Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 598 99 100 101 102347 348 349 350 351
LamaAjanElvis
27.10.2014 19:38:22
jhlamm: Kummallista tossa Friedlandin hommassa oli, kun kauhean innokkaasti ja nopeasti vastaili kaikkiin viestihin. Sitten kerroin ilomielin lähettäväni postina sinne kunhan vaan rahat ensin näkyy mun tilillä. Sitten tulikin hiljaista. Pitäiskö alkaa spämmäämään tota spostia oikein kunnolla kaikella tuuballa?

Jos sinun sähköposti on vain kertakäyttöinen, niin mikäs siinä, mut jos on sellainen jolla tykkäät yleensä hoitaa asioita, niin ei. Tulet varmaan saamaan takaisinkin kaikenlaista paskaa jos alat sotimaan jonkun skitsofreenikon kans.
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
t-gun
27.10.2014 19:54:28

Tänään ei Maikkelilta enää tullut meiliä. Ilmeisesti sormet kohmeessa, kun hieroo kauppoja kaikkien kanssa. Pitää laittaa kasari-Charvel takaisin myyntiin, kun "ostaja" perääntyi. Jätän sattuneista syistä meilin näkymään vaan kirjautuneille. Täytyy sanoa että paras huijausyritys pitkään aikaan tämä paypal-kikkailu.
Twinkle
27.10.2014 20:24:27
jhlamm: Pitäiskö alkaa spämmäämään tota spostia oikein kunnolla kaikella tuuballa?

Se voi olla mitä vaan, automatiikka tai useamman ihmisen yhteispeliä. Sitä todennäköisesti on jekutettu ympäri maailmaa jo riittämiin, niin ettei siis täältä lähtevä spämmi ole kuin pisara meressä. En usko että spämmikampanjalla saa aiheutettua sille ees pahaa mieltä.
TTV
27.10.2014 20:41:27
Mikä ylipäätään kertoo, että tämä Michael Friedland olisi edes jenkki? Voipi olla vallankin supisuomalainen pässi, joka on mielestään keksinyt hyvän tavan kusettaa kanssa-M.nettiläisiä? Raha ja muu liikkuu hyvinkin bittilinjaa pitkin, joten viestejä ja vedätystä voi masinoida vaikka mistä?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
tuquoque
27.10.2014 22:24:58
Mulle lähetti postia ihan suomen kielellä, yksi lause vain, mutta ihan oikeaa kieltä oli.
m.
jhlamm
29.10.2014 00:16:12
LamaAjanElvis: Jos sinun sähköposti on vain kertakäyttöinen, niin mikäs siinä, mut jos on sellainen jolla tykkäät yleensä hoitaa asioita, niin ei. Tulet varmaan saamaan takaisinkin kaikenlaista paskaa jos alat sotimaan jonkun skitsofreenikon kans.

Joo roskapostiosoite tää on. Yleensä käytän asiointiin yliopiston osoitetta... Nyt laittanut sinne jo muutaman viestin, jossa olisi varteenotettavia juttuja eli tarjouksia mut ihan vitun sekavasti :D
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Einorapids
29.10.2014 17:56:58 (muokattu 29.10.2014 17:58:56)
t-gun: Jesh! Näinhän se menee. Nyt Michael pyytääkin rahaa siirtämään kuljetusliikkeelle Moneygramin kautta. Koitan pummata Michaelilta vielä lisää rahaa paypal kulujen kattamiseen. Katsotaan miten suhtautuu :)

Tässä maikkelin viesti:
I have just completed the transfer and you should have gotten the confirmation email from paypal already, if not please check your junk or spam folder in your mail box for paypal's confirmation mail... So i would be expecting to receive the address where the pick up would be made, i also made an additional payment of 537€ for the Shipping Agent Pick Up Fee and i am sure you must have noticed that, according to paypal's policy you'll have to send the extra amount to the Transport agent (Grace Polito) through MoneyGram (www.moneygram.com) right away and then send the MoneyGram Information to PayPal for verification. My transport agent will be coming in the person of Grace Polito from Global Lines for the pick up, it's an America based Transport company but they have branches all over the world and with them i am rest assured of a safe delivery to my home in California as i have been using them for a long time. I will need you to send the excess funds i transferred to your account to my transport company's Headquarters where they normally confirm any commission payment made via MoneyGram money transfer (this payment can be done from the post office, as they usually have a MoneyGram agent there). Here is my shipping agent's Headquarters information needed to send the money through MoneyGram.

Name: Grace Polito
Address: 301 3rd avenue
City : Pittsburgh
State : Pennsylvania
Zip Code : 15222
Country : United States

You should send the money soon so that the Pick Up would be scheduled and you would know when the Pick Up would commence, please make sure you're home when the agent comes around. So just make sure you send the extra amount to the Shipping agent right away so that your account can be credited immediately. If you will need any piece of my information for documentation please ask me for them, and all other documentations should be prepared by my Pick Up Agent during pick-up.

I will advice you to check your inbox or spam/junk folder for the paypal confirmation email if you can't find it in your inbox ...

It's Nice Doing Business With You.
Michael.

Ei perkele. :D Olen saanut itse juuri aivan samanlaisen skenaarion eteeni vahvistimeni kanssa. Siinä vaiheessa kun tämä heppu pyysi minua maksamaan rahdin omasta pussistani, jota hän ei tietenkään maininnut alussa, alkoi pikkuisen epäilykset vahvistumaan. On mielestäni aika turhaa yrittää ryystää rahaa muusikko-opiskelijalta, jolla on hädin tuskin rahaa edes ruokaan. :D :D :D Ei perkule kun huvittavaa touhua tämä. Tyhjästä on vaikea nyhjäistä.
Pistin hepun estettyjen sähköpostiosoitteiden joukkoon. Ihmissaastaa sanon minä.
Sammo
30.10.2014 14:10:08
Muutama grandpashitpants osaston neuvo tähän (osa ei ole oman kantapään kautta opittua, onneksi). Nämä ei liity suoranaisesti mnetin toriin.

Jos aikoo ryhtyä kauppaan tuntemattoman kanssa niin näistä saattaisi olla apua:

1) Googleta kaikki (nimi, sarjanumero, kuvat) mikä on mahdollista. Google translator pelasti minut. Samalla sarjanumerolla, samoilla kuvilla, samalla toimitustavalla mutta eri nimellä ja eri kotikaupungilla löytyi vanha ilmoitus ja keskustelua sen tiimoilta ranskaksi.

2) Vaadi kuriiripalvelun pdf-esite myös linkkinä. Jos se tulle sähköpostin liitteenä, se voi olla (taitavasti) väärennetty. Kannattaa myös kopioida esitteen/automaattimailien tekstit wordiin tai vastaavaan ja tehdä spelling & grammar tarkistus. Jos löytyy yksikin kirjoitus-/kielioopivirhe, niin olisin todella huolissani. Huomasin jälkeenpäin myös että PDF:n kuvien laadusta voi päätellä paljon.

3) "Vastaa" jokaiseen mailiin joka tulee myyjältä, kuriiriyhtiöltä tai pankilta. Ei tarvitse lähettää. Katso vastaako headeri ja @firma.maa tasan just sitä mitä pitääkin. Googleta vielä varmuuden vuoksi. Tee vielä niistä whois.net haku.

4) Pankkisiirron kanssa kannattaa olla todella varovainen. Älä lähetä rahaa jos edellä on ilmennyt yhtään varoitusmerkkiä.

Entä jos maksu on lähtenyt ja oman virheen huomaa heti tai melkein heti. Pankin mukaan kannattaa tehdä näin:

1) Kokoa edellä kertyneistä todisteista paperit (veikkaisin että auttaa)

2) Tee rikosilmoitus *HETI*!! Pankki ei tee mitään ilman sitä. Ilmoitus pitänee tehdä paikan päällä oman kunnan tai kaupungin poliisille. Poliisi ei luultavasti tee asialle mitään, koska ulkomaisen virka-avun pyyntöä varten rahasumman on oltava huomattava (10000€)

3) Soita pankkiin ja sovi tapaaminen *HETI*. Riippuen mihin maahan raha menee, pankilla on mahdollisuus (ehkä) peruuttaa maksu pyynnöstä. Mun tapauksessa maa olisi ollut Saksa ja aikaikkuna on ilmeisesti kolme päivää. Tästä ei tietenkään ole takeita ja jos vastaanottajan tili on tyhjennetty on pankin kai myöhäistä tehdä mitään

4) Ota selvää mikä pankki on kyseessä googlaamalla BIC-koodi. Etsi pankkiin sähköposti, puhelin tai faksinumero. Kerro pankille tilanne. En tiedä onko tästä apua, mutta ei siitä haittakaan ole.

5) Toivo parasta.

6) Ota yhteyttää myynti-ilmoituksen ylläpitoon. Pyydä poistamaan ilmoitus. Googlaa hakusanoilla josko uusia ilmoituksia tulee muualle. Tässä tapauksessa niitä on tullut muutamassa viikossa 5-6. Olen saanut kaikki poistetuksi.
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
joku muu sikko
30.10.2014 14:12:19 (muokattu 30.10.2014 14:14:08)
Edelleenkin: Jokainen joka lähettää rahaa kellekkään ilman että näkee kaupan kohteen nokkansa edessä, joutaakin tulla huijatuksi.

Tähän sitten kaikki nokun muttakun kitinät alle.
Seba
30.10.2014 14:13:38

Kah, alkaako miikkali vetää jo randomilla kun ei enää osaa sanoa enää ostettavasta tuotteestakaan mitään?
Tuollainen tuli kun on pari peltiä myytävänä:

Hi is your music Instrument on muusikoiden still up for sale?

Regards,
Michael
Seba
30.10.2014 14:15:37

joku muu sikko: Edelleenkin: Jokainen joka lähettää rahaa kellekkään ilman että näkee kaupan kohteen nokkansa edessä, joutaakin tulla huijatuksi.

Mulle on lähetetty useita tuhansia rahaa jopa näkemättä edes kuvaa tuotteesta.
Olenko tehnyt virheen kun olen silti lähettänyt tuotteet kun mokomat sietäisi tulla huijatuksi?
J_Mantyla
30.10.2014 14:16:03
Seba: Kah, alkaako miikkali vetää jo randomilla kun ei enää osaa sanoa enää ostettavasta tuotteestakaan mitään?
Tuollainen tuli kun on pari peltiä myytävänä:

Kas, sain ihan saman tänään ...
Ellei tänään niin sitten huomenna
Seba
30.10.2014 14:17:11 (muokattu 30.10.2014 14:22:35)

J_Mantyla: Kas, sain ihan saman tänään ...

Yks viesti sopii kaikkeen. Paitsi en symbaalia vielä instrumentiksi laskisi :)

vastasin jotta juu, eikä maksa kuin pyydetyn hinnan + 560€ lähetyskuluja etukäteen.
Twinkle
30.10.2014 14:34:01
Sammo: 2) Tee rikosilmoitus *HETI*!! Pankki ei tee mitään ilman sitä. Ilmoitus pitänee tehdä paikan päällä oman kunnan tai kaupungin poliisille. Poliisi ei luultavasti tee asialle mitään, koska ulkomaisen virka-avun pyyntöä varten rahasumman on oltava huomattava (10000€)

3) Soita pankkiin ja sovi tapaaminen *HETI*. Riippuen mihin maahan raha menee, pankilla on mahdollisuus (ehkä) peruuttaa maksu pyynnöstä. Mun tapauksessa maa olisi ollut Saksa ja aikaikkuna on ilmeisesti kolme päivää. Tästä ei tietenkään ole takeita ja jos vastaanottajan tili on tyhjennetty on pankin kai myöhäistä tehdä mitään

Jos joutuu huijatuksi ja huomaa sen saman päivän aikana, niin voi soittaa pankkiin ja pyytää maksun peruutusta. Ne ajot tehdään yleensä aamuyöstä, niin sen maksun pystyy peruuttamaan. Tämä siis on faktatietoa, olen joskus menneinä aikoina joutunut moisen homman tekemään. netissä oli kaupan halvalla kitara, jossa hyvän tarjouksen ohimeneminen sumensi pään ja googlasin vasta jälkeenpäin.

Mutta sitten taas toiseen suuntaan: tämä kannattaa pitää mielessä siinä vaiheessa, jos antaa "ostajan" maksaa tilisiirrolla paikan päällä. Se voi periaatteessa kävellä ulos ja soittaa pankkiin, pyytää että tehty maksu mitätöidään, jolloin tavara on henkilöllä ja rahat palaa perässä. En tiedä miten pankki nykypäivänä suhtautuu maksun peruutuksiin, omastanikin on sen verran aikaa, mutta on olemassa tapa jolla maksun saa pomppaamaan automaattisesti.

Joten suosittelen kyllä noutohommissa vain käteisen käyttöä.

4) Ota selvää mikä pankki on kyseessä googlaamalla BIC-koodi. Etsi pankkiin sähköposti, puhelin tai faksinumero. Kerro pankille tilanne. En tiedä onko tästä apua, mutta ei siitä haittakaan ole.

Googlea varmempaa on käyttää pankin omaa hakua, jossa on aina se viimeisin tieto. Sellainen on tähän mennessä ollut kaikissa nettipankeissa mitä minä olen käyttänyt, löytyy yleensä ulkomaanmaksujen yhteydestä, ulkomaan siirto kun periaatteessa vaatii vastaanottavan pankin osoitteen ja ne saa kaivettua BIC/SWIFT-koodin avulla lomakkeelle automaattisesti.

Se sitten taas ei tosin auta mitään ruveta soittelemaan sinne pankkiin, niiden asiakkailla on yksityisyydensuoja ja ne ei minkään ihan satunnaisen ulkolaisen ilmiannon vuoksi mene hirveän pitkälle.
J_Mantyla
30.10.2014 14:35:21
Michael Howard (friedlhow@outlook.com) on kauppamiehiä !

"Ohh.. You have other instruments for sale, kindly send me a list of all you have for sale as I might be interested in a variety of them."

... en taida nyt jaksaa alka vedättämään, aikanaan muutaman kanssa oli oikein hauskaakin.
Ellei tänään niin sitten huomenna
Sancrotis
30.10.2014 14:46:39
Ja Michaeliltahan viesti pätkähti sähköpostiin, kun olin laittanut sähköpostiosoitteen julkiseksi vahvistinilmoitukseeni.

Ilmoitin herralle, että olen ilmoittanut hänen toiminnastaan poliisille ja kehotin häntä pidättäytymään perin illegaaleista aktiviteeteista tulevina aikoina. En kyllä oikeasti jaksanut ilmoittaa kenellekään.

Ei ole rikollisenkaan päivätyö näemmä helppoa, vaivaa on nähtävä :)
"Basisti on huono renki, mutta huono isäntä." -Vanha sananlasku
Stalkah
30.10.2014 14:49:20 (muokattu 30.10.2014 14:51:12)

Itekin sain "Mikalta" postia. Vastasin jonkun pitusella viestillä suht monisanaisesti mm., etten myis noin säälittävälle huijarille ees pienintä pökälettä koiranpaskaa ja lopuksi toivotin vitut.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
joku muu sikko
30.10.2014 14:51:00 (muokattu 30.10.2014 14:56:52)
Seba: Mulle on lähetetty useita tuhansia rahaa jopa näkemättä edes kuvaa tuotteesta.
Olenko tehnyt virheen kun olen silti lähettänyt tuotteet kun mokomat sietäisi tulla huijatuksi?

Erikoinen ajatuksenkulku sulla.
Ööh, no tuota, et ole tehnyt "virhettä".
Saa minullekin laittaa rahaa niin paljon kun ehtii, en minä sillä.
Jarzki
30.10.2014 17:27:48

Heh...Michael Friedland haluais ostaa mun Hagström F200P:n pois kuljeksimasta Amerikkaan... :) Pyysin ensin lähettään "Truckload full of cash" sit voidaan jatkaa keskustelua :)
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)