Aihe: Tunnistatko asenteesi kitaroiden suhteen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jukka Häikiö
27.10.2014 22:43:28

antnis: Mitä tulee erilaisiin teknisiin apuvälineisiin niin urheiluautoissahan niitä vasta onkin ja harvemmin sellaisia ajamista vihaaville suunnataan.

....tota, ei millään pahalla, mut yleensä rattimiehet etsii ekana switcit, mistä saa ne pois päältä....mun poikakin 3,5vuotiaana sai armottoman raivarin, kun koitin ehdottaa, josko laitettais ne apupyörät fillariin vielä hetkeks takas, eikä sitten laitettu, aika hyvin muuten vetää tolla trialilla tänä päivänä.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
s8na
27.10.2014 22:46:58

Jos aikasta miestä lapsetaa niin onhan noissa digitaaliautoissa ESP-off nappi. Painaa siitä niin voi suditella sen parikertaa talvessa mitä ajomies nyt yleensä kaipaa elämältään. ESP-päällä sitten kun haluaa turvallisesti liikkua paikasta toiseen.
Muovinen
27.10.2014 23:12:06

Jatkakaa tuota autoläppää jossain muualla. Siihen tarkotukseen taitaa jokunen sivusto löytyä.
Jucciz
27.10.2014 23:33:32
Eihän tää keskustelu nyt niin kaukana aiheesta oo, jos puhutaan asenteista kitaroihin ja ESP vilisee tuon tuostakin keskustelussa. Mullakin on niiden tekemä aivan hyvä Telecaster.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
VIPMetal
27.10.2014 23:49:44

Jucciz: Eihän tää keskustelu nyt niin kaukana aiheesta oo, jos puhutaan asenteista kitaroihin ja ESP vilisee tuon tuostakin keskustelussa. Mullakin on niiden tekemä aivan hyvä Telecaster.

Mites LTD?
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Jucciz
28.10.2014 00:01:10
VIPMetal: Mites LTD?

Yhtä kokeilin, se ei inspiroinu. Lienen siis oikeutettu dumaamaan koko brändin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
sustain65
28.10.2014 07:03:02
Jucciz: Yhtä kokeilin, se ei inspiroinu. Lienen siis oikeutettu dumaamaan koko brändin.

Mulla on yksi ESP-LTD josta pidän, lienen siis oikeutettu pitämään brändiä parempana kuin Fenderiä tai vaikka Ruokangasta. ;-) Tälläisellä pohjallahan noi dumaamiset ja ylistämiset välillä menee. Hyvin oivallettu Jucciz!
ancci
07.11.2014 09:36:32
Random halpismerkit ovat jostain syystä aiheuttaneet suurta inhoa. Kuten joku Indie ja Hamer. Näen pelkkää muovia. Negatiivisia ennakkoasenteita liittyy myös blackstarin vahvistimiin. Nykyään Ibanezin kolkkous (RG - sarja) ja tönkköys häititsee. Jackson hoitaa saman asian 10x paremmin maalattuine neckthru -kauloineen. Mutta intian Jacksoneista pydyn kaukana, varmuuden vuoksi. Onhan näitä.

Useiden ennakkoluulojen takana on joku aikaisempi trauma ja päähänpinttymä josta ei vaan pääse yli. Vaikka testaisikin jotai huippuyksilöä, niin ennakkoluulon takia keskittyykin jotenkin alitajuntaisesti mahdollisiin negatiivisiin puoliin. Ärsyttävää.
joku muu sikko
07.11.2014 10:50:37 (muokattu 07.11.2014 10:52:38)
hallu: Tämä on täysin totta. Esimerkiksi -70 luvulla kuoli 700 -1000 ihmistä vuodessa liikenteessä, vaikka autoja oli tuskin puolia nykyisestä ja nyt kuolonkolarien määrä on kai vakiintunut sinne alle 200/vuosi tasoon josta koitetaan edelleen vähentää. Sitähän minä olen tuossa myös viesti tolkulla koittanut selittää.

Se on vaan kovin kovin tylsää:-(.

Ainoat syyt tuohon liikennekuolemien romahtamiseen 70 luvun alussa olivat kun säädettiin turvavyöpakko ja yleiset nopeusrajoitukset.

Mulla on sellainen asenne läskikoppaisia kitaroita kohtaan että ne olisi raskaita soittaa. niinkun nämä gretschit ja muuta hollowbodyt tyyliin es335. En ole juurikaan niitä edes kokeillut.
opel99
08.11.2014 21:56:16
mulla on asennevamma tunnetun merkin halpasarja valmistusmaa soittimia kohtaan,esim kun olin juuri päässyt sen ajatuksen äärelle että mehiko fenkutkin on kelpo keppejä sain tietää että fenderin nimellä tehdään kitaroita myös kiinassa.sama asennevamma kohdistuu myös kaakkoisvinkuintia skujuja kohtaan vaikka varmasti sellaisellakin pystyy mainiosti soittelemaan.pitäis varmaan päästä hiplaamaan skujua ja kiinafenkkua niin parantuisi.
ei se ikä vaan asenne
313
08.11.2014 22:14:04
joku muu sikko: Mulla on sellainen asenne läskikoppaisia kitaroita kohtaan että ne olisi raskaita soittaa. niinkun nämä gretschit ja muuta hollowbodyt tyyliin es335.

Sama. Siihen asti kunnes pääsin kokeilemaan sellaista. Nyt on hirmuinen GAS.

Les Paul yhdistyy mun mielessä jotenkin siihen elähtäneeseen väkisin väännettyyn rokkenroll-glooriaan; pitää olla lespa ja marsu ja juoda jack danielsia ja aurinkolasit ja nahkahousut ja niin vtun ROCKN ROLL 4EVER. Hohhoijjaa.
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
Jucciz
08.11.2014 22:28:26
313: Les Paul yhdistyy mun mielessä jotenkin siihen elähtäneeseen väkisin väännettyyn rokkenroll-glooriaan; pitää olla lespa ja marsu ja juoda jack danielsia ja aurinkolasit ja nahkahousut ja niin vtun ROCKN ROLL 4EVER. Hohhoijjaa.

Onneksi tällöin vika on vain havainnoijan omassa pääkopassa.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
hallu
08.11.2014 22:37:06
313: Sama. Siihen asti kunnes pääsin kokeilemaan sellaista. Nyt on hirmuinen GAS.

Les Paul yhdistyy mun mielessä jotenkin siihen elähtäneeseen väkisin väännettyyn rokkenroll-glooriaan; pitää olla lespa ja marsu ja juoda jack danielsia ja aurinkolasit ja nahkahousut ja niin vtun ROCKN ROLL 4EVER. Hohhoijjaa.

Mulla oli myös läskikoppia kohtaan pientä epäilyä. Itselleni kävi niin, että aikoinaan mulla oli omat kepit kanissa ja jouduin keikalle lainaamaan kaverin Ibanzin jazzaria (rocknroll kielillä tosin) olisko ollut mallia FG100 jostain kaheksankytluvulta niin mun asenteeni muuttui tyystin. Ja paaaaaljon myöhemmin päätin etsiä itselleni oman läskin ja sepä olikin oma operaationsa ja tuli musakauppoja koluttua. Lopulta kalkkiviivoille päätyi Samick JZ2, Gretsch "mikä lie" ja Godin 5th Avenue, joista päädyin lopulta Samick JZ2 kitaraan. Olen ollut tosi tyytyväinen noin niinkuin periaatteessa. Valintakriteereinä oli perinteisyysja lisäksi halusin voimakkaasti akustisesti soivan kitaran jotta voin tarvittaessa soittaa sillä ilman vahvistusta normaalin akustisen rinnalla, mihin vaatimukseen sekä Samick että Godin vastasivat, mutta Samickin valitsin koska se vastasi paremmin käsitystäni oikeasta jazzarista. Tuskin päivääkään kuitenkaan menee ettenkö miettisi että jos sittenkin olisin ottanut sen Godinin:-). Ehkä olisi pitänyt ottaa molemmat:-). En nyt ottanut ja valinta tuli tehtyä ja nyt sen kanssa on elettävä.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
313
08.11.2014 23:54:14
Jucciz: Onneksi tällöin vika on vain havainnoijan omassa pääkopassa.

Näin on. Les Paulit kuulostaa hyvältä ja on mukavia soittaa. Assosiaatioista ei aina pääse eroon vaikka haluaisikin.
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
Ironwire
09.11.2014 00:03:22
30-vuotta tullu soitettua enemmän ja vähemmän ja kamaa jonkun verran liikkunu. Kaksi merkkiä kitaroissa ja vahvistimissa mitkä seurannu mukana tuon matkan...Perussettiä joka ei kyllästytä mutta toimii mulla ;)
Myrkky Nuoli
09.11.2014 10:29:24
joku muu sikko: Ainoat syyt tuohon liikennekuolemien romahtamiseen 70 luvun alussa olivat kun säädettiin turvavyöpakko ja yleiset nopeusrajoitukset.

Mulla on sellainen asenne läskikoppaisia kitaroita kohtaan että ne olisi raskaita soittaa. niinkun nämä gretschit ja muuta hollowbodyt tyyliin es335. En ole juurikaan niitä edes kokeillut.

Kannattaa korjata tämä, ei pidä meinaan yhtään kutiansa. ES335 on muutenkin eri maata kun jazzlootat. Se on hyvin liukas ja ergonominen soitin. Eikä ole erityisen paksukaan. Tällä hetkellä mun Tokai ES on ylivoimasesti helpposoittosin kitara. Muita talossa on jazzmaster, strato, tele ja firebird. SG lähti tuon alta pois kun ES:llä teen ne samat jutut paremmin ja helpommin :)
More Nintendo, less Marshall.
sticky fingers
09.11.2014 12:38:14
Jukka Häikiö: ....tota, ei millään pahalla, mut yleensä rattimiehet etsii ekana switcit, mistä saa ne pois päältä....mun poikakin 3,5vuotiaana sai armottoman raivarin, kun koitin ehdottaa, josko laitettais ne apupyörät fillariin vielä hetkeks takas, eikä sitten laitettu, aika hyvin muuten vetää tolla trialilla tänä päivänä.

Yleensä ne on ne oman elämänsä rattimiehet, jotka löytyy ennen pitkää solmussa puun ympäriltä tai muuten vaan lepikosta...

Kitaroihin liittyen voin sanoa, että asenteita ei juurikaan ole. Tällä hetkellä ykköskitaran virkaa toimittaa "epätele" - mahonkirunkoinen tellu humpparimikityksellä - joka soi minulla tyyliin kuin tyyliin. Tykkään valtavasti. Kakkosena sitten Epi LesPaul, joka sinällään on ihan toisen oloinen soitin. Jonkinlaista stratoa vähän kokoelma huutais, mutta katsotaan nyt.
"Kummasti tällä(kin) palstalla omaa älykkyyttään mainostavat tyypit ovat poikkeuksetta ihan saatanan tyhmää porukkaa" - Kulkunen 30.7.2014
Jukka Häikiö
09.11.2014 14:34:35

sticky fingers: Yleensä ne on ne oman elämänsä rattimiehet, jotka löytyy ennen pitkää solmussa puun ympäriltä tai muuten vaan lepikosta...

Kitaroihin liittyen voin sanoa, että asenteita ei juurikaan ole. Tällä hetkellä ykköskitaran virkaa toimittaa "epätele" - mahonkirunkoinen tellu humpparimikityksellä - joka soi minulla tyyliin kuin tyyliin. Tykkään valtavasti. Kakkosena sitten Epi LesPaul, joka sinällään on ihan toisen oloinen soitin. Jonkinlaista stratoa vähän kokoelma huutais, mutta katsotaan nyt.

.....nii, jos ei osaa ajaa...ei vaan, liikenteessä leikkiminen on aivan hanurista, oli sitten ajonvakautus käytössä, tahi ei, eihän siinä jos ei omasta terveydestä välitä, mutta kun uhreina tuppaa olemaan useimmiten sivulliset ja "Teuvot" tuppaa selviämään naarmuilla, noh, jos omatunto on kunnossa, ei välttämäti loppuelämä ole kovinkaan ruusuista Teuvollakaan....eiköhän nää autoasiat ollu tässä.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
edenbeast
30.11.2014 01:03:03
Eipä ole isommin asenteita. Soitan sillä mikä sattuu sillä hetkellä löytymään. Yhtä paskalta kuulostan kymppitonnin kitaralla kuin satasenkin kitaralla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)