re infecta 24.05.2004 14:38:38 | |
---|
Olen kytkenyt V-Amp 2:n putkinuppini efektilenkkiin. Käytän V-ampia ikään kuin keinokuormana, jotta voisin soittaa kerrostalovolyymeillä. Toisin sanoen nupin puhtaasta kanavasta olen laittanut volumen melko kovalle (5/10) ja V-ampista säätelen sitten loput äänenvoimakkuudesta. Olen kuitenkin huomannut, että mitä suuremmalle laitan volumin nupista, sitä helpommin V-amp säröyttää äänen. Hyvin pienillä voluumeilla ilmeisesti tehoa ei taas pusketa tarpeeksi ja esiintyy "piereskelyä", kun kieliä lyö kovaa. Ilman V-ampia puhdas kanava toimii nupissa loistavasti, myös kovilla voluumeilla. Aiheuttaako tämän ongelmani joku V-ampin "ominaisuus" vai mitä voisin asialle tehdä? Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
Deranged 24.05.2004 15:25:46 (muokattu 24.05.2004 15:26:42) | |
---|
Olen kuitenkin huomannut, että mitä suuremmalle laitan volumin nupista, sitä helpommin V-amp säröyttää äänen. V-ampin inputtia ei ole suunniteltu kuin kitarasta tulevalle, vahvistamattomalle signaalille. Eli se klippaa koska sulla on Vamppiin tuleva signaali liian lujalla. Luupin tasonsäädöstä tasoa pienemmälle ennen Vamppia ja vampista tarvittaessa volaa isommalle. Veikkaan ma. |
EDIT: Siinähän se tulikin. (Ja minä kun luulin, että keinokuorma laitetaan päätevahvistimen perään - ikäänkuin väittämään päätteelle, että "kyllä kyllä joo, on kaiuttimia täällä imemässä tehoja". Mitenkäs se efektiluupissa toimii?) "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
re infecta 24.05.2004 15:48:37 (muokattu 24.05.2004 15:49:18) | |
---|
V-ampin inputtia ei ole suunniteltu kuin kitarasta tulevalle, vahvistamattomalle signaalille. Eli se klippaa koska sulla on Vamppiin tuleva signaali liian lujalla. Luupin tasonsäädöstä tasoa pienemmälle ennen Vamppia ja vampista tarvittaessa volaa isommalle. Veikkaan ma. Juu. Kiitos. Näin ongelma pienenee, mutta ei poistu kokonaan. Ei tämä V-amp ole tähän suunniteltu. Voiko se mennä rikki tällaisessa asetelmassa? Siis tuossa keinokuorma-ilmaisussa olisi pitänyt olla lainausmerkit: V-amp haukkaa aika paljon vahvarin signaalista ja tätä hyödynnän siinä, että voluumin säätely on tarkempaa V-ampista. Ilman V-ampia 100W:sta nupistani ei uskalla paljon yli 1-2 siirtää voluumia, kun kerran kerrostalossa asutaan. Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
Niskamies 24.05.2004 15:49:56 | |
---|
EDIT: Siinähän se tulikin. (Ja minä kun luulin, että keinokuorma laitetaan päätevahvistimen perään - ikäänkuin väittämään päätteelle, että "kyllä kyllä joo, on kaiuttimia täällä imemässä tehoja". Mitenkäs se efektiluupissa toimii?) Heitettiin se kiinni sinne loppiin, ja käytetää pelkästään efektejä siitä. Sitten säädetään master volumesta oikea volume. Elikkä heitä sieltä loopin levelistä se pienin, muistaakseni tossa Carvinissa oli kolme eri asentoa. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
re infecta 24.05.2004 15:52:27 (muokattu 24.05.2004 15:52:36) | |
---|
Elikkä heitä sieltä loopin levelistä se pienin, muistaakseni tossa Carvinissa oli kolme eri asentoa. Unohdinkin jo tuon. Eli siellä on asennot "+ 4 dBv", "0" ja "- 10 dBv". Kokeillaas... Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
Niskamies 24.05.2004 15:56:52 | |
---|
Unohdinkin jo tuon. Eli siellä on asennot "+ 4 dBv", "0" ja "- 10 dBv". Kokeillaas... Juu, eli kokeile vaikka tota -10 dBv:tä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
re infecta 24.05.2004 16:08:20 (muokattu 24.05.2004 16:13:21) | |
---|
Juu, eli kokeile vaikka tota -10 dBv:tä. Toimii nyt ok. Ei huomaa ainakaan enää niillä voluumeilla, joilla uskallan soittaa huoneessani. Sitten vielä eli onko seuraavat normaalia(?): 1) Nupista clean-kanavan volume 4:lla ja V-ampin volume-taso lähes nolla. Soittamalla kieliä hiljaa vahvistimesta ei kuulu mitään (tämä ok), mutta jos lyö kieliä lujaa, kuuluu kajareista kunnon rasahdus. Jos avaa V-ampista pikkasen lisää voluumia, niin kaapista ääni kuuluu normaalisti ja puhtaasti. Onko tässä kyse siitä, että V-amp päästää "liian vähän" signaalia läpi? 2) Kun voluumit kokonaan poissa sekä nupista että V-ampista, kuuluu huminaa kaapista. Vääntelemällä bass-, treble- ja mid-nupikoita, hurinan ääni muuttuu. Hurinan voimakkuus ei muutu vaikka voluumia lisäisikin. Jos heittää nupin "stand-by"-tilaan, humina loppuu kokonaan. Tämä on varmaan ihan normaalia? Kitara ei ole lähellä aiheuttamassa kiertoa tms. Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
Niskamies 24.05.2004 16:35:06 | |
---|
2) Kun voluumit kokonaan poissa sekä nupista että V-ampista, kuuluu huminaa kaapista. Vääntelemällä bass-, treble- ja mid-nupikoita, hurinan ääni muuttuu. Hurinan voimakkuus ei muutu vaikka voluumia lisäisikin. Jos heittää nupin "stand-by"-tilaan, humina loppuu kokonaan. Tämä on varmaan ihan normaalia? Kitara ei ole lähellä aiheuttamassa kiertoa tms. Onko pistorasiat maadotettuja? Kyllähän tollanen pikkunen hurina kuuluu asiaan, eli jos ei haittaa niin ei mitään kannata tehdä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Niskamies 24.05.2004 16:35:07 (muokattu 24.05.2004 16:35:21) | |
---|
Tuplat. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
re infecta 24.05.2004 23:12:21 (muokattu 24.05.2004 23:12:32) | |
---|
Onko pistorasiat maadotettuja? Kyllähän tollanen pikkunen hurina kuuluu asiaan, eli jos ei haittaa niin ei mitään kannata tehdä. On. Ei tuo nyt häiritsevä ole. Tuollaista hurinaa kuuluu oikeastaan myös V-ampin ja Kustominkin kanssa. Ehkäpä osasyynä on kitarani. Osaako joku vastata tuohon kysymykseeni 1? Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
PomppoK 25.05.2004 08:53:06 | |
---|
Osaako joku vastata tuohon kysymykseeni 1? Laite kuin laite, aina niissä tuppaa olemaan tuo "kuollut alue" minimi-volumeilla. Pienempi vahvistin olisi paikallaan? Itsekin sain huomata, että jopa 15W putkivehje on kotivahvistimeksi aavistuksen turhan äänekäs vaikka en kerrostalossa joudukaan soittelemaan. "I've been busier than a one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Jäärä 25.05.2004 09:16:01 | |
---|
Mun v-amp hurisee häiritsevästi ainakin äänitellessä (hurisee se toki muutenkin, mutta häiritsevästi noissa äänitystilanteissa) ja sen kohinasalpa ei auta siihen hurinaan. Mulla on se 50w versio tosta Carvinista. Koita ottaa se v-amp pois sieltä loopista ja säätelet sitä volumea pienemmäksi niillä äänensäädöillä. Ääntä ei kuulu vahvistimesta, jos kaikki äänensäätöpotikat on "nollalla". Onnistunee, jos ei tartte korostaa tai leikata mitään taajuutta hirmuisia määriä. Koita pistää vaikka kaikki äänensävy potikat vaikkapa "ykköselle". Vieläkö kuuluu liian lujaa? Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
re infecta 25.05.2004 11:08:02 | |
---|
Toimii nyt niin kuin pitääkin! Kiitos avustanne. Kyllä tällä kerrostalossa uskaa soitella, kun olen kytkenyt tehon tason 25%:iin. Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |