeen. Tuleekos jollekin mieleen hyvää ehdokasta 5e3 henkiselle koneelle? Tilanteeseen jossa pitäisi päästä pikku/keskisuuresta rutusta isompiin säröihin. Tuollainen tweed Pierre täysillä on minun juttu, kerrostalo vain asettaa rajoja keinokuormankin kanssa. Saisi olla kirkas/napakka, mutta ei muuten mielellään kovasti soundia värittävä.
LaMotta
06.11.2014 20:20:03

Gabe: Olihan täällä tosiaan tällainenkin ketju..

Onkin loistava ketju.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Sarko
06.11.2014 23:20:26 (muokattu 06.11.2014 23:29:03)

Tasurin vaihto teki tuolle Bad Catille kyllä niin hyvää, pitäisikin kokeilla taas pitkästä aikaa jotain säröä tuohon kylkeen. Tuleekos jollekin mieleen hyvää ehdokasta 5e3 henkiselle koneelle? Tilanteeseen jossa pitäisi päästä pikku/keskisuuresta rutusta isompiin säröihin. Tuollainen tweed Pierre täysillä on minun juttu, kerrostalo vain asettaa rajoja keinokuormankin kanssa. Saisi olla kirkas/napakka, mutta ei muuten mielellään kovasti soundia värittävä.

Jotennii kuulostais että esim. Zvex Super Duper 2-in-1 vois potkaista Bad Catin kovemmille säröille ilman soundin yletöntä värittymistä. Siinähän on toisella puolella perus Super Hard-On ja toisella puolella samanlainen master volumella varustettuna eli "OD". Napakka ja kirkas tollanen SHO tuntuis luonteeltaan olevan.

Mites treble booster? Jaska, Keeley ja Swart tulis äkkiseltään mieleen näistä. Tämähän kyllä värittää mutta oikein makiasti.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
06.11.2014 23:48:06
Sarko: Jotennii kuulostais että esim. Zvex Super Duper 2-in-1 vois potkaista Bad Catin kovemmille säröille ilman soundin yletöntä värittymistä. Siinähän on toisella puolella perus Super Hard-On ja toisella puolella samanlainen master volumella varustettuna eli "OD". Napakka ja kirkas tollanen SHO tuntuis luonteeltaan olevan.

Mites treble booster? Jaska, Keeley ja Swart tulis äkkiseltään mieleen näistä. Tämähän kyllä värittää mutta oikein makiasti.

Kiitos, tuohan näyttää oikein hyvältä! Pitääpä tutustua siihen tarkemmin. Treble boostereita on kokeiltu, ihan hyvä muttei ehkä ihan juuri mitä haen. Jaskan Rangeria voisi kyllä kokeilla nyt uudestaan näillä putkilla.
+makke+
08.11.2014 22:49:26
Tremolon käyttäjät, ho-ho-hoi!
Pitkään olen tremoloa halajannut pedaalilautaani, mutta edelleen se on hankkimatta. Strymon Flint olisi se mikä kiinnostaisi eniten, mutta kova hinta on esteenä.
Entäpä Hotone tai Mooer tekemät tremolot? Hinnat eivät olisi esteenä.

Jos omistat "edullisemman" tremolon, kaipaatko / puuttuuko siitä jotain mikä sitten löytyisi esimerkiksi siitä kalliimmasta Flintistä..?
kid ego
09.11.2014 10:03:05 (muokattu 09.11.2014 10:03:43)
+makke+: Tremolon käyttäjät, ho-ho-hoi!
Pitkään olen tremoloa halajannut pedaalilautaani, mutta edelleen se on hankkimatta. Strymon Flint olisi se mikä kiinnostaisi eniten, mutta kova hinta on esteenä.

Jos omistat "edullisemman" tremolon, kaipaatko / puuttuuko siitä jotain mikä sitten löytyisi esimerkiksi siitä kalliimmasta Flintistä..?

Jos tarvitset tap tempon, tsekkaa mm. Cusackin, Empressin ja Wamplerin tuotteet. Flintiinkin saa erillisen kytkimen tap tempoa varten. Jos ei ole tarvetta, riittänee että kuulostelet edullisimpien laitteiden soundeja. Kaikissa niissä on varmaan speed- ja depth-säädöt, mutta soundeiltaan eroavat varmasti toisistaan paljon.

Meikänkin pitäisi ostaa Flint takaisin, kun menin myymään omani ja otin Wampleria tilalle, mutta se lähti aika nopeasti kiertoon...
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
rrroope
11.11.2014 10:10:50
+makke+: Tremolon käyttäjät, ho-ho-hoi!

tossa flintin tremolossahan on itseasiassa hyvin vähän ominaisuuksia. itselleni riittäisi mainiosti mutta tiedän paljon porukkaa, joille ehdottoman tärkeää on, että tremolosta löytyy myös level-säätö. joillekin tap tempo on tärkeää ja joku saattaa haluta myös säätää tremolon aaltomuotoa pehmeästä muljutuksesta helikopterimaiseen kanttiaaltoon.

jos on tarkoitus käyttää tremoloa varsin perinnehenkisesti blues- yms jutuissa nin tuo flint on varmaan just hyvä. tai mikä vaan kahden nupin tremolo. mut jos tarvii erikoisefektiä ja kikkailua ni sit ehkä tarvii enemmän säätöä.
mopar
11.11.2014 11:13:05

Gabe: Nyt on ehditty Timmyynkin tutustumaan. Ostin sen ihan mielenkiinnosta testiin vailla sen suurempia odotuksia. Mutta näyttääkin siltä että tuo toimiikin minun käytössäni paremmin kuin hyvin. Jos joku pedaali on transparentti niin tämä, ei väritä omaa soundia yhtään jos sitä ei toivota ja vahvistin reagoi soittoon kuten normaalistikin. Olen viime aikoina hakenut pedaaliesta väriä ja luonnetta mutta aina ne ovat kuulostaneet vähän päälle liimatuilta. Tuo minun vahvistin ei tosin ole kaikkein paras pedaalialusta, lähinnä säröjen kanssa on aina häirinnyt jokin. Mutta Timmy toimii todella hyvin, sen kanssa saa vahvistimen omalta kuulostavaa säröä pykälän hiljaisimmilla voimakkuuksilla tai boostattua sooloja varten. Ja soundi on juuri niin hyvä tai huono kuin oma soundi. Tykkään kyllä ihan älyttömästi. Saapa nähdä jos tästä olisi pidempiaikaiseksi kumppaniksi. Tätä voisin suositella myös sellaisille joille purkit eivät muuten niin nappaa.

Mulla on Lovepedal:n amp11 jonka pitäis olla aika pitkälti sama kytkentä, ja täytyy sanoa että samaa mieltä olen. Tosi uskottava ja vahvistinmainen saundi pienelläkin volalla. Tykkään kovasti.
Gabe
11.11.2014 11:49:57
mopar: Mulla on Lovepedal:n amp11 jonka pitäis olla aika pitkälti sama kytkentä, ja täytyy sanoa että samaa mieltä olen. Tosi uskottava ja vahvistinmainen saundi pienelläkin volalla. Tykkään kovasti.

Tuo amp11:hän se oli toinen mikä minun piti kokeilla, yritin kaivella sitä muistini lokeroista. Kiitos. :)
+makke+
11.11.2014 20:37:21
Kiitokset kid ego ja rrroope mietinnöistänne.
Empress tremolo 2 vaikutti aika monipuoliselta. Ja siinä Flintissä kiinnostaisi myös se reverb puoli.
Mutta mutta, täytyy hieman mutustella soundeja, hintoja ja tarpeita.
Stone
16.11.2014 21:38:29 (muokattu 17.11.2014 06:38:46)

Tässä on overdrivea tullut ja mennyt vuosien varrella. Viime vuosina jo seesteisempää, mutta hommasinpa kuitenkin kokeeksi MXR GT-OD overdriven ja oikein positiivinen tapaus omaan komppikitara dirty tarpeeseen bänditreeneihin. Hyvin pitkälle tietyllä tapaa kuin Boss od-3 (loistava spedu niinikään), mutta tässä enempi middle korostusta, mutta tasapainoinen lopputulos, joka kuitenkin artikuloi hyvin treeneissä.

EHX Soul Food löytyy laudasta nykyään taas vaikkakin käyttö vähäisempää. Melko lievänä särönä tällähetkellä hoitaa tonttinsa (gain klo 9-10). Telen tallamikki, jota pääasiassa käytän ei mielestäni ole kuitenkaan paras SF:n kanssa vaan väliasento noilla gain asetuksilla. Asiaan voi vaikuttaa Traynor YGM-3 vahvistimen oma middlekkyys. Silloin kun SF:n gainit tyyliin klo 2-3, niin tallamikkikin alkaa maistua. Jokatapauksessa monipuolinen pedaali kyseessä.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards **Back to good old days, when music was real music !!!**
Laulava Kylätohtori
17.11.2014 09:42:41

Jaskan The Enforcer.

http://www.musicgarage.fi/stompboxes/the-enforcer/
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
17.11.2014 22:20:34
Laulava Kylätohtori: Jaskan The Enforcer.

http://www.musicgarage.fi/stompboxes/the-enforcer/

Tämä on jo kirjanmerkeissä. :) Ajattelin tässä laittaa Jaskalle tilauksen menemään lähitulevaisuudessa. Sellainen transparentti OD (Timmy tyyliin) jossa boosti lisävalintana olisi varmaan minulle passeli.
Sarko
17.11.2014 22:26:20
Gabe: Tämä on jo kirjanmerkeissä. :) Ajattelin tässä laittaa Jaskalle tilauksen menemään lähitulevaisuudessa. Sellainen transparentti OD (Timmy tyyliin) jossa boosti lisävalintana olisi varmaan minulle passeli.

Xotic AC Booster?
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
17.11.2014 22:45:49 (muokattu 17.11.2014 22:46:44)
Sarko: Xotic AC Booster?

Muuten olisi aika nappi, mutta pitäisi olla sekä OD että boosteri samassa purkissa.. ja kummallekin oma kytkin. Ajattelin kysyä Jaskalta paljonko kustantaisi Timmy ja Texas Ranger samoissa kuorissa. Ranger Timmy. :)
Sarko
17.11.2014 22:57:25
Gabe: Muuten olisi aika nappi, mutta pitäisi olla sekä OD että boosteri samassa purkissa.. ja kummallekin oma kytkin. Ajattelin kysyä Jaskalta paljonko kustantaisi Timmy ja Texas Ranger samoissa kuorissa. Ranger Timmy. :)

Zvex Box Of Rock tulee kans mieleen, JTM45-soundia ja SHO samassa purnukassa.
kid ego
18.11.2014 00:11:46 (muokattu 18.11.2014 00:14:23)
Gabe: Muuten olisi aika nappi, mutta pitäisi olla sekä OD että boosteri samassa purkissa.. ja kummallekin oma kytkin. Ajattelin kysyä Jaskalta paljonko kustantaisi Timmy ja Texas Ranger samoissa kuorissa. Ranger Timmy. :)

JHS Sweet Tea.

http://www.jhspedals.com/products/guitar-pedals/sweet-tea/

Omassa laudassani olen tykännyt J. Rockettin Tim Pierce -sigusta. Siinä vaan se clean boosteri on vasta OD:n jälkeen.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
Sarko
18.11.2014 00:13:26
kid ego: JHS Sweet Tea.

http://www.jhspedals.com/products/guitar-pedals/sweet-tea/

Hivenen hintaa särkijällä.
penatuna
18.11.2014 08:03:02

Jos tykkäät kerran tuosta Timmystä, niin eikö saman paja Tim olisi hyvä vaihtoehto?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)