Aihe: Tunnistatko asenteesi kitaroiden suhteen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
VIPMetal
27.10.2014 07:56:26

lavaamo: No eikös kaikki yli 10v vanhat oo vanhoja paskoja?

Yli 5-v on vanha paska
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Laulava Kylätohtori
27.10.2014 08:55:16
Jukka Häikiö:Yksi iso kusetus koko nykyautot kokonaisuudessaan, niin paljon teknologiaa, ettei itse voi tehdä mitään, eikä tässä vielä kaikki, entä vuosimallin 2014 auto, kun se on 10vuoden ikäinen....

Tässä kohtaa pitää nyt muistaa, että Suomi on autotehtaille yhtä kiinnostava markkina-alue kuin Albania tai Tadzikistan. Täällä auto on 10 vuotiaana vielä "uusi" tai uudehko, mutta Saksassa se on jo paalausiässä. Samasta syystä autotehtailla ei ole mitään intressiä suunnitella autoa kestämään yli 10 vuotta. Sehän tarkoittaisi lisäkustannuksia, eikä kukaan ole autotehtaalle merkittävillä markkina-alueilla valmis maksamaan tällaisesta "lisäkestävyydestä", koska niille on sama, kestääkö se auto 10, 20 vaii 30 vuotta - se on kuitenkin paalissa viimeistään 10 vuoden kohdalla (tai sitten se myydään Viroon, josta se myydään Suomeen)...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hallu
27.10.2014 11:17:55
Tässä kun on siirrytty kitara-asenteista joustavasti autoasenteisiin, niin itse en arvosta uusia autoja noin ylisummaan en niistä pidä ja niin kauan kun voi valita, niin ajelen vähän vanhemmalla. Toisaalta kun ne "oikeat" autot jäävät eläkkeelle ja "vanhat" autot ovat näitä nykyautoja, niin näitä en tule ostamaan myöskään käytettynä joten siinä vaiheessa joutunen taipumaan ajelemaan uudella autolla.

Tuolla aikaisemmin on jo puhuttu laadusta. Autot ovat muuttuneet koko ajan kestävämmiksi ja huoltovapaammiksi ts. laatu on aina parantunut ja nykyautoissa vielä kierrätettävyyttä materiaalien osalta on parannettu. Samalla niistä on tullut vaikeampia huoltaa ja ikäänkuin kertakäyttöisempiä ja itse pystyy tekemään aina vain vähemmän. Senkin pystyisi vielä sietämään, mutta nyt olen törmännyt jo siihen että autokorjaamoja ei voi välttämättä kilpailuttaa, koska ne saattavat valikoida asiakkaitaan. Takavuosina Rellun pakoputken joustinosan vaihtaminen muualla kuin merkkiliikkeessä meinasi käydä vähän hankalaksi kun huoltofirmat eivät vain ottaneet työtä tehtäväkseen, kun se oli hankala siinä autossa. Piti aika sivuun mennä ennenkuin löytyi firma joka homman hoiti. Samoin, rellun jakopäänhihna meinasi mennä vaikeaksi kun huoltoliikkeestä todettiin vain ettei heitä huvita ottaa autoani siksi kun se on hankala työ. Lopulta vaihdettiin proidin kanssa itse se hihna ja olihan se rellussa aika hakala duuni kaikkine kummallisuuksineen (ranskalainen insinööri oli sen suunnitellut) ja samalla huomasimme, että merkkiliikkeessä tehty aikaisempi hihnan vaihto oli tehty päin hemmettiä ja oli pitkälti tuuria ettei hihna ollut katkennut kesken matkan (vesipumppu oli jätetty tiivistämättä tai tiivistetty huonosti jolloin se oli vuotanut suoraan hihnan päälle).

Kaikkein suurin syy miksi en pidä uusista autoista, johtuu siitä että minä rakastan ajamista enkä siksi halua luovuttaa yhtäkään ajotehtävää millekään tietokoneelle tai automaatille enkä pidä näistä kaikenmaailman aktiivisista ajoapujärjestelmistä ajovakauden säätimistä jarruassistenteista sun muista abs:istä. Tunnustan niiden hyödyn liikenneturvallisuuden kannalta ja ymmärrän, että ihminen joka ei pidä ajamisesta tuntee tyydytystä saadessaan olla matkustajana myös ollessaan ratin takana, mutta itse en siitä pidä. En myöskään moottoripyörissä, jotka ovat varsinainen intohimoni ja siksi uudet prätkät ovat monien mallien osalta kannaltani pannassa. En yritäkään puolustella tunteitani millään järjellä, vaan kyse on puhtaasti siitä, että haluan ajaa prätkääni ja autoani itse pelkästään siksi, että pidän ajamisesta (tietokone epäilemättä olisi minua taitavampi kuski). Haluan myös mahdollisimman analogisen kosketuksen tiehen ja mitä enemmän tien ja minun välillä on sähköjärjestelmiä, niin sitä huonommin pystyn tuntemaan tien pinnan ja sitä vaikeampi on arvioida missä mennään vaikkapa pidon ja vauhdin osalta. Kontakti maailmaan katoaa ja korvautuu KissFM:lä sitä en voi sietää.

Minä vähän luulen, että analogiset autot tulevat olemaan tulevaisuudessa ylellisyyttä, joilla vauraat ihmiset voivat itseään hemmotella.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
hallu
27.10.2014 11:26:28 (muokattu 27.10.2014 11:29:10)
Laulava Kylätohtori: Tässä kohtaa pitää nyt muistaa, että Suomi on autotehtaille yhtä kiinnostava markkina-alue kuin Albania tai Tadzikistan. Täällä auto on 10 vuotiaana vielä "uusi" tai uudehko, mutta Saksassa se on jo paalausiässä. Samasta syystä autotehtailla ei ole mitään intressiä suunnitella autoa kestämään yli 10 vuotta. Sehän tarkoittaisi lisäkustannuksia, eikä kukaan ole autotehtaalle merkittävillä markkina-alueilla valmis maksamaan tällaisesta "lisäkestävyydestä", koska niille on sama, kestääkö se auto 10, 20 vaii 30 vuotta - se on kuitenkin paalissa viimeistään 10 vuoden kohdalla (tai sitten se myydään Viroon, josta se myydään Suomeen)...

Kuten jo aikaisemmin totesin, niin nämä nykyiset rahoitusmallit ja huoltosopimukset yms. ennakoivat mallia, jossa auton omistajuus ei enää siirry asiakkaalle, vaan auto on ikäänkuin vuokralla ja asiakas luultavasti voi valita erilaisia palvelupaketteja mitä haluaa (huollot varmasti tulevat sisältymään tulevaisuuden sopimuksiin, mutta vara-auto palvelu tai auto noudetaan kotoa tms. tyyppisiä lisäpalveluita varmasti kaupataan). Luulen myös että tulavaisuudessa auton saa täydellisellä avaimetkäteen periaatteella jolloin vaikkapa rengashotellipalvelu yms. voidaan ympätä siihen sopimukseen mukaan. Idea on, että autoilu muodostaa kiinteän kuukausittaisen kustannuksen joka toistuu yhtäsuurena niin kauan kuin ihminen haluaa autoilla (tietenkin indeksikorotukset sun muut tulevat). Mutta kyllähän nykyisin jo automyyjät kilpailevat kuukausimaksulla auton myyntihinnan sijasta. Sitten kun autoa ei enää tarvitse, niin auto jää liikkeelle. Sellaisessa mallissa autovalmistajaa yllätteän alkaakin kiinnostaa auton laatu ja ylläpito koska sylläpidosta koituvat kustannukset vaikuttavat siihen katteeseen.

E: käytetyn auton arvohan laskee koko ajan ja joskus uudenauton oston esteeksi tulee lopulta se ettei sitä vanhaa autoa saa myytyä tai se riittää enintään käsirahaksi. Silloinhan auton ostaminen on vain silmän lumetta ja asiakas on tosiasiallisesti jatkuvassa velkasuhteessa jolloin kulurakennetta voidaan hyvin verrata auton vuokraamiseen.
hallu
27.10.2014 12:25:39
Laulava Kylätohtori: Tässä saattaa olla takana, että firma kokee, ettei em. tehtävät ole firmalle kannattavia. Korjaamo ei voi kuitenkaan veloittaa työstä rajattomasti, joten jos homma on hankala ja siinä menee kauan aikaa, on se firman kannalta huono diili. Jos samassa ajassa voidaan tehdä useita helppoja hommia, joista kaikista voi laskuttaa suhteessa enemmän, ei sinänsä ole ihme, ettei firmoja kiinnosta...

Jep, mutta tällaisia asioita auton ostaja joutuu miettimään.
Laulava Kylätohtori
27.10.2014 13:26:50
hallu: Kuten jo aikaisemmin totesin, niin nämä nykyiset rahoitusmallit ja huoltosopimukset yms. ennakoivat mallia, jossa auton omistajuus ei enää siirry asiakkaalle, vaan auto on ikäänkuin vuokralla...

Voi hyvinkin olla. Mutta ei tämä ainakaan laske tavalisen kuluttajan autoilukustannuksia, koska mukaan tulee tuottoa tavoittelevia välikäsiä ja toisaalta riskit esim. auton hajoamisesta siirtyvät pois kuluttajalta autotehtaille. Välikäsillä tarkoitan, että oletettavaa olisi, että autotehtaat ulkoistaisivat ylläpidon ym. keskittyen itse ydinosaamiseensa...

Toisaalta epäilen, onko autotehtaalla kiinnostusta siirtyä tällaiseen malliin, jossa se vain vuokraa autoja. Vaikea nähdä äkkiseltään, mitä hyötyä tai lisäarvoa tämä toisi tehtaalle verrattuna nykyiseen malliin, jossa autot vain valmistetaan ja myydään, jolloin ylläpito ja riskit (takuuajan jälkeen) siirtyy muiden huoleksi. Aika paljon kuvittelisin, että tuollaisesta toiminnasta tulee kiinteitä kuluja autotehtaille (jotka siirtyvät kuluttajille), mutta tuloja ei välttämättä juurikaan. Ja hintoja nostamalla kysyntä laskee, jolloin voitot tietysti laskevat myös. Ja olisihan tehtaalla hirvittävät pääomat kiinni vuokrattavissa autoissa...

Voi olla, että kolmas osapuoli alkaa järkestämään tämän kaltaisia palveluja, mutta toisaalta näinhän asia on jo leasing autojen kanssa. Eikä leasing palvelut ole kovin kysyttyjä yksityisten keskuudessa. Mutta tosiaan, eihän näistä ikinä tiedä, nämä ovat vain omia näkemyksiäni aiheesta...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
antnis
27.10.2014 13:33:15
Jep, ihan turha luulla, että joku uusi malli olisi kuluttajalle edullisempi kuin nykyinen.

Autoilu on kivaa ja sitä kivempaa se on, mitä uudempi auto on ja mitä enemmän se muistuttaa tietskaa. Vanhoilla rutkuilla keuliminen on vähänkuin kehuisi että tein tässä just itelleni tuohesta housut :D

Missähän se paskan raja menis, vois hyvinkin olla merkkikohtaista.
hallu
27.10.2014 14:16:36
Laulava Kylätohtori: Voi hyvinkin olla. Mutta ei tämä ainakaan laske tavalisen kuluttajan autoilukustannuksia, koska mukaan tulee tuottoa tavoittelevia välikäsiä ja toisaalta riskit esim. auton hajoamisesta siirtyvät pois kuluttajalta autotehtaille. Välikäsillä tarkoitan, että oletettavaa olisi, että autotehtaat ulkoistaisivat ylläpidon ym. keskittyen itse ydinosaamiseensa...

Toisaalta epäilen, onko autotehtaalla kiinnostusta siirtyä tällaiseen malliin, jossa se vain vuokraa autoja. Vaikea nähdä äkkiseltään, mitä hyötyä tai lisäarvoa tämä toisi tehtaalle verrattuna nykyiseen malliin, jossa autot vain valmistetaan ja myydään, jolloin ylläpito ja riskit (takuuajan jälkeen) siirtyy muiden huoleksi. Aika paljon kuvittelisin, että tuollaisesta toiminnasta tulee kiinteitä kuluja autotehtaille (jotka siirtyvät kuluttajille), mutta tuloja ei välttämättä juurikaan. Ja hintoja nostamalla kysyntä laskee, jolloin voitot tietysti laskevat myös. Ja olisihan tehtaalla hirvittävät pääomat kiinni vuokrattavissa autoissa...

Voi olla, että kolmas osapuoli alkaa järkestämään tämän kaltaisia palveluja, mutta toisaalta näinhän asia on jo leasing autojen kanssa. Eikä leasing palvelut ole kovin kysyttyjä yksityisten keskuudessa. Mutta tosiaan, eihän näistä ikinä tiedä, nämä ovat vain omia näkemyksiäni aiheesta...

Autotehtaan etu on siinä, että se saa käsiinsä koko ketjun aina tuotannosta kuluttamiseen ja saa kuluttajan sidottua itseensä ja pitkiin kiinteisiin kuukausittaisiin maksuihin. Ei tämä pelkkää mielikuvitusta ole jo yhdeksänkymmentäluvulla on erilaisia liisaussysteemejä ideatasolla ja vähän pidemmälläkin menevällä tasolla esitelty. Esimerkiksi Mesedeksen smart projekti oli alunalkaen suunnitelma kaupunkiautojärjestelmästä jossa kuluttajat eivät omistaisi autoja vaan ainoastaan ajaisivat niillä ja maksaisivat siitä.

Tai esimerkiksi nämä osamaksusopimukset joissa uuteen autoon pääsee käsiksi huokealla kuukausilyhennyksellä ilman käsirahaa ja sitten sillä viimeisellä osamaksuerällä voi auton lunastaa omakseen suunnilleen vastaavan käytetyn hinnalla tai viedä sen liikkeeseen takaisin ja ottaa uuden auton ja sopparin, tuohon kun lisätään huoltosopimus niin mitä muuta se on kuin auton vuokrausta omalla tavallaan. Ei tällaisesta enää ole pitkämatka kuvattuihin soppareihin.

Ei tietenkään autoilu varsinkaan uudella autolla ole koskaan kuluttajalle halpaa, mutta jokainenhan ratkaisee autoiluun liittyvät kysymykset sen mukaan mihin on varaa, onhan noita kuitenkin vaihtoehtoja onneksi vielä.
hallu
27.10.2014 14:21:33
antnis: Jep, ihan turha luulla, että joku uusi malli olisi kuluttajalle edullisempi kuin nykyinen.

Autoilu on kivaa ja sitä kivempaa se on, mitä uudempi auto on ja mitä enemmän se muistuttaa tietskaa. Vanhoilla rutkuilla keuliminen on vähänkuin kehuisi että tein tässä just itelleni tuohesta housut :D

Missähän se paskan raja menis, vois hyvinkin olla merkkikohtaista.

Mulla on sellainen näppituntuma, että paskat autot alkoivat yleistyä tuossa 2005 vuoden jälkeen ja tosiaan vähän merkistä riippuen kuinka nopeasti paskaa teknologiaa otettiin käyttöön. Varmaan saksalaiset etunenässä ovat autonsa paskoneet WV:n automaattitaskuunparkkeeraus tuli joitakin vuosia sitten tourinkiin ja nykysin se on levinnyt kaikkiin kuin joku virus, BMW:n automaattiohjaus tai automaattisesti vaihtuva ohjausvälitys tuli myös jo joitakin vuosia sitten. Ajovakautusjärjestelmät ovat yleistyneet halvoissakin autoissa 2005 tietämillä ja sitä ennen niitä ole kalliissa saksalaisissa.

Eli sanoisin että 2005 tai 2006 vuosimallista uudempaa ei kannata ostaa, koska ne ovat jo täynnä paskaa teknologiaa;-)
hallu
27.10.2014 14:41:04
Jukka Häikiö: Pitää vissiin vähän selventää mitä tarkoitin:Nykykoslilla tulle harhaanjohtava tunne siitä, että auto on hanskassa ja helposti vedetään reippaasti yli sen, mihin rahkeet riittää, näitä näkee maantiellä ihan riittämiin ja siinä vaiheessa kun on 140kmh lasissa ohitustilanteessa ja sääolosuhteet vaatisi ihan toisenlaista tilannenopeutta, tuleekin jotain äkkiyllättävää vastaan, ajonvakautusjärjestelmät eivät sentään fysiikanlakeja kumoa.
Tottahan tuokin on mitä sanoit tilastoista ja siitä etteivät Suomalaisten ajotaidot ole kymmenessä vuodessa parantuneet ja oikeasti noista järjestelmistä on apua, mutta niissä on se vika, että ne tuudittavat kuskin helposti luulemaan itseään kovemmiksi
rattimieheksi kuin ovat ja sitä kautta saatetaan ottaa riskejä, joita ei sellaisiksi edes ymmärretä, tämä oli mun pointti koskien ainoastaan ajonvakautuksia.
Toissa talvena oli tossa Lahden motarilla 130kpl autoja nipussa, asetelmassa:Fysiikanlait VS ABS/ESP. Tie oli peilijäässä ja kevyttä pakkaslunta oli ilma tiheänä, parista minuutista oli kiinni, etten ollut itse siinä nipussa.

Olet tavallasi kyllä ihan oikeassa ja kyllähän nuo viimevuosina sattuneet ketjukolarit helsingin sisääntuloväylillä kertoo karua kieltä juuri kohtuuttomasta riskinottamisesta. Vaikka ajonvakautusjärjestelmät eivät fysiikanlakeja kumoaisikaan, niin ne mahdollistavat sen, että tavallinen toope voi ajaa sen auton sinne limitille jolloin on astetta lyhyempi matka tapahtua jotakin.

Kyllähän kuitenkin nyt jo on näköpiirissä teknologiaa jolla ihmisen harkitsematonta riskiottoa voidaan suitsia vähentämällä kuljettajan päätösvaltaa edelleen ajotapahtumiin. Takavuosina uutisoitiin otaniemen teknillisen korkeakoulun hankkeesta kehittää älyliikennettä jossa esimerkiksi liikennemerkki voisi viestiä ajoneuvojen kanssa ja siitä käytettiin esimerkkinä sitä, että esimerkiksi nopeusrajoitusmerkki voisi lähettää autolle tiedon suurimmasta sallitusta nopeudesta ja auto taas asettaisi automaattisesti nopuslimitterin siihen. Nykyisin kai on jo ihan kaupallisia ratkaisuja automaattisesti säätyvistä vakionopeuden säätimistä, jotka haistelevat edelläajavan nopeuden. Kaistavahdit, peruutustutkat ja kamerat lienevät jo arkipäivää halvemmissakin autoissa. Mersuissa oli vissiin jo se automaattijarru, joka aloittaa jarrutuksen esteen havaitessaan jo ennen kuljettajan reaktiota. Jos esimerkiksi luistonestojärjestelmä yhdistetään vakionopeudensäätimeen niin sen maksiminopeuden voi säätää pidon mukaan sopivaksi jolloin auto vain ei yksinkertaisesti suostu kulkemaan liian kovaa. BMW:n aktiivinen ohjausjärjestelmä kaiketi osaa jo ohittaa järjettömät ohjauspyörän liikkeet niin ettei autoa ole helppoa ajaa ojaan edes tarkoituksella.

Muistan kun 2000 luvun alussa kokeilin proidin uutta tenavatähteä, niin siinä oli sellainen luistonesto, että jäisellä tiellä kun ajoi kaasupohjassa mutkaan, niin pidon irrotessa se auto vain alkoi tehdä omiaan eli lakkasi vastaamasta kaasuun ja hidasti vauhtia. Se ei suostunut spinnaamaan ja ainoa mikä varsinaisesti tapahtui oli kääntöympyrän piteneminen.

Autojen kehitys tähtää aivan suoraan siihen, että kuljettajasta tehdään matkustaja. Tämä on varmasti tieteellisesti perusteltu kehityssuunta ja varmaan monet tykkää että on just hyvä kun ei tarvitse itse ajaa. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan tästä kehityksestä pidä koska pidän ajamisesta.
PIM
27.10.2014 15:24:46
Edelleenkään mikään tilasto ei tue väitettä liikenneturvallisuuden heikkenemisestä. Se että joku asia TUNTUU muuttuneen johonkin suuntaan, ei välttämättä tarkoita, että näin OLISI KÄYNYT oikeasti. Nykyään vaan joudutaan uutisoimaan entistä pienempiä liikenneturmia kun isot ovat vähentyneet radikaalisti viimeisen 10 vuoden aikana.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
hallu
27.10.2014 16:04:56
PIM: Edelleenkään mikään tilasto ei tue väitettä liikenneturvallisuuden heikkenemisestä. Se että joku asia TUNTUU muuttuneen johonkin suuntaan, ei välttämättä tarkoita, että näin OLISI KÄYNYT oikeasti. Nykyään vaan joudutaan uutisoimaan entistä pienempiä liikenneturmia kun isot ovat vähentyneet radikaalisti viimeisen 10 vuoden aikana.

Tämä on täysin totta. Esimerkiksi -70 luvulla kuoli 700 -1000 ihmistä vuodessa liikenteessä, vaikka autoja oli tuskin puolia nykyisestä ja nyt kuolonkolarien määrä on kai vakiintunut sinne alle 200/vuosi tasoon josta koitetaan edelleen vähentää. Sitähän minä olen tuossa myös viesti tolkulla koittanut selittää.

Se on vaan kovin kovin tylsää:-(.
hallu
27.10.2014 16:34:48
No tässähän tämä ajatus nyt sitten tulee jo poliitikkojen suusta.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288756075008.html
VIPMetal
27.10.2014 16:46:47

hallu: No tässähän tämä ajatus nyt sitten tulee jo poliitikkojen suusta.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288756075008.html

Aivan sairasta. Suomi on huono paikka ihmisen elää.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Kefiiri
27.10.2014 17:55:53
En yleensä helposti ryhdy valittamaan aiheen ohi jutustelusta, mutta hiukan tässä on ajauduttu sivutielle tämän autotematiikan kanssa.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
27.10.2014 21:04:05
Kefiiri: En yleensä helposti ryhdy valittamaan aiheen ohi jutustelusta, mutta hiukan tässä on ajauduttu sivutielle tämän autotematiikan kanssa.

Oikeassa olet:-D ...... Lääkkeet!!!!

Itse olen suuna ja päänä mesonnut joten lopetan sen nyt ja palataan aiheeseen, jos joku nyt muistaa vielä mikä se oli:-D. Tämä taisi olla yksi autooffareiden äiti:-D
antnis
27.10.2014 21:05:21
hallu: Mulla on sellainen näppituntuma, että paskat autot alkoivat yleistyä tuossa 2005 vuoden jälkeen ja tosiaan vähän merkistä riippuen kuinka nopeasti paskaa teknologiaa otettiin käyttöön. Varmaan saksalaiset etunenässä ovat autonsa paskoneet WV:n automaattitaskuunparkkeeraus tuli joitakin vuosia sitten tourinkiin ja nykysin se on levinnyt kaikkiin kuin joku virus, BMW:n automaattiohjaus tai automaattisesti vaihtuva ohjausvälitys tuli myös jo joitakin vuosia sitten. Ajovakautusjärjestelmät ovat yleistyneet halvoissakin autoissa 2005 tietämillä ja sitä ennen niitä ole kalliissa saksalaisissa.

Eli sanoisin että 2005 tai 2006 vuosimallista uudempaa ei kannata ostaa, koska ne ovat jo täynnä paskaa teknologiaa;-)

Sinun näppituntumillasi aika harvoin on mitään tekemistä reaalimaailman kanssa joten ei yllätä :D Mitä tulee erilaisiin teknisiin apuvälineisiin niin urheiluautoissahan niitä vasta onkin ja harvemmin sellaisia ajamista vihaaville suunnataan.
hallu
27.10.2014 21:06:29 (muokattu 27.10.2014 21:10:23)
antnis: Sinun näppituntumillasi aika harvoin on mitään tekemistä reaalimaailman kanssa joten ei yllätä :D Mitä tulee erilaisiin teknisiin apuvälineisiin niin urheiluautoissahan niitä vasta onkin ja harvemmin sellaisia ajamista vihaaville suunnataan.

Joo, nekin on ihan perseestä:-D

E: mutta hei lupasin lopettaa tämän paskan jauhamisen joten ei mulla muuta. Ajakaa ihan millä haluatte eihän se minua haittaa:-)
Jukka Häikiö
27.10.2014 22:22:37

...kun lähti taas kerran kyntämään ihan sivupoluille, niin mitenköhän saataisiin pystyyn uusi ketju, jolla saataisiin tämä das auto tapetille, keikkamatkathan useimmilla taittuu kyseisellä välineellä, joten oisko:Keikkabussina MB508 ja sen elvytys taipaleella, dieseltekniikan oppikurssi 1. "käytännön harjoituksia".
Voi olla jotta tää peikottaa jotain, mutta ihan sama, aina jotain joku närästää, kirjoittipa sitten mitä/mistä tahansa ja kuinka positiivisella tavalla tahansa.

Se on jännä juttu, monesti aikanaan, kun parkkipaikalla teki jotain remonttia johonkin koslaan, neuvojia ja tietäjiä riitti kummankin kyljen puolella, kumma kyllä,
samojen setien sormet ei koskaan olleet rasvassa, ne kun käytti omat mobiilinsa pajalla ja luki Tekniikan maailmaa ja Tuulilasia aamupaskalla ja ammensivat oppimääränsä sieltä ja serkkupoikakin Keuruulta oli käynyt autonasentaja linjan amiksessa, tosin sekin meni suoraan koulusta inttiin ja sieltä ajamaan pullaa paikallisen leipomoon, että vähiin jäi mutterinvääntämiset silläkin, mut siltä on silti hyvä kysyä, niin voi sitten parkkipaikalla "vähän tunareita neuvoa".

Ykskantaan: Jos jarrupalojen vaihto on suurin operaatio, minkä on autoon kyennyt tekemään itse, voiko pitää itseään nk. automiehenä ja höpöttää suurella suulla.
Jokainen vähänkään enemmän niiden kanssa oikeasti pulannut tietää, ettei farisealaisten teoreetikoiden kanssa kannata jatkaa aiheesta sen pidempään.

-työntötanko-kaasutinmoorit
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)