Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä mieltä olet nettikaupasta?
1 2 3 4 5
lisionoy
30.10.2014 14:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avasin nettikaupan jossa myydään tapahtumateknikkatoteutuksia. Nyt meillä on Annie tuoteperhe yritystapahtumiin ja Studio tuoteperhe tv-tuotantoja varten. Messuja ja muita tilaisuuksia varten tehtiin myös muutamia tuotteita.
 
Tuotekuvia klikkaamalla pääset lukemaan tuotteista.
 
Pyytäisinkin teidän mielipiteitä tuotteista, hinnoista ja nettikaupasta. Täällä pyörii paljon henkilöitä jotka katsovat alaa eri näkökulmista joten uskon teidän mielipiteistä olevan apua kehittämisessä.
 
Nettikauppa löytyy osoitteesta:
http://lision.fi/tapahtumatekniikka/
 
Mielipiteitä voi laittaa myös minulle sähköpostilla: henri@lision.fi
 
Kiitoksia!
 
Reeetu
30.10.2014 18:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on hyvä! Mitä mieltä itse olet hinnoittelusta esimerkiksi 500 hengen tilaisuuteen? 4999€ sis. alv 24%. Ole hetki realistinen ja mieti, käyttäisitkö itse tällaista palvelua?
 
Onnea ja menestystä, sullahan on ollut näitä 'akustiikan tuonti tapahtumapaikalle-yrityksiä' jo useampi parin vuoden aikana?
 
NeliX4
30.10.2014 19:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa yrittää tuoda sitä omaa näkökulmaa. Geneeriset kuvapankkikuvat olis hyvä korvata omilla.
 
Hintojen ääneen huutelu on aika haastava business, kun lopputuote vaihtelee aika paljon. Ameriikan maalta näin yhden aika toimivan julkisen hinnoittelumallin blueroom-palstalla -koitan sen löytää. KISS.
 
Sytem
30.10.2014 20:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuollaiset julkiset hinnat ihan hyviä lähtökohtia neuvotteluihin tarkemmista yksityiskohdista. Tapahtumat ovat kuitenkin uniikkeja, joten yleensä toteutuksetkin.
 
Yksi joka tuolla pisti silmään on epäsuhta rakennus- ja purkuaikojen kanssa. Näppituntuma väittää että rakennukseen menee yleensä tupla-aika purkuun nähden, melkeinpä keikalla kuin keikalla. Mutta toki jos teillä on käytännön kokemus toisin väittää, niin mikäs siinä.
 
Onko toteutukset saman hintaisia riippumatta paikkakunnasta tai tapahtumapaikan olosuhteista? (Olavinlinna huudettu)
 
miffe
30.10.2014 21:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reeetu: Tää on hyvä! Mitä mieltä itse olet hinnoittelusta esimerkiksi 500 hengen tilaisuuteen? 4999€ sis. alv 24%. Ole hetki realistinen ja mieti, käyttäisitkö itse tällaista palvelua?
 
Mulla on ollut pari proggista, joissa on ollut vähemmän ihmisiä ja korkeampi tekniikkabudjetti. Niihin ei tarvinnut tuoda edes bändikattauksen edestä mikrofoneja. Taisivat itse spektaakkelitkin kestää kasauksen alusta purkuun alle viisi tuntia.
 
Kyseessä oli siis noin vartin kestäneet tiedotustilaisuudet.
 
Mutta noin ylipäänsä mieleen tulee ainoastaan jotkut firmakisat, joissa tuollaisia hintoja voi repiä. Mutta ei ihan noin kevyellä tekniikalla.
 
Ainakin täältä Nivalasta irtoaa huomattavasti edullisemmin vastaavat palvelut.
 
entinen turkulainen
miffe
30.10.2014 21:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sytem: Yksi joka tuolla pisti silmään on epäsuhta rakennus- ja purkuaikojen kanssa. Näppituntuma väittää että rakennukseen menee yleensä tupla-aika purkuun nähden, melkeinpä keikalla kuin keikalla.
 
Tämä nyt on vain esimerkki ja kertoo monista syistä (laiskuus, fb, mnet jne.), mutta Stigin normisetin vetää bygeen nopeimmillaan alle tunnissa, mutta olen minä siihen yli viisikin osannut käyttää. Purku on noin 35-50 minuuttia paikasta riippuen (+ töniminen autoon).
 
Eli aika paljon voi liikkumavaraa olla noissa ajoissa ja roudausreitti on yksi merkittävimmistä tekijöistä. Stadionilla ja suurilla festareilla voi peruuttaa auton suoraan lavaan kiinni ja töniä kamat siitä, mutta monesti vastassa on portaita, hissejä, käytäviä ja muita esteitä.
 
entinen turkulainen
pitk
31.10.2014 20:35:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana, ei budu riittäny... https://pbs.twimg.com/media/B1S8AWgIMAEgZj0.jpg:large
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
sepisti
01.11.2014 00:28:09 (muokattu 01.11.2014 11:55:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallista on. Huhuh...
 
Perustuuko nuo hinnat siihen, että teidän firmalla ei ole omaa kalustoa vaan se vuokrataan muualta ja sä tuut pistämään kamat pystyyn?
Pystytysaika 50 hengen puheäänentoistoon tunti? Viisitoista minuuttia kuulostaisi ammattimaisemmalta. Hinnasta sen verran, että jos tinkii valaistuksesta, 500 eurolla saa ostettua omat kamat puheäänentoistoa varten :)
 
E. Hymiö lisätty :)
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
miffe
01.11.2014 00:56:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Hinnasta sen verran, että jos tinkii valaistuksesta, 500 eurolla saa ostettua omat kamat puheäänentoistoa varten.
 
Aika edukasta kamaa taitaa olla. Mutta siihen hintaan ei saa überdüperhüvää miksaajaa.
 
Mun maailmassa (johtuen myös hallussani olevasta kalustosta) pienin puhesetti maksaa kaupasta haettuna lähes 25 tonnia ja alvit päälle.
 
entinen turkulainen
zouwi
01.11.2014 01:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, jos haluaa kamat parasta A1+ luokkaa niin kyllä pieneen puhesettiinkin kaapeleineen & langattomineen se 10ke aika äkkiä holahtaa, samalla setillä tosin tekee sitten aika paljon kaikkea muutakin. On myös yleisölle melkoinen ero että kuunnellaanko höpötystä jonkun kahen markan behringerin muovitötterön läpi vai ihan oikeasti hyväsoundisen pienikokoisen kajarin läpi.
 
Mä oon tottunut jonkinlaisena ohjenuorana hinnoitteluun että vuokra per vetopäivä olisi 3% laitteen hankintahinnasta. Tuo on tietenkin tapauskohtainen ja suuntaa-antava mutta jotenkin epäilen että tuo setti mitä tohon 50-kokoon paikalle raahattaisiin olisi ostohinnaltaan 13ke luokkaa. Jos lasketaan mukaan vielä nopean hilpaisun liksa ukolle niin silti 7,5ke hankintahinta kuulostaa siltä että sellaista ei tossa paikalle saavu. Tollanen vähintään kolminkertainen ylitys jonkinlaiseen ohjearvoon alkaa olemaan jo sellainen että ainakaan itse en olisi missään tekemisissä ko. palvelun kanssa enkä sitä pahemmin kavereille suosittelisi.
 
Rallattelija
01.11.2014 06:29:12 (muokattu 01.11.2014 06:31:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin nyt vilkaisemassa ja ihan ensinäkemältä tuli mieleen juurikin se 'tuomme akustiikan mukanamme'. No jokainen taplaa tyylillään. Aika moneenkin asiaan tuli kiinnitettyä huomiota mutta vieläkin vaan mietin, jotta jos laittaisin tollaisen Annie 20 setin pystyyn, jossa avaan kaiutin ständin, heitän aktiivi komeron tolpan nokkaan, napsautan XLR johdon toisenpään mikkiin ja toisen ämyrin takamukseen sekä lykkäisin tietokoneeseen tulevan johdon plugit niille varatuille paikoille niin aikaa on kulunut viis minuuttia ja oon juonu vielä asennus kaakaotkin siinä sivussa unohtamatta liittää koko hökötys yhdellä roikalla Venäläiseen ydivoimalaan on aikaa sekunttikellon mukaan menny 4min 38s ja tuhannesosat päälle. Kuin tohon saadaan menemään puolituntia mennen tullen jos Annie 1000 paketin kalusto tempaistaan pystyyn kuudessa tunnissa. Lava, valosälä, äänisälä, videosälä.
 
Mun vankkumaton mielipide näistä jutuista on ihan jokaisella tasolla, jotta nyt on ne realiteetit huuhdeltu astetta vankemmilla sormikkailla pöntöstä alas jos varmistettu, ettei jää edes ralliraitoja todisteeksi tapahtumasta.
 
Kuvitellaan jos tilaisin vaikkapa ton Annie tonnisen niin kiinnostaisi tietää jotta minkä värisillä kilkuttimilla siellä ajetaan ja millainen määrä esmes noita mökätoosia tulee pumppaamaan sitä mökää mun asiakkaille. Suomeksi sanottuna kamalista tiskille.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
ferodoz
01.11.2014 07:17:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää lause herätti huomion:
 
Kaikki Jyväskylän alapuolella olevat maksukykyiset yritykset huolitaan asiakkaaksi
 
Miksi vain alapuolelta? Vai onko tää huumorvitsi?
 
Just a face in the crowd.
Hannu H.
01.11.2014 10:47:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Tää lause herätti huomion:
 

 
Miksi vain alapuolelta? Vai onko tää huumorvitsi?

 
Ehkä pojat ei jaksa istuu autos jyväskylää pidemmälle?
 
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side." - Hunter S. Thompson
pitk
01.11.2014 17:39:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin, vastauksena originaaliin otsikkoon: En usko moisen nettikaupan toimivan. Tapahtumateekniikka on lähtökohtaisesti juuri kyseisen tapahtuman tarpeisiin räätälöityä toimintaa ja sen myyminen erikoisasiantuntijapalvelujen myymistä. Minä en ostaisi tällaista palvelua ostoskoriin nettisivulta. Enkä oikeastaan mitään muutakaan tuollaisella hinnalla. Tämähän nyt on vain oma mielipiteeni; jos kauppaa syntyy ja tällaisella saa toimeentulon, nin siitä vaan, sano Tsaikovski. Kiirehdin kuitenkin epäilemään.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
VaasanTimppa
01.11.2014 19:28:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mm. tällaisia asioita tapahtumatekniikka mahdollistaa. Lähde mukaan seikkailuun ja ota meihin yhteyttä!
 
Tää on selvästi joku uudentyyppinen elämysmatkailufirma, kun seikkailua tarjoavat. Itte en kuitenkaan moiseen seikkailuun uskaltais mukaan, ainakaan jos omalla nimellä/kukkarolla joutuu vastaamaan lopputuloksesta.
 
sokerihumala
02.11.2014 08:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, tapahtumatuottaja 1999e/2kk. Onko tuo 2kk yhtenäinen ajanjakso vai 2 kuukauden työmäärä jaettuna esim. puolen vuoden ajalle? Yleensä kun isoja tapahtumia suunnitellaan yli 2kk, eli firmojen asiakkaat/työntekijät tietävät jo tämän vuoden firmabileissä ensi vuoden bileiden ajankohdan. Toki teemat yms. varmistuvat vasta hieman myöhemmin.
 
Ja pelkkä tuplamikitys ei tee 15 minuutin bändivaihtoja, yleensä tarvitaan myös tuplasti (rullaavia) rullaraisereita ja tilaa niiden liikutteluun lavaverhon takana. Ja ihmisiä. Toki riippuu esiityjästä ja hänen omasta tekniikastaan myös.
 
Toivoisin myös kuvia omista tapahtumista heti kun mahdollista. Asiakas kun uskoo saavansa juuri sen, mitä kuvat näyttävät.
 
No nyt mä sen kekkasin.
basisti1971
08.11.2014 08:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Pikaisella vilkaisulla sivut näyttävät pikemminkin kotisivutuottajan mainoslayoutilta, eivät esitystekniikkafirman kotisivuilta.
Aiemmin mainittu PD kuvien käyttö pistää ensimmäisenä silmään.
 

 
lisionoy: Pyytäisinkin teidän mielipiteitä tuotteista, hinnoista ja nettikaupasta. Täällä pyörii paljon henkilöitä jotka katsovat alaa eri näkökulmista joten uskon teidän mielipiteistä olevan apua kehittämisessä.
 
Ajasta kun moisia hommia (puoli-) ammatikseni tein on jo vierähtänyt parikin vuosikymmentä, ja nyt harrastustoiminnan puitteissa kustannustasot ovat toista luokkaa, mutta vaikuttaa kuolleena syntyneeltä ajatukselta.
 
Listaamillasi hinnoilla kun saa usein bändinkin samaan rahaan.
Ja kuten aiemmin on mainittu, joissain tapauksissa moisilla hinnoilla tulee tuplasti takkiin jos homman hoitaa hyvin (tai ei tartte tehdä ollenkaan + lasku sopimusrikkomuksesta kun tilaaja huomaa millä kalustolla olaan liikkeellä).
 

 
Toki kiinteässä hinnoittelussa on puolensa, ja jos käyttää spesifioitua settiä, aina samaa (nimettyä) ammattihenkilöstöä, ja jonkinmoisen maineen omaavien yteystyökumppaneiden (tai omia) tiloja, saattaisi kenties onnistuakin.
 
Nettisivuiltasi ei mikään em. kriteereistä ainakaan pikaisella vilkaisulla selviä.
Kalustolistaukset mm. ovat omasta mielestä ala-arvoisia ylimalkaisuudessaan.
 
"Poskimikkien" ja langattomien hehkuttaminen kuuluu myös mielestäni 90-luvulle, ovat olleet arkipäivää jo senverran pitkään että ainakin itse pitäisin moisten kuulumista tuon hintatason settiin itsestäänselvyyksinä.
 

 
Jo ennen aikaa internet, tapahtumavastaavat olivat varsin hyvin selvillä mikä on laadukasta ja mikä ei.
Kilpailu oli jo 90 luvulla kovaa kun harrastelijatason kamat halpeni roimasti ja jos jonkinmoista yrittäjää pukkasi apajille, ja tietysti sekä laadulla että hinnalla kilpailtiin.
Jos alan koulutusta ei ollut, referenssien/suhteiden piti olla kuosissa jotta keikkaa pukkas.
 
Nyttemmin kun lähes kaikki esitystekniikkaan liittyvä informaatio on yhtä lähellä kuin lähin fiksu-puhelin, yksityiskohtien piilottelu tai ilmoittamatta jättäminen ei palvele kenenkään etua.
Koska vertailuun ei kulu juurikaan aikaa, ja tiedonjano ja pätemisen tarve on ihmisellä sammuttamaton, useimmat haluaa selvittää millaisella kalustolla/henkilöstöllä/hinnalla ollaan liikenteessä.
Jos pelkkä hinta on helposti löydettävissä --> NEXT.
 
Aiemmin mainittu 3%/vrk on hyvä lähtökohta yhden illan jutuille, pidemmissä sitten prosentit laskee huomattavastikin.
Prosenttiin ei kuitenkaan välttämättä kannata orjallisesti tuijottaa, pitkän elinkaaren kamat ja yltiökalliit kikareet voi huoleti vetää yhdelläkin prosentilla, halvat/lyhyen elinkaaren vastaavasti isommalla.
 
Jo 80 luvulla oli nimittäin tapana ostaa esitystekniikka omaksi, neljän viikonlopun hatusta vedetyllä vuokrakustannuksella kun usein sai setin joka hoiti saman homman (puheen/taustamusiikin/teinibändin), vaikkei tietysti samaa tasoa ollutkaan.
 
Onnea yritykselle.
 
T:Samuli
 
sammakko54
08.11.2014 13:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen että tämä on todennäköisesti ainut äänentoistoa myyvä firma jolla on hintoja ilmoitettu sivuillaan. Löytyyhän Ramirentin kaltaisilta firmoiltakin vuokrahintoja sivuiltaan. Miksei sitten äänilaitteiden vuokrausfirmoilta?
 
Hippien kaveri.
Rallattelija
08.11.2014 14:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Tuli mieleen että tämä on todennäköisesti ainut äänentoistoa myyvä firma jolla on hintoja ilmoitettu sivuillaan. Löytyyhän Ramirentin kaltaisilta firmoiltakin vuokrahintoja sivuiltaan. Miksei sitten äänilaitteiden vuokrausfirmoilta?
 
Mutta ramirentillä kerrotaan myös jotain muutakin tuotteesta kuin hinta ja että sillä saat porakoneen. Mä ainakin haluan tietää millaisen vekottimen tai kikattimen saan vuokrattua ilmoitetulla hinnalla, koska tällä
 
https://www.hilti.in/medias/sys_master/hd1/hf9/9113868730398.jpg
 
Ja tällä
 
http://www.k-rauta.fi/ideatjavinkit … obi-ruuvinv%C3%A4%C3%A4nnin-440.jpg
 
On hiuksen hieno ero joka osa-alueella. ja jos molempien päivä vuokra on 400€ niin tiedän kyllä kumman vuokraan.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Sami_T
08.11.2014 15:35:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Tuli mieleen että tämä on todennäköisesti ainut äänentoistoa myyvä firma jolla on hintoja ilmoitettu sivuillaan. Löytyyhän Ramirentin kaltaisilta firmoiltakin vuokrahintoja sivuiltaan. Miksei sitten äänilaitteiden vuokrausfirmoilta?
 
Mun firmassa ainakin menee niin että hinta on aina eri vähän olosuhteista riippuen. Ja uskaltaisin väittää että niin tää menee kaikkialla muuallakin.
- kuka kysyy: loppukäyttäjä vai ns. ammattimainen taho
- yksittäinen keikka / joitakin keikkoja / paljon keikkoja
- missä kunnossa kamat tulee oletettavasti takaisin eli kuinka paljon tarvii budjetoida jälkitöihin
- kuinka paljon tarvii pidellä kädestä / vastata puhelimeen
- tarviiko jotain palvelua
- kuinka iso möykky tavaraa lähtee kerralla
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «