Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 597 98 99 100 101347 348 349 350 351
balzary
26.10.2014 09:33:41

t-gun: Onko sun ilmoituksessa merkattu sähköpostiosoite näkymään sellaisille jotka eivät ole kirjautuneet mnettiin? Vissiin saat nuo huijausviestit sähköpostilla etkä pikaviestillä?
t-gun
26.10.2014 09:37:25

Moi, joo meilini näkyy kaikille. Siltähän se Michael sen on bongannut.
Katsotaan mitä kikkoja kaverilta vielä löytyy :)
hallu
26.10.2014 09:44:44
t-gun: Moi, joo meilini näkyy kaikille. Siltähän se Michael sen on bongannut.
Katsotaan mitä kikkoja kaverilta vielä löytyy :)

Nyt kyllä vaikuttaa pahasti siltä, että leikit tulella. Mitä sä tiedät tästä Michaelista? se tietää sinusta ainakin sähköpostiosoitteen ja mnetin käyttäjänimen (tiedä sitten mitä muuta on saanut ongittua selville). Ymmärrän että nettihuijarit ketuttaa, mutta muistakaa nyt kuitenkin, että olette rikollisten kanssa tekemisissä.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
t-gun
26.10.2014 12:13:31

Samaa mieltä. Kiusa se on pienikin kiusa.
ReBeat
26.10.2014 13:23:26

Jos riittää energiaa niin tostahan on mahdollista ilmoitella aika vaivattomasti myös vaikka amerikan FBI:lle. Kyllä siellä varmasti kaikki on tiedossa muutenkin, mutta ei se mitään. Tuolta voi täytellä nettilomakkeen:

http://www.ic3.gov/default.aspx
yannara
26.10.2014 20:39:48

heh, mulle tuli J&D Brother kitarasta jenkeistä ostotarjous, pidin itse automaattisesti huijauksena, mutta kaveri sanoi että voi olla ihan oikea. Ei kai tolle mitään maksa jos vastaa ja katsoo miten se noita rahoja makselee. Kitara on kyllä harvinainen, mutta halpa.

I am interested in buying it and i would like to get it as soon as i can, so I would appreciate if you can answer the few questions below:

Why are you selling it?

How much do you want for it?

How long have you owned it?

Is there any fault i should know about?

What do you think of this and why do you think i should buy it?

Sorry about the too much of question. I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for it to be transported to my home in America. If possible can you send me some recent picture of it ?
Gary the pine
26.10.2014 20:49:45
yannara: heh, mulle tuli J&D Brother kitarasta jenkeistä ostotarjous, pidin itse automaattisesti huijauksena, mutta kaveri sanoi että voi olla ihan oikea. Ei kai tolle mitään maksa jos vastaa ja katsoo miten se noita rahoja makselee. Kitara on kyllä harvinainen, mutta halpa.

Sun kaveris taitaa olla vähän höhlä?
Tulin, näin, paskoin housuun.
TTV
26.10.2014 23:07:39
Herra Michael Friedland haluaa kovasti ostaa mun AMP P1 pedaalin. Hänen isänsä on kuulemma ostanut hänelle vastaavan jannun ollessa pieni ja nyt Micke haluaa ostaa pojalleen jotain samanlaista (vähän kuin werters original kermakaramellit). Mies on kuulemma jenkeissä ja haluaa ehdottomasti just mun AMT:n ja on valmis järjestämään kuljetuksen ja muun. Voi vittu mikä peelo...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Gary the pine
26.10.2014 23:39:41
hallu: Nyt kyllä vaikuttaa pahasti siltä, että leikit tulella. Mitä sä tiedät tästä Michaelista? se tietää sinusta ainakin sähköpostiosoitteen ja mnetin käyttäjänimen (tiedä sitten mitä muuta on saanut ongittua selville). Ymmärrän että nettihuijarit ketuttaa, mutta muistakaa nyt kuitenkin, että olette rikollisten kanssa tekemisissä.

Heh,

Mitäs meinaat että miihkali tekee kun sitä kiusataan? Mitäs se sillä meililllä ja mnetin käyttiksellä saa aikaan? Ei yhtään mitään. Vai meinaatko että se jonkun mutkan kautta onkii osoitteen, tulee kylään ja sanoo rumasti?

Tere tulemast, tääl olis voita leivän päälle...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Sarko
26.10.2014 23:54:29
TTV: Herra Michael Friedland haluaa kovasti ostaa mun AMP P1 pedaalin. Hänen isänsä on kuulemma ostanut hänelle vastaavan jannun ollessa pieni ja nyt Micke haluaa ostaa pojalleen jotain samanlaista (vähän kuin werters original kermakaramellit). Mies on kuulemma jenkeissä ja haluaa ehdottomasti just mun AMT:n ja on valmis järjestämään kuljetuksen ja muun. Voi vittu mikä peelo...

Aika nuori jannu taitaa olla tää herra Michael Friedland. Mut nostalgia on vahva voima, muistan itsekin sen päivän kun tulin esikoulusta ja isäni oli hankkinut minulle Fender Stratocaster American Std. 2014-kitaran :( Those were the days...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Sarko
26.10.2014 23:57:53
Gary the pine: Heh,

Mitäs meinaat että miihkali tekee kun sitä kiusataan? Mitäs se sillä meililllä ja mnetin käyttiksellä saa aikaan? Ei yhtään mitään. Vai meinaatko että se jonkun mutkan kautta onkii osoitteen, tulee kylään ja sanoo rumasti?

Tere tulemast, tääl olis voita leivän päälle...

Ei varmaankaan tee mitään, ellei doxxaa jostain henkilötietoja ja masinoi cyberpeeloja tilaamaan kilokaupalla pizzaa kotiovelle.

Ei nää kundit mitään Lagoksen ammattirikollisia ole, jotka saattavat ampua niskaan ja dumpata raatoa katuojaan, jos erehtyy Nigeriaan hakemaan juuri kuolleen kaukaisen sukulaisen Afrikan tililleen tallentamia miljuunia.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
TTV
27.10.2014 01:15:59
Tää Michael Friedland näyttää aktivoituneen oikein todella kollaamaan M.netin myyntipalstaa. Kaikissa tapauksissa vissiin yhteistä on se että ilmoituksessa näkyy myyjän meili kaikille? Michael kyselee nippelitietoja ensin, sitten heittää tarinaa isän hänelle ostamasta XXX:stä ja jonka hän myös haluaa ostaa pojalleen. Kaikissa tilanteissa hän myös johdattelee keskustelua jenkkeihin postittamiseen mitä ihmeellisimmillä tarinoilla... Kun nämä ehdot tulevat esiin, älä missään nimessä ole enää vakavissasi tekemässä kauppaa, lopeta mielummin ajoissa. Itse kehoitin jannua ostamaan pedaalinsa (jota siis minulta yritti em. tarinoilla vedättää) lähimmältä diileriltä. No, sitten tyyppi kysyy, että mitä muita Webstoreja on "muusikoiden" lisäksi ... Kerroin ettemme ole webstore ja että Thomannilta löytyy. Lisäksi totesin hänen olevan sen verran kuuluisa ostaja Muusikoiden.netissä, että toivotin koko porukalta terveisiä "20th century fox ass flute" teemalla, ilman erillisiä toimituskuluja tietenkin ;-)

Saas nähä miten reagoi...

Mutta joo, silkka kusettaja tuo on Suomalaisesta vinkkelistä katsottuna, joten kannattaa varoa. Yhteydenotot tulevat tyypillisesti meilitse.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
min
27.10.2014 05:37:58
xeneth: Itsekin astuin ikävä kyllä hyväuskoisena tähän TKG:n miinaan ja maksoin 300e etukäteen kitarasta. Tarina oli saman kaltainen kun muissakin tapauksissa ja matkahuolto oli hukannut kitaran jne jne. Kuukauden saikkauksen jälkeen tein asiasta rikosilmoituksen ja sen jälkeen alkoi tulla rahaa takaisin. 3 erässä kaveri maksoi ja palautti koko summan. Sen tarkemmin en taustoja sitten tiedä että kävikö vain hyvä tuuri.

Itse meinasin mennä ko. kuspään vedätykseen. Pisti mulle mailiin kuvia "myytävästä" kitarasta ja onneksi jostain syystä, en tiedä mistä, googlen kuvahaulla kattelin kyseisen kitaran kuvia ja kas kummaa nehän löytyikin sieltä. Jätkä vielä kehtas olla ihmeissään asiasta:)
Boltsa
27.10.2014 11:28:06
TTV: Mutta joo, silkka kusettaja tuo on Suomalaisesta vinkkelistä katsottuna, joten kannattaa varoa. Yhteydenotot tulevat tyypillisesti meilitse.

Jep, täältäkin yritti Diezeliä ostaa täysin samalla kaavalla ja tuossa pari viestiä aiemmin kopsatut kysymyksetkin olivat samat. Olin jo kirjoittamassa vastausta ja mielenkiinnosta laskeskelin, että aika pirun kalliiksi tulee lähettäminen jenkkeihin. Ja täytyyhän tuohon vielä muuntajakin väliin ostaa, joten vähän oudolta vaikutti.
Jäivät kaupat tekemättä.
Boltsa
Twinkle
27.10.2014 12:38:26
Lähtökohtaisesti suosittelen, että kukaan ei lähde edes leikkimään tommoisen PayPal-huijarin kanssa. Yksi tapa toteuttaa huijauksia Paypalin kautta on väärinkäyttää ostajan suojaa, kaupankäynnin osapuolet voi valittaa kaupasta jonka jälkeen paypal maksaa "hävinneelle" takaisin ja karhuaa rahat sitten "syylliseltä". Eli siis ei kannata lähettää mitään sellaista mikä lähtee paypalista (lasku, maksupyyntö) koska se on indikaattori siitä että kumpikin osapuoli on tekemässä kauppaa.
henraita
27.10.2014 17:50:13
Mr. Michael Friedland yritti minultakin ostaa vahvistinta, mutta kuinka ollakaan, minun olisi pitänyt maksaa ensin kuljetusfirman maksu 560 euroa!!! Siis enemmän kuin itse vahvistimen arvo. Joopa joo, ei kovin hyvä yritys, mutta tarkkana pitää olla. Ja onhan se nyt aika väsynyttä esittää, että on ostamassa musiikkitavaraa Euroopasta Amerikkaan, jossa se on lähes poikkeuksetta halvempaa muutenkin.
jhlamm
27.10.2014 19:30:07
Kummallista tossa Friedlandin hommassa oli, kun kauhean innokkaasti ja nopeasti vastaili kaikkiin viestihin. Sitten kerroin ilomielin lähettäväni postina sinne kunhan vaan rahat ensin näkyy mun tilillä. Sitten tulikin hiljaista. Pitäiskö alkaa spämmäämään tota spostia oikein kunnolla kaikella tuuballa?
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Seba
27.10.2014 19:35:53

jhlamm: Kummallista tossa Friedlandin hommassa oli, kun kauhean innokkaasti ja nopeasti vastaili kaikkiin viestihin. Sitten kerroin ilomielin lähettäväni postina sinne kunhan vaan rahat ensin näkyy mun tilillä. Sitten tulikin hiljaista. Pitäiskö alkaa spämmäämään tota spostia oikein kunnolla kaikella tuuballa?

"hei, mulla ois myynnissä..." viestejä vitusti.
I3enjam1n
27.10.2014 19:37:06
jhlamm: Kummallista tossa Friedlandin hommassa oli, kun kauhean innokkaasti ja nopeasti vastaili kaikkiin viestihin. Sitten kerroin ilomielin lähettäväni postina sinne kunhan vaan rahat ensin näkyy mun tilillä. Sitten tulikin hiljaista. Pitäiskö alkaa spämmäämään tota spostia oikein kunnolla kaikella tuuballa?

Tilaat netin kaikki mahdolliset uutiskirjeet yms. roskapostit siihen osoitteeseen. :)
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)