Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokeet rumpalille
1 2 3
hosino
27.10.2014 18:06:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä ois parhaat vai onko näillä suuria eroja. Beyerdynamic DT1350/CC. Sennheiser HD 25-1 II. Beats by Dr. Dre Studio Monster.
 
Gritsen
27.10.2014 18:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vic Firthin sulkevat monitorit ja kuulokin säästyy.
 
http://www.thomann.de/gb/vic_firth_sih1_kopfhoerer.htm
 
jp351
27.10.2014 18:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Vic Firthin sulkevat monitorit ja kuulokin säästyy.
 
http://www.thomann.de/gb/vic_firth_sih1_kopfhoerer.htm

 
En suosittele näitä, painaa korvia ja äänenlaatu on skeidaa. Käytin näitä vuosikausia, nykyään käytössä shuren 215 napit joita on aiemminkin täällä kehuttu. Äänenvaimennus varmasti riittää ja ei rasita korvia.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … hure-SE215CL-nappikuulokkeet-kirkas
 
Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit
mhelin
27.10.2014 21:02:20 (muokattu 27.10.2014 21:10:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beyerdynamic )))) DT 770 Pro 80 ohm
 
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm#bewertung
 
jarome
27.10.2014 22:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shuren 215 napit saa täältäkin suosittelunsa.
 
Lentävä lause. Tai jotain muuta persoonallista.
-Dr.DW-
27.10.2014 23:09:18 (muokattu 27.10.2014 23:17:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp351: En suosittele näitä, painaa korvia ja äänenlaatu on skeidaa. Käytin näitä vuosikausia, nykyään käytössä shuren 215 napit joita on aiemminkin täällä kehuttu. Äänenvaimennus varmasti riittää ja ei rasita korvia.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … hure-SE215CL-nappikuulokkeet-kirkas

 
Mie oon kokeillu ihan pikaisesti joskus sähkörummuissa... Ne kuulosti jotenkin ihmeen kolkolta? Mutta, toki se on voinut johtua paskoista soundeistakin! :D Miulla on jotku halpis Phillipsit... En juurikaan käytä, kun pakon edessä, ärsyttää se piuhaviidakko...
 
E: Siis oon kokeillu niitä Firthin kuulokkeita... En tuommoisia BD:tä...
 
Rummut ovat kynäni.
Kailis
28.10.2014 10:22:57 (muokattu 28.10.2014 10:31:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beyerdynamic DT-770M:t meni pikaisesti myyntiin kun olin hankkinut Shuren SE215 napit. Ei voi puhua samana päivänä. Ja on halvemmat. Soundin saa varmasti "kolkoksi" jos on huonot sovitteet jotka eivät ole tarpeeksi syvällä korvakäytävässä. Mä käytän näitä;
http://www.complyfoam.com/products/T-100/
Hillitön eristys jolloin monitorivolaa voi pitää todella pienellä. Rumpujen soundi tulee paljon paremmin läpi kuin kuppikuulokkeista.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
JanneO
28.10.2014 10:28:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni tuolle Shuren 215. Siinä on mukana eri sovitteita, löytyy varmasti omalle korvalle mukava ja eristävä vaihtoehto.
Nuo Vic Firthit on kyllä hanurista, kuten mainittua, ne puristavat ja soundikaan ei ole ihan mikään hyvä. Ja ei, minulla ei ole iso pää ;)
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
ferodoz
28.10.2014 10:44:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikoilla ja treenatessa käytössä shuren 215 napit. DT770Pro 250ohm jäi studiokäyttöön kun alkoi olla tinnitusongelmia.
 
Just a face in the crowd.
hollmi-5
28.10.2014 12:58:41 (muokattu 28.10.2014 13:00:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Keikoilla ja treenatessa käytössä shuren 215 napit. DT770Pro 250ohm jäi studiokäyttöön kun alkoi olla tinnitusongelmia.
 
Shure SE315 napit kuusitulpilla toimii minulle hienosti. Napit on kevyempi vaihtoehto luureille, ne pysyy päässä, vaikka pää heiluisi kuinka, johdon saa hienosti pois heilumasta johtojen sovittimella ja todellakin soundi/vaimennus muulle metelille/pieni äänenpaineen tarve...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
28.10.2014 17:02:40 (muokattu 28.10.2014 17:05:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Shure SE315 napit kuusitulpilla toimii minulle hienosti. Napit on kevyempi vaihtoehto luureille, ne pysyy päässä, vaikka pää heiluisi kuinka, johdon saa hienosti pois heilumasta johtojen sovittimella ja todellakin soundi/vaimennus muulle metelille/pieni äänenpaineen tarve...
 
315 on aika paljon enemmän middle-/ylämiddlevoittoinen nappi. Mulla on sellaset varanappeina. Musiikin kuuntelussa en niistä pidä, mutta monitorina mainiot. Noissa Shureissa tahtoo olla se ongelma että jos pää hikoaa paljon, niin se aiheuttaa napin sisälle hapettumia ja vähitellen alkaa pätkimään ja rätisemään. Ja mulla se ongelma on iso koska keikoilla hikoilen niinku pieni sika. En tosin tiedä kuinka paljon pieni sika hikoilee, mutta sovitaan että paljon. Noi nykyiset on kolmannet Se215 napit mitä omistan, juuri tästä syystä. Ja tää on myös syy miksi en viitsi ottaa keikoille puolta kalliimpia nappeja.
 
Ja ne DT770 luurit siis jäi mulle miksauskäyttöön studiolle, soittaessa studiolla käytän noita 315 nappeja, koska niillä vastaavasti kuulee paremmin ja tarkemmin esim haitsun, riden ja basarin napsun. Tilanteesta riippuen toki.
 
Just a face in the crowd.
BanZai88
29.10.2014 00:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz:Noissa Shureissa tahtoo olla se ongelma että jos pää hikoaa paljon, niin se aiheuttaa napin sisälle hapettumia ja vähitellen alkaa pätkimään ja rätisemään. Ja mulla se ongelma on iso koska keikoilla hikoilen niinku pieni sika. En tosin tiedä kuinka paljon pieni sika hikoilee, mutta sovitaan että paljon. Noi nykyiset on kolmannet Se215 napit mitä omistan, juuri tästä syystä. Ja tää on myös syy miksi en viitsi ottaa keikoille puolta kalliimpia nappeja.
 
Meikän Shuren 215 kävivät farkkujen taskussa reilun 2 tuntia pesukoneessa 40 asteessa ja tulivat vielä ehjinä takaisin. Joskus jopa näinkin päin!
 
OPJ1974
29.10.2014 09:16:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin annan ääneni SE215:lle. Aiemmin oli juurikin Beyerdynamicin DT770 M-kupit, enpä ole enää käyttänyt laisinkaan muutoinkuin vara-vara-luureina äänityshommissa/jos muuta ei ole sillä hetkellä saatavilla.
 
Kuppikuulokkeina mulla nykyään SHUREn RSH840:t. Toimii yllättävän hyvin myös rumpujen soiton kanssa, vaikka eristävyys ei ole kovin suuri. Mutta enemmän noita tulee käytettyä, kun äänittelee/demottelee lauluja.
ostany
29.10.2014 16:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, komppia täältäkin Shuren SE215:sille. Ne kulkee kapulapussissa mukana aina joka paikkaan. Myös Beyerdynamic:in DT-770M:ät löytyy, mitä tälläkin palstalla mainostettiin parhaaksi keksinnöksi sitten siivutetun leivän, ennenkö konsensus siirtyin Shuren nappeihin. Nuo 770M kuulokkeet on ollut nyt mieluisemmat studiokäytössä, kun ne asettuu päähän nopeammin ja piuhassa olevasta volume-namiskasta saa asetettua äänentason kohdilleen, kun ei erillistä vahvistinta ole käden ulottuvilla.
 
Pelottaakos ketään in-ear nappien käyttäjää se, jos joku vehje lähtee kiertämään ja tekee nannaa kuulolle?
 
ferodoz
29.10.2014 16:39:58 (muokattu 29.10.2014 16:40:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostany: Joo, komppia täältäkin Shuren SE215:sille. Ne kulkee kapulapussissa mukana aina joka paikkaan. Myös Beyerdynamic:in DT-770M:ät löytyy, mitä tälläkin palstalla mainostettiin parhaaksi keksinnöksi sitten siivutetun leivän, ennenkö konsensus siirtyin Shuren nappeihin. Nuo 770M kuulokkeet on ollut nyt mieluisemmat studiokäytössä, kun ne asettuu päähän nopeammin ja piuhassa olevasta volume-namiskasta saa asetettua äänentason kohdilleen, kun ei erillistä vahvistinta ole käden ulottuvilla.
 
Ne 250ohmin Pro versiot on miksauskäytössä ihan älyttömän hyvät ja tarkat. Tuntuu niinkuin ne olisi tehty siihen.

Pelottaakos ketään in-ear nappien käyttäjää se, jos joku vehje lähtee kiertämään ja tekee nannaa kuulolle?

 
Ei mulla ainakaan kierto ole ikinä korvanappiin tullut. Se on suurempi ongelma jos esim mikki tippuu lattialle, tai jotain muuta vastaavaa tapahtuu mikä aiheuttaa paukahduksen linjaan. Sanon aina uusille äänimiehille kenen kanssa olen tekemisissä että mun kuuntelulinjaan on laitettava limitteri juuri tälläisiä tilanteita varten.
 
Just a face in the crowd.
Kailis
29.10.2014 19:27:14 (muokattu 29.10.2014 19:28:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan noissa M-malleissa eri kapseli? Jotenkin verrattuna Pro-mallistoon (tai ihan tavalliseen DT770 malliin) se äänikin oli jotenkin tukkoinen. Monitorikuulokkeina miksauksessa nyt Shure SHR840.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
hollmi-5
29.10.2014 21:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Ne 250ohmin Pro versiot on miksauskäytössä ihan älyttömän hyvät ja tarkat. Tuntuu niinkuin ne olisi tehty siihen.
 
Kuulokkeilla ei miksata!
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
29.10.2014 21:32:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Kuulokkeilla ei miksata!
 
Miksataampa, älä ny jaksa. :) hyvän monitorikuuntelun lisäksi hyvä luurikuuntelu on loistava väline esim stereokuvan tarkistamiseen. Ja muutenkin käytän loppumiksauksessa aina luureja yhtenä kuuntelumuotona. Eli kyllä, kuulokkeilla miksataan myös.
 
Just a face in the crowd.
hollmi-5
29.10.2014 21:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Miksataampa, älä ny jaksa. :) hyvän monitorikuuntelun lisäksi hyvä luurikuuntelu on loistava väline esim stereokuvan tarkistamiseen. Ja muutenkin käytän loppumiksauksessa aina luureja yhtenä kuuntelumuotona. Eli kyllä, kuulokkeilla miksataan myös.
 
Sinä miksaat. OK.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
29.10.2014 23:13:46 (muokattu 29.10.2014 23:18:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Sinä miksaat. OK.
 
No mikä ny on? Etkö oo muka ikinä nähny että joku miksaaja käyttää kuulokkeita? Ootko ikinä miksannut itse mitään loppuun asti? Tai siis haen sitä että luotatko oikeesti pelkästään yhteen kuunteluun ennenkuin julkaiset tai toimitat masteroitavaksi miksaamasi kappaleen? Jos näin on niin propsit sulle, en mä ainakaa voi olla kokeilematta varma miltä se kuulostaa luureilla tai huonommalla/erilaisella kuuntelulla.. :)
 
Just a face in the crowd.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «