Tympee Huttunen 13.08.2014 13:37:22 | |
---|
Bugsy Boy: Hyvä tietää, pistin just Chromet Presariin ja tykkään kovasti..vois kokeilla Rikuun myös. No hitto, tilasin noi Chromet-flatit mun Rickenfakeriin (Ibanez 70-luku). Siltä istumalta, kun kielet sain bassoon kiinni, otin basson pois torilta. Älyttömän hyvä tatsi ja hieno soundi. |
Rämppy 13.08.2014 15:33:09 (muokattu 13.08.2014 15:36:38) | |
---|
Chromet on mullakin Presarissa ja kovasti tykkään. Jopa paremmat kuin pitkäaikaiset suosikkini RotoSoundin Flatwoundit. Soundi ja tatsi on melko sama molemmissa, mutta RotoSoundin flatit soi hiljempaa johtuen punoksen erilaisesta metalliseoksesta. Toisaalta volume-potikka on keksitty ja sitä voi käyttääkin. En sitten malttanut olla sanomatta. |
onde 04.10.2014 00:47:32 (muokattu 04.10.2014 01:07:11) | |
---|
Mulla ollu toi 4001 -73 ny 36-vuotta ja kaikki potikat auki ollu sillon harvoin ku nykyään tolla soittelen! Sormilla soittelen mut ku hommasin Ampegit ni soundas plekulla aika messeeltä! Onhan toi raskaampi soittaa ku Fenkun Jatsi (pöristelly noin 15 vuotta fenkulla), mut kyl tossa Rikussa on oma taikansa ja se matkimaton soundi! ps.ennenku joku irvileuka alkaa kuittaileen tarkoitan raskaammaalla Rikun fyysisiä ominaisuuksia! Kaulapaino ja bodyn aikaterävä muotoilu mun soittoasennossa parin tunnin vedossa ;) But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
Bugsy Boy 12.10.2014 23:10:13 | |
---|
Perhana, olinpa jo vihdoin tilaamassa 045-100 Chromes-settiä Rikuun, mutta jollain foorumilla tyyppi väitti että ainoastaan joku super light -setti Chromeista mahtus Rikun satulasta läpi..ilmeisesti D-kieli ongelmallisin. Onko täällä Rickenbacker 4003+Chromes -heeboilla tuo superkevyt setti? Meneekö soundit munattomaksi? Kokemuksia vaan tosta 045-setistä (Presarissa) ja se rokkaa... Retro Dude |
Bugsy Boy 12.10.2014 23:13:27 | |
---|
...ja jatkoa edelliseen, tuleekohan kaularautarumbaa jos vaihtaa Lo-Ridereistä Chromeseihin? Ei siinä mitään jos ois yks rauta mutta kun tossa vehkeessähän on kaks..tuplatsäänssit pilata soitettavuus:/ Retro Dude |
2541 13.10.2014 14:38:44 | |
---|
Bugsy Boy: Perhana, olinpa jo vihdoin tilaamassa 045-100 Chromes-settiä Rikuun, mutta jollain foorumilla tyyppi väitti että ainoastaan joku super light -setti Chromeista mahtus Rikun satulasta läpi..ilmeisesti D-kieli ongelmallisin. Onko täällä Rickenbacker 4003+Chromes -heeboilla tuo superkevyt setti? Meneekö soundit munattomaksi? Kokemuksia vaan tosta 045-setistä (Presarissa) ja se rokkaa... No ainakin round -setti noilla numeroilla menee ihan ongelmitta. |
Bugsy Boy 13.10.2014 20:05:32 | |
---|
niin no nyt on 45-105 roundit kiinni eli eiköhän ne ohuemmatkin tohon mahdu vaikka flätit olisikin.. eipä tullu taas mietittyä kovinkaan pitkälle. I'll get my coat. Retro Dude |
okabass 28.10.2014 23:11:09 (muokattu 28.10.2014 23:26:27) | |
---|
Onkos kellään kokemusta Seymour Duncanin Rikumikeistä? http://www.seymourduncan.com/produc … ckups/rickenbacker/srb1_for_ricken/Joillain foorumeilla sanotaan, etteivät soundaa samoilta kuin alkuperäiset (ovat humppareita). Onko jollain keinoa, jolla säilyttäisi alkuperäisen soundin, mutta ilman häiriöitä. Kelojen rinnankytkentä voisi olla keino, mutta laskeeko signaalitaso jo liian alas. Tosin mulla löytyy riittävästi hyvälaatuista boostia. Esim. TC Elct. BLD. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
okabass: Onkos kellään kokemusta Seymour Duncanin Rikumikeistä? Joillain foorumeilla sanotaan, etteivät soundaa samoilta kuin alkuperäiset (ovat humppareita). Onko jollain keinoa, jolla säilyttäisi alkuperäisen soundin, mutta ilman häiriöitä. Kelojen rinnankytkentä voisi olla keino, mutta laskeeko signaalitaso jo liian alas. Tosin mulla löytyy riittävästi hyvälaatuista boostia. Esim. TC Elct. BLD. Parhaalta noi Duncanit soundas mikki puolitettuna, rinnankytkettynäkin jäi jotain uupumaan. Vois kuvitella että joku mikkiuuno (Mikki House, Rautia jne...) tilauksesta käämis passelit häiriöttömät. |
okabass 28.10.2014 23:30:56 | |
---|
kojones: Parhaalta noi Duncanit soundas mikki puolitettuna, rinnankytkettynäkin jäi jotain uupumaan. Vois kuvitella että joku mikkiuuno (Mikki House, Rautia jne...) tilauksesta käämis passelit häiriöttömät. Ok. Kiits. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
Bugsy Boy 28.10.2014 23:31:44 | |
---|
Mulla oli kaulamikkinä Duncanin SRB-1, ja meni vähän mutaiseksi meininki humpparilla..lähinnä jäi se "the rikusoundi" puuttumaan. Vaihdoin alkuperäisen takas, ja ny on soundit kohdillaan. Vähän tietenkin arpapeliä huminan kanssa, edellisellä treeniksellä ei toiminut yhtään mutta nykyisessä ei mitään häiriöitä.. Pitänee ottaa presari backupiksi keikoille. Retro Dude |
okabass 29.10.2014 07:55:30 (muokattu 29.10.2014 08:03:52) | |
---|
Bugsy Boy: Mulla oli kaulamikkinä Duncanin SRB-1, ja meni vähän mutaiseksi meininki humpparilla..lähinnä jäi se "the rikusoundi" puuttumaan. Vaihdoin alkuperäisen takas, ja ny on soundit kohdillaan. Vähän tietenkin arpapeliä huminan kanssa, edellisellä treeniksellä ei toiminut yhtään mutta nykyisessä ei mitään häiriöitä.. Pitänee ottaa presari backupiksi keikoille. Ok. Kiitos. Olen ymmärtänyt, että Duncanit muuttavat Rikun soundia Presarin suuntaan? Makuja ja musiikkityylejä on monia, joten taitaa parasta itse kokeilla. Tosin 4001:n omassa soundissa ei tosiaan valittamista, ja mulla on Presari Presari soundia varten. Ja häiriöt saa varmasti riittävästi kuriiin mikkikolojen suojaamisella. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
PasiB 29.10.2014 09:05:43 | |
---|
okabass: Ok. Kiitos. Olen ymmärtänyt, että Duncanit muuttavat Rikun soundia Presarin suuntaan? Makuja ja musiikkityylejä on monia, joten taitaa parasta itse kokeilla. Tosin 4001:n omassa soundissa ei tosiaan valittamista, ja mulla on Presari Presari soundia varten. Ja häiriöt saa varmasti riittävästi kuriiin mikkikolojen suojaamisella. Laitoin omaan rikuun suojauksen johtavalla maalilla ja sillä ei ole vaikutusta. En tiedä auttaisko jos tekis jollain paremmalla materiaalilla. Dadan virallinen karvamussukka. |
okabass 29.10.2014 09:15:00 (muokattu 29.10.2014 09:27:10) | |
---|
PasiB: Laitoin omaan rikuun suojauksen johtavalla maalilla ja sillä ei ole vaikutusta. En tiedä auttaisko jos tekis jollain paremmalla materiaalilla. Maali on yleensä riittävä. Muistitko maadoittaa maalin? Parashan on yhtenäinen maadoitettu metallikotelo, esim. kupari, alumiini, my-metalli. Ilmeisesti mikit ottavat häiriöitä, koska ovat yksikelaiset ja "avoimet". Samoin potikoiden tienoo, mikkipiuhathan ovat koaksiaalia. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
PasiB 29.10.2014 10:29:20 | |
---|
okabass: Maali on yleensä riittävä. Muistitko maadoittaa maalin? Parashan on yhtenäinen maadoitettu metallikotelo, esim. kupari, alumiini, my-metalli. Ilmeisesti mikit ottavat häiriöitä, koska ovat yksikelaiset ja "avoimet". Samoin potikoiden tienoo, mikkipiuhathan ovat koaksiaalia. Juu, maadoitettu on. Laitoin vielä suojauksen pleksin takapuolelle alumiiniteipillä. En sen kummemmin sitten lähtenyt tuota ratkomaan, aika vähän on ollut tilanteita jossa tuo häiriöherkkyys on haitannut. Vois lainata erästä kitaristikaveria jonka mukaan ykskelasten hurina on sitä rokkenrollia :-) Dadan virallinen karvamussukka. |
Mä vaan 30.10.2014 21:28:20 | |
---|
Onko kukaan täällä kokeillut legendaarista ja pähkähullua, mutta maukkaan soundista yhdistelmää, Rikuun asennettuna Gibsonin EB:n mikkiä, elikkäs Cliff Burtonin soundia kahdella Tallican ensimmäisellä lätyllä? Toki EB-0:n mikin hankkiminen ''saattaa'' olla tuollainen ''lievä'' ongelma :D Vakava efektiriippuvainen ja pahemman luokan kamarunkkari. |
dewfall 01.11.2014 13:19:30 | |
---|
Mä vaan: Onko kukaan täällä kokeillut legendaarista ja pähkähullua, mutta maukkaan soundista yhdistelmää, Rikuun asennettuna Gibsonin EB:n mikkiä, elikkäs Cliff Burtonin soundia kahdella Tallican ensimmäisellä lätyllä? Toki EB-0:n mikin hankkiminen ''saattaa'' olla tuollainen ''lievä'' ongelma :D Eiks Epiphone ole puoli-ilmainen? Sellaisesta vain. Tai sitten tämä: http://www.thomann.de/fi/dimarzio_dp120_model_one_bk.htm Sitten joku jassomikki vielä tallaan, kuten Cliffillä. http://www.minutian.com/ |
pkuukas 01.11.2014 14:58:24 | |
---|
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen. |
kojones 01.11.2014 16:26:31 | |
---|
|
okabass 01.11.2014 17:32:28 | |
---|
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |