Aihe: Tunnistatko asenteesi kitaroiden suhteen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
lumikitara
24.10.2014 09:30:50 (muokattu 24.10.2014 09:32:20)
Juu, ja samoja kikkareita mottia myöten löytyy vaikkapa Bentleystä.

Osteri: Ja lopuksi mnet pakollinen vertaus automaailmasta premium-merkistä alaspäin: Audi - VW - Skoda
Tässäkin muuten todettava että Skoda on ihan helkkarin hyvä auto ja paljon enemmän vastinetta rahalle kuin ostamalla VW.
terveisin volvo-miäs.
Laulava Kylätohtori
24.10.2014 09:34:03
JaaGeRMaisTeR: Ja yllätys.. Kaikki kolme on ihan yks ja sama auto. :)

Tarkemmin sanottuna samaa paskaa... ;)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
JaaGeRMaisTeR
24.10.2014 10:16:10
Laulava Kylätohtori: Tarkemmin sanottuna samaa paskaa... ;)

Noh noh.. hyi sinua ja luulojasi. T: Skeida-miez
mize7
24.10.2014 13:49:04 (muokattu 24.10.2014 13:50:02)

Paras tapa selvittää oma asenne olisi tehdä sokkotesti. Esimerkiksi Gibson vs Epiphone. Valitset molempia kaksi kappaletta rivistä, mitkä silmää miellyttää. Sen jälkeen istahdat tuolille ja suljet silmäsi. Pyydät saada ensimmäisen soittimen hellään syliini ja alat soittamaan. Kun kaikki soittimet on käyty läpi, niin jännityksellä kysyt kaverilta: "mikäs se kolmas keppi oli, ku saundas parhaalta ja istui käteen hyvin?"

Samalla tulee huomattua, että ymmärtääkö kitaroiden eroista mitään vai meneekö sitä vaan sokeana soitellen elämässä eteen päin. Kumpikaan vaihtoehto ei tosin ole väärin, niin kauan, kun musiikki ja soittaminen on pääosassa ja siitä nauttii.
http://soundcloud.com/mediumplayer
Numb
24.10.2014 14:11:11

mize7: Paras tapa selvittää oma asenne olisi tehdä sokkotesti.

Sokkotestiä varten pitäisi kitarat saada samoihin säätöihin. Huonoissa säädöissä oleva kitara on huono soitettava, jolloin se myös kuulostaa huonolta, ja se huonolta tuntuminen vielä lisää tunnetta siitä, että huonolta kuulostaa.

En ole kovinkaan ennakkoluuloinen kitaroiden suhteen, mutta ensimmäinen valintavaihe on se, että instrumentin täytyy miellyttää silmää. Vasta sen jälkeen tutkaillaan miellyttääkö se korvia ja käsiä.

Kaikenmoista soittopeliä on käsien läpi kulkenut, tällä hetkellä sähkiksissä on kaksi Gibsonia, joihin olen tyytyväinen. Tällä hetkellä.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Mr. Speed
24.10.2014 15:21:47
Numb: Sokkotestiä varten pitäisi kitarat saada samoihin säätöihin. Huonoissa säädöissä oleva kitara on huono soitettava, jolloin se myös kuulostaa huonolta, ja se huonolta tuntuminen vielä lisää tunnetta siitä, että huonolta kuulostaa.

En ole kovinkaan ennakkoluuloinen kitaroiden suhteen, mutta ensimmäinen valintavaihe on se, että instrumentin täytyy miellyttää silmää. Vasta sen jälkeen tutkaillaan miellyttääkö se korvia ja käsiä.

Kaikenmoista soittopeliä on käsien läpi kulkenut, tällä hetkellä sähkiksissä on kaksi Gibsonia, joihin olen tyytyväinen. Tällä hetkellä.

Itellä sama homma. Laatu ja soundi määrää ja logo lavassa on täysin toisarvoinen.
http://www.sieni.us/?id=38
markkuilari
25.10.2014 06:00:16
Mr. Speed: Itellä sama homma. Laatu ja soundi määrää ja logo lavassa on täysin toisarvoinen.

Mitäpä tapahtuu näille arvoille, jos et nää tuotetta.
Hynkel
25.10.2014 08:36:49
markkuilari: Mitäpä tapahtuu näille arvoille, jos et nää tuotetta.

Ja jos pitää valita ulkonäon perusteella ilman logoja, niin minä ainakin erotan Epiphonen Gibsonista aika nopeesti. Viimeistään syliin ottaessa. Niin erottaa kaikki muutkin jotka Gibsonien kanssa on olleet tekemisissä. Sen sijaan tyhmää ja ennakkoluuloista dumata Epi vain siksi että se on Epi, oli sokkona tai ei. Esim. LP Standardit on poikkeuksetta parempi, jos vain tosiaan säädöt on kohdallaan, mutta hintakin on ihan eri. Jos joku haluaa silti ostaa Epin, niin siitä vaan. Gibsonia "parempia" ne eivät ole kuitenkaan.

Minä haluan sen Gibsonin siksi, että a) ne on parempia b) niissä lukee Gibson.
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
Gabe
25.10.2014 10:01:24
Hynkel: Ja jos pitää valita ulkonäon perusteella ilman logoja, niin minä ainakin erotan Epiphonen Gibsonista aika nopeesti. Viimeistään syliin ottaessa. Niin erottaa kaikki muutkin jotka Gibsonien kanssa on olleet tekemisissä. Sen sijaan tyhmää ja ennakkoluuloista dumata Epi vain siksi että se on Epi, oli sokkona tai ei. Esim. LP Standardit on poikkeuksetta parempi, jos vain tosiaan säädöt on kohdallaan, mutta hintakin on ihan eri. Jos joku haluaa silti ostaa Epin, niin siitä vaan. Gibsonia "parempia" ne eivät ole kuitenkaan.

Totta turiset. Nykyään on mukava tilanne kun hintahaitarin alapäästäkin saa löydettyä oikein asiallisen soittimen. Ei niitä ehkä kuitenkaan kannata alkaa vertailemaan sinne haitarain yläpään tuotteisiin
hallu
25.10.2014 14:55:13
No kun kerran tälle tielle lähdettiin ja itsekin heti aloitusviestissä vaadin tunnustamaan oman asenteellisuuden, niin minä haluan merkin ja se mitä lavassa lukee ratkaisee valinnan. Jos lähden ostamaan Fender Stratocasteria, niin armotta vertailusta tipahtaa ulos ne joiden lavassa ei lue Fender Stratocaster joten koko kysymys siitä voisiko Squier olla yhtä hyvä, on epäkiinnostava kohdallani.

Niin ja niin hyviä futaajia ja mukavia ihmisiä kun saksalaiset ovatkin, niin autoja ne eivät osaa tehdä myöskään minun mielestä:-D
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Osteri
25.10.2014 16:59:59
hallu: No kun kerran tälle tielle lähdettiin .... ja niin hyviä futaajia ja mukavia ihmisiä kun saksalaiset ovatkin, niin autoja ne eivät osaa tehdä myöskään minun mielestä.

Tälle tielle kun lähdettiin niin vastapalloa pukkaa. Siis KAIKKI mitä saksalainen insinööri suunnittelee toimii just kuten pitääkin, luotettavaa laatua. Johtavat automerkit, huippuvahvarit H&K, Duesenberg-kitarat, currywurst mit bratkartoffeln....you name it. Ja moottoripyöräksi valitsemme BMW, vai eikö?
Siis KAIKKI....
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Hynkel
25.10.2014 17:05:49
Osteri: Tälle tielle kun lähdettiin niin vastapalloa pukkaa. Siis KAIKKI mitä saksalainen insinööri suunnittelee toimii just kuten pitääkin, luotettavaa laatua. Johtavat automerkit, huippuvahvarit H&K, Duesenberg-kitarat, currywurst mit bratkartoffeln....you name it. Ja moottoripyöräksi valitsemme BMW, vai eikö?
Siis KAIKKI....

Sama venäläisten kanssa, paitsi just päinvastoin :)))
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
Osteri
25.10.2014 17:11:15
markkuilari: Mitäpä tapahtuu näille arvoille, jos et nää tuotetta.

Nimenomaan lavassa oleva merkki pitääkin nähdä jotta asenteellisuus voi kukoistaa. Merkkihän luo ennakkoasenteen ja siitähän tässä onkin kyse, että tunnistamme asenteemme. Sokkotesti on tietenkin aika "oikea" tapa lähestyä kitaran arviointia, mutta siinä asenteet karisevat pois. Aika raakaa jos alkaisi näyttää siltä että asennetta pitäisikin muuttaa jonkin sokean soittokokemuksen myötä.

Mullahan tällaista ei ole ja muuten viittaan siihen mitä aikaisemmin sanoin omasta asenteestani.
Osteri
25.10.2014 17:12:17
Hynkel: Sama venäläisten kanssa, paitsi just päinvastoin :)))

Sauerkraut! Mieshän vinoilee.... :)
hallu
25.10.2014 17:34:13
Osteri: Tälle tielle kun lähdettiin niin vastapalloa pukkaa. Siis KAIKKI mitä saksalainen insinööri suunnittelee toimii just kuten pitääkin, luotettavaa laatua. Johtavat automerkit, huippuvahvarit H&K, Duesenberg-kitarat, currywurst mit bratkartoffeln....you name it. Ja moottoripyöräksi valitsemme BMW, vai eikö?
Siis KAIKKI....

Olet oikeassa että Duesenbergit ovatten hyviä kitaroita kuten myös kettusen vahvarit lienevät hyvä, vaikka niistä ei juuri kokemusta ja allekirjoitan täysin, että BMW:n prätkät ovat ihan ihquja ja semmoista itsekin himoitsin ja vieläkin sisällä läikähtää kun GS sarjan bemarin näen. Niin taitavia kuin saksalaiset insinöörit ja oluenpanijat ovatkin niin makkaraa ja autoja ne ei oikein osaa tehdä:-D .... tai no osaa ne, mutta minä en vaan tykkää siitä harmaasta makkarasta enkä ole sitten yheksänkytluvun tavannut mukavaa saksalaista autoa, mutta kyse lienee enemmän omasta rajoittuneisuudestani (saksalaiset autot ovat liian pieniä minulle, ei niissä muuta vikaa ole).
Osteri
25.10.2014 18:00:44
hallu:

Äh, mun provo ei oikein tarttunut... sunhan piti alkaa puolustamaan japanilaista tuon bemarin sijaan... :) Noh, uusi yritys toisella kertaa.
hallu
25.10.2014 18:03:46
Osteri: Äh, mun provo ei oikein tarttunut... sunhan piti alkaa puolustamaan japanilaista tuon bemarin sijaan... :) Noh, uusi yritys toisella kertaa.

Olethan sinä jo nähnyt millainen vellipöksy mä oon:-D
Laulava Kylätohtori
26.10.2014 09:23:56
hallu: (saksalaiset autot ovat liian pieniä minulle, ei niissä muuta vikaa ole).

Täh? Minkähän maalaisia sinä sitten suosit? Minusta saksalaiset ovat suurimpia ja tilavimpia autoja, joilla olen ajanut. Ainoita, joissa ei saa laittaa penkkiä suoraan taka-asentoon...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hallu
26.10.2014 09:35:13
Laulava Kylätohtori: Täh? Minkähän maalaisia sinä sitten suosit? Minusta saksalaiset ovat suurimpia ja tilavimpia autoja, joilla olen ajanut. Ainoita, joissa ei saa laittaa penkkiä suoraan taka-asentoon...

Minä olen poikkeuksellisen iso ja lihava mies ja siksi joudun vähän ongelmiin joka paikassa ja ne muutamat uudemmat saksalaiset (huom, vanhat sakut oli tilavampia) ovat olleet siinä mielessä ärsyttäviä, että niitä ei saa mahtumaan parkkiruutuun, mutta niiden sisälle ei mahdu, jos ei ole melko lähellä "normaalimittoja". Japanilaiset ja ranskalaiset ovat olleet tähän mennessä mukavimpia minulle, siksi että mahdun niihin. Voi tuntua kummalliselta, että Toyota Corollan kanssa ei ole mitään pulmaa, mutta E-sarjan mersun kanssa alkaa vituttamaan ihan saman tien joutuu kinottamaan merkillisessä asennossa kun on ensin käyttänyt kolmisen minuuttia sinne autoon ahtautumiseen.

Mutta kuten sanottua tämä on vain minun henkilökohtainen ongelma, että saksalaiset eivät istahda näppiin eli ei siitä sen enempää. Hyvä että meikäläisellekin tehdään vielä autoja ja saattaahan sakemannitkin oppia virheistään ja tulevaisuudessa näemme vähemmän ihmisen kokoisia saksalaisia autoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)