Aihe: Devin Townsend, pt. II
1 2 3 4 5152 153 154 155 156192 193 194 195 196
Ali
26.10.2014 16:41:50

reaper666: En tie onko oikee topikki mutta tykkääkö joku strapping young ladistä? Mulla levyt new black, city ja alien. Joskus yrittänyt niitä kuunnella ja ei ne paskoja ole mutta ei niistä kyllä kiksejäkään saa.

Sylville tais olla oma ketjukin. City and ST helvetin kovia, ehkä jopa ST:n nostan omaksi suosikiksi, koska siinä ei ole Cityn loppupään epätasaisuutta, vaikka alkupää onkin jopa legendaarista. Alien ei toiminut mulle niin täysiä kuin ilmeisesti suurimmalle osaa muista.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Last.fm Twitter
pehko
26.10.2014 17:34:05 (muokattu 26.10.2014 17:34:30)

Alien on wittu paras! Siitä sekopäisemmäksi on ehkä vaikeata laittaa. Ainakaan hallitusti. Toki, SikThin debyytti pääsee kaikessa randommaisuudessaan melko lähelle. Tietty, musiikkikaan ei ole ihan samanlaista.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Luthanasia
26.10.2014 17:57:32

Alien on ehkä maailman paras levy, ja heittämällä parasta äärimetallia koskaan. Eipä muukaan SYLin diskografia kovin kauaksi jää.
"Pessimist won't never be disapointed"
CanYouStayStill
26.10.2014 23:21:32

Luthanasia: Samalle kuulle jolle Casualties of Coolin tarina sijoittuu.

En ole tuota huomannut, pohdin vain tuleeko tällekin jatkoa vai miten menee. Eikös siinä sanota "to be continued"? Vai viittaako sitten tuohon CoC?
Mutta itse olen huomannut Sky Bluen kertsin muistuttavan aika paljon Usherin DJ got us fallin' in love -biisin kertsiä. Ja jokin muukin biisi muistutti jotakin toista.

Hirveästi porukka valittaa noista soundeista. No, tehkää Devinille joku adressi, että ensi levyllä sitten vähemmän kuoroja, enemmän kitaraa. Toimisiko? :D
"Why in the name of God you are not fucking your girlfriend? You should be listening her voice, not music! -Fuck you man, Zakk Wylde
Luthanasia
27.10.2014 01:24:01

Häiritsi aika paljon että mistä Silent Militian pääriffi on napattu, mutta viimein se löytyi: riffiä soitettiin livenä Coastin lopussa ainakin By a Threadilla. https://www.youtube.com/watch?v=-UJO5MDm_Qc&t=10m28s
"Pessimist won't never be disapointed"
Bullitt
27.10.2014 07:31:13
reaper666: En tie onko oikee topikki mutta tykkääkö joku strapping young ladistä? Mulla levyt new black, city ja alien. Joskus yrittänyt niitä kuunnella ja ei ne paskoja ole mutta ei niistä kyllä kiksejäkään saa.

City ja Alien on kaksi parasta raskaimman pään metallilevyä ikinä. Nimenomaan tuossa järjestyksessä.

En ymmärrä puhetta Cityn loppupään epätasaisuudesta, minusta tuo kantaa hyvin loppuun asti ja kaksi viimeistä biisiä toimii erityisen hyvin omilla paikoillaan. Ja nyt puhun ihan normilevystä, en mistään Japani-versiosta.
Good people drink good beer.
reaper666
27.10.2014 07:34:02
Bullitt: City ja Alien on kaksi parasta raskaimman pään metallilevyä ikinä. Nimenomaan tuossa järjestyksessä.

En ymmärrä puhetta Cityn loppupään epätasaisuudesta, minusta tuo kantaa hyvin loppuun asti ja kaksi viimeistä biisiä toimii erityisen hyvin omilla paikoillaan. Ja nyt puhun ihan normilevystä, en mistään Japani-versiosta.

Ihan tasapaksua heviä mistä en löydä tarttumapintaa. Annoin pikkuveljelle noi kolme levyä. Mulla Devinin tuotannosta jäi Ziltoid hyllyyn mistä pidän enemmän.
haunted
27.10.2014 09:37:19
Mulle New Bläkki on yks sellanen metallireferenssi. Saundit, biisit ja soitto. Ai saakura.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
Informaatiokameli
27.10.2014 12:08:16

haunted: Mulle New Bläkki on yks sellanen metallireferenssi. Saundit, biisit ja soitto. Ai saakura.

Tuohan on tosi väsynyt levy SYLin diskokrafiassa. Alien ja City tosiaan parasta kunnon rytkettä parinkymmenen vuoden sisällä.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
arppah8
27.10.2014 12:53:12

Informaatiokameli: Tuohan on tosi väsynyt levy SYLin diskokrafiassa. Alien ja City tosiaan parasta kunnon rytkettä parinkymmenen vuoden sisällä.

Meikä kyllä tykkää TNBsta kun ei vedetä turpaan ihan koko ajan. City silti kovin.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
call_of_c
27.10.2014 14:23:33

Sky Blue kuunneltuna ja pakko sanoa että voi meh. Jos Mäenpään perseily Time II:n kanssa on yksi ääripää, niin täytyy todeta että tämä on sitten vissiin se toinen laita.

Levyltä loistaa kiire ja pakko tunkea kaikki ideat suodattamattomina ja jalostamattomina levylle. Kiitokset jäsenelle ramionparas tosta Imperiumin haastiksesta, laittaa asiat perspektiiviin näiden levyjen osalta, mutta silti.

Tähän mennessä Devyn "iso soundi" on hengittänyt, siinä on ollut tilaa ja erottelua, mutta nyt kaikki lauluista alkaen on jotenkin yliprosessoitu ja kaiutettu yms/tms. tukkoon. Biiseistä puuttuu vaihtelu ja dynamiikka. Diplomaattisesti voisi sanoa että kevyemmällä tuotannolla tästä olisi saanut jotain aikaankin. Vähemmän diplomaattisesti sanottuna koko levyyn käytetyistä ideoista olisi ehkä saanut kasaan mukiinmenevän biisin (tai pari).

Em. haastatteluun vedoten voi vain toivoa että DTP:n historiikki olis nyt ns. naputeltu, ja mies voisi keskittyä miettimään ja toteuttamaan seuraavaa haastetta ajan ja ajatuksen kanssa.
Lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä
Apple tree
27.10.2014 15:08:52
CanYouStayStill: En ole tuota huomannut, pohdin vain tuleeko tällekin jatkoa vai miten menee. Eikös siinä sanota "to be continued"? Vai viittaako sitten tuohon CoC?

Devin totesi tässä pari päivää sitten facebookkiinkin linkatuissa haastatteluissa että "to be continued" heitto oli vaan osa sitä scifiparodiaa mitä koko tarina on. Oli kuulemma oikein katsonut genren leffoja ja urakalla varastanut niitä kliseisiä juonenkäänteitä levyn tarinaa kirjottaessaan.

Sano muuten jossain niistä haastiksista (oon laiska, en jaksa ettiä ja linkata tähän) että mitään vuoden taukoa ei olekkaan tulossa koska ei yksinkertasesti pysty. Oli vaan tiputtanu sen kun levyjen julkasuun oli viikko, miksaus oli vielä kesken tms ja porukka jo kyseli että mitä tämän jälkeen tapahtuu.
Apple tree
27.10.2014 16:04:43 (muokattu 27.10.2014 16:05:08)
Jaa, Imperiumin haastattelussahan olikin tuosta tauosta juttua.
ramionparas
27.10.2014 16:49:32

https://www.youtube.com/watch?v=IzakdYvbmCY

Tässä myös tälläinen haastattelu, jossa käy kaikki soololevyt läpi ja kertoo niistä vähän..
http://www.mikseri.net/epm
razor
27.10.2014 21:56:32
Perjantaina levy kolahti postilaatikosta ja nyt olen kuunnellut Sky Bluen 3-4 kertaa ja Dark Mattersin muistaakseni kaksi kertaa alusta loppuun. Kieltämättä ainakin Dark Matters on vielä aika puuduttava levy kuunnella ja levystä ei ole paljoa jäänyt mieleen. Sky Bluen ensimmäiset biisit ovat kyllä kovinkin mieleeni, keskikohta vähän tylsempää ja loppua kohden taso taas nousee.

Materiaalin paljous on kyllä yksi luotaantyöntävä asia tässä kaksikossa, varsinkin kun itse pidän yksittäisen albumin optimipituutta noin 45 minuutin maksimissa. Olen siis myös ennenkin tuskaillut Devinin levyissä juuri niitten pituudessa, vaikkakin niitten ajatuksella kuunteleminen on ollut aina antoisa kokemus.

Kuitenkin ei tämä nyt mielestäni niin huonoa ole kun näyttää yleinen mielipide olevan. Ei herran parasta, mutta en nyt lähtisi tätä pystyynkään haukkumaan. Eiköhän ajan kanssa tämä rupea enemmän aukenemaan.
Milkop
28.10.2014 20:15:01

Kyllähän tämä vaikuttaa pintapuolisen kuuntelun perusteella Devyn uran pohjanoteeraukselta. Tässä on tullut nyt niin monta turhanpäiväistä levyä putkeen, että toivottavasti se tauko oikeasti toteutuu. Pitänee kuunnella ajatuksella lisää, mutta tuskin tämän alkuvaikutelman alta mitään syvempää löytyy.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Decadetroll
29.10.2014 07:01:43
Tuossa aiemmassa haastattelussahan se sano, ettei se mitään taukoa voi pitää.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
vt1100
29.10.2014 16:22:21
Yritin noita taas kuunnella, Sky Bluesta ei jääny mitään mieleen ja Dark Matters ei vaan innosta :(
ramionparas
29.10.2014 16:37:48

Eihän näitä kannata väkisin kuunnella, jos ei iske, ei iske..aivan normaalia, että artistilta tulee välillä paskaa..ei kellään artistilla ole täydellistä discographya, että jokainen levy ja biisi on hyviä..Itselleni edelleen tuo Synchestra on hänen huonoin levy..

Nyt kun saanut lähes viikon noita kuunnella niin onhan toi Sky Blue aivan pirun tarttuvaa menoa, varsinkin toi Universal Flame jääny päähän soimaan..Dark Maters taas ei oikein innosta, kivoja juttuja on välillä, mutta ei oikein ole mitään olet jäänyt mieleen..
http://www.mikseri.net/epm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)