Aihe: Tunnistatko asenteesi kitaroiden suhteen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Laulava Kylätohtori
26.10.2014 09:50:26
hallu: Minä olen poikkeuksellisen iso ja lihava mies ja siksi joudun vähän ongelmiin joka paikassa ja ne muutamat uudemmat saksalaiset (huom, vanhat sakut oli tilavampia) ovat olleet siinä mielessä ärsyttäviä, että niitä ei saa mahtumaan parkkiruutuun, mutta niiden sisälle ei mahdu, jos ei ole melko lähellä "normaalimittoja". Japanilaiset ja ranskalaiset ovat olleet tähän mennessä mukavimpia minulle, siksi että mahdun niihin. Voi tuntua kummalliselta, että Toyota Corollan kanssa ei ole mitään pulmaa, mutta E-sarjan mersun kanssa alkaa vituttamaan ihan saman tien joutuu kinottamaan merkillisessä asennossa kun on ensin käyttänyt kolmisen minuuttia sinne autoon ahtautumiseen.

Mutta kuten sanottua tämä on vain minun henkilökohtainen ongelma, että saksalaiset eivät istahda näppiin eli ei siitä sen enempää. Hyvä että meikäläisellekin tehdään vielä autoja ja saattaahan sakemannitkin oppia virheistään ja tulevaisuudessa näemme vähemmän ihmisen kokoisia saksalaisia autoja.

Ziisus! Vai on sitikka mukavin, aina pahenee... :D :D :D

No ei, mulla on itsellä sitikka ja se on kyllä melkoinen pohjanoteeraus ajettavuuden suhteen. Tosin vikoja siinä ei ole ollut. Ja ihan normaali etuvetoinen se on, eli kääntyvät etupyörät puuttuu. Itse, kun joskus vähän vanhemmalla Mersulla ajelin, niin siinä oli kyllä tilaa ja kääntyvät etupyörät. Siihen aikaan aina, kun piti ajaa laina-autolla parkkiruutuun, tuli ongelmia, koska Mersulla oli tottunut, että etupyörät kääntyvät kunnolla ja kääntösäde on pieni. Japseilla meni aina "pitkäksi" ja sai peruutella, että pääsi ruutuun. Tuli aina sellainen "vanhat ämmät ajelee"-olo. :)

Mutta otetaan autot kuten kitaratkin - jokainen löytäköön itseään miellyttävän ja ajelkoon sillä...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Sarko
26.10.2014 12:10:53
MAM auto-dada.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Numb
26.10.2014 12:13:22

Laulava Kylätohtori: Ziisus! Vai on sitikka mukavin, aina pahenee... :D :D :D

C5 oli mukava kyllä, mut määräänsä enemmän pikkuvikoja. Etuvetoiseksi kääntösädekin pieni.

Autot on kyllä sillain samoja kuin kitarat, että jotkut merkit ei vaan käy.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
hallu
26.10.2014 14:19:53
Laulava Kylätohtori: Ziisus! Vai on sitikka mukavin, aina pahenee... :D :D :D

No ei, mulla on itsellä sitikka ja se on kyllä melkoinen pohjanoteeraus ajettavuuden suhteen. Tosin vikoja siinä ei ole ollut. Ja ihan normaali etuvetoinen se on, eli kääntyvät etupyörät puuttuu. Itse, kun joskus vähän vanhemmalla Mersulla ajelin, niin siinä oli kyllä tilaa ja kääntyvät etupyörät. Siihen aikaan aina, kun piti ajaa laina-autolla parkkiruutuun, tuli ongelmia, koska Mersulla oli tottunut, että etupyörät kääntyvät kunnolla ja kääntösäde on pieni. Japseilla meni aina "pitkäksi" ja sai peruutella, että pääsi ruutuun. Tuli aina sellainen "vanhat ämmät ajelee"-olo. :)

Mutta otetaan autot kuten kitaratkin - jokainen löytäköön itseään miellyttävän ja ajelkoon sillä...

Sitikka on ihan perseestä en ikinä ostaisi:-D lähinnä kokemusta on rellusta ja pösöstä, joista jälkimmäisen 309 panoraamaversio oli oikein tilavaja mukava. Ranskalaiset ei kyllä muuten nauti kovin korkeaa arvostusta tällä taholla kalliita ja hankalia korja kun ovat. Toyota on ollut ihan ykkönen tähän mennessä joka suhteessa (paitsi tyylipisteitä sillä ei kyllä heru). Vanhoissa mersuissa arvostan niiden edullista korjattavuutta ja helppohoitoisuutta ja tiloja, mutta uusissa on vissiin sekin etu menetetty ja taitaa olla uuden sakemanninkin ostajalla huoltosopimushelvetti edessä.

Makuasioitahan autot ovat ja nykyisin omat intohimoni suuntautuu moottoripyöriin niin auto on aika yhdentekvä väline kaikin puolin muuten. Kuten jo aikaisemmin totesin niin olen niin erikoisen kokoinen ettei kukaan voi minulle rakentaa autoja, minkä ymmärrän hyvin. Kyse on siitä, että liian tyköistuvat autot, jotka ovat kaikille normaaleille mahdollisimman mukavia, ovat minulle mahdollisimman epämukavia. Minulle mukavin on kirkonpenkillä varustettu traktori, joka kaikkien muiden mielestä on epämukava:-D ei tässä muuta. uudet autot nyt on muutenkin kaikki ihan perseestä.

Prätkien kanssa mun on paljon helpompi tulla juttuun ja se sopiva kustomi löytyi tänä kesänä muutaman endurokauden jälkeen. Melkein kaikilla prätkillä olen kuitnekin pystynyt ajamaan paitsi tietenkin kyykyt, mutta kyykyt ovat muutenkin urheilullisia pyöriä eivätkä sovi omaan ajotapaanikaan enkä ole riittävän taitava niin nopealle pyörälle joten ei haittaa, vaikka en sellaisella voikaan ajaa.

Katsoo nyt tulevaisuudessa kun saan laihdutettua muutaman kymmenen kiloa, niin ehkä sitten tykkäänkin mersuista taas:-D
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Jucciz
26.10.2014 15:26:52
Tunnistan asenteeni saksalaisten autojen suhteen.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kamart
26.10.2014 15:44:59
Laulava Kylätohtori: Siihen aikaan aina, kun piti ajaa laina-autolla parkkiruutuun, tuli ongelmia, koska Mersulla oli tottunut, että etupyörät kääntyvät kunnolla ja kääntösäde on pieni. Japseilla meni aina "pitkäksi" ja sai peruutella, että pääsi ruutuun. .

Jos auto ei käänny se laitetaan kääntymään. Eli vauhdilla tullaan ja käsijarrua yhdessä etupyörien kääntämisen kanssa auto saadaan kääntymään.

Jos tuota ei opi tekemään niin vaihto saksalaiseen on helpompi tapa hoitaa ongelma. Huonolla/hyvällä tuurilla (kuinka sen nyt ottaa) niin naapurikin vaihtaa autonsa parempaa.

Eikös se ole sama kitaroidekin kanssa eli niitä tuunataan että alkaa miellyttää
tai hommataan toinen kitara.
hallu
26.10.2014 15:59:35
Kamart: Jos auto ei käänny se laitetaan kääntymään. Eli vauhdilla tullaan ja käsijarrua yhdessä etupyörien kääntämisen kanssa auto saadaan kääntymään.

Jos tuota ei opi tekemään niin vaihto saksalaiseen on helpompi tapa hoitaa ongelma. Huonolla/hyvällä tuurilla (kuinka sen nyt ottaa) niin naapurikin vaihtaa autonsa parempaa.

Ei taida onnistua nykyautoissa kun on ne sähköiset käsijarrut.
Jucciz
26.10.2014 16:43:34
hallu: Ei taida onnistua nykyautoissa kun on ne sähköiset käsijarrut.

Joo ja se kun hirttää kiinni esim. tankkausreissulla, pitää bootata koko auto (ts. ottaa akunkengät irti), että pääsee huoltoasemalta pois. Näin kävi eräälle kaverilleni, ei suunnattomasti arvostanut. Joskus vanha kunnon vedettävä käsijarru lienee siis parempi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karvamammutti
26.10.2014 18:27:34
Jucciz: Joo ja se kun hirttää kiinni esim. tankkausreissulla, pitää bootata koko auto (ts. ottaa akunkengät irti), että pääsee huoltoasemalta pois. Näin kävi eräälle kaverilleni, ei suunnattomasti arvostanut. Joskus vanha kunnon vedettävä käsijarru lienee siis parempi.

No onneks sattui olemaan huoltoasemalla, siellä sentään saa ne kengät käytettyä irti.
Never been a sinner, I never sinned / I got a friend in Jesus / So you know that when I die / He's gonna set me up with the spirit in the sky
lavaamo
26.10.2014 20:54:01
Kamart: Jos auto ei käänny se laitetaan kääntymään. Eli vauhdilla tullaan ja käsijarrua yhdessä etupyörien kääntämisen kanssa auto saadaan kääntymään.

Annas kun arvaan, et oo vielä koskaan ajanu pois viiksiäsi?
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
Jukka Häikiö
26.10.2014 21:27:41

Nykyautot on aikamoista kuraa, ne kun tekee topin, ainoa mitä on tehtävissä, kaivaa puhelinta taskusta ja soittaa hinauspalvelu paikalle. Muutenkin kaikki ajonvakautukset etc, meinaan siinä vaiheessa kun fysiikan lait tulee vastaan, se pettävä turvallisuuden tunne on tiessään ja merkonomi metsässä. Eihän urpot opi ajamaan, jos aina on helppoa, ihan samalla tavalla kuin lapsukaiset saa asfaltti-ihottumaa ja monenmoista vekkiä itteensä, siinä sitä oppii varomaan. Yksi iso kusetus koko nykyautot kokonaisuudessaan, niin paljon teknologiaa, ettei itse voi tehdä mitään, eikä tässä vielä kaikki, entä vuosimallin 2014 auto, kun se on 10vuoden ikäinen ja sen sähköpuoli on rakennettu "hehkulamppuhuijauksen periaatteella", vaikka pieni maavika ja koko pakka on aivan sekaisin, siinä muuten Elmeriä ottaa pahasti pahkaan, kun pelkkään vikadiagnostiikkaan uppoaa euro poikineen, nää nykyvempeleet on oikeasti tulevaisuuden miinoja, ihan rinnastettavissa nyky styrkkareihin, näyttää päälle hyvältä, sisälle kun kurkkaa, näyttää enemmän Fujitsulta, joskus tulevaisuudessa:Edullisempaa heittää suoraan roskikseen, kuin alkaa paskaa parsimaan.

-Vuoden 1990 Mazda 323 edellinen oli saman vuoden Volvo240, näillä mennään, niin kauan kuin näitä riittää.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
hallu
26.10.2014 21:42:35
Jukka Häikiö: Nykyautot on aikamoista kuraa, ne kun tekee topin, ainoa mitä on tehtävissä, kaivaa puhelinta taskusta ja soittaa hinauspalvelu paikalle. Muutenkin kaikki ajonvakautukset etc, meinaan siinä vaiheessa kun fysiikan lait tulee vastaan, se pettävä turvallisuuden tunne on tiessään ja merkonomi metsässä. Eihän urpot opi ajamaan, jos aina on helppoa, ihan samalla tavalla kuin lapsukaiset saa asfaltti-ihottumaa ja monenmoista vekkiä itteensä, siinä sitä oppii varomaan. Yksi iso kusetus koko nykyautot kokonaisuudessaan, niin paljon teknologiaa, ettei itse voi tehdä mitään, eikä tässä vielä kaikki, entä vuosimallin 2014 auto, kun se on 10vuoden ikäinen ja sen sähköpuoli on rakennettu "hehkulamppuhuijauksen periaatteella", vaikka pieni maavika ja koko pakka on aivan sekaisin, siinä muuten Elmeriä ottaa pahasti pahkaan, kun pelkkään vikadiagnostiikkaan uppoaa euro poikineen, nää nykyvempeleet on oikeasti tulevaisuuden miinoja, ihan rinnastettavissa nyky styrkkareihin, näyttää päälle hyvältä, sisälle kun kurkkaa, näyttää enemmän Fujitsulta, joskus tulevaisuudessa:Edullisempaa heittää suoraan roskikseen, kuin alkaa paskaa parsimaan.

-Vuoden 1990 Mazda 323 edellinen oli saman vuoden Volvo240, näillä mennään, niin kauan kuin näitä riittää.

Tuo näkyy myös jälleenmyyntihinnassa eli mitä uudempi auto, niin sitä halvemmalla se pitää myydä kun ei niitä käytettynä enää kukaan uskalla ostaa. Luulen, että autotehtaat ovat siirtymässä autojen myymisestä autojen vuokraamiseen tulevaisuudessa. Eli autoa ei enää omisteta niin silloin sen jälleenmyyntiarvolla ei ole väliä ja toisaalta valmistajat pystyvät kyhäämään aukottomammat kierrätyssysteemit, kun autot eivät katoa asiakkaiden ladon nurkille lahoamaan. Kuluttajan kannalta tässä skenaariossa on se etu, että valmistajilta katoaa intressi tehdä heikkolaatuisia autoja, kun niitä ei enää myydä. Ehkä tulevaisuuden auto on nykykännykän kaltainen platformi jolle voidaan räätälöidä ohjelmallisesti haluttuja ominaisuuksia ja ehkäpä iTV:n, iPhonen, iPadin, iPölynimurin rinnalle tulee iAuto. Tai eikös tesla ole jo vähän sellainen.
PIM
26.10.2014 21:57:13
Jukka Häikiö: Nykyautot on aikamoista kuraa, ne kun tekee topin, ainoa mitä on tehtävissä, kaivaa puhelinta taskusta ja soittaa hinauspalvelu paikalle. Muutenkin kaikki ajonvakautukset etc, meinaan siinä vaiheessa kun fysiikan lait tulee vastaan, se pettävä turvallisuuden tunne on tiessään ja merkonomi metsässä.

Vähän uskaltaisin olla eri mieltä, sillä pelkästään liikenneturvallisuustilastojen valossa joko a) suomalaiset ovat oppineet ajamaan helvetin turvallisesti viimeisten 10 vuoden aikana tai b) viimeisten 10 vuoden aikana huimasti yleistyneistä ESP:stä yms turvajärjestelmistä on oikeasti apua. Noista kahdesta voi jokainen valita sen vaihtoehdon, joka tuntuu todennäköisemmältä. Itse en usko suomalaisen kuskin ajavan yhtään sen paremmin kuin 10 vuotta sitten.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Jukka Häikiö
26.10.2014 22:33:28

PIM: Vähän uskaltaisin olla eri mieltä, sillä pelkästään liikenneturvallisuustilastojen valossa joko a) suomalaiset ovat oppineet ajamaan helvetin turvallisesti viimeisten 10 vuoden aikana tai b) viimeisten 10 vuoden aikana huimasti yleistyneistä ESP:stä yms turvajärjestelmistä on oikeasti apua. Noista kahdesta voi jokainen valita sen vaihtoehdon, joka tuntuu todennäköisemmältä. Itse en usko suomalaisen kuskin ajavan yhtään sen paremmin kuin 10 vuotta sitten.

Pitää vissiin vähän selventää mitä tarkoitin:Nykykoslilla tulle harhaanjohtava tunne siitä, että auto on hanskassa ja helposti vedetään reippaasti yli sen, mihin rahkeet riittää, näitä näkee maantiellä ihan riittämiin ja siinä vaiheessa kun on 140kmh lasissa ohitustilanteessa ja sääolosuhteet vaatisi ihan toisenlaista tilannenopeutta, tuleekin jotain äkkiyllättävää vastaan, ajonvakautusjärjestelmät eivät sentään fysiikanlakeja kumoa.
Tottahan tuokin on mitä sanoit tilastoista ja siitä etteivät Suomalaisten ajotaidot ole kymmenessä vuodessa parantuneet ja oikeasti noista järjestelmistä on apua, mutta niissä on se vika, että ne tuudittavat kuskin helposti luulemaan itseään kovemmiksi
rattimieheksi kuin ovat ja sitä kautta saatetaan ottaa riskejä, joita ei sellaisiksi edes ymmärretä, tämä oli mun pointti koskien ainoastaan ajonvakautuksia.
Toissa talvena oli tossa Lahden motarilla 130kpl autoja nipussa, asetelmassa:Fysiikanlait VS ABS/ESP. Tie oli peilijäässä ja kevyttä pakkaslunta oli ilma tiheänä, parista minuutista oli kiinni, etten ollut itse siinä nipussa.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Kaihua
26.10.2014 23:11:21
Satalankku-mersulla ajelen töihin tienaamaan rahoja Fenderin kitaroihin. (Ja mahdollisesti myös Gibsonin tuotteisiin)

Eli joo, tunnistan.

124 mersu on muuten aika mieluisa auto ajaa. (ja huoltaa..)
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
Gary the pine
26.10.2014 23:44:58
Jukka Häikiö: Pitää vissiin vähän selventää mitä tarkoitin:Nykykoslilla tulle harhaanjohtava tunne siitä, että auto on hanskassa ja helposti vedetään reippaasti yli sen, mihin rahkeet riittää, näitä näkee maantiellä ihan riittämiin ja siinä vaiheessa kun on 140kmh lasissa ohitustilanteessa ja sääolosuhteet vaatisi ihan toisenlaista tilannenopeutta, tuleekin jotain äkkiyllättävää vastaan, ajonvakautusjärjestelmät eivät sentään fysiikanlakeja kumoa.
Tottahan tuokin on mitä sanoit tilastoista ja siitä etteivät Suomalaisten ajotaidot ole kymmenessä vuodessa parantuneet ja oikeasti noista järjestelmistä on apua, mutta niissä on se vika, että ne tuudittavat kuskin helposti luulemaan itseään kovemmiksi
rattimieheksi kuin ovat ja sitä kautta saatetaan ottaa riskejä, joita ei sellaisiksi edes ymmärretä, tämä oli mun pointti koskien ainoastaan ajonvakautuksia.
Toissa talvena oli tossa Lahden motarilla 130kpl autoja nipussa, asetelmassa:Fysiikanlait VS ABS/ESP. Tie oli peilijäässä ja kevyttä pakkaslunta oli ilma tiheänä, parista minuutista oli kiinni, etten ollut itse siinä nipussa.

100% totta ja suurin osa flanellipaidoista ei vaan tätä tajua, vaan pitää itteään Ogierina ja Hirvosena. Sit kun se raja tulee vastaan, ollaan ihan puhtaasti matkustajana ilman mitään käsitystä että mitä tapahtu ja mitä olis pitänyt tehdä.
Tulin, näin, paskoin housuun.
antnis
27.10.2014 00:42:48
Mitä väliä kun liikennekuolemat ovat kuitenkin laskeneet rutkasti? Nykyautot ovat just hyviä enkä millään vanhoilla paskoilla enää ajaisi. Taino vanha se on nykyinenkin mut ei ikivanha :D
Jucciz
27.10.2014 01:44:29
antnis: Mitä väliä kun liikennekuolemat ovat kuitenkin laskeneet rutkasti? Nykyautot ovat just hyviä enkä millään vanhoilla paskoilla enää ajaisi. Taino vanha se on nykyinenkin mut ei ikivanha :D

Missä menee nykyauton ja vanhan paskan raja, ja onko se merkkikohtaista?
lavaamo
27.10.2014 05:51:40
Jucciz: Missä menee nykyauton ja vanhan paskan raja, ja onko se merkkikohtaista?

No eikös kaikki yli 10v vanhat oo vanhoja paskoja?
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)