Aihe: Sähkörumpujen taustanauhat ja aloittelijan harjoittelu 1 | |
---|---|
![]() 28.10.2014 17:53:18 | |
Moro! Olen innostunut sähkörummuista, ja olen aiheen kanssa lähtökuopissa. Mistään en tiedä vielä mitään :) Oisko jollain käryä, missä merkeissä / malleissa olis 1. parhaat taustanauhavalikoimat, tai 2. missä malleissa niitä voi itse lisätä / modata? Ja 3. mistä biisejä saa lisää? Tarkoitan biisejä ilman rumpusettiä niin, että vpi itse soittaa rumpujen osuuden. Vai millä tavalla olette lähteneet liikkeelle? Soitan kerrostalossa kakkulat päässä. Niin, ja 4. saako kaikki sähkörummut liitettyä kajareihin suht easysti? Saa kommentoida lyhyesti jotain muutakin huomionarvoista, kuten: "Älä ainakaan tuota ja tuota osta, vaikka hyvät nauhat onkin!" :) Lämmin kiitos vastauksista. | |
![]() 29.10.2014 08:46:01 | |
Gainover: Oisko jollain käryä, missä merkeissä / malleissa olis 1. parhaat taustanauhavalikoimat, tai 2. missä malleissa niitä voi itse lisätä / modata? Ja 3. mistä biisejä saa lisää? Tarkoitan biisejä ilman rumpusettiä niin, että vpi itse soittaa rumpujen osuuden. Vai millä tavalla olette lähteneet liikkeelle? Soitan kerrostalossa kakkulat päässä. Niin, ja 4. saako kaikki sähkörummut liitettyä kajareihin suht easysti? Netti on täynnä (tai siis niitä on paljon) rummuttomia kappaleita, esim. Rolandilla on FriendJam -niminen juttu: http://www.roland.com/FriendJam/V-Drums/ Yksi mahdollisuus on että soitat niitä tietokoneen tai mp3 -soittimen avulla, useimmissa sähkörumpumoduleissa lienee tarvittava liitäntä olemassa (mix in , audio in tms.). Ja tokihan sitä voi soittaa ihan normaaleita rummullisiakin kappaleita jolloin valikoima on rajaton. Sähkörummut saa litettyä kajareihin helpohkosti, niissä on tarvittava lähtöliitäntä (output, line out, hätätapauksessa kuulokeliitäntä) sitä varten mutta pelkät kajarit ei riitä vaan tarvitset myös vahvistimen. Toinen juttu on että peruskotistereokaiuttimet ei yleensä tunnu kestävän bassaria vaan ne alkavat helposti "pieremään" ja pahimmassa tapauksessa hajoavat. | |
![]() 19.11.2014 13:03:25 | |
Gainover: Moro! Olen innostunut sähkörummuista, ja olen aiheen kanssa lähtökuopissa. Mistään en tiedä vielä mitään :) Oisko jollain käryä, missä merkeissä / malleissa olis 1. parhaat taustanauhavalikoimat, tai 2. missä malleissa niitä voi itse lisätä / modata? Ja 3. mistä biisejä saa lisää? Tarkoitan biisejä ilman rumpusettiä niin, että vpi itse soittaa rumpujen osuuden. Vai millä tavalla olette lähteneet liikkeelle? Soitan kerrostalossa kakkulat päässä. Niin, ja 4. saako kaikki sähkörummut liitettyä kajareihin suht easysti? Saa kommentoida lyhyesti jotain muutakin huomionarvoista, kuten: "Älä ainakaan tuota ja tuota osta, vaikka hyvät nauhat onkin!" :) Lämmin kiitos vastauksista. Moi, kannattaa ihan vaan youtubesta hakea ja muutenkin latailla netistä biisejä joista on rummut poistettu tai supressattu. Esim. youtubeen kirjoitat drums backing tracks tai drum jam tracks jne. niin kyllä löytyy. Ja tosiaan tietokoneen liität aux-johdolla moduuliin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)