Aihe: Devin Townsend, pt. II
1 2 3 4 5150 151 152 153 154192 193 194 195 196
Flow
23.10.2014 22:13:18
Näähän on aivan loistavia levyjä kumpikin. Okei aika Epicloudia mutta välissä oli kuitenkin Casualties of Cool joka oli taas aivan erilainen levy. Ehkä nämä ilmestyy liian lähellä toisiaan ja porukka ei pysty sulattamaan tätä kaikkea. Itse sanon. Hienoja levyjä pieruineen ja kuoroineen... :)
Kilisee kilisee varpuset saatana. -Kukkis 77
Vihapiirakka
23.10.2014 22:44:06
Huomennahan tuo kokonaisuus laatikkoon kolahtaa (jos kolahtaa). En ole kuunnellut kuim Deathrayn tähän mennessä ja se sopi omaan korvaan hyvin. Muuta levyä odotan innolla
Luthanasia
24.10.2014 00:04:38 (muokattu 24.10.2014 00:06:45)

Ja nyt löytyy Spotifystakin. Tohtisiko sitä kuunnella tänään vai säästelenkö huomiseen...

E: Säästelenpä kuitenkin huomiseen, ei kehtaa enää tähän aikaan luukuttaa ensikuuntelulle soveltuvalla volumella.
"Pessimist won't never be disapointed"
AnonHero
24.10.2014 13:26:53
Ei jaksa millään edes kuunnella loppuun. Epicloudin sentään jaksoin kuunnella kerran.
Ali
24.10.2014 15:27:51 (muokattu 24.10.2014 15:46:05)

Rejoice on aivan kamala, parikyt sekuntia viitsin kuunnella. Sen jälkeen siinä tais olla joku ok biisikin, loppu oli kyllä täysin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nyt Ziltoid-levyn vuoro...

E: 3. biisi menossa ja tekis mieli luovuttaa.
E: Deathrayn kohdalla luovutin. En mä keksi, millon mä tällasta jaksasin kuunnella.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Last.fm Twitter
Xingu
24.10.2014 16:32:21 (muokattu 24.10.2014 16:40:57)
En tiiä oonko nyt aivan yksin mielipiteeni kanssa, mutta mulle tää toimii. Itse olen Devyä fanittanut muistaakseni vuodesta -03 eli Accelerated Evolutionista lähtien, mutta mua ei pre-DTP-tuotannon ystävänä ole lainkaan häirinnyt tämä uusi matsku. Saa sitä toki tykätä mistä haluaa.

Ziltoid-puolella etenkin viis ekaa biisiä skulaa kontekstissaan hyvin ja näistä varsinkin War Princess potkii mallikkaasti. Parhaiten toimii alusta loppuun kuunneltuna. Heikoin lenkki on ehkä Earthin alkupuolisko, jonka pakkoväännettyä progetiluilua en oikein ostanut. Mun mielestä tässä tarina kantaa paremmin loppuun asti kuin ZtO:lla. Vielä en ole ehtinyt kuunnella bonuslevyä, että miten tämä toimii ilman dialogia. Todennäköisesti sitä tulee pidemmän päälle kuunneltua eniten.

Sky Blue on vähän laimeempi, mutta sieltäkin löytyy hyviä veisuja kuten Fallout ja Rain City. Sekin puoli kokonaisuutena posittiivisen puolella. Rejoice on turha, ekan kuuntelun jälkeen oon aloittanut joka kerta kuuntelun tokasta biisistä.

E. Siinä täytyy joihinkin edellisiin kommentteihin yhtyä, että tauon jälkeen kuulisin mielelläni sellaista erilaista Deviniä, mistä on rumpuja, kitaraa, bassoa ja laulua lukuun ottamatta karsittu kaikki overdubit, kompurat, kuorot, synat, efektit ynnä muut. Vaikka jotain aseistariisuttua jazz-rock-sävytteistä loungefiilistelymusaa. Akustisen ja autenttisen kuuloisia instrumentteja.
Rumpalit on aivan hirveitä hinaajia. -Moderaattori
AnonHero
24.10.2014 16:41:06
Rejoice on ehkä Devinin huonoin biisi koskaan.
Informaatiokameli
24.10.2014 16:46:57

Isis: Mun mielestä tässä tarina kantaa paremmin loppuun asti kuin ZtO:lla.

Omasta mielestä tässä kompastutaan melkeinpä eniten juuri siinä, että ollaan yritetty tehdä jotain kunnon tarinaa vailla tarinankerronnan taitoa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Luthanasia
24.10.2014 16:55:55

Eka levy kuunneltu. En ymmärrä Rejoicen parjaamista, ei se nyt niin huono ole. Midnight Sun oli suorastaan upea biisi, meni jopa kylmät väreet tuon aikana. Hiukan tuli Storm mieleen. Loppulevystä ei jäänyt hirveästi mitään mieleen paitsi se että Warrior oli kyllä aika paska.

Kohta Ziltoidin kimppuun.
ramionparas
24.10.2014 17:13:12 (muokattu 24.10.2014 17:15:56)

Ei Rejoice nyt huonoin Devin biisi ole(Lucky Animals on varmaan itselleni se surkein, livenä ihan kiva, mutta levyltä blaah) Toi on vaan aivan saakutin huono aloitus biisi..katsoo nyt jos toi vaikka rupeis toimimaan kun kuuntelee pari kertaa..
http://www.imperiumi.net/index.php?act=interviews&id=1812 tuossa vielä uutta haastista..
http://www.mikseri.net/epm
PekkaM
24.10.2014 17:17:16
Sanokaa mitä vaan mutta mun mielestä tämä ensimmäinen kiekko ainakin toimii. Rejoice on ihan mukiinmenevä kappale ja Universal Flamen kohdalla piti jo ruveta katsomaan että mikäs tämä hyvänkuuloinen kipale on.
Luthanasia
24.10.2014 18:01:39

Ja Ziltoid selätetty. Mitähän tuosta nyt sanoisi. Aikamoinen möhkäle musiikkia, hirveästi mitään ei jäänyt mieleen. Dialogia oli ihan hauska kuunnella näin ensimmäisellä kerralla, mutta veikkaan että dialogiton versio on pidemmän päälle mukavampaa kuultavaa. Ilmavampi levy kuin mitä pelkäsin, siitä plussaa. RVP:n olisi kyllä voinut heivata helvettiin tältä levyltä, Drumkit From Hellin koneellinen nakutus toimi ekalla Ziltoidilla tosi hyvin ja olisi mielestäni sopinut tähänkin paljon RVP:n tylsää paahtamista paremmin.
CanYouStayStill
24.10.2014 18:42:52

Sky blue kuuntelussa. Ainakin mulle toimii toistaiseksi. Onhan tuo jätkän musiikki muuttunut vuosien saatossa, mutta eipä sitä samanlaista tylsää paahtoa (esim. Slayer) jaksa kuunnella 20000 levyllistä. Toiset tykkää muutoksista, toiset ei. Ehkä Deviniltä tulee vielä karsitumpi albumi joskus, ehkä ei (Olihan CoC aika erilainen taas) Ja eikös mies ole joskus sanonut olevansa ennemmin tuottaja kuin säveltäjä? Siksi esim. kuulemma kitarat jäävät taka-alalle antamaan tilaa kuoroille jne. Olisihan se kiva välillä niitäkin kuulla vähän enemmän, mutta toisaalta olen jotenkin "oppinut" kuuntelemaan Devinin tuotantoa eri tavalla kuin monen muun artistin. Vaikea selittää.

No jatkanpa levyn kuuntelua, ei ketään kuitenkaan lätinäni kiinnosta kuitenkaan.
"Why in the name of God you are not fucking your girlfriend? You should be listening her voice, not music! -Fuck you man, Zakk Wylde
pehko
24.10.2014 19:23:58 (muokattu 24.10.2014 19:40:28)

CanYouStayStill: Onhan tuo jätkän musiikki muuttunut vuosien saatossa, mutta eipä sitä samanlaista tylsää paahtoa (esim. Slayer) jaksa kuunnella 20000 levyllistä.

missäs vaiheessa akselilla Ocean Machine - Ghost on tullu kahta samanlaista levyä putkeen?
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Scrobble
24.10.2014 19:50:26 (muokattu 24.10.2014 19:51:53)
Midnight Sun kuulostaa äärimmäisen mukavalta.

Ehkä joidenkin ylinegatiivisiin kommentteihin (ja minunkin siinä samalla) vaikuttaa jonkunlainen ähky Devinin musiikkiin kun tavaraa tulee pari levyä per vuosi.

pehko: missäs vaiheessa akselilla Ocean Machine - Ghost on tullu kahta samanlaista levyä putkeen?

Minä ainakin ymmärsin CanYouStayStillin postauksen niin, että Deviniltä nimenomaan ei ole tullut kahta samanlaista levyä putkeen.
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
kxkk
24.10.2014 22:10:08
En nyt aivan ymmärrä tätä vihaa täällä foorumilla, molemmat levythän kuulostavat pirun hyviltä! Ziltoid-levyn lapsenmielinen tarina on varsin hauskaa seurattavaa ja Sky Blue räjäyttelee tajuntaa varsin hyvin monessakin kohtaa.
Mielipide!
CanYouStayStill
25.10.2014 00:54:52

pehko: missäs vaiheessa akselilla Ocean Machine - Ghost on tullu kahta samanlaista levyä putkeen?

Tarkoitin, ettei Devin ole tehnytkään kahta samanlaista albumia putkeen.
"Why in the name of God you are not fucking your girlfriend? You should be listening her voice, not music! -Fuck you man, Zakk Wylde
pehko
25.10.2014 00:59:56

CanYouStayStill: Tarkoitin, ettei Devin ole tehnytkään kahta samanlaista albumia putkeen.

joo. meikä ei vaan tajunnu. =p
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Wolfheart
25.10.2014 01:05:56
Ihme ulinaa taas... Nyt vasta sain kuunneltua molemmat levyt läpi ja ihan hyvältähän nuo molemmat kuulostaa. Dark matters vaikuttaisi näin äkkiseltään paremmalta kuin ZtO.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)