Aihe: Hintaero/Tilaisitko T-Kaupasta?
1
Tomppa999
22.05.2004 14:29:24
Katselin tuossa yhtä Yamahan akstista kitaraa ja paikallinen liike sen lupasi kanta-asiakas alennuksella noin 600e,
Thomannilla sama kitara maksaa vain 469e.
Pitäisiköhän ottaa riski ja tilata Thomannilta vai maksaa hieman enemmän paikallisessa liikkeessä.
Ei kuitenkaan Thomannilta tilattaessa pysty kitaraa kokeilemaan/tarkastamaan etukäteen ja ainakin takuuasioita hoitaessa on aika huonoja kokemuksia T-kaupasta.
Kertokaapa mielipiteenne tästä asiasta?
Oletteko itse kitaroita T-kaupasta tilanneet? Onko kaupat olleet onnistuneita?
Quu
22.05.2004 15:51:29 (muokattu 22.05.2004 15:53:18)

Itse ainakin teen niin, että menen liikkeeseen kokeilemaan haluamaani kitaraa ja sitten tilaan thomannilta.

Tähän liittyy niin monta eri asiaa, että sanoisin ratkaisun olevan tapauskohtaista.

Otan itseni nyt esimerkikis :)

Menen hesan f-musiikkiin ja koitan meksikostratoa, tuntuu hyvältä.
Kysyn myyjältä hintaa: 660e
Saatavuus nollissa, koska heille on tulossa 3 kappaletta ja 15 tilausta on sisällä.
Thomannilla meksikostrato 518e+postikulut
Saatavuudesta ei vielä tietoa, mutta se ei vielä ole niin ajankohtaista.

Tapauskohtaisesti kannattaa toimia.
Ei thomann ole aina se halvin vaihtoehto.
Ja kyllähän takuuasioiden kanssa saattaa ongelmia tulla... Ei vielä kokemusta ;)

EDIT: Yksi tuttu on sieltä tilannut 2-3 kitaraa, 2 pedaalia ja basson. Hänellä ei kertaakaan ole ollut valittamista. Eikä ole takuuta(huoltoa) tarvinnut.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Cort87
22.05.2004 15:52:38
Oletko koittanut vihjaista kaupassa Thomanin hinnasta. Kummasta tuntuu tippuvan hinnat täällä Suomessa kun Saksa otetaan puheeksi. Suomesta saa samaan hintaa tinkaamisen jälkeen. Tosin täytyy muistaa että Thomanilta tilaaminen maksaa varmaan 20-30e???
Tässä tapauksessa olisi kuitnkin järkevää tilata halvemmasta Thomanista mutta minä menisin kuitenkin tinkaamaan vielä. (muistathan ottaa Thoman esitteet mukaan)
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
t1amatti
22.05.2004 19:58:08
(muistathan ottaa Thoman esitteet mukaan)

Joo, ykshän on tietysti se, että avaa pelin lätkäsemällä thomannin mainoksen pöytään, näyttää haluamaansa tuotetta ja sanoo, että "Onks teillä näitä?". Näin hintaki tulee samalla selväks. ;)
no näinhän se on.
kimmokel
22.05.2004 20:05:41

Tuo keino saattais tulla halvaksi.

Kaveri katteli M-50 ja thomannilla oli 209 euroa, kun Top-Soundista saa 200 euroon. Saa sentäs käydä testaamassa ja laittavat valmiiksi soittokuntoon.
LaXu
22.05.2004 20:10:44
Mä teen yleensä niin, että jos on joku tietty vempele joka on hakusessa, niin tarkistan eka Thomannin ja muiden saksalaisten nettikauppojen (Music Store Köln, Musik Productiv jne.) hinnan ja sitten käyn kaupassa testaamassa. Jos vahvistin/kitara/efekti/whatever miellyttää, niin sitten voi alkaa tappelemaan hinnasta. Tähän asti olen saanut kyllä erittäin kilpailukykyiseen hintaan laitteeni. Esimerkkinä viime kesänä ostamani putki-Marsu tuli postikulujen verran halvemmaksi kuin jos olisin tilannut sen Thomannilta.

Mieluiten minä kotimaan kauppaa tuen, jos hintaero ei ole suuren suuri.
ajs
22.05.2004 20:52:55 (muokattu 22.05.2004 20:53:30)
Suomalaisten musiikkiliikkeiden palvelu on joitakin mukavia poikkeuksia lukuunottamatta sitä luokkaa, että tilaan yleensä Thomannilta vaikka hintaeroa ei olisikaan. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia sen liikkeen kanssa.
There are many ways of going forward, but only one way of standing still.
Heavymies
22.05.2004 22:10:30
Yleensä kyllä ostan kaiken ihan täältä paikkakunnan musaliikkeestä, mutta joskus kun meikäläisen ikäisellä ne tulot eivät ole niin suuret ja hintaero on jo 100€ tai yli niin pakko se on sieltä T-kaupasta tilata.
Rock 'N' Rollllllllllllllllll
nothingnes
23.05.2004 10:43:49
Vittu, mä nauroin, ku yhes osto-ja myyntiliikkeessä oli epiphonen les paul custom hintaan 679€.
Kölnin musakaupas 499€. Jumalauta, vaikka tulis 100€ postikuluja ni ostaisin Saksasta.
Ei kiinnosta alkaa tinkaamaan jonku mulkun kans.
Ja sitä paitsi, jos uuden kerran saa melkeen kaks sataa halvemmalla Saksasta kuin käytetyn Suomesta, niin en ihmettele, ku Thomann mainostaa olevansa Suomen suurin musakauppa.
huominen on aina tulevaisuutta -m.nykänen-
Niskamies
23.05.2004 10:47:39
Behringerin bassokombo oli thomannilla 320 euroa. Käytettynä samasta kombosta pyydettiin musamaailmassa 380 euroa:) Suomen hintakin uutena on 330.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
helinkopteri
23.05.2004 11:34:13 (muokattu 23.05.2004 11:40:45)

Itse pyrin suosimaan uhtä ja ainoaa Tamperelaista musiikkiliikettä,
näin on ollut viimeiset kymmenen vuotta ja näin tulee jatkumaan.
Palvelu on hyvää, myyjät tuttuja ja aina on tarvittavat kamat löytyneet sopuhintaan.

Thomannilta on tullut tilattua kaikenlaista pikkuhärpätintä mutta isot ostokset keskitän "kotikauppaani".

edit: onko Thomannilla vielä niitä mikkitelineeseen asennettavia kalj..limsapullon telineitä.
Joskus oli.
Hei, alkuperänen troopperi on paras troopperi, ja sitte toisiks paras troopperi on joku maidenin vanha live-troopperi. Ja se Sentencedin troopperi on sitte se huonoin troopperi.. -Finnish Rhyacophila
Xarri
24.05.2004 15:12:05
Nuppi lähti F-Musiikista pari sataa euroa halvemmalla kuin mitä Thomannilta vaikka hintalapussa oli huima summa alunperin. Kannattaa keskustella ja käydä testailemassa usein sekä myös ottaa niitä Saksan hintoja esiin, kun hinnasta jutellaan.

Olisin kyllä ostanut Suomesta vaikka olisi hinta ollut samoilla linjoilla ehkä hieman kalliimpikin ihan takuuhuollon puolesta.

Esimerkkinä tästä se, että viime keskiviikkona lähti piuhaa ulosvedettäessä input-jackista osa mukaan ja loppuosa tippui nupin sisään. Ei siinä mitään mutta, kun lauantaina oli keikka ja nuppi piti saada sinne pikaisesti pelikuntoon. Perjantaina 11 maissa nuppi Fasulle ja vielä samana päivänä sain hakea sen korjattuna.

Tätä palvelua en olisi saanut Thomannilta ja mielestäni se on tärkeämpi ostokriteeri kuin jopa sadan euron alennus.
Om Namah Shivaya!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)