Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vintage Icon v100mr tsb
1
pekkari
07.11.2014 08:28:19 (muokattu 07.11.2014 08:28:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo olen tässä miettinyt ja tulin siihen tulokseen, että ostan jojo vintage icon v100mr tsb:n tai vintage v100 aw:n. http://www.thomann.de/fi/vintage_icon_v100mr_tsb.htm
http://www.thomann.de/fi/vintage_v100aw.htm
 
rrroope
07.11.2014 09:59:07 (muokattu 07.11.2014 09:59:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no sehän on vallan mukava kuulla. toi vintage icon-malli on semmonen hölmösti valmiiksi kulutettu. vintagelta löytyy myös kuluttamatonkin malli. tää on tietenkin ihan että mistä tykkää. ite en tykkää ostaa tehtaalla reikäseks tehtyjä farkuja enkä vastaavasti kitaroitakaan vaan tykkään ite kuluttaa omani.
 
postauksesihan ei sinänsä sisältänyt mitään kysymystä mutta päätin silti ilmaista mielipiteeni. jos aloittelijan les paulia kaipaat ni noilla vintageilla ei hirveesti voi mennä pieleen. mutta muistithan katsoa käytettyjen kitaroiden valikoiman torilta myös?
 
Laulava Kylätohtori
07.11.2014 10:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotimaista kivijalkaliikettäkään ei kannata unohtaa. Sieltä saa usein samaan hintaan kuin Thomannilta, mutta viimeisen päälle säädettynä. Säädöt ovat todella tärkeitä, koska huonoissa säädöissä olevaa kitaraa voi olla todella tuskainen soittaa...
 
Tämä nyt tietysti riippuu, missä päin asustelet...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
dr_solo666
07.11.2014 17:15:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkari: Joo olen tässä miettinyt ja tulin siihen tulokseen, että ostan jojo vintage icon v100mr tsb:n tai vintage v100 aw:n. http://www.thomann.de/fi/vintage_icon_v100mr_tsb.htm
http://www.thomann.de/fi/vintage_v100aw.htm

 
Mulla oli vuoden pari Vintagen Goldtop. Olisko mallinimi ollut Icon JBM tai jotain sinne päin. Kitara oli aika painava ja kun kurkkasi mikkien alle ja potikkakoloon niin huomasi, että runko oli vaneria. Näin ainakin mun kitarasta oli. Viimeistely oli 270€ kitarassa kuitenkin ok ja soi paremmin kun laitoin SD JB/Jazz setin kiinni. Torilla on nyt ostajan markkinat eli jos olisin sinä hommasin sieltä jonkun Paulin.
 
"When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert
rrroope
07.11.2014 17:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla oli semmonen vintagen tobacco sunburst ja kyllä se ihan oikeaa puuta oli. body saattoi tietty olla useammasta palasta tehty ja pinnassa viilu mutta kuitenkin. hiton painava kyllä oli näin kun tarkemmin muistelee. mut ei se kaikille oo ongelma.
 
JuSu
07.11.2014 18:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan tuollainen Vintage olla ihan soiva peli, ainakin sellaisen perushyvän kitaran maineessa merkki on, hintaluokassaan....
 
Mutta jos itse halajaisin n. kolmen sadan euron hintaluokassa les paul -tyyppistä soitinta, niin melkolailla varmasti nappaisin Torilta Epiphonen esityksen aiheesta. Parilla satkulla irtoaa. Satasella sitten saapi vaikka paremmat mikit, nämäkin käytettynä.
 
Itse ostin Torin kautta Epiphone Jeff Beck Oxblood -kitaran, jota on tuunattu Wilkinsonin humbuckerin kokoisilla P90:llä. Hinta oli 170,- ja kehtaan väittää, että on tuohon hintaan ihan naurettavan hyvä kitara.
 
JuSu
 
pekkari
07.11.2014 19:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juttelin kaverin kaa ja se myis mulle BC Rich:n 300 eurolla. Kitaraa ei ole soitettu oikeastaan ollenkaan joten olisiko tuollainen hyvä?http://www.thomann.de/fi/bc_rich_mockingbird_fr_trans_red.htm
 
Laulava Kylätohtori
07.11.2014 19:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkari: Juttelin kaverin kaa ja se myis mulle BC Rich:n 300 eurolla. Kitaraa ei ole soitettu oikeastaan ollenkaan joten olisiko tuollainen hyvä?http://www.thomann.de/fi/bc_rich_mockingbird_fr_trans_red.htm
 
Liian kallis, ei kannata maksaa 300, jos uus on 333...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
JuSu
07.11.2014 21:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkari: Juttelin kaverin kaa ja se myis mulle BC Rich:n 300 eurolla. Kitaraa ei ole soitettu oikeastaan ollenkaan joten olisiko tuollainen hyvä?http://www.thomann.de/fi/bc_rich_mockingbird_fr_trans_red.htm
 
Arvon tohtori on oikeassa, 33 euroa eroa uuteen ei ole kyllä kovinkaan kaverillista...
 
Muutenkin, tuo mocking bird, niin komia kitaramalli kuin onkin, on kovasti erityyppinen kuin ensin esittämäsi Vintage. Lisäksi siinä on Floyd Rose -tyyppinen vibrasysteemi, joka ei ihan aloittelijalle ole helpoin vaihtoehto.
 
Kantsisi ehkä ensin miettiä, minkä tyyppisen kitaran haluat, ja sitten kysellä täältä neuvoja. Tuossa kolmen sadan hintaluokassa on jo paljon hyviä vaihtoehtoja.
 
JuSu
 
pekkari
08.11.2014 10:25:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo no mä taidan ostaa ton valkosen vintagen
 
Laulava Kylätohtori
08.11.2014 10:31:35 (muokattu 08.11.2014 10:32:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkari: Joo no mä taidan ostaa ton valkosen vintagen
 
Torilla olisi Tokai ALC-53 ja laukku 250 euroa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=938106
 
Tuskin tuo Tokai ainakaan huonompi on kuin tuo Vintage...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Rämppy
10.11.2014 08:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on pari vuotta sitten ostettu Vintage Mick Abrahams signature SG. Maksoi uutena vajaa 300 eur Suomessa. Aivan helkutin hyvä skitta, ainoastaan satulan voisi uusia ja häiriösuojausta parannella (P90-mikit). Mulla oli hetken aikaa rinnakkain Gibson LP Special DC ja tämä, ja täytyy sanoa että soundien puolesta Vintage veti pitemmän korren. Samoin kaulan tuntuma on todella hyvä, Gibsonin 50's ja 60's profiilin väliltä. Gibson sai lähteä, kun en viitsinyt pitää kahta saman tyyppistä P90-kitaraa. Runko tuossa Vintagessa nyt on useasta palasta ja relikointi vedetty jollain hiomalaikalla, mutta muuten on kyllä hyvä kitara. Ihan nättikin ja oikeaoppinen rakenteeltaan sekä ulkonäöltäänkin. Wilkinsonin mikit ja raudat ovat suorastaan erinomaiset. Kitaraa ostaessani testailin muitakin Vintagen malleja, ja hyvä kuva mulle niistä jäi. Tiedä sitten onko laadussa tapahtunut parissa vuodessa notkahdusta...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
gibson1970
12.11.2014 01:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ei noita kotimaiset kivijalat pahemmin enään tarjoa, kun ei ole maahantuojaa.
Vanhoja huonolaatuista jäämistöä saattaa löytyä nurkista.
 
Ensimmäisiin Vintage-malleihin verratuna laatutason heikkous tiputti menekin, ja jälleenmyyjien kysynnän.
 
Itse katselisin vaikka Epiphoneja mielummin.
 
min
12.11.2014 06:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Torilla olisi Tokai ALC-53 ja laukku 250 euroa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=938106
 
Tuskin tuo Tokai ainakaan huonompi on kuin tuo Vintage...

 
Täältä ääni kans ilman muuta tälle Tokaille. Nimim. entinen Tokai friikki:)
 
Rämppy
12.11.2014 14:00:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gibson1970: Niin, ei noita kotimaiset kivijalat pahemmin enään tarjoa, kun ei ole maahantuojaa.
Vanhoja huonolaatuista jäämistöä saattaa löytyä nurkista.
 
Ensimmäisiin Vintage-malleihin verratuna laatutason heikkous tiputti menekin, ja jälleenmyyjien kysynnän.
 
Itse katselisin vaikka Epiphoneja mielummin.

 
Nyt tuli sen verran "yleisenä totuutena" esitettyä väittämää, että ainakin mä kaipaisin hieman lisävalaisua. Mihin lähteisiin tuo väite laatutason heikkouteen perustuvasta menekin tippumisesta perustuu? Mun korviin näin dramaattisia uutisia ei ole kantautunut. Ei sillä, etteikö asia pitäisi paikkaansakin, mutta noin esitettynä näyttää tyypilliseltä nettikeskustelutotuudelta. Suomessa ei varmaan ole Vintagen maahantuontia, mutta Thomann myy ko. merkkiä.
Siis ihan puhtaasta mielenkiinnosta kyselen, en merkkiä puolustellakseni. Halpismerkkien laadussa saattaa hyvinkin tapahtua muutoksia kun esim. sopimustehdas vaihtuu.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
fox
12.11.2014 16:41:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: ... Halpismerkkien laadussa saattaa hyvinkin tapahtua muutoksia kun esim. sopimustehdas vaihtuu.
 
Olisko tässä tuo juttu kyseessä? Nimittäin tuo brändi "Vintage" on brittiläisen JHS-mussiikkiliikeketjun "oma". Eli vähän niinku brittiläinen Harley Benton tai Jack & Danny Bros. Tai muuta vastaavaa, joka on tilattu tukkurin "omalla tuotemerkillä" eri valmistajilta.
Tuossa kun kehuskelit kovasti tuota Wilkinson-brändiä, niin pitää oikein sanoa että omissa kokemuksissa olen suunnattoman pettynyt noihin Wilkinson-virityskoneisiin.. Eli oikeasti korealaisen Jin-Ho yhtiön Wilkinsonin logolla tekemiin. En oo sellasta määrää täysin toimintakyvyttömiä virityskoneita miltään muulta merkiltä kohdannut, kuin nuo "vallanernomaiset" ja ihmeelliset Wilkinsonit. Viimeisen 3 vuoden aikana törmännyt viiteen erilliseen "ongelmalapseen", eikä kyseessä siis ole ollut mikään onnettomuus saati äkillinen vaurio, vaan täysin pakasta revästyt Wilkinsonit on vaan joko jumittaneet tai sitten virityskoneiston akseli pyörii valtoimenaan eikä se kielitolppa liiku laisin. Itsellä on nyt tuota jälkimmäistä "vaivaa" kullankimalteisessa "W"-leimatussa virikoneessa, aiemmat ovat olleet "asiakkaitten" soittimissa. Jos viitsis niin vois tuon omansa avata, vaan taidan heittää vesi-linnustoa koko satsilla ja laittaa tilalle sellaset virikoneet, jotka luotettavasti toimivat. Olkoonkin, että noissa Wilkinsoneissa saattaa olla huikea "hinta-laatusuhde" Eli erittäin halvalla saa juurikin sellasta laatua, mitä sillä hinnalla pitäisi olettaakin saavansa.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Rämppy
12.11.2014 18:07:26 (muokattu 12.11.2014 18:12:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan se olla näinkin, kuten Fox edellä mainitsi. Sitä vain hämmästelen, että voiko laadun romahdus parissa vuodessa olla noin totaalista. Toisaalta voi olla, että varaosat ovat eri tavaraa kuin ne samanmerkkiset, mitä laitetaan kitaroihin tehtaalla. Esim. kitarapajalla kertoivat mulle pari vuotta sitten, että Gibsoneissa olevat Grover -virittimet ovat laadukkaampia kuin saman merkkiset varaosina myytävät.
Mun otos Vintage-merkkisistä kitaroista rajoittuu muutamaan pari vuotta sitten testattuun yksilöön, joista sitten yhden impulsiivisesti ostinkin. Tosin eka kitara palautui liikkeeseen kaulavamman takia ja vaihtui samantien uuteen -kiitokset Custom Soundsille hyvästä palvelusta tällaisessakin tilanteessa. Mutta tuollaista on sattunut vuosien varrella pari kertaa aiemminkin vähän kalliimpienkin kitaroiden kohdalla. Se mihin tuolloin heti kiinnitin huomiota Vintage-kitaroissa, oli poikkeuksellisen hyvät soundit -olivat vertailukelpoiset amerikankitaroihin.
Voi hyvinkin olla, että asiat ko. merkin kohdalla ovat muuttuneet parissa vuodessa. Kaikki on mahdollista brändeillä, joissa toimittajat ja sopimustehtaat vaihtuvat tuon tuostakin.
Mielenkiintoista olisi lukea ihan oikeita käyttäjäkokemuksia ko. merkin nykytuotannosta.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Dinorocker
12.11.2014 18:19:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oli 2010 Vintage "Peter Green". Ihan kunnon puista se oli tehty ja viimeistely ihan, tai oikeenkin hyvää ja kyllähän se Les Paulilta soundasi, mutta ei tarpeeksi. Ja ne Wilkinsonin raudat eivät todellakaan vakuuttaneet. Pehmeää skeidaa jos suoraan sanon. Ja ne mikit, sinänsä ihan kivat mutta tiedä sitten niidenkään hyvyydestä, ihan peruskamaa, halpis sellaista.
 
Turbo!!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «