Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvat nauhamikit livenä
1 2
eetuss
29.10.2014 13:14:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipsis!
 
Mietin kustannustehokasta vaihtoehtoja big band-keikkojen mikitykseen. Mietin että mitenkhän mahtais toimia esim sE X1R nauhamikki kahden torven välissä. Onko ylipäänsä sanottavaa nauhamikeistä livenä tai tuosta kyseisestä kapulasta ylipäänsä.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
NeliX4
29.10.2014 15:24:39 (muokattu 29.10.2014 15:28:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa yks kaveri hankki kännispäissään Röde Nt2:ia fonien väliin. Eivät ole oikein vielä tositoimiin päässeet. Senkun HD mikkejä näkyy monasti foneissa.
 
Yleinen teema taitaa olla joko:
1 mikki / soittaja
foneille omat ja pasuunat&trumpat parilla pikkukonkalla edestä
Foneille ja pasuunoille omat + pasuunat ja trumpat pikkukonkalla edestä.
 
Halvin on toi pari fonia / mikki ja sitten pikkukonkilla edestä vasket. Jottain riukupillejäkin pruukaavat soittaa eturivissä, joten sekin kannattaa ottaa huomioon.
 
jäsen Dewil tietääkseni ainakin käyttää nauhamikkejä, mutta ei varmaan ko. mikkiä vaan GAP:n tuotteita. Jostain ketjusta muistan niistä lukeneeni.
 
eetuss
29.10.2014 17:41:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vakkaribändi jota teen, eli sikäli ei tarvii arvailla. Pasuunoille oon itse käyttänyt AKG 214:sia ja toimii helveti hyvin - no se mikki nyt toisaalta toimii ihan missä vain.
 
Miepä tillaan tuommosen ja testailen. Voin sitten jakaa kokemuksia. Studio-olosuhteissahan noita käytetään torville jatkuvasti.
 
NeliX4: Tuossa yks kaveri hankki kännispäissään Röde Nt2:ia fonien väliin. Eivät ole oikein vielä tositoimiin päässeet. Senkun HD mikkejä näkyy monasti foneissa.
 
Anteeks senkun *mitä* mikkejä? Tarkoititko kenties MD?
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
NeliX4
30.10.2014 13:01:20 (muokattu 30.10.2014 13:10:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo MD421/441 - Sori typo.
 
K214 on hyvät mikit mihin tahansa, jos vain rahaa riittää ( ja muu Ksarja tuosta ylöspäin). Toisaalta ei koko bändiä voi täysin samoilla mikeillä mikittää, muutenhan kaikki kuulostaa täsmälleen samalta :)
 
Kaikusammassa jumppsalissa nauhamikit / isokalvot ovat jääneet narikkaan, ellei sitten joku erittäin hieno teknistaiteellinen visio satu tulemaan niistä mieleen.
 
Jos on varaa valita mikki/soittaja, niin sitten tilanne on helpohko. Kaikki muut tilanteet vähän haastavampia. Asia nyt mulle kuulu, mutta ihan mielenkiinnosta: mikä poppoo on kyseessä?
 
miffe
30.10.2014 15:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: K214 on hyvät mikit mihin tahansa, jos vain rahaa riittää ( ja muu Ksarja tuosta ylöspäin). Toisaalta ei koko bändiä voi täysin samoilla mikeillä mikittää, muutenhan kaikki kuulostaa täsmälleen samalta :)
 
Täh?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
entinen turkulainen
ferodoz
30.10.2014 16:17:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Täh?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

 
Juu, basaristakin tulee kitarasaundia kun laittaa siihen e609:n
 
Just a face in the crowd.
Pauli Lappalainen
30.10.2014 16:33:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Juu, basaristakin tulee kitarasaundia kun laittaa siihen e609:n
 
Kannattanee vaihtaa mikin paikkaa tai sanoa kitaransoittajalle paha sana, jos noin.
 
NeliX4
30.10.2014 16:51:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olevinaan huumoria, mutta taisin siinä epäonnistua. Yritin kyllä hymiön laittaa perään.
 
ferodoz
30.10.2014 17:43:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Olevinaan huumoria, mutta taisin siinä epäonnistua. Yritin kyllä hymiön laittaa perään.
 
Vitsi on huono jos sitä pitää selittää. :) Kyllä sen hiffasin heti, niinkuin todnäk kaikki muutkin.
 
Just a face in the crowd.
NeliX4
30.10.2014 19:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Vitsi on huono jos sitä pitää selittää. :) Kyllä sen hiffasin heti, niinkuin todnäk kaikki muutkin. Mut hiffasiko miffe. Eikö vitsi ole silloin hyvä, jos kertoja itse nauraa?
 
eetuss
30.10.2014 20:02:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K214 on hyvät mikit mihin tahansa, jos vain rahaa riittää ( ja muu Ksarja tuosta ylöspäin). Toisaalta ei koko bändiä voi täysin samoilla mikeillä mikittää, muutenhan kaikki kuulostaa täsmälleen samalta :)
 
Sulla on vähän nuo lyhenteet hakusessa. AKG K-sarja on nimittäin kuulokkeita pullollaan. :)
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
miffe
30.10.2014 21:25:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Sulla on vähän nuo lyhenteet hakusessa. AKG K-sarja on nimittäin kuulokkeita pullollaan. :)
 
Minä jo mietin, että onko mulla jäänyt joku AKG:n mikkisarja huomaamatta.
 
entinen turkulainen
Jaava
30.10.2014 22:35:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Sulla on vähän nuo lyhenteet hakusessa. AKG K-sarja on nimittäin kuulokkeita pullollaan. :)
 
No onkos joku yrittänyt mikittää puhaltimia kuulokkeilla?
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
ferodoz
30.10.2014 23:04:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: No onkos joku yrittänyt mikittää puhaltimia kuulokkeilla?
 
Onhan noita subkickejäkin olemassa.
 
Just a face in the crowd.
miffe
30.10.2014 23:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: No onkos joku yrittänyt mikittää puhaltimia kuulokkeilla?
 
Minä ainakin olen äänittänyt laulua alkuperäisillä AKG K 240 -luureilla.
 
entinen turkulainen
cozmo
31.10.2014 08:15:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Minä ainakin olen äänittänyt laulua alkuperäisillä AKG K 240 -luureilla.
 
Teininä useamman vuoden ajan ainoa bassarimikki mitä käytettiin oli jotkut sonyn kuulokkeet. Ei ollut rahaa, ideoita sitäkin enemmän.
 
rintapek
31.10.2014 08:52:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: Teininä useamman vuoden ajan ainoa bassarimikki mitä käytettiin oli jotkut sonyn kuulokkeet. Ei ollut rahaa, ideoita sitäkin enemmän.
 
Mikkinä luurit ja skittasärönä c- kasettimankka. Rulettaa ja mielikuvitus kunniaan.
 
NeliX4
31.10.2014 10:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkin aikaa sitten, kun oli harrastustouhuissa XLR kaiutinpiuhoja, niin tuli kytkettyä vahvari mikkiin. Jostain lavan kulmasta kuului aivan hiljaa ääni.
 
Silloin (ei AKG C-sarjan kuuloke) vaan SM57/58 kaiutin.
 
Pauli Lappalainen
31.10.2014 10:46:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Jonkin aikaa sitten, kun oli harrastustouhuissa XLR kaiutinpiuhoja, niin tuli kytkettyä vahvari mikkiin. Jostain lavan kulmasta kuului aivan hiljaa ääni.
 
Silloin (ei AKG C-sarjan kuuloke) vaan SM57/58 kaiutin.

 
Ompa sitä joku joskus kuulunut DMX-signaaliakin mikistä.
 
dewil
31.10.2014 14:59:25 (muokattu 31.10.2014 14:59:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suljetut luurit on erihyvät snaren mikittämiseen. Saa molemmat kalvot kerralla.
Eikä vuoda haikka.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «