Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5187 188 189 190 191343 344 345 346 347
Jucciz
29.10.2014 23:32:13 (muokattu 29.10.2014 23:32:57)
'72:n kiukku voi kyllä olla joillekin jopa liikaa. Se nimittäin repii pään irti ihan kysymättä.

Yhtään '72 smallboxia en ole nähnyt, joten oon taipuvainen arvaamaan, että se ois jo largebox. Vaihto vissiin tapahtui vuoden '71 aikana.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
29.10.2014 23:47:52
AngieRainbow: Onko lead vai bass? Small box vai large box? Kuvia saatana!

Varmasti kova peli. Itsekin olen kovin kiintynyt mun '71 JMP:hen. Se saa joka kerta seisomaan.

Löin pikaviestiä.

Erotiikka on aivan yliarvostettua verrattuna kitarakamaan.

Älä muuta sano. :D
AngieRainbow
30.10.2014 00:33:33
Jucciz: Yhtään '72 smallboxia en ole nähnyt, joten oon taipuvainen arvaamaan, että se ois jo largebox. Vaihto vissiin tapahtui vuoden '71 aikana.

Joo, niin se itseasiassa taitaa ollakin. Marshallforumilla joku taisi joskus sanoa samaa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
RaskasMielinen
30.10.2014 01:15:59

Gabe: Ei hitto, soittelin sillä tänään ja oli pakko napata pois myynnistä. Ei tuosta millään raaski luopua, tuon hukkaaminen tulisi harmittamaan ja paljon. Pitää katsella vahvistimia uudelleen ensi vuoden puolella.
Olikos tuo ihan poin to point tyyliin kasattu vai muistelenkoihan väärin?

Niinpä:) Noita Amfeja on rajallisempi määrä maailmassa ja siten koskaan liikenteessä kuin harvinaisempaakaan Marsua. Onko tuo sun Amfi ihan one of a kind?
Laulava Kylätohtori
30.10.2014 08:38:52
Gabe: Ei hitto, soittelin sillä tänään ja oli pakko napata pois myynnistä. Ei tuosta millään raaski luopua, tuon hukkaaminen tulisi harmittamaan ja paljon. Pitää katsella vahvistimia uudelleen ensi vuoden puolella.

Jos fiilikset ovat tuollaiset jo ennen myyntiä, niin parempi jättää myymättä. Itse olen aina ottanut tavarat myynnistä siinä kohtaa, kun toive 'pikaviestivalon' vilkkumisesta muuttuu peloksi, että vilkutus kertoo ostajan viestin saapuuneen...

Olikos tuo ihan poin to point tyyliin kasattu vai muistelenkoihan väärin?

Jep, aito p-t-p. Onhan se mukava mojolisä, vaikka itselle kelpaa kyllä turretille kasattu kuten tuo Jaskan wahi on. Torilla olisi yksi V846, mutta minusta hinta on liian kova. Ennemmin ostan uutena...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
30.10.2014 09:53:52
RaskasMielinen: Niinpä:) Noita Amfeja on rajallisempi määrä maailmassa ja siten koskaan liikenteessä kuin harvinaisempaakaan Marsua. Onko tuo sun Amfi ihan one of a kind?

On one of a kind, jos sen olisi hukannut niin olisi pitänyt säästää ja tilata Amfilta samanlainen tilalle.. eihän siinä olisi taas mitään järkeä ollut. Lisäksi tuon keveys on tällaiselle helposti kroonistuvasta migreenistä kärsivälle tosi mukava. Gas perkele vain meinaa aina välillä tehdä ikäviä kepposia.

Laulava Kylätohtori: Jos fiilikset ovat tuollaiset jo ennen myyntiä, niin parempi jättää myymättä. Itse olen aina ottanut tavarat myynnistä siinä kohtaa, kun toive 'pikaviestivalon' vilkkumisesta muuttuu peloksi, että vilkutus kertoo ostajan viestin saapuuneen...

Siinä kohtaa kun pikaviestt vilkuttaa 10 saapuneesta viestistä ja olo on ahdistunut niin kannattaa tosiaan pohtia onko taas mitään järkeä mukana. :)

Jep, aito p-t-p. Onhan se mukava mojolisä, vaikka itselle kelpaa kyllä turretille kasattu kuten tuo Jaskan wahi on. Torilla olisi yksi V846, mutta minusta hinta on liian kova. Ennemmin ostan uutena...

Ai Jaskan oli ihan turretille kasattu? Minun pitäisi jossain kohtaa laittaa tuollainen samanlainen kuin sinulla on. Pitää vain vähän rahoittua ensin.
Morri
30.10.2014 20:09:54

Minulle käy näin suunnilleen jokaisen myymäni kitaran kohdalla... :) Iskee ns luopumisen tuska= mitä v....a mä olen tekemässä...
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Gabe
30.10.2014 20:34:57
Morri: Minulle käy näin suunnilleen jokaisen myymäni kitaran kohdalla... :) Iskee ns luopumisen tuska= mitä v....a mä olen tekemässä...

Kun olisi rahaa mielin määrin niin ei koskaan tarvitsisi luopua mistään, helpottaisi elämää kummasti. :)
Morri
30.10.2014 20:47:19
Gabe: Kun olisi rahaa mielin määrin niin ei koskaan tarvitsisi luopua mistään, helpottaisi elämää kummasti. :)

Älä muuta sano... :)
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
AngieRainbow
30.10.2014 21:02:19
Jucciz: Noita seiskakakkosia ei oo kyllä usein tarjolla. Ne on ihan spesiaalivuosikertaa havaintojeni perusteella. Mulla on ollut verrokkina '71 ja '73 ja niissä ei kummassakaan oo samaa kiukkua kuin '72:ssa.

Nyt kun GAS-ketjussa ollaan, niin täytyy mainita, että onneksi ostin myös '71 JMP:n, vaikka mulla oli jo entuudestaan '68 plexi. Tänään pari tuntia huudatin '71 JMP:tä stratolla, ja voi veljet...

Vieläkään en tajua, mihin niitä keinokuormia treenikämpällä tarvitaan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Karhukoira74
30.10.2014 23:08:40

Satan.

Plus räkkikamat rupes taas kuumottaa. Onkin vuosi edellisestä taitaa jo. Vai tulee muuten jo kaks. VHT 2/90/2 -pääte, PSA ja Engl E530 etuset ja ehkä joku efektimuljutin eli oisko se standardi G-Major 2. Naurattaa ihan nää lelutoiveet taas ennen joulua. Vielä kun vaihto työnsä semmoseen että sossu kutsuu jos ei ala kauppa käymään... =D

Ei oo vaan mitä myyrä. Ainakaan merkittävää. Vai maksaisko joku uuden hinnan 4 kertaa soitellusta Englin Powerball II:sta? Tohon Englin soundiin oon kyllä nyt mieltyny Recton jälkeen =)
-So many assholes, so few bullets-
Savu
31.10.2014 00:44:34
Ibanez Artist. Ei vaan mee kama kaupaks. Eikä jaksa niitä edes torilla pitää. :D
"Torilla" tavataan!
Jucciz
31.10.2014 00:58:09
AngieRainbow: Nyt kun GAS-ketjussa ollaan, niin täytyy mainita, että onneksi ostin myös '71 JMP:n, vaikka mulla oli jo entuudestaan '68 plexi. Tänään pari tuntia huudatin '71 JMP:tä stratolla, ja voi veljet...

Vieläkään en tajua, mihin niitä keinokuormia treenikämpällä tarvitaan.

Tämä kaveri, tässä näin, hän elää unelmaansa. Ottakaa hänestä mallia! :)

Elämä on todellakin aivan liian lyhyt huonolla soundilla soittamiseen.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jniska
31.10.2014 07:47:30
Jucciz: Tämä kaveri, tässä näin, hän elää unelmaansa. Ottakaa hänestä mallia! :)
Elämä on todellakin aivan liian lyhyt huonolla soundilla soittamiseen.

Meikäläisenkin kamoista löytyy saundia, mutta puuttuup vuan kitaran varresta se oikeanlainen näpelöejä. Paskaa soittoa hyvällä saundilla kuulostaa huonommalla kun paskaa soittoa huonolla saundilla.
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
klobasa
31.10.2014 08:34:56 (muokattu 31.10.2014 09:28:30)
Jucciz: Tämä kaveri, tässä näin, hän elää unelmaansa. Ottakaa hänestä mallia! :) Elämä on todellakin aivan liian lyhyt huonolla soundilla soittamiseen.

Tuskin on Angiellakaan ollut soundissa _mitään_ vikaa vuosikausiin :D

____

Eiköhän kaasuttelussa ole kyse kuitenkin jostain ihan muusta... Kuvitelkaa tilanne, että saisitte hankittua unelmien vahvarin ja unelmien kitaran, tai vaikka pari kolme molempia, silläkö se kaasuttelu loppuisi pysyvästi? Ei enää torin selailua tai miettimistä pitäiskö vaihtaa jokin kama toiseen tai ostaa lisää rompetta? Epäilen vahvasti :D

Itse möin keväällä pois aivan kaiken paitsi yhden akustisen + laukun + muutaman paketin kieliä. Koska en tarvitse mitään muuta ja nykyinen kitarakin soundaa hiton hyvältä ja en senkään potentiaalia saa hyödynnettyä kuin murto-osan. Nyt kun kesän lievän hiljaiselon jälkeen soittaminen taas aktivoitui, huomaan selaavani toria ja muita ostopaikkoja. En tajua miksi. Edelleenkään en tarvitse yhtään mitään lisää roinaa ja tiedän, että jos ostan jotain lopulta kaikki paitsi yksi kitara päätyy uudelle omistajalle.
klobasa
31.10.2014 09:52:16
AngieRainbow: Jep, ei "kaasuttelu" ostamalla lopu. Sen olen tiennyt jo pitkään, mutta ei sen mun mielestä tarvitse loppuakaan. Kitarakaman ostaminen nyt vaan on niin kivaa. That's it.

Mä olen tähän ketjuun välillä kaivannutkin keskutelua GAS-ilmiöstä noin yleisellä tasolla. Tämä ketjuhan on pääasiassa ainoastaan listausta siitä, mitä tekisi milloinkin mieli ostaa.

Mulle kitarakamat ovat intohimo siinä missä soittaminenkin. Tottakai tykkään soittaa sähkökitaraa, mutta siinä ohessa kitarat ja vahvistimet itsessään herättävät suunnatonta kiinnostusta. Se on kait vähän sama kuin monilla wanhojen autojen harrastajilla. Vaikka he ajelevatkin niillä vehkeillään, niin minusta näyttää siltä, että ihan yhtä mukavaa heistä on ränklätä niitä ja keskustella aiheesta muiden samanmielisten kanssa.

Mulla ei kitarakaman ostaminen lopu varmasti koskaan, mutta en mä ole ikinä sellaiseen tilanteeseen pyrkinytkään. Ja mikisi pyrkisinkään? Mun mielestä on mukava laittaa rahani kitaralaitteisiin. En ole siis ajatellut, että ostamalla tietyt laitteet GAS lähtisi pois. En edes halua sen lähtevän.

Bluetonen Harry sanoi kerran hyvin, että kitaralaitteet ovat kuin miesten leluja. Vähän siinä missä lapsilla on omat lelunsa ja monilla naisilla veetteet, kengät tms. No, mä diggaan kitaralaitteista.

Kyllä, täysin ymmärrettävää. Minunkin kitaransoittoharrastus on ollut 75% pelkkää laitteiden kanssa värkkäämistä. Korjailua, modailua, rakentelua yms. yms. Esim. silloin kun omistin vielä vahvareita niin ne oli varmaan suurimman osan ajasta takapaneeli auki ja kolvi kuumana olin kokoajan testailemassa jotain. Sama telecasterin kanssa. Kun sen möin pois, niin eihän siinä ollu käytännössä enää mikään asia originaalissa kunnossa.

En enää sanokaan harrastavani "kitaransoittoa" vaan "kitaran omistamista". Nyt odotan innolla saavani tilaamani uuden kitaralaukun, että pääsen harrastamaan "kitaran säilyttämistä laukussa" :D
Gabe
31.10.2014 10:17:22
klobasa: Eiköhän kaasuttelussa ole kyse kuitenkin jostain ihan muusta... Kuvitelkaa tilanne, että saisitte hankittua unelmien vahvarin ja unelmien kitaran, tai vaikka pari kolme molempia, silläkö se kaasuttelu loppuisi pysyvästi? Ei enää torin selailua tai miettimistä pitäiskö vaihtaa jokin kama toiseen tai ostaa lisää rompetta? Epäilen vahvasti :D

AngieRainbow: Jep, ei "kaasuttelu" ostamalla lopu. Sen olen tiennyt jo pitkään, mutta ei sen mun mielestä tarvitse loppuakaan. Kitarakaman ostaminen nyt vaan on niin kivaa. That's it.

Mä olen tähän ketjuun välillä kaivannutkin keskutelua GAS-ilmiöstä noin yleisellä tasolla. Tämä ketjuhan on pääasiassa ainoastaan listausta siitä, mitä tekisi milloinkin mieli ostaa.

Ei se gas tosiaan ostamalla lopu, eikä tarvitsekaan. Uskallan kyllä myöntää että itsellenikin kitarakamat on noin puolet tätä harrastusta. Toki soitto maistuisi pelkästään yhdellä hyvällä keskihintaisella kitaralla ja vahvistimella, mutta nautin kovasti uusien romppeiden testailusta ja hyvällä kitaralla/vahvistimella fiilistelystä. Kyllä tämä sama ilmiö on havaittavissa lähes minkä tahansa harrastuksen piiristä. Anssin kenkävertaus oli hauska ja pitää paikkansa, vaimolla on kokonainen seinä/hylly täynnä erilaisia kalliita kenkiä.. minulla taitaa olla kolmet kenkäparit. :D
kekkuliheikki
31.10.2014 10:33:01
Savu: Ibanez Artist. Ei vaan mee kama kaupaks. Eikä jaksa niitä edes torilla pitää. :D

Ei mene munkaan Artist pilkkahintaan kaupaksi.

Vaihdan sen varmaan stratoon.
En allekirjoita.
klobasa
31.10.2014 10:56:23
Gabe: Anssin kenkävertaus oli hauska ja pitää paikkansa, vaimolla on kokonainen seinä/hylly täynnä erilaisia kalliita kenkiä.. minulla taitaa olla kolmet kenkäparit. :D

Mulla on yks kitara, mutta kenkiä taitaa olla n. 15 paria :D Eri vuodenajoille ja eri käyttötarkoitukseen. Itseasiassa tajusin just, että kenkiin on mennyt rahaa paljon enemmän kuin kitarakamoihin... Enkä koe "harrastavani" kenkiä, hah.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)