Gabe 07.11.2014 12:47:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jonkinlaista Plexi-gasia on ilmassa. Mutta jotenkin kuitenkin tuntuu, että se ei välttämättä ole se 'oma juttu', mutta kun sitä ei voi tietää ennen kuin kokeilee. Marsu gas on paha ja petollinen gas, pitää varmaan pysyä nyt kaukana tästä ketjusta. :) Jos laitat jonkun niin huikkaa? Kiinnostaisi kokeilla itsekin omilla kamoilla, voisi sitten ehkä puuhata jotain vaihtohommia.. |
Attew 07.11.2014 17:42:13 (muokattu 07.11.2014 17:44:07) | |
---|
Tänään kävi hellasärö niin kuumana että pitäis alkaa gasitella asianmukaisia telineitä kitaroille. Ehkäpä semmonen johon saa 3 kitaraa kaulasta roikkumaan? Vai seinälle? Vaiko yksittäisiä ständejä? Liikaa vaihtoehtoja... Edit: Oli muuten ensimmäinen kokemukseni hellasäröstä, ja sekin suht positiivinen, koska kitarat kyllä saa olla esillä. Sillä ovathan ne kauniita. Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti. |
PIM 07.11.2014 17:53:48 | |
---|
Jucciz: Niin ja, onhan noista klassikkomalleista myös tremolo-versiot 1987T ja 1959T. Juccizen ansiokkaaseen katsaukseen lisäisin vielä sen, että klassikkomalleista on olemassa myös nelikanavaiset (Super) PA-versiot, mistä kanavien etuastekytkentöjä sopivasti modaamalla saa monipuolisen rokkikoneen. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Jucciz 07.11.2014 18:07:15 (muokattu 07.11.2014 18:08:45) | |
---|
Juu, ja Organ-malli löytyy myös. :) PA-mallissa (1985) oli neljä input:ia eli kaksi kanavaa, kuten kitara- ja bassomalleissa. Super PA:ssa sitten tuplat. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
LaMotta 07.11.2014 19:50:26 (muokattu 07.11.2014 19:51:01) | |
---|
Attew: Tänään kävi hellasärö niin kuumana että pitäis alkaa gasitella asianmukaisia telineitä kitaroille. Ehkäpä semmonen johon saa 3 kitaraa kaulasta roikkumaan? Vai seinälle? Vaiko yksittäisiä ständejä? Liikaa vaihtoehtoja.... Tällainen vienee vähiten tilaa http://az58332.vo.msecnd.net/e88dd2 … /Products55300-1200x1200-406442.jpg Itse jostain syystä en pidä kaulasta roikottamisesta pysyvänä säilytyksenä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
jii.haanpaa 07.11.2014 20:11:15 | |
---|
Jucciz: Juu, ja Organ-malli löytyy myös. :) PA-mallissa (1985) oli neljä input:ia eli kaksi kanavaa, kuten kitara- ja bassomalleissa. Super PA:ssa sitten tuplat. "Plexi-saundista" on moneksi, mitä tahansa 10-wattisesta pikkuvahvarista 200-wattiseen helvetinkoneeseen :) |
mopar 07.11.2014 22:18:39 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jonkinlaista Plexi-gasia on ilmassa.... Tiedän tunteen. Tämmöstä oli mullakin joskus. Ostin torilta Ceriatone:n 1987 nupin. Se oli mulla reilun kuukauden, ja vaihtui takas fenkkuun. Tämä "kokeilu" todisti sen että mun vahvistimessa pitää olla Fender -kliini. Enpä ole marsuja sen koommin kaipaillu. Nykyinen vahvarikin on myynnissä vain ja ainoastaan sen tähden että siinä on ns. marsukanava, jota en käytä koskaan, eli se on mulle turha. :P |
AngieRainbow 07.11.2014 22:35:57 | |
---|
Gabe: Marsu gas on paha ja petollinen gas, pitää varmaan pysyä nyt kaukana tästä ketjusta. :) Jos laitat jonkun niin huikkaa? Kiinnostaisi kokeilla itsekin omilla kamoilla, voisi sitten ehkä puuhata jotain vaihtohommia.. Jos jaksat tulla Tampereelle, niin mun Marsuja saat kokeilla omilla kamoilla. Ne eivät ole myytävänä eikä vaihdettavana, mutta saa tulla kokeilemaan, jos kiinnostaa. Löytyy sekä plexiä että metalli-naamaa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 07.11.2014 22:39:51 | |
---|
AngieRainbow: Jos jaksat tulla Tampereelle, niin mun Marsuja saat kokeilla omilla kamoilla. Ne eivät ole myytävänä eikä vaihdettavana, mutta saa tulla kokeilemaan, jos kiinnostaa. Löytyy sekä plexiä että metalli-naamaa. Ilman muuta kiinnostaa, mutta on pelko perseessa että se käy mulle yhtä kalliiksi kuin mitä sinulle kävi Jukkiksen vahvistimien testaus. :D |
Jucciz 07.11.2014 22:42:03 | |
---|
Gabe: Ilman muuta kiinnostaa, mutta on pelko perseessa että se käy mulle yhtä kalliiksi kuin mitä sinulle kävi Jukkiksen vahvistimien testaus. :D Mää voin tulla paikalle myös. Voin tarvittaessa ottaa pari Marshallia mukaan. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Gabe 07.11.2014 22:43:40 | |
---|
Jucciz: Mää voin tulla paikalle myös. Voin tarvittaessa ottaa pari Marshallia mukaan. Ei varsinaisesti hälvennä tätä pelkoa. :D Mutta onhan nuo teidän lelut sitä luokkaa että menis päivä kevyesti. |
Ziggy Bubba 07.11.2014 22:46:34 | |
---|
Gabe: Ei varsinaisesti hälvennä tätä pelkoa. :D Mutta onhan nuo teidän lelut sitä luokkaa että menis päivä kevyesti. Älä mene, saat vaan helvetillisen tuskallisen kalliit kaasut kotiin viemisiksi :) |
Krice 07.11.2014 22:48:21 | |
---|
EVH Circles olisi varmaan aika hyvä valinta super-stratoksi. Olen pähkäillyt jotensakin niin, että tarvitsen yhden perinteisen straton (löytyy, Classic Player '50), superstraton (25,5" mensuurilla, floikka, ei ole) ja Les Paulin (ei ole). Eli noilla kolmella kitaralla voisi tehdä kaiken tarvittavan. Tosin EVH:ssa on lehmusrunko, mutta volumepotsku on oikeassa paikassa. http://www.thomann.de/fi/evh_stripe_circles.htm |
Gabe 07.11.2014 22:53:40 | |
---|
Ziggy Bubba: Älä mene, saat vaan helvetillisen tuskallisen kalliit kaasut kotiin viemisiksi :) Hyvin todennäköisesti. :) Mutta olisihan tuollainen Marshall ja lahkeet lepattaa hauska kokea. |
Laulava Kylätohtori 07.11.2014 23:04:47 | |
---|
mopar: Tiedän tunteen. Tämmöstä oli mullakin joskus. Ostin torilta Ceriatone:n 1987 nupin. Se oli mulla reilun kuukauden, ja vaihtui takas fenkkuun. Tämä "kokeilu" todisti sen että mun vahvistimessa pitää olla Fender -kliini. Enpä ole marsuja sen koommin kaipaillu. Nykyinen vahvarikin on myynnissä vain ja ainoastaan sen tähden että siinä on ns. marsukanava, jota en käytä koskaan, eli se on mulle turha. :P Mulla on jotenkin sellainen kutina, että itselle voisi käydä samoin. Klippien ym. perusteella 'plexi-soundi' ei välttämättä ole meikäläisen juttu. Mutta toisaalta taas eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee. Klipit nyt aina on, mitä on, ja itse se pitäisi testata omalla kitaralla ja tatsilla niin, että itse pääsee niitä nappeja vääntämään. Ei se mitään kerro, jos joku muu YouTubessa vääntää napit mieleiseensä asentoon ja vetää ihan eri settiä, mitä itse soittaa... Pitää nyt miettiä. Itse kuitenkin pidän Dustyn crunch-kanavasta. Oletko muuten testannut pistää gainit klo 9 master volume täysillä, jolloin soundi on lähes puhdas? Osaatko verrata, oliko Dustyn Marshall kanava kovinkin radikaalisti erilainen kuin tuo sulla ollut plexi-johdannainen... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Jucciz 07.11.2014 23:07:58 | |
---|
Gabe: Hyvin todennäköisesti. :) Mutta olisihan tuollainen Marshall ja lahkeet lepattaa hauska kokea. Kerran kokeilin, ei ollu mun juttu. Eiku hetkinen. Olipas. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Laulava Kylätohtori 08.11.2014 07:40:13 | |
---|
Jucciz: Jee, yksi lempiaiheistani. :) Kiitän, eihän tämä pääpiirteittäin niin vaikeaa ollutkaan. Eikä niitä malleja nyt niin paljon ole (tai siis ollut tuohon aikaan), mutta jotenkin hauska 'strategia' Marshallilta tuo, että sisustat, kopat ja mallinimet vaihtuvat toisistaan riippumatta. Onko noissa numeroissa muuten joku logiikka, vai onko esim 1959 tai 2204 ihan vaan Jimin päästä vedettyjä lukuja? Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Laulava Kylätohtori: Kiitän, eihän tämä pääpiirteittäin niin vaikeaa ollutkaan. Eikä niitä malleja nyt niin paljon ole (tai siis ollut tuohon aikaan), mutta jotenkin hauska 'strategia' Marshallilta tuo, että sisustat, kopat ja mallinimet vaihtuvat toisistaan riippumatta. Onko noissa numeroissa muuten joku logiikka, vai onko esim 1959 tai 2204 ihan vaan Jimin päästä vedettyjä lukuja? Marshall oli tehnyt jakelusopimuksen Rose-Morris & Co Ltd -nimisen yrityksen kanssa. Mallinumerot tulivat tuotteille Rose-Morrisin tuoteluettelossa annetuista numeroista. |
Räbbänä 08.11.2014 10:06:39 | |
---|
Nyt haluttaisi ostella lisää PeRSuksia ekan myötä. Kunun JP7 tosin kans homottelisi väristään huolimatta. Jazzmasterkin odottaisi ostamistaan. Ei hyvä tämä. Oispa kaljaa. ↑↑↓↓←→←→BA |
joku muu sikko 08.11.2014 10:08:46 | |
---|
Attew: Tänään kävi hellasärö niin kuumana että pitäis alkaa gasitella asianmukaisia telineitä kitaroille. Ehkäpä semmonen johon saa 3 kitaraa kaulasta roikkumaan? Vai seinälle? Vaiko yksittäisiä ständejä? Liikaa vaihtoehtoja... Edit: Oli muuten ensimmäinen kokemukseni hellasäröstä, ja sekin suht positiivinen, koska kitarat kyllä saa olla esillä. Sillä ovathan ne kauniita. Seinäpidikkeitä ehdottomasti. Kaikki säästynyt lattiatila on ainakin mulle tärkeä asia. En ole ikinä huomannut että kaulasta roikottaminen vaikuttaisi kitaroihin mitenkään. Toisaalta en kyllä mitään tikkukaula ibanezeja omistakaan. Enemmän taitaa kaulaa "vääntää" se kymmenien kilojen voima millä kielet sitä vääntää.. |