Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 533 34 35 36 37
pappasfin
04.10.2014 17:19:23
Neponen: Ootko jotenkin saanut säädettyä sitä poljinta Wahin käyttöön järkeväksi?
Mulla on toinen poljin global volume ja toinen wahi. Volume homma toimii ihan järkevästi, lähinnä on/off tyyliin, mutta Wahilla ei saa mitään järkevää aikaiseksi polkimen löysyyden vuoksi.

Onhan tuo ns. löysä mutta olen tottunu siihen, on mulla myös tuo Boss PW10 wahi joka on tuntumaltaan sitten erllainen, mutta molemmilla homma toimii itellä.
PappaSFin
vottonen
04.10.2014 17:35:05
Neponen: Ootko jotenkin saanut säädettyä sitä poljinta Wahin käyttöön järkeväksi?
Mulla on toinen poljin global volume ja toinen wahi. Volume homma toimii ihan järkevästi, lähinnä on/off tyyliin, mutta Wahilla ei saa mitään järkevää aikaiseksi polkimen löysyyden vuoksi.

Mie tein ton linkin modauksen, mikä helpottaa polkimien kiristystä, ja ehke jonniinverran parani tatsi, mut halaval ei timangia saa :D

https://drive.google.com/file/d/0B5 … b3JOEhEY3VsVW5xeGc/view?usp=sharing
http://caughtinthebetween.com
Neponen
04.10.2014 19:36:22

vottonen: Mie tein ton linkin modauksen, mikä helpottaa polkimien kiristystä, ja ehke jonniinverran parani tatsi, mut halaval ei timangia saa :D

https://drive.google.com/file/d/0B5 … b3JOEhEY3VsVW5xeGc/view?usp=sharing

Joo siis ei tuosta hyvää saa mitenkään, mutta ois edes käytettävissä oleva niin rok. Täytyypä vilkaista tuo sinun linkki. Tack!
Einherjar
05.10.2014 13:44:36
vottonen: Mie tein ton linkin modauksen, mikä helpottaa polkimien kiristystä, ja ehke jonniinverran parani tatsi, mut halaval ei timangia saa :D

Ihan näppärä idea.
Toinen modi minkä olen nähnyt oli jousen lisääminen pedaalin alaosaan. Se jousi sitten nostaa toki pedaalin yläasentoon, eli joka applikaatioon se ei toimi. Ideaahan voi sitten tietenkin jalostaa laittamalla jousen yläpuolelle (-> ala-asento) tai puskemalla jousen kumpaankin päähän (-> jonkinasteinen keskitys).
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
DirtyFingers
26.10.2014 16:42:57
Tulipahan hommattua, kuulostaa ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Ainoa miinus oli se, että mukana tuli jenkkilän ja jaappanin virtapiuhat, muttei tänne sopivaa. Nyt vaan pitäisi opetella Pro Toolsin käyttöä, olis kiva äänitellä.
Come with me for fun in my buggy
Veco
07.11.2014 08:03:02
Kysymys Elevenin käyttäjille että kun Thomann myy tuota laitetta myös ilman pro-toolssia, että onko se välttämätön tuota käytettäessä?
Jääkö jotain ominaisuuksia puuttumaan? Itse kun käytän DAW:na Reaperia ja tuo jäisi kummiskin käyttämättömäksi.
Eikös nykyään saa jonkun stand-alone softan millä saa säädettyä soundeja tietokoneella?
?
Antti1
07.11.2014 12:00:20 (muokattu 07.11.2014 12:02:48)
Attew: Mulla on tuo Eleven Rack ollu käytössä pari kuukautta Reaperin kanssa, ja ainut ongelma mikä on ilmennyt on se etten onnistunut Reaperista reamppaamaan, mikä ilmeisesti Pro toolsilla onnistuisi.

Reamppaus onnistuu kyllä Reaperilla, sä et vaan osaa. ;)

E: En osaa auttaa minäkään tosin enää, ei oo ollut puoleen vuoteen tota räkkimöykkyä enää tässä taloudessa. Mut perusperiaate on se, että sun pitää äänittää puhdas kitara, joka syötetään 11R reamp-sisääntuloon, josta ääni äänitetään Reaperissa uudelle raidalle. Siinä tietty pitää olla sisääntulona se, josta koko möykkä tulee ulos. Kaikki tämä tapahtuu USB-johdon kautta, vaikka voihan siihen halutessaan tehdä turhia AD/DA muunnoksiakin.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Attew
07.11.2014 17:38:39

Antti1: Reamppaus onnistuu kyllä Reaperilla, sä et vaan osaa. ;)

E: En osaa auttaa minäkään tosin enää, ei oo ollut puoleen vuoteen tota räkkimöykkyä enää tässä taloudessa. Mut perusperiaate on se, että sun pitää äänittää puhdas kitara, joka syötetään 11R reamp-sisääntuloon, josta ääni äänitetään Reaperissa uudelle raidalle. Siinä tietty pitää olla sisääntulona se, josta koko möykkä tulee ulos. Kaikki tämä tapahtuu USB-johdon kautta, vaikka voihan siihen halutessaan tehdä turhia AD/DA muunnoksiakin.

Asia selvä. Kiiruhtaisiko joku paikalle tekemään tarkemman selonteon aiheesta, että meikäläinenkin onnistuisi tässä?
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Einherjar
07.11.2014 18:30:12
Nyt ei itsellänikään ole 11r lähellä, niin ei voi täsmällisesti vastata, mutta jokseenkin näin:
Usb:ltä koneelle tulee 8 kanavaa:
Guitar & Mic in
Rig L/R
Digital L/R
Line L/R (tätä en varmasti muista oliko tuolla nimellä)

...ja koneelta lähtee 11r:lle 6 kanavaa:
Main out L/R
Reamp L/R
Digi out L/R

Pitää siis nauhoittaa tuo Gtr in ja syöttää sitä sitten reampatessa tuonne reamp-lähtöön.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Antti1
07.11.2014 18:32:51
11R:stä pitää toki sit olla se vastaava sisääntulo valittuna, jostain valikoista löytyy se reamp-moodi.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Attew
07.11.2014 18:33:39

Einherjar: Nyt ei itsellänikään ole 11r lähellä, niin ei voi täsmällisesti vastata, mutta jokseenkin näin:
Usb:ltä koneelle tulee 8 kanavaa:
Guitar & Mic in
Rig L/R
Digital L/R
Line L/R (tätä en varmasti muista oliko tuolla nimellä)

...ja koneelta lähtee 11r:lle 6 kanavaa:
Main out L/R
Reamp L/R
Digi out L/R

Pitää siis nauhoittaa tuo Gtr in ja syöttää sitä sitten reampatessa tuonne reamp-lähtöön.

Okei no pitääpä vielä kokeilla! Muistaakseni en löytänyt tuollaista ulostuloa mutta voi olla että en kattonu sieltä asetusten puolelta onko ne kaikki edes näkyvissä. Kiitokset tästä!
Attew
10.11.2014 07:41:50 (muokattu 10.11.2014 07:45:46)

Nyt ei kyllä onnistu. Ohjekirjan mukaan pitäisi valita stereona eli ReAmp L/R ulostuloksi ja input Eleven Rig L/R. Ei toimi. Kokeilin myös monona samanlaista setuppia, eikä siltikään tapahdu mitään. Missä vika?

Edit: Laitoin tosta reampattavasta kanavasta siis Audio hardware outputin ReAmp-lähdöksi. Niinkö se nyt piti tehdä?
mattim
11.11.2014 05:50:31 (muokattu 11.11.2014 05:51:17)

Attew: Nyt ei kyllä onnistu. Ohjekirjan mukaan pitäisi valita stereona eli ReAmp L/R ulostuloksi ja input Eleven Rig L/R. Ei toimi. Kokeilin myös monona samanlaista setuppia, eikä siltikään tapahdu mitään. Missä vika?

Edit: Laitoin tosta reampattavasta kanavasta siis Audio hardware outputin ReAmp-lähdöksi. Niinkö se nyt piti tehdä?

Näin teen itse.

1. Reampattavaan kanavaan lisätään Hardware Output. Reamp L/Reamp L
2. Tee uusi raita jonka sisääntuloksi valitset Eleven Rig L 7 Rig R
3. Tarkista Pro toolsista/Editorista tai räkistä että Rig Inputiksi on valittuna Reamp.
4. Normaali äänitys uusi raita valittuna
.
Attew
11.11.2014 07:28:55

mattim: Näin teen itse.

1. Reampattavaan kanavaan lisätään Hardware Output. Reamp L/Reamp L
2. Tee uusi raita jonka sisääntuloksi valitset Eleven Rig L 7 Rig R
3. Tarkista Pro toolsista/Editorista tai räkistä että Rig Inputiksi on valittuna Reamp.
4. Normaali äänitys uusi raita valittuna

Jes kiitoksia! Tota Rig inputtia en osannut laittaa, siinähän se vika oli. Nyt kielten vaihto ja demoon uudet skebat. Kello on 7:28, reipasta.
Tööt
02.12.2014 20:53:14
Grugi: Joo kyllä se edullisin ja jopa helpoin on tuo FCB1010 + Eureka 2.0 PROM

Pahoittelut tietämättömyydestäni, mutta itselläni on 11r ja nyt ois hakusessa joku midipoljin. Olen kaavaillut fcb 1010, mutta mikä se eureka prom on ja mitä siitä hyötyy ja toimiiko behringerin poljin rackin kanssa ilman sitä? Lisäksi haluaisin tietää paljon eureka prom maksaa ja mistä sellaisen voi hankkia?

-Kiitos jo etukäteen
sustain65
02.12.2014 21:01:51
Tööt: Pahoittelut tietämättömyydestäni, mutta itselläni on 11r ja nyt ois hakusessa joku midipoljin. Olen kaavaillut fcb 1010, mutta mikä se eureka prom on ja mitä siitä hyötyy ja toimiiko behringerin poljin rackin kanssa ilman sitä? Lisäksi haluaisin tietää paljon eureka prom maksaa ja mistä sellaisen voi hankkia?

-Kiitos jo etukäteen

Idea on se, että säästyy pedaalin ohjelmointihommilta tuon PROM-piirin avulla. Tosin joutuu asentamaan sen piirin pedaalin sisään itse. Se kannattaa tehdä maltilla ja seuraten ohjeita täsmällisesti.

http://www.eurekasound.com/eurekaprom

Nykyisin voi ehkä olla muitakin hyviä vaihtoehtoja kuin FCB1010 + Eurekaprom 2.0?
pappasfin
02.12.2014 21:45:45
Tööt: Pahoittelut tietämättömyydestäni, mutta itselläni on 11r ja nyt ois hakusessa joku midipoljin. Olen kaavaillut fcb 1010, mutta mikä se eureka prom on ja mitä siitä hyötyy ja toimiiko behringerin poljin rackin kanssa ilman sitä? Lisäksi haluaisin tietää paljon eureka prom maksaa ja mistä sellaisen voi hankkia?

-Kiitos jo etukäteen

Tuossa olikin jo laitettu sulle linkki mistä tietoa löytää. Se Eurekaprom 2 näyttäs olevan tuolla sivustolla 39 USD kansainvälisellä toimituksella joka tulee suoraan kotiin postilla eli oisko tuo nyt sitten euroissa sitten 31.5 euroa.

Behkun midilankku taas kandee katsoa jostain mistä saat sen halvimmalla ja siihen se midipiuha.

Tuon asentaminen itse ei ole mikään vaikea tehtävä kun minäkin sen sain asennettua itse ja tein sen juurikin ohjeen mukaan mitä tuolta sivustolta sain.

Itellä ainakin meni kaikki hyvin putkeen ja nopeasti ainakin mulle toimittivat tuon eurekapromin jenkkilästä kotiin asti.

Tuon kun osteleepi niin ei tarvi ite käpistellä niiden midikäskyjen kanssa ja hermoilla että saa kaiken toimimaan ja muistaakseni esim. Wahin toiminta tais olla sellainen, että sitä ei olisi voinut itse saada kunnolla toimimaan ilman tuota Eurekapromia (voin muistaa tämän väärinkin tuon wahin osalta).

Mutta helpottaa elämää ja vapauttaa käsiä soitossakin kun voi polkasemalla vaihtaa pankkia/soundia tai laittaa efektiä päälle tai pois päältä ilman että tarvii käsiä kitaralta nostaa.
PappaSFin
Tööt
02.12.2014 22:15:20
pappasfin: Tuossa olikin jo laitettu sulle linkki mistä tietoa löytää. Se Eurekaprom 2 näyttäs olevan tuolla sivustolla 39 USD kansainvälisellä toimituksella joka tulee suoraan kotiin postilla eli oisko tuo nyt sitten euroissa sitten 31.5 euroa.

Behkun midilankku taas kandee katsoa jostain mistä saat sen halvimmalla ja siihen se midipiuha.

Tuon asentaminen itse ei ole mikään vaikea tehtävä kun minäkin sen sain asennettua itse ja tein sen juurikin ohjeen mukaan mitä tuolta sivustolta sain.

Itellä ainakin meni kaikki hyvin putkeen ja nopeasti ainakin mulle toimittivat tuon eurekapromin jenkkilästä kotiin asti.

Tuon kun osteleepi niin ei tarvi ite käpistellä niiden midikäskyjen kanssa ja hermoilla että saa kaiken toimimaan ja muistaakseni esim. Wahin toiminta tais olla sellainen, että sitä ei olisi voinut itse saada kunnolla toimimaan ilman tuota Eurekapromia (voin muistaa tämän väärinkin tuon wahin osalta).

Mutta helpottaa elämää ja vapauttaa käsiä soitossakin kun voi polkasemalla vaihtaa pankkia/soundia tai laittaa efektiä päälle tai pois päältä ilman että tarvii käsiä kitaralta nostaa.

Kiitos molemmille tiedoista! Tämä helpotti paljon ja sain vastauksen nopeasti.
niistu
04.12.2014 05:46:15
En tiedä johtuuko vain omasta yksilöstäni mutta pitää semmosita vähän itteä häiritsevää hurinaa, on testailtu kaikki piuhat läpi ja skitassa parissakin on ollu humpparia ja muuta häiriönestoa silti hurissut ihan cleani presettienkin kanssa. Toki tuo noise gate löytyy, mutta se ei oikein toimi jos haluaa volumen kanssa pelleillä kun se "voluumi" leikkautuu poikki kesken kaiken. Tosiaan ESI:n 8" aktiivimonitorit kiinni tuossa headphones kolossa adapterin kanssa, pitäisikö hommata XLR- piuhat vai mistä voi tuo hurina johtua. Hurina siis häviää kun skitasta volume pois, mutta jos otan sormet pois kieliltä ja vähän volumea hurina alkaa..

Edit: Anteeksi sekava selostus, toivottavasti joku tuosta jotain ymmärsi. :P
...Lapsi on terve kun sitä vituttaa Hädässä vitutus tunnetaan Joka toiselle kuoppaa kaivaa, sitä vituttaa Sitä eniten vituttaa, jota viimeksi vituttaa Naisia tulee ja menee, vitutus on ikuista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)