Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Säröpedaali alle satasella.
1 2 3 4
Progbass
02.11.2014 14:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haeskelin vanhoista otsikoista niin viimeisin oli vuodelta 2007. Boss ODB-3 on tuntunu saavan paljon suosiota, mutta ajattelin että olis hyvä kysyä tän hetken tilanne.
 
Eli tarkoitus olisi hankkia mahdollisimman "läpinäkyvä" säröpedaali vahvarin eteen ja budjetin yläraja on noin 100€. Mielummin ilman mitään EQ:ta ja särö joka sopii myös matalavireisiin junttauksiin.
 
kojones
02.11.2014 14:38:54 (muokattu 02.11.2014 14:59:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC Electronics Vintage Bass Distortion tai T. Rexin Bass Juice, joka on kuulemma sama spedu. Oikeasti hyvä purkki. Ja noissa molemmissa siis blendi.
 
okabass
02.11.2014 14:55:21 (muokattu 02.11.2014 15:09:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progbass: Haeskelin vanhoista otsikoista niin viimeisin oli vuodelta 2007. Boss ODB-3 on tuntunu saavan paljon suosiota, mutta ajattelin että olis hyvä kysyä tän hetken tilanne.
 
Eli tarkoitus olisi hankkia mahdollisimman "läpinäkyvä" säröpedaali vahvarin eteen ja budjetin yläraja on noin 100€. Mielummin ilman mitään EQ:ta ja särö joka sopii myös matalavireisiin junttauksiin.

 
Itseä miellyttävän särön löytää kokeilemalla: toiselle loistava särö on toiselle kauhea. Hyvän putkilaitteen säröä ei minusta yksikään kokeilemani petaali ole saavuttanut saati ylittänyt. Blend- toiminto on minusta tärkeä, sillä saa alapäät pysymään soundissa, jos sitä haluaa. Yksi vaihtoehto on pikku mikseri esim. Samson
http://www.samsontech.com/samson/pr … ducts/processors/s-class-mini/smix/
, johon yhdistää suoran ja särötetyn soundin.
M netin tori kannattaa katsastaa.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Progbass
02.11.2014 21:21:21 (muokattu 02.11.2014 21:22:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, empäs huomannu että tuolla on myöskin oma FAQ bassosäröistä.
 
Torilla olis ODB-3 ja Bass Juice myynnissä, täytyypi miettiä.
 
Rämppy
03.11.2014 08:40:37 (muokattu 03.11.2014 08:42:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos riittää kevyt särö, niin Hotone blues on hyvä, halpa ja kompakti.
Boss Bluesdriver -tyyppinen särö, mutta toimii erinomaisesti myös bassolla.
...tai mikä nyt on hyvä kenellekin...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
okabass
03.11.2014 09:14:49 (muokattu 03.11.2014 16:40:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Jos riittää kevyt särö, niin Hotone blues on hyvä, halpa ja kompakti.
Boss Bluesdriver -tyyppinen särö, mutta toimii erinomaisesti myös bassolla.
...tai mikä nyt on hyvä kenellekin...

 
Toihan kuulostaa yllättävän hyvältä ainakin juutuupissa.
 
PS. Ei tämäkään hassumpi.
http://www.youtube.com/watch?v=5G15IMGTbj0
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Rocco_Longfella
03.11.2014 18:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä ja/tai mun kamoilla ODB-3:ssa on ihan liian digitaalinen saundi. Sellaista sirinää. Ei jatkoon.
 
Saa ostaa pois. Tampere.
 
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
okabass
03.11.2014 18:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rocco_Longfella: Mun mielestä ja/tai mun kamoilla ODB-3:ssa on ihan liian digitaalinen saundi. Sellaista sirinää. Ei jatkoon.
 
Saa ostaa pois. Tampere.

 
Mulla oli joskus tuo pedaali. Minusta kävisi kouluesimerkiksi siitä, millainen bassösärön EI pidä olla.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Vessajono
03.11.2014 21:37:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MXR M89 vois just lähtee satasella käytettynä.
 
Lähetetty Windows Phonesta
Progbass
04.11.2014 00:17:43 (muokattu 04.11.2014 00:18:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, en ittekään tykkään miltä toi ODB-3 kuulostaa.
 
Tääkin on ihan mielenkiintonen vaihtoehto.
 
http://www.thomann.de/fi/palmer_pebut_overdrive.htm
 
Hyvät arvostelut ainakin saanu ja tykkäsin soundista. On myöskin clean/gain säätönupikat erikseen.
 
firecane
04.11.2014 11:53:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/electro_ha … id=b284f48208b2a30407bdc3bdc3ad78b5
 
Tässä
 
"Mulle brenkku ei ole koskaan ollut ongelma. Ei silti, toisinaan tykkään yhä rakentaa ranskalaistyylisen seitinohuen iltapäiväkännin." - Pentti Matikainen
dewfall
04.11.2014 13:25:00 (muokattu 04.11.2014 13:30:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

firecane: http://www.thomann.de/fi/electro_ha … id=b284f48208b2a30407bdc3bdc3ad78b5
 
Tässä

 
Ei toiminut minulla yhtään. Pörinä ei leikkaa läpi yhtään, ja moodissa, jossa sotketaan puhdasta ja likaista on hirveä boosti cleanin tullessa bypass-volalla ja futsi ruuvataan sitten sen päälle.
 
E: Joyo / HB Ultimate Drive on kolmen kympin hintaisena kokeilemisen arvoinen. Mulla istuu ihan tyytyväisenä laudassa.
 
http://www.minutian.com/
Olli.M
04.11.2014 16:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Ei toiminut minulla yhtään. Pörinä ei leikkaa läpi yhtään, ja moodissa, jossa sotketaan puhdasta ja likaista on hirveä boosti cleanin tullessa bypass-volalla ja futsi ruuvataan sitten sen päälle.
 
Erittäin helppo modi tehtävissä tuohon juurikin tuon volumeheiton korjaamiseksi. Mulla on semmonen ja on hiton hyvä turistin. Ja mulla on noita purnukoita ollut jokunen vuosien varrella.
 
Ainut käyttökelpoinen moodi tuossa on juurikin tuo DRY mode.
 
dewfall
04.11.2014 16:06:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Erittäin helppo modi tehtävissä tuohon juurikin tuon volumeheiton korjaamiseksi. Mulla on semmonen ja on hiton hyvä turistin. Ja mulla on noita purnukoita ollut jokunen vuosien varrella.
 
Ainut käyttökelpoinen moodi tuossa on juurikin tuo DRY mode.

 
Joo, modista olen lukenut, mutta myinpä kuitenkin pois. Aika vähän on pöristimelle nykyään tarvetta, perussoundina VTDI:n lievä muro.
 
http://www.minutian.com/
J.Hollström
04.11.2014 16:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

firecane: http://www.thomann.de/fi/electro_ha … id=b284f48208b2a30407bdc3bdc3ad78b5
 
Tässä

 
Todella läpinäkyvä mitä aloittaja on hakemassa. Ihan kauhee suristin.
 
Mut nää on just näitä. Ei sitä omaa säröö löydä kuin kokeilemalla kaikki läpi.
 
Olli.M
04.11.2014 18:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Joo, modista olen lukenut, mutta myinpä kuitenkin pois. Aika vähän on pöristimelle nykyään tarvetta, perussoundina VTDI:n lievä muro.
 
Mulla perussoundina vahvistimen oma yliohjausturina. Muffilla sitten tarvittaessa lisää.
 
Maisteri
04.11.2014 19:03:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Mulla perussoundina vahvistimen oma yliohjausturina. Muffilla sitten tarvittaessa lisää.
 
Pienehkö putkivahvistin murolle = parasta. Pedaaleilla ei ikinä pääse mihinkään lähelle.
 
Kun enempi tuota altsurokkirähinää harrastettiin, oli jopa useimmiten keikoillakin bi-amp systeemi, jossa JCM800 Bass nuppi+412 -setti puhtaalle ja 30W Voima-putkikone (60's) pikkukaapilla särösaundille.
 
Nykyään kun lähinnä silloin tällöin coverirokkipoppia veivaa, niin eihän säröä varsinaisesti tarvi/kaipaa. Mutta tässä kohta kun tulee Hiwatt modauksen palautuksesta, voisi käyttää sen molempia kanavia yhtäaikaa. Nyt ei siis ole voinut, koska kanavat modattu peräkkäin. Normal pyhitettynä puhtaalle ja Bright pedaalein väritetylle saundille. Näinpä säilyisi se alakertakin saundissa, jonka useimmat säröpurkit tuntuu syövän pois. Just nyt ei kyllä edes ole mitään bassosäröpurkkia, mutta kylläpä sitä tollasen 2-kanavasysteemin perustoimivuuden särön kannalta saa testattua perus kitarapurnukallakin.
 
www.thedgu.com
Olli.M
04.11.2014 20:29:43 (muokattu 04.11.2014 20:30:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maisteri: Pienehkö putkivahvistin murolle = parasta. Pedaaleilla ei ikinä pääse mihinkään lähelle.
 
Kun enempi tuota altsurokkirähinää harrastettiin, oli jopa useimmiten keikoillakin bi-amp systeemi, jossa JCM800 Bass nuppi+412 -setti puhtaalle ja 30W Voima-putkikone (60's) pikkukaapilla särösaundille.
 
Nykyään kun lähinnä silloin tällöin coverirokkipoppia veivaa, niin eihän säröä varsinaisesti tarvi/kaipaa. Mutta tässä kohta kun tulee Hiwatt modauksen palautuksesta, voisi käyttää sen molempia kanavia yhtäaikaa. Nyt ei siis ole voinut, koska kanavat modattu peräkkäin. Normal pyhitettynä puhtaalle ja Bright pedaalein väritetylle saundille. Näinpä säilyisi se alakertakin saundissa, jonka useimmat säröpurkit tuntuu syövän pois. Just nyt ei kyllä edes ole mitään bassosäröpurkkia, mutta kylläpä sitä tollasen 2-kanavasysteemin perustoimivuuden särön kannalta saa testattua perus kitarapurnukallakin.

 
Njoo, tuota mun Hiwatt DR201 kloonia on pikkasen hankala ajaa kunnolla murolle. Lähtee paikat hampaista sen metelin kanssa jos haluaa isompaa muroa. Melko kliini vekotin kun on.
 
E: ja mullakin tuossa mywattissa kanavat linkitettynä että edes jotenkin taittuu särölle :)
 
Mutta eniveis, mulla tuo Bassomuffi on ainoa säröpurkki tällä hetkellä laudassa. Ja ei olisi edes käytössä ilman tuota modausta. Stonerpörinään ihan omiaan.
 
hollstro
04.11.2014 20:32:20 (muokattu 04.11.2014 20:32:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Njoo, tuota mun Hiwatt DR201 kloonia on pikkasen hankala ajaa kunnolla murolle. Lähtee paikat hampaista sen metelin kanssa jos haluaa isompaa muroa. Melko kliini vekotin kun on.
 
E: ja mullakin tuossa mywattissa kanavat linkitettynä että edes jotenkin taittuu särölle :)
 
Mutta eniveis, mulla tuo Bassomuffi on ainoa säröpurkki tällä hetkellä laudassa. Ja ei olisi edes käytössä ilman tuota modausta. Stonerpörinään ihan omiaan.

 
Mulla menee satanen Hiwatti särölle ihan helposti. On 2-inputin malli, jossa on enempi gainia etusessa. Gaini täysille, masterista vola. Ja menee se DR201:kin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Olli.M
04.11.2014 20:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Mulla menee satanen Hiwatti särölle ihan helposti. On 2-inputin malli, jossa on enempi gainia etusessa. Gaini täysille, masterista vola. Ja menee se DR201:kin.
 
Menee menee. Niinkuin sanoinkin että murot tulee vahvistimesta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «