Tomppa999 22.05.2004 14:29:05 | |
---|
Katselin tuossa yhtä Yamahan akstista kitaraa ja paikallinen liike sen lupasi kanta-asiakas alennuksella noin 600?, Thomannilla sama kitara maksaa vain 469?. Pitäisiköhän ottaa riski ja tilata Thomannilta vai maksaa hieman enemmän paikallisessa liikkeessä. Ei kuitenkaan Thomannilta tilattaessa pysty kitaraa kokeilemaan/tarkastamaan etukäteen ja ainakin takuuasioita hoitaessa on aika huonoja kokemuksia T-kaupasta. Kertokaapa mielipiteenne tästä asiasta? Oletteko itse kitaroita T-kaupasta tilanneet? Onko kaupat olleet onnistuneita? |
Juunsku 23.05.2004 13:51:47 | |
---|
hyvä tinkaaja voi suomestakin saada yhtä halvalla kuin saksasta.. on tästä joskus jotain keskustelua ollutkin.. mut henk.koht. en menis tilaamaan sakastasta kitaraa, ehkä vahvistimen voin vielä tilata mut en kitaraa. mulla oli ongelmia pelkän kitaralaukun tilauksessa. en uskalla ajatella mitä kitaran kanssa tulis jos ne häsläis lähetyksen kanssa. jos ei muuta niin päässä kulkee vähemmän repeämättömiä verisuonia.. Huumori on yksi elämän elin ehdoista. |
viltteri84 23.05.2004 14:42:26 | |
---|
vituttaa nuo tinkaamisjutut.. Pitäs muka mennä ruinaamaan ku joku vitun spurgu jottain vitun alennuksia. Jos eivät kaupassa osaa hintaa laittaa kohdilleen ni omapahan on menetyksensä.. Anteeksi vaan avautumisesta. |
superfly 23.05.2004 17:27:02 | |
---|
vituttaa nuo tinkaamisjutut.. Pitäs muka mennä ruinaamaan ku joku vitun spurgu jottain vitun alennuksia. Jos eivät kaupassa osaa hintaa laittaa kohdilleen ni omapahan on menetyksensä.. Anteeksi vaan avautumisesta. Mä olen täsmälleen samaa mieltä tuosta tinkaamisesta. Enivei, nykyään saa jo Suomestakin joitain tuotteita halvemmalla kuin T-kaupasta ihan ilman tinkaamistakin. Itse ostin esim. Voxin Valvetronixin Tampereelta paljon halvemmalla, mitä olisin siitä maksanut Saksasta tilaamalla, eikä tarvinnut vinkua isommin alennuksia. Hinnat ovat laskeneet melkoisesti Suomessa viime aikoina. Kannattaa selvittää hintaerot suomalaisten kauppojen välillä ennen kuin lähtee Saksasta tilaamaan. Olen toki aikaisemmin tilaillut myös Thomannilta ilman mitään ongelmia. Suomen nykyisen hintatason vuoksi tuskin tulen enää tilaamaan ulkomailta mitään. Harppu on alaston piano |
JCM 23.05.2004 17:38:31 | |
---|
Katselin tuossa yhtä Yamahan akstista kitaraa ja paikallinen liike sen lupasi kanta-asiakas alennuksella noin 600?, Thomannilla sama kitara maksaa vain 469?. Pitäisiköhän ottaa riski ja tilata Thomannilta vai maksaa hieman enemmän paikallisessa liikkeessä. Ei kuitenkaan Thomannilta tilattaessa pysty kitaraa kokeilemaan/tarkastamaan etukäteen ja ainakin takuuasioita hoitaessa on aika huonoja kokemuksia T-kaupasta. Kertokaapa mielipiteenne tästä asiasta? Oletteko itse kitaroita T-kaupasta tilanneet? Onko kaupat olleet onnistuneita? Jos kauppias suomessa ei pudottaisi hintaa samalle tasolle kuin Thomannin tilaus postikuluineen, tilaisin ilman muuta Thomannilta. Mikäli kitarassa olisi perille saapuessaan jotain vikaa, sen voisi palauttaa Thomannille eli siinä mielessä tilaaminen on riskitöntä. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Quu 23.05.2004 17:38:35 (muokattu 23.05.2004 17:39:21) | |
---|
Ei siinä tinkaamisessa ole mitään hävettävää jos sen osaa kunnolla (eli ei ruinaa/lankea polvilleen/oma juttu tähän). EDIT: Itse en sitä taitoa osaa, joten en edes yritä. Siksipä katson valmiiksi mistä saa halvimmalla. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
superfly 23.05.2004 17:44:53 | |
---|
Ei siinä tinkaamisessa ole mitään hävettävää jos sen osaa kunnolla (eli ei ruinaa/lankea polvilleen/oma juttu tähän). EDIT: Itse en sitä taitoa osaa, joten en edes yritä. Siksipä katson valmiiksi mistä saa halvimmalla. Ei siinä olekaan mitään hävettävää. Pointti oli se, että mun mielestä asiakkaan ei pitäisi joututa sitä tekemään. Ei tässä kuitenkaan olla missään tunisialaisessa basaarissa asioimassa... No, onneksi on valinnanvaraa noissa kaupoissa. Harppu on alaston piano |
Quu 23.05.2004 17:47:17 | |
---|
Minkäköhän takia tämä ketju nostettiin pinnalle kun sivulla 2 on täysin samalla otsikolla varustettu ketju (jossa oli jo vastauksia)? http://hevijammu.cjb.net
superfly 23.05.2004 17:49:04 | |
---|
Minkäköhän takia tämä ketju nostettiin pinnalle kun sivulla 2 on täysin samalla otsikolla varustettu ketju (jossa oli jo vastauksia)? Näitä vastaavia threadeja taitaa olla useampi kymmenen jo... Ihmiset eivät osaa käyttää tuota loistavaa hakutoimintoa. Harppu on alaston piano |
Hytne 23.05.2004 19:07:05 | |
---|
vituttaa nuo tinkaamisjutut.. Pitäs muka mennä ruinaamaan ku joku vitun spurgu jottain vitun alennuksia. Jos eivät kaupassa osaa hintaa laittaa kohdilleen ni omapahan on menetyksensä.. Anteeksi vaan avautumisesta. No jaa. Ite ainakin otan aina termospullollisen kahvia ja rantatuolin kun kauppoja lähden tekemään. Toisin sanoen aina tinkataan ja rajusti tinkataankin. Deere on kone, muut on leluja! |
kulmahiomakone 23.05.2004 20:24:32 | |
---|
Mikäli kitarassa olisi perille saapuessaan jotain vikaa, sen voisi palauttaa Thomannille eli siinä mielessä tilaaminen on riskitöntä. Entä jos kitaran kaula on huono? Ei niin huono, että sen voisi laskea viaksi mutta kuitenkin hitusen kiero. Tai jos kitarassa on jotain muuta häiritsevää, kuten kuolleita pisteitä, jotka jossain määrin kuuluvat akustisiin soittimiin. Ei mene takuuseen. Ehjän ja "viattoman" kitaran voi toki palauttaa, mutta postimaksut jäävät tällöin asiakkaan harteille. Se tekee monopolipostin taksoilla ihan kohtuullisesti. Tai sitten voit tyytyä kohtaloosi ja soittaa kitarallasi, joka on harvinaisen paska yksilö. Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
JuSu 23.05.2004 21:27:27 (muokattu 24.05.2004 08:14:09) | |
---|
No jaa. Ite ainakin otan aina termospullollisen kahvia ja rantatuolin kun kauppoja lähden tekemään. Toisin sanoen aina tinkataan ja rajusti tinkataankin. Viime aikoina on mulle tullut varsin hyviä kokemuksia kotimaisten liikkeitten hintapolitiikasta. Liike 1: Tiedustelin kitaramallin ominaisuuksia mailitse suoraan valmistajalta, ja ohimennen valittelin Suomen korkeita hintoja. Parin päivän päästä yllätyin, kun suomalaisen maahantuojan toimitusjohtaja otti minuun yhteyttä asian tiimoilta. Alennusta listahinnasta 32%. Liike 2: Tepastelin kauppaan, pyysin saada testata kitaraa. Puolen tunnin testiajon jälkeen pyysin myyjää raapaisemaan paperille sopivaksi katsomansa hinnan. Alennusta 25%. Loppujen lopuksi molempien kitaroiden hinnat ovat varsin hyvin eurooppalaisella tasolla. Eli alennusta kyllä saa, kun sitä osaa asiallisesti pyytää. Mitään isompaa kädenvääntöä ja tinkaamista ei esim. yllämainittuihin alennuksiin tarvittu. Hassua on myös, että usein olen huomannut, että 'alennus' -sanan käyttö saa myyjät näkemään punaista. Sopivalla sananvalinnalla homma hoituu ilman hammastenkiristystä, niin oudolta kuin se kuullostaakin. JuSu Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita, Ibanez, Charvel... Katso tori. |
weelie 24.05.2004 11:00:22 | |
---|
Katselin tuossa yhtä Yamahan akstista kitaraa ja paikallinen liike sen lupasi kanta-asiakas alennuksella noin 600?,
En tilaisi Thomannilta. Akustisissa kitaroissa on eroja. Lankkusähkiksissä saundi mielestäni lähtee pääasiassa mikeistä, mutta akustisissa ON eroja! Kokeile huviksesi jotain oikeasti hyvää. Itse näin valon kun kokeilin muutamaa Tayloria... sen jälkeen esimerkiksi kaikki Yamahat on tuntuneet ihan pahvisilta. En siis tarkoita että pelkästään merkillä/brändillä on väliä. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Quu 24.05.2004 11:05:36 (muokattu 24.05.2004 11:05:52) | |
---|
Lankkusähkiksissä saundi mielestäni lähtee pääasiassa mikeistä... Korjataan sen verran, että siihen soundiin vaikuttaa pelkän kitaran tapauksessa myös rakenne ja kitaraan käytetyt puulajit. http://hevijammu.cjb.net
Lankkusähkiksissä saundi mielestäni lähtee pääasiassa mikeistä Ahaa, oisko noin? Ei pidä käsittää tätä niin, että mikä tahansa vanerinpala soi upeasti, kun vaan siihen lätkäisee tuhannen eurodollarin Duncanit tai Dimarziot. Ei todellakaan näin. Jos kitarassa ei perusasiat ole kunnossa, ei sen sointia korjata millään mikeillä. Tokihan ne mikitkin soundiin vaikuttavat, mutta kyllä jo mainituilla rakenteella, puulajeilla ja osien sekä työn laadulla on kovasti paljon merkitystä. Saati sittten soittajan sormilla, ei ole tuulesta temmattu sanonta "soundi on sormissa". JuSu Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita, Ibanez, Charvel... Katso tori. |