Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkapäivä-kirja
1 2
Kipander
22.10.2014 08:22:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Julkaisemme tänään kirjan Keikkapäivä - 24 h kiertue-elämää. Raadollisesti mutta rehellisesti bändin kiertuearkea kuvaava kirja on oivaa luettavaa jokaiselle muusikolle, teknikolle, keikkamyyjälle ja kiertuetuotantojen parissa työskentelevälle musiikkialan ammattilaiselle. Sen parissa voi viihtyä myös kuka tahansa keikoilla käyvä musadiggari, jota kiinnostaa kaikki se, mitä kulissien takana tapahtuu.
 
Kirja ilmestyy pokkarina ja sähköisena Backstage-blogissamme:
 
http://backstage.custom-sounds.com/ … iva/keikkapaiva-24-h-kiertue-elamaa
 
Kirjaa on valmisteltu pitkään. Sen tarkoituksena on auttaa nuoria soittajia ja edistää heidän uraansa kertomalla kaikki mahdollinen keikkapäivän kulusta.
 
Otan mielelläni kommentteja vastaan!
 
Parhain terveisin
 
Kimmo Aroluoma/Backstage-blogi
 
Kipander
29.10.2014 07:29:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Keikkapäivän toinen osa julkaistaan tänään. Kamat roudataan sisään ja ne sommitellaan keikkapaikalle. Lue, mitä jokaisen tulisi ottaa huomioon ja missä voidaan mennä pieleen?
 
http://backstage.custom-sounds.com/ … ikkapaiva/keikkapaiva-osa-2-load-in
 
Parhain terveisin
 
Kimmo
 
steelduck
29.10.2014 08:19:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako kirjaa "retroversiona" kaupalta?
 
eino mutku
29.10.2014 08:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Minusta tällainen kaupallisen tuotteiden ja yrityksen mainostaminen useissa eri ketjuissa on tämän sivuston hengen vastaista. Yrittäjän täytyy yrittää ja hyvää juttua löytyy noista blogeista ym. mutta ei kannata vetää överiksi, se alkaa toimimaan itseään vastaan. Että jos saa toivoa niin perustettakoon Custom-Sound'sille ketju ja se sitten välittää tietoa, herättää keskustelua ja elää jos elää.
 
Kiitos!
 
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
Smoked
29.10.2014 08:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eino mutku: Moi!
 
Minusta tällainen kaupallisen tuotteiden ja yrityksen mainostaminen useissa eri ketjuissa on tämän sivuston hengen vastaista. Yrittäjän täytyy yrittää ja hyvää juttua löytyy noista blogeista ym. mutta ei kannata vetää överiksi, se alkaa toimimaan itseään vastaan. Että jos saa toivoa niin perustettakoon Custom-Sound'sille ketju ja se sitten välittää tietoa, herättää keskustelua ja elää jos elää.
 
Kiitos!

 
Ymmärrän kyllä pointtisi hyvin, mutta minä ainakin olen kokenut nämä Kimmon ketjut hyvinä asiapitoisina vinkkeinä kitarakamoihin liittyen enkä niinkään kaupallisten tuotteiden mainostamisena. Olen aina vain ajatellut tekstit yhden henkilön kirjoituksina enkä Custom-Soundsin mainoksina. Rajaa tässä tilanteessa on toki hankalaa vetää.. Backstagella muuten taisi jossain vaiheessa olla joku ketju mihin blogikirjoitukset oli kerätty.
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Sarko
29.10.2014 09:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Ymmärrän kyllä pointtisi hyvin, mutta minä ainakin olen kokenut nämä Kimmon ketjut hyvinä asiapitoisina vinkkeinä kitarakamoihin liittyen enkä niinkään kaupallisten tuotteiden mainostamisena. Olen aina vain ajatellut tekstit yhden henkilön kirjoituksina enkä Custom-Soundsin mainoksina. Rajaa tässä tilanteessa on toki hankalaa vetää.. Backstagella muuten taisi jossain vaiheessa olla joku ketju mihin blogikirjoitukset oli kerätty.
 
Olen kanssasi samaa mieltä. Vaikka nämä blogimerkinnät ovatkin osaltaan promootiota, ne ovat myös mielestäni oikeasti kiinnostavia ja hyödyllisiä. Tämä ketju koskee kirjaa "Keikka-päivä - 24 h kiertue-elämää", joka fyysisen kirjan ohella julkaistaan ilmaiseksi pala kerrallaan sähköisessä muodossa tuolla Backstage-blogissa. Formaattina tämä on suoranainen kädenojennus bändi- ja musatouhuista kiinnostuneille!
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Chemo
29.10.2014 09:16:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Ymmärrän kyllä pointtisi hyvin, mutta minä ainakin olen kokenut nämä Kimmon ketjut hyvinä asiapitoisina vinkkeinä kitarakamoihin liittyen enkä niinkään kaupallisten tuotteiden mainostamisena.
 
Samaa mieltä täälläkin. Blogeissa on tullut erittäin arvokasta tietoa aivan ilmaiseksi, ja kun tämä kirjakin julkaistaan siellä ilmaiseksi, ehdottaisin että tässä kohtaa katsottaisiin läpi sormien sitä pikkuseikkaa että kirja on saatavana myös paperiversiona.
 
Itse kirjahan vaikuttaa mainiolta. Musa- ja kirjamessuilta tuli se ostettua, mutta en ole vielä ehtinyt lukemaan sitä. Eniten Keikkapäiväkirjasta varmaan hyötyvät vähän tai ei ollenkaan keikkailleet soittajat, mutta odotan itsekin oppivani siitä jotain.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
eino mutku
29.10.2014 09:44:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chemo: Samaa mieltä täälläkin. Blogeissa on tullut erittäin arvokasta tietoa aivan ilmaiseksi, ja kun tämä kirjakin julkaistaan siellä ilmaiseksi, ehdottaisin että tässä kohtaa katsottaisiin läpi sormien sitä pikkuseikkaa että kirja on saatavana myös paperiversiona.
 
Mun pääpointti oli että mulle riittäisi yksi Backstage-blogit -ketju vaikka sitten tänne kitarakamat-osioon johon sitten päivitettäisiin linkkejä aina kun tulee uutta ja jossa voisi keskustella sitten aiheesta. En näe mitään lisäarvoa että joka kerta kitarakamoihin avataan uusi keskustelu jossa on saman kirjoittajan linkki samalle sivustolle ja johon tulee pari-kuus kommenttia, päinvastoin. Olisi kätevää merkata yksi ketju ja jos sitten joskus jää uudet bloggaukset lukematta niin tietäisi että yhdestä paikasta voisi tsekata että missä mennään.
 
Se olisi vielä helpompi nähdäkin palstalle kuuluvana keskustelunavaajana kuin varsinaisena mainostuksena jota tämä tietysti on ja tarkoituksena on saada mahdollisimman moneen paikkaan Custom-soundsin nimi esiin. Se ei ole tietenkään mun asia vetää sitä rajaa milloin ilmaista mainostilaa on käytetty tarpeeksi.
 
Vähemmän on enemmän.
 
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
Kipander
29.10.2014 10:00:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi kaikille!
 
Kiitos kommenteista puolin ja toisin. Tämän ketjun tarkoitus on keskittyä nimen omaan tuohon kirjaan ja keikkailun saloihin. Seuraavissa osissa keskustellaan paljon kitarakamojen käyttämisestä keikoilla, kitaran vaihtamisesta ym. Lisäksi mukana on valikoima keikalla sattuneita ongelmia, joista uskon olevan jokaiselle hyötyä.
 
Kirjaa saa siis pokkarina, painoimme sitä erän offset-painolla ja painoimme lisäksi hinnan niin alas kuin mahdollista. Blogi on siis luettavissa myös veloituksetta sivuiltamme.
 
Yritimme vuosi sitten "Pysyvä"-ketjun avaamista, mutta sen seurauksena kukaan ei enää huomannut postauksiani. Eli Pysyvät-ketju junnaa pahasti paikoillaan ja jo ajatuksena vähän menneen talven lumia. Somesta tuttu feed on se mihin kaikki ovat nykyään tottuneet.
 
Pyrin postaamaan kaikki bloggaukseni niihin kuuluviin aihepiireihin. Etsin "haku"-toiminolla, onko aiheesta keskusteltu ja pistän blogi-linkin tuohon ketjuun. Näin olen toiminut esim: pedaalilauta-videosarjamme kanssa.
 
Jos kirjan jakaminen ilmaiseksi ja sen kappaleiden linkittäminen koetaan mainostukseksi, olkoon niin. Itse koen, että annan kaikille mahdollisuuden saada sama sisältö haluamassaan muodossa. Jos kirja ei hotsita, täsmälleen sama sisältö on luettavissa blogistamme ilmaiseksi.
 
Parhain terveisin
 
Kimmo Aroluoma
 
Zammy
29.10.2014 10:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Backstage menee nykyisellään ohi kaikesta tän päivän musalehdistöstä, koska artikkelit on sen verran syvemmälle pureutuvia. Rumba ja Soundi on kuollut, mutta onneksi on Backstage. Ei voi kyllä mistään kaupallisuudestakaan syyttää ja tämä kitarakamapalsta on jokatapauksessa sen verran hiljainen, että nämä ketjut tuo hieman lisää eloa tänne. Kiitos vaan hyvistä materiaaleista.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
steelduck
29.10.2014 16:56:22 (muokattu 29.10.2014 16:56:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu antaa tulla vaan... Vaikka hommalla tietenkin edistetään liiketoimintaakin, niin onhan sisältö aivan huikeaa. Niin ja kysyn vielä uudestaan. Saako itse paperikirjaa kaupalta?
 
Smoked
29.10.2014 17:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Juu antaa tulla vaan... Vaikka hommalla tietenkin edistetään liiketoimintaakin, niin onhan sisältö aivan huikeaa. Niin ja kysyn vielä uudestaan. Saako itse paperikirjaa kaupalta?
 
Näin lukee tuolla blogin puolella:
"Kirja on myynnissä myös Kruununhaan liikkeessämme sekä seuraavilla jälleenmyyjillämme kautta maan: DLX Deluxe Music (Helsinki), F-Musiikki (Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku), Kouvolan Musiikki (Kouvola), Lahden Keskusmusiikki (Lahti), TV-Sävel (Hämeenlinna), Tammerpiano - ja Soitin (Tampere), Aurinkomusiikki (Tampere), Viiking Musiikki (Kuopio), Kitarapaja Oulu, Markun Musiikki (Seinäjoki) ja Musikantti (Jyväskylä)."
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Jii-Gee
29.10.2014 23:14:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipander: Keikkapäivän toinen osa julkaistaan tänään. Kamat roudataan sisään ja ne sommitellaan keikkapaikalle.
 
"Miksaajan jokapäiväinen testausbiisi toimii kaikille muille merkkinä."
 
Ihan uteliaisuudesta, mikä biisi oli pa'n testinginä ??
Jos pitäis petsata, niin jollekin Diren biisille menis mun rahat.
 
70s Rokkenroll.. !! VIDEO
Spirocore
29.10.2014 23:20:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eino mutku: Mun pääpointti oli että mulle riittäisi yksi Backstage-blogit -ketju vaikka sitten tänne kitarakamat-osioon johon sitten päivitettäisiin linkkejä aina kun tulee uutta ja jossa voisi keskustella sitten aiheesta.
 
Mua ei ainakaan haittaa nämä ketjut. Sisältö on ihan kullanarvoista ja todella mielenkiintoista. Enkä missään vaiheessa ole nähnyt noita markkinointikeinona. Mutta yleisen konsensuksen mukaanhan tässä pitäisi toimia. Mitäs jengi on mieltä, kaikki yhteen ketjuun, vai ihan miten vaan?
 
When you're dead, you don't know that you're dead. It's only difficult for others. It's the same when you're stupid.
AngieRainbow
30.10.2014 00:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkään Kimmon teksteistä todella paljon ja mulle on ihan sama, miten ne täällä on.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gary oin
30.10.2014 09:26:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spirocore: Mua ei ainakaan haittaa nämä ketjut. Sisältö on ihan kullanarvoista ja todella mielenkiintoista. Enkä missään vaiheessa ole nähnyt noita markkinointikeinona. Mutta yleisen konsensuksen mukaanhan tässä pitäisi toimia. Mitäs jengi on mieltä, kaikki yhteen ketjuun, vai ihan miten vaan?
 
Ehdottomasti erikseen. Blogitekstit ovat kuitenkin herättäneet mielenkiintoisia useamman sivun keskusteluja, joista oman mielenkiinnon terävin kärki kuitenkin häviää parin sivun jälkeen (mm. Albert). Olisi sääli jos yhtä ketjuhirviötä joutuisi kelaamaan eestaas alkuperäisten kirjoitusten perässä.
 
Ruutukunkku
30.10.2014 09:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä blogitekstit ovat olleet kirkkaasti tämän palstan parasta antia viimeisen vuoden aikana. Erillisinä ketjuina asia on jäsennellympää ja asia löytyy osastolta, jolle se kuuluu.
 
Voidaan toki tehdä tästä yksi pitkä ketju, joka hukkuu omaan kokoonsa, niinkuin kaikki muutkin vastaavat. Todennäköisesti suuri ketju köllöttelisi palstan kärkipäässä, jolloin varmaan alkaisi valitus siitä kun se on niin suosittu.
 
Se mitä toivoisin itse, olisi se, että näistä syntyisi vähän enemmän keskustelua blogin aiheisiin liittyen.
 
You are number six
kihtaristi
30.10.2014 09:49:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: "Miksaajan jokapäiväinen testausbiisi toimii kaikille muille merkkinä."
 
Ihan uteliaisuudesta, mikä biisi oli pa'n testinginä ??
Jos pitäis petsata, niin jollekin Diren biisille menis mun rahat.

 
Joku päivä radio Cityn juontaja x mainitsi suhteellisen yleisiksi pa:n testibiiseiksi Faith no moren Evidence-biisin ja Toton Africa-biisin. Itse kuullut näitä biisejä suhteellisen usein ennen keikkoja, mutta en tiennyt, että vielä siinä vaiheessa viritellään PA-vehkeitä. Veikkaan, että noita testibiisejä löytyy toki muitakin.
 
Kipander
30.10.2014 12:09:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Kiitos taas kaikille kommenteista. Testibiisinä on joku miksaajalla läheinen raita, jolla hän pystyy kuuntelemaan P.A.:n suorituskyvyn luontevimmin, Stingin Fields Of Gold on heittämällä areenakeikoilla yleisin biisi, HIM:in miksaaja käytti Pink Floydia, The Rasmuksen taas Jukka Kuoppamäkeä. Nämä kappaleet jäävät jokaisen kiertuella olevan pysyväismuistiin, ja iskevät tunteet pintaan vaikka lähikuppilassa tuon raidan kuullessaan.
 
Julkaisen loppuvuoden keikkapäiväblogia, tähän ketjuun, joten jos jotain kiinnostaa keikkailut erityispiirteet etenkin kitarakamojen osalta, vastailen täällä niihin mielelläni.
 
Parhain terveisin
 
Kimmo Aroluoma
 
Myrkky Nuoli
30.10.2014 18:35:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turifuzz: Ehdottomasti erikseen. Blogitekstit ovat kuitenkin herättäneet mielenkiintoisia useamman sivun keskusteluja, joista oman mielenkiinnon terävin kärki kuitenkin häviää parin sivun jälkeen (mm. Albert). Olisi sääli jos yhtä ketjuhirviötä joutuisi kelaamaan eestaas alkuperäisten kirjoitusten perässä.
 
Laukkakomp! 100% samaa mieltä.
 
More Nintendo, less Marshall.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «