Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton G112 Vintage, en löydä vikaa
1
Spiral
06.11.2014 16:19:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostinpa huvikseni tuommosen satasen Harley Bentonin kaapin Celestionin Vintage 30 elementillä.
 
Eihän tuota logoa kovin mielellään esittele, mutta en kyllä muuten löydä tästä oikein mitään vikaa.
 
Pieni pikainen testi.
http://youtu.be/tlVLXYMrWMI
 
Laulava Kylätohtori
06.11.2014 17:29:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole kokemusta, mutta viisaat kaiken tietävät netin ison pojat sanovat, että ongelmia tulee isoilla äänenvoimakkuuksilla...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Spiral
07.11.2014 06:49:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: viisaat kaiken tietävät netin ison pojat sanovat, että ongelmia tulee isoilla äänenvoimakkuuksilla...
 
Minkälaisia ongelmia?
 
Laulava Kylätohtori
07.11.2014 06:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Minkälaisia ongelmia?
 
Kuulemma alkaa resonoimaan ikävästi. Näin joku sanoi jossain - taisi niitä vastaavia kokemuksia useampikin olla. Mutta siis nettijuttuja nämä. Kyllä sen tiedät, minkä arvoisia ne ovat. Jep, ei minkään. Ja onhan tuota myös kehuttu valtavasti.
 
Mutta laita sinä meille kokemuksia, kun olet testannut kovemmilla volumeilla, niin katsotaan, onko huhuissa perää... :)
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
azlag
07.11.2014 07:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä siinä mitään sen kummempia ongelmia kuin missään muissakaan lastulevykaapeissa. Samaa höttöä :) Periaatteessa mainio kauppa siinä mielessä, että siinä ostaa V30:sen ja saa vielä kaapin kaupan päälle. Koko HB:n Vintage on hinta-laatusuhteeltaan parasta A-luokkaa. Yleisesti ottaen kaappi vaikuttaa, mutta suhteessa hyvin vähän verrattuna elementtiin jonka vaikutus alkaa olemaan jo itse vahvistimen luokkaa. Ostaa sitten vaikka Palmerin kaapin tai tekee itse jos alkaa logo häiritsemään.
 
Tai ottaa sen logon pois...
 
calluna
07.11.2014 07:56:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

azlag: Eipä siinä mitään sen kummempia ongelmia kuin missään muissakaan lastulevykaapeissa. Samaa höttöä :) Periaatteessa mainio kauppa siinä mielessä, että siinä ostaa V30:sen ja saa vielä kaapin kaupan päälle. Koko HB:n Vintage on hinta-laatusuhteeltaan parasta A-luokkaa. Yleisesti ottaen kaappi vaikuttaa, mutta suhteessa hyvin vähän verrattuna elementtiin jonka vaikutus alkaa olemaan jo itse vahvistimen luokkaa. Ostaa sitten vaikka Palmerin kaapin tai tekee itse jos alkaa logo häiritsemään.
 
Tai ottaa sen logon pois...

 
Mut noihan ei siis ole lastulevyä, vaan vaneria, kuten "paremmat" kaapit muutenkin.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
rrroope
07.11.2014 10:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kuulemma alkaa resonoimaan ikävästi. Näin joku sanoi jossain - taisi niitä vastaavia kokemuksia useampikin olla. Mutta siis nettijuttuja nämä. Kyllä sen tiedät, minkä arvoisia ne ovat. Jep, ei minkään. Ja onhan tuota myös kehuttu valtavasti.
 
Mutta laita sinä meille kokemuksia, kun olet testannut kovemmilla volumeilla, niin katsotaan, onko huhuissa perää... :)

 
ruuvien kiristely sisäänajon jälkeen. pätee ihan kaikkiin laitteisiin joissa tärinää.
 
Laulava Kylätohtori
07.11.2014 10:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: ruuvien kiristely sisäänajon jälkeen. pätee ihan kaikkiin laitteisiin joissa tärinää.
 
Totta juu. Itse asiassa koko postaukseni oli tavallaan typerä, koska turhaa se oli alkaa epämääräisiä nettitarinoita levittelemään ilman omaa kokemusta asiasta...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tappajabanaani
07.11.2014 10:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuosta se kaksielementtinen versio ja ainoa miinus, jonka nyt keksin oli tolexin heppoisuus. Kuoriutui ja otti kolhua tosi herkästi. Myös etuverkon tukirima vääntyili villisti ajan myötä. Nämä nyt kuitenkin ovat vain kosmeettisia juttuja ja hyvinhän tuo soi.
 
azlag
07.11.2014 10:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: Mut noihan ei siis ole lastulevyä, vaan vaneria, kuten "paremmat" kaapit muutenkin.
 
Ohops, tuo tuli yllätyksenä. Mulla on HB:n 4x12:nen ollut nurkissa pyörimässä, ja vaikka en ole sitä sahannutkaan niin aika pehmoiselta se tuntuu. Mutta uskotaan, olin väärässä. Jälleen :)
 
Spiral
07.11.2014 12:33:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, oispa mukava päästä luukuttamaan niin näkis lähteekö lentoon. Vaan on tosiaan niin halpa että kannattaa jo tuon kaiuttimen takia ostaa. :)
 
Tappajabanaani: jonka nyt keksin oli tolexin heppoisuus. Kuoriutui ja otti kolhua tosi herkästi.
 
Tuossa minun kaapissa oli pieni kolhu heti uutena, voi tosiaan olla että tolexi ei ole sieltä kestävimmästä päästä.
 
Antti1
07.11.2014 12:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se rakennehan on helppo tukea, jos toi pärisee kovaa soittaessa. Ristikkäistuet kylkien väliin vaan sisään, muutamaa milliä sisämittoja lyhyemmiksi ja sitten ruuveilla kiristää kiinni. Se pingottaa kaapin kyljet jäykiksi, ei piere enää. Jos ongelmana on joku epätiivis rakenne, niin se on yhtälailla helppo hoitaa vaikka akryylimassalla tiivistämällä.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
VIPMetal
02.10.2018 12:47:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko näistä kaapeista kertyny enemmän kokemuksia? Olis tarkotus hommata 1x12 kaappi Epiphone Valve Jr nupin alle...
 
Divorce rock: Heroes Don't Ask Why
Kefiiri
02.10.2018 12:58:42 (muokattu 02.10.2018 13:00:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Oisko näistä kaapeista kertyny enemmän kokemuksia? Olis tarkotus hommata 1x12 kaappi Epiphone Valve Jr nupin alle...
 
Kaapesta ei ole kokemusta, mutta Valvejuniorista on. Luulisi että soundi isomman kaiuttimen kanssa jämäköityy, mutta se ei muutu oikein mihinkään.
 
Se vaatimaton päätemuuntaja on kai mitoitettu niin, että kombon oma kasituumainenkin pystyy toistamaan ne matalat taajuudet, jotka muuntajan läpi ylipäätään pääsevät.
 
Ainakin oma vaikutelmani oli tuommoinen, kun 12 tuuman kajarilla varustetun kaapin kanssa aikoinaan kokeilin. Siihen asti olin kuvitellut, että isompi kajari aina tuo isomman äänen. Ja voihan se tuodakin, pistä kokemuksia jos päädyt testailemaan!
 
Edit: jaa niin sulla onkin nuppi... millaisen kaiuttimen kanssa olet sillä soitellut?
 
En ole musiikin asiantuntija.
VIPMetal
03.10.2018 11:41:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Kaapesta ei ole kokemusta, mutta Valvejuniorista on. Luulisi että soundi isomman kaiuttimen kanssa jämäköityy, mutta se ei muutu oikein mihinkään.
 
Se vaatimaton päätemuuntaja on kai mitoitettu niin, että kombon oma kasituumainenkin pystyy toistamaan ne matalat taajuudet, jotka muuntajan läpi ylipäätään pääsevät.
 
Ainakin oma vaikutelmani oli tuommoinen, kun 12 tuuman kajarilla varustetun kaapin kanssa aikoinaan kokeilin. Siihen asti olin kuvitellut, että isompi kajari aina tuo isomman äänen. Ja voihan se tuodakin, pistä kokemuksia jos päädyt testailemaan!
 
Edit: jaa niin sulla onkin nuppi... millaisen kaiuttimen kanssa olet sillä soitellut?

 
Mullaki oli aiemmin combo, kun nää oli kuuminta hottia. Tota nuppia oon testaillu sekä Mesan 212 että 412 kaapin kautta, jossa on nuo V30:set. Hyvin lähti semmonen rock-soundi Marshall-in-a-box tyyppisen säröpedaalin kans, missä laajat EQ -säädöt. Tällä hetkellä sitä virkaa tekee Marshall Guvnor II. Tarkotus tolla olis lähinnä tulla setiks minkä vois ottaa mökille mukaan ilman suurempia roudauksia kuitenkin mehevällä putkisoundilla.
 
Divorce rock: Heroes Don't Ask Why
Kefiiri
03.10.2018 13:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juu kyllä sillä oivat rokkirähinät lähtee spedaalin kanssa vallankin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «