Juhani 24.05.2004 11:10:30 | |
---|
Oletteko kuinka hyvin tietoisia omista päänsisäisistä kriitikoista musiikin säveltämisen suhteen? Tarkoitan siis että itsellä on asenteita sen suhteen mitä saa tehdä ja ei saa tehdä. Syinä voi olla vaikka että tätä sointukulkua ei saa käyttää koska se on siinä ja siinä kappaleessa tai muuten muistuttaa jotain kappaletta. Tai biisin pitää aina olla maailman suurin eepos verrattuna muihin vastaaviin tai se lentää roskiin. Jos teiltä näitä "kriitikoita" päänsisältä löytyy niin mitä ne sanovat? |
Varmaankin katon että miten jotkin melodiat lojuu esim versessä verrattuna kertsin melodiaan.. Mää katon kontrastin niiden välillä. Jos kuulostaa huonolta ratkaisulta laittaa yks toisen viereen niin sitten heiluu kirves. En kuitenkaan kato että miten joku kohta muistuttaa jotain tiettyä kappaletta. Jos tekee näin niin tulee ajateltua että tämä on osa minua, se on jostain jonka olen kuullut ja vaikute. Tossa rämpyttelin yhden hassun mättörumpukompin päälle jotain ja nauhotin. Sitten kuuntelin ja ajattelin että perkele toihan on yhestä Dead Kennedysien biisistä. Jätin sen kuitenkin kappaleeseen tribuutiks ja ehkä siitä syystä että sen funktio oli samanlainen. Ja kyse ei ollu siinä kappaleessa punkista vaan ihan tympeetä iivöliä mättösahausta. Jos se kappale olis ollu ihan suoraa punkkia niin olisin vaihtanu johonkin toiseen. Ehkä myöskin filosofisista syistä kanssa, nimittäin mun ajatus musiikkina on että kaikki genret ovat toisilleen sukua aina. Biisin ei tarvitte olla mitä massiivisin multipläjäys ollakseen hyvä. Kukin biisi palvelee tarkotustaan oli se sitten pieni, suuri tai yksinkertainen tai mitä tahansa. Sitäpaitsi, jos kaikilla maailman lauluilla olis yksi ja sama määränpää niin olisi maailma tylsempi paikka elää. www.LifeofDebauchery.Com |
hörhö 24.05.2004 13:02:32 | |
---|
Sisäiset kriitikkoni ovat melkoisen ankaria, mutteivat koskaan valita siitä, että kappale muistuttaa jotain toista. Nappailen välillä ihan tietoisestikin juttuja muilta. Eikä myöskään mikään kauhea eepos tarvitse olla. Lähinnä kyse on siitä, onko biisillä sisältöä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Herra-X 24.05.2004 15:28:39 | |
---|
No ainahan sieltä välillä jotain kommenttia tulee, mutta toivoisin lisää kommentteja tuosta samankaltaisuudesta. Tai selvempiä kommentteja. Nyttenkin on yhessä biisissä semmonen tunne (siis ittelläni) että oon matkinu sen teeman jostain muualta. Aika ärsyttävää. "Tonight I'm burning in the place where I want to stay" |
Mako 24.05.2004 17:45:29 (muokattu 24.05.2004 17:45:55) | |
---|
Oletteko kuinka hyvin tietoisia omista päänsisäisistä kriitikoista musiikin säveltämisen suhteen? Osasta olen, osa varmasti arvoitus yhä. Jos teiltä näitä "kriitikoita" päänsisältä löytyy niin mitä ne sanovat? Kieltävät laatimasta kappaleita kokonaan kliseiden varaan. Käyttämästä tiettyjä sointukulkuja. Eivätkä anna varastaa aivan mahdottoman törkeästi tiedostaen muista kappaleista. Joskus tämän viimeisen suhteen tekevät kyllä kompromissejakin.. EDIT: poistin hymiön. Nyt riitti niiden käyttö. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
lxi 24.05.2004 22:01:20 | |
---|
Yrittävät hylätä kaiken mitä ikinä saankaan aikaan. Usein onnistuvatkin siinä, perkeleet. |
kingdom 24.05.2004 23:59:48 | |
---|
Eivät ihan mitä tahansa sontaa päästä esittelyä pidemmälle. Kliseidenkäyttöä yrittävät estää, onneksi usein onnistuvat siinä. Muilta varastaminen on myös lähes kokonaan pannassa, ellei tarkoituksena ole laittaa pientä kunnianosoitusta suurille säveltäjille. You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... |
Dr Dominant 25.05.2004 16:00:17 | |
---|
Jo Stravinski totesi aikoinaan: "The one who doesn't steal, doesn't have any ears!!" 8P |
Huevos 31.05.2004 23:28:20 (muokattu 31.05.2004 23:29:28) | |
---|
asuuko teidän päässä moniakin kriitikkoja? mä vaan aina teen jotain ja sitten jos jälkeenpäin tajuan että tulipa taas paskaa tehtyä, nauran ja siirryn eteenpäin. |
Aerodactev 01.06.2004 13:40:20 (muokattu 01.06.2004 13:41:13) | |
---|
No ensinnäkin on ne kriitikot, jotka sanovat että I VI IV V(7) on todellakin kielletty (huumorimielessäkin sitä on käytetty vaan kerran), sopi sitten harmoniaan miten hyvin tahansa. Päänsisäiset kriitikkoni ovat kyllä voimissaan. Heti särähtää, jos joku juttu ei toimi. Yleensä kyllä saatan paahtaa biisin loppuun, ja kun teen siitä demoversion ja kuuntelen, niin sehän on ihan paska. Ja pöytälaatikkoon menee ihan sitä varten, jos vaikka joskus saisin siitä jonkun hyvän riffin ryöstetyksi uuteen teokseen. EDIT: Oman biisin täytyy siis omasta mielestä olla "mahtiteos", "ihan hyvät" ei kelpaa. Täytebiisit on turheja.
Long = progressive = good
|
Eddy 01.06.2004 23:22:31 | |
---|
EDIT: Oman biisin täytyy siis omasta mielestä olla "mahtiteos", "ihan hyvät" ei kelpaa. Täytebiisit on turheja. Mun ongelma on taas se,että vaikka kuinka yrittäis ihan semmoista "ei mitään niin ihmeellistä" perustuubaa,ni helmee vaan pukkaa...
Koskettelen soittimia... |
rajajoki 06.07.2004 00:12:48 | |
---|
Päänsisäinen mielikuvitusmaailma on jokaisella erilainen eriasia on vaan että osaako sitä käyttää hyödyksi. Saatan soitella tunteja muka löytämättä yhtään mitään mutta todellisuudessa se kaikki mitä etsin on ollut turhaa se mikä ei ollut olen se jo soittanut pois. Tulevaisuudessa yritän ainakin itse napata kaiken talteen ja jälkeenpäin arvioida oliko siinä mielentilassa tai hetkessä mitään taikaa! |
Tmp 03.08.2004 14:48:20 | |
---|
He sanovat: Tämä on paskaa. Tämä on imelää. Tämä on mielikuvituksetonta. Tämä on X:n Y biisi. Jne. jne. Harvoin saan enää hyviä biisejä tehtyä. Jos saisin jonkunlaiset äänitysmahdollisuudet niin saisi ehkä enemmän kivaa aikaiseksi. Useimmitenhan sointukulun ei tarvi muuttua tai sen ei tarvi olla kummoinen jos siihen saa hyvältä kuullsotavan riffin päälle. Tämä on kuitenkin vaikeaa kokeilla yhdellä kitaralla. "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
Cutter 05.09.2004 21:21:36 | |
---|
Päänsisäiset kriitikkoni harvoin kelpuuttavat mitään tuotoksia mitä saan aikaiseksi. Ne sanoo aina, että "keksisit välillä jotain uutta." "Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla." |
Hohhoijaa 06.09.2004 15:48:48 | |
---|
Usein pikkumiehet pääni sisässä sanovat, että haista paska, tämä on täyttä skeidaa. Sitten heitän vaikka jonkun soinnun jonnekin väliin, ja johan pitävät turpansa kiinni. Tosimies juo Maitoa. |
shagriml 07.09.2004 19:08:36 | |
---|
mun pään sisällä olevat kriitikot haukkuu lähes kaikki mun biisit mut so what ? parasta musaa tulee kun antaa kaiken bullshittin olla ja tekee sitä mitä tulee :) unohtaa kaikki turhat säännöt ja vaatimukset ja antaa kaiken hulluuden purkaantua. |
Jzci 08.09.2004 13:42:54 | |
---|
parasta musaa tulee kun antaa kaiken bullshittin olla ja tekee sitä mitä tulee :) unohtaa kaikki turhat säännöt ja vaatimukset ja antaa kaiken hulluuden purkaantua. Sitten kun tämä kelpaisi bändikavereillekkin niin olisi jo aika kivaa :) |