Aihe: Red Hot Chili Peppers
1 2 3 4 521 22 23 24 2541 42 43 44 45
Seba
22.10.2014 21:26:59

jukkajylli: Tää on mun mielestä (huomatkaa mielipide, ei totuus..) ääriesimerkki bändistä jossa on persoonallisuutta, särmää, meininkiä ja joitain ihan ookoo biisejäkin. Mutta poikkeuksellisen huono solisti..

Mutta vähän ku Martti epuissa, se vaan kuuluu siihen ja toimii silti. Ei voisi kuvitellakaan jollain toisella laulajalla.
McLeach
23.10.2014 01:34:39 (muokattu 23.10.2014 01:41:11)
jukkajylli: Tää on mun mielestä (huomatkaa mielipide, ei totuus..) ääriesimerkki bändistä jossa on persoonallisuutta, särmää, meininkiä ja joitain ihan ookoo biisejäkin. Mutta poikkeuksellisen huono solisti..

Eihän Kiedis oman instrumenttinsa taitamisessa muille bändin jäsenille pärjää, mutta en tiiä katonko väärillä laseilla, mutta siitä lähtien kun biiseissä on ollut laulua pelkän räpin ja riehumisen sijaan (2002 -> ) niin Kiedis on hoitanut homman levyillä tosi hyvin. Vaikkakin hänen panoksensa bändiin onkin kaikessa muussa kuin lauluäänessä ja taidossa. Hän on se frontman, jonka räväkkyys ja erikoiset lyriikat ja sovitukset luo ison osan peppersien saundista. Tohon bändiin kun ampuisi jonkun perus jampan laulamaan taidokkaasti rokkia tai poppia niin olisi kyseessä täysin eri pumppu.
jukkajylli
23.10.2014 21:42:05
Seba: Mutta vähän ku Martti epuissa, se vaan kuuluu siihen ja toimii silti. Ei voisi kuvitellakaan jollain toisella laulajalla.

Totta. Mutta Martti ei kuulosta mun korvaan ärsyttävältä. Keadis kuulostaa nimenomaan siltä.
And it's just a waste of time..
jukkajylli
23.10.2014 21:42:29
jukkajylli: Totta. Mutta Martti ei kuulosta mun korvaan ärsyttävältä. Keadis kuulostaa nimenomaan siltä.

Siis Kiedis..
jukkajylli
23.10.2014 21:45:34 (muokattu 23.10.2014 21:46:11)
McLeach: Eihän Kiedis oman instrumenttinsa taitamisessa muille bändin jäsenille pärjää, mutta en tiiä katonko väärillä laseilla, mutta siitä lähtien kun biiseissä on ollut laulua pelkän räpin ja riehumisen sijaan (2002 -> ) niin Kiedis on hoitanut homman levyillä tosi hyvin. Vaikkakin hänen panoksensa bändiin onkin kaikessa muussa kuin lauluäänessä ja taidossa. Hän on se frontman, jonka räväkkyys ja erikoiset lyriikat ja sovitukset luo ison osan peppersien saundista. Tohon bändiin kun ampuisi jonkun perus jampan laulamaan taidokkaasti rokkia tai poppia niin olisi kyseessä täysin eri pumppu.

Et katso väärillä laseilla. Meillä kaikilla on omat ja luurit korvilla samoin. Mun mielestä Kiedis ei hoida hommaa levyilläkään hyvin. Ja kaikki mitä sä sanot on totta ja levyt myy miljoonia. Silti mulle se määkijä pilaa koko bändin.
Carvel
31.10.2014 01:08:30
Flea vastailemassa kysymyksiin NYT redditissä: http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/2ktu98/im_flea_ask_me_anything/
slowdive
04.11.2014 11:17:54
jukkajylli: Totta. Mutta Martti ei kuulosta mun korvaan ärsyttävältä. Keadis kuulostaa nimenomaan siltä.

Eppu Normaalihan toimii niin projektiluonteisesti että Marttihan ehtii varmaan hyvin Red Hot Chili Pepperssiinkin vetämään. Kannattaa varmaan vaan pitää paitaa enemmän päällä kuin mitä Kiedisillä on totuttu.
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
tsugaru
18.11.2014 20:14:03 (muokattu 19.11.2014 09:38:19)
Under the bridge tarkoittaakin ollutta ja mennyttä, eikä Kiediksen aikoja sillan alla, niinkuin olen tähän asti olettanut.
"Pidän barokkimusiikista, mutta se on myös paras hörhökarkoitin - kuin seiväs vampyyrin sydämeen." Kontulalainen antikvaarikauppias
McLeach
23.11.2014 01:34:02
Hyviä uutisia: ei ole rubin rubinoimassa uutta lättyä.
Pedroz
23.11.2014 16:34:24

McLeach: Hyviä uutisia: ei ole rubin rubinoimassa uutta lättyä.

Mistäs tämä info?

Onko kukaan kuunnellut tuota I'm Beside You -ylijäämäkokoelmaa? En erityisesti innostunut I'm With Yousta, mutta kun bändi on useinkin piilottanut B-puolilleen ihan helmiä biisejä, niin uskaltauduin tuon kauniin vinyylipainoksen ostamaan. Vielä kun soittimen saisi hankittua, piakkoin kai.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
McLeach
23.11.2014 20:15:46 (muokattu 23.11.2014 20:16:26)
Pedroz: Mistäs tämä info?

Onko kukaan kuunnellut tuota I'm Beside You -ylijäämäkokoelmaa? En erityisesti innostunut I'm With Yousta, mutta kun bändi on useinkin piilottanut B-puolilleen ihan helmiä biisejä, niin uskaltauduin tuon kauniin vinyylipainoksen ostamaan. Vielä kun soittimen saisi hankittua, piakkoin kai.

En ole kyllä ostamaan päätynyt, mutta tulihan noita silloin reilu vuosi sitten kuunneltua. Itse kyllä tykkään tässä tapauksessa IWY:n biiseistä. Mielenkiinnolla odotan kyllä uutta levyä, jolle Kiedis sanoi tulevan parempi ja pienempi kokoelma biisejä. Keskittyvät parhaimpiin eikä suotta suolla montaa kymmentä tsipaletta. Mutta tuolta siis lähde tuottajakeissiin: https://www.youtube.com/watch?featu … r_embedded&v=NGDW_lRCA7E#t=4084
McLeach
05.02.2015 14:23:33
Uuden levyn tuottajaksi tainnut varmistunut Danger Mouse. Erittäin mielenkiintoista kuulla millasta meininkiä tulossa.
Seba
05.02.2015 16:36:32

McLeach: Uuden levyn tuottajaksi tainnut varmistunut Danger Mouse. Erittäin mielenkiintoista kuulla millasta meininkiä tulossa.

Toivottavasti biisimateriaali on huomattavasti parempaa kuin parissa edellisessä julkaisussa.
Muutoin ihan sama kuka tuottaa.
jra
20.04.2015 00:33:41
Olisi varmaan kannattanut aikoinaan ostaa näitä muutama ylimääräinen varastoon:
http://www.amazon.com/gp/offer-list … &condition=new&sr=&qid=
http://www.amazon.com/gp/offer-list … -1146356?ie=UTF8&condition=used

Tuohan ei kuitenkaan ole mikään varsinainen harvinaisuus, vaan viimeksi muutama vuosi sitten uusintajulkaistu listalevy, jota älppärinäkin oli myynnissä melkein joka paikassa:

Hinta varmaan noillakin tippuu muutamaan kymppiin heti jos/kun taas uusi painos tulee. On muuten siitä huvittava levy, että tuo älppäri kuulostaa hemmetin hyvältä jopa Youtube-rippinä, verrattuna cd-versioon, eli ero ei johdu formaatista:
https://www.youtube.com/watch?v=ta-zXMK3o-M

Itse tykkään tuosta, vaikka melko päämäärätöntä lätkyttelyä onkin. Älppäriversion ostan heti jos taas saataville tulee säälliseen hintaan.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
McLeach
21.04.2015 09:48:14
jra:
Hinta varmaan noillakin tippuu muutamaan kymppiin heti jos/kun taas uusi painos tulee. On muuten siitä huvittava levy, että tuo älppäri kuulostaa hemmetin hyvältä jopa Youtube-rippinä, verrattuna cd-versioon, eli ero ei johdu formaatista:

Itse tykkään tuosta, vaikka melko päämäärätöntä lätkyttelyä onkin. Älppäriversion ostan heti jos taas saataville tulee säälliseen hintaan.

Taitaa olla vähän sama "ongelma" jokaisella muutamalla vikalla levyllä. Vinyyli on masteroitu hyvin ja cd:n on sutassu hieman eri näkemyksellä varustettu kaveri. Parhaana esimerkkinä tietysti californication-levy.
Spedemix
21.04.2015 12:03:00 (muokattu 21.04.2015 12:05:56)
jra: On muuten siitä huvittava levy, että tuo älppäri kuulostaa hemmetin hyvältä jopa Youtube-rippinä, verrattuna cd-versioon, eli ero ei johdu formaatista:

Ero johtuu siis pääasiassa siitä että itse masteroija on eri jäbä vs. CD-versio. Vinyyliversion on masteroinut audiofiilihandu Steve Hoffman ja CD-version Vlado Meller (joka on masteroinut kaikki muutkin RHCP:n levyt Californicationista eteenpäin).

Itsekkin siis kuuntelen ainostaan vinyl rippiä albumista vaikka CD:n silloin aikoinaan ostin.

Muiden RHCP:n levyjen kohdalla ero CD:n ja vinyylin välillä ovat huomattavasti pienemmät koska monien modernien levyjen kohdalla se vinyyli on tehty silleen, että CD-masterointi on vaan prässätty vinyylille sellaisenaan (eli se matsku vinyylillä saattaa olla 16-bittistä audiota :D)
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
teleman
21.04.2015 12:55:45
Spedemix: Ero johtuu siis pääasiassa siitä että itse masteroija on eri jäbä vs. CD-versio. Vinyyliversion on masteroinut audiofiilihandu Steve Hoffman ja CD-version Vlado Meller (joka on masteroinut kaikki muutkin RHCP:n levyt Californicationista eteenpäin).

Itsekkin siis kuuntelen ainostaan vinyl rippiä albumista vaikka CD:n silloin aikoinaan ostin.

Löytyyköhän vinylrippiä muualtakin kuin Youtubesta?
Komppikitaristi
jra
21.04.2015 20:02:27 (muokattu 21.04.2015 20:07:57)
Spedemix: Ero johtuu siis pääasiassa siitä että itse masteroija on eri jäbä vs. CD-versio. Vinyyliversion on masteroinut audiofiilihandu Steve Hoffman ja CD-version Vlado Meller (joka on masteroinut kaikki muutkin RHCP:n levyt Californicationista eteenpäin).

Muiden RHCP:n levyjen kohdalla ero CD:n ja vinyylin välillä ovat huomattavasti pienemmät koska monien modernien levyjen kohdalla se vinyyli on tehty silleen, että CD-masterointi on vaan prässätty vinyylille sellaisenaan (eli se matsku vinyylillä saattaa olla 16-bittistä audiota :D)

Jep, tuon Hoffmanin osuuden lp:n masteroinnissa olen tiennyt, harmi ettei ole ollut muiden RHCP-vinyylien kanssa tekemisissä. Alkupään cd:t ovat melkoisen laadukkaita masteroinniltaan BSSM:iin asti, mutta sitten on loput noita jotka jää kuuntelematta (l. vähälle kuuntelulle)koska masterointi väsyttää korvat parin biisin aikana.

Se ihmetyttää, että myös HDTracksin (ja vastaavien) kauppaamat versiot ovat dynamiikaltaan noita samoja kuin cd:t, myös Stadium Arcadium, josta olisi tuo laadukas masterointi. Joka toimii tosiaan sellaisenaan loistavasti myös digitaalisessa formaatissa, vaikka siinä varmaan jotain lp:n kompromisseja on jouduttu tekemään.

Mikähän idea muuten tuon SA-vinyylin julkaisun takana oli? Yksi levy saa tuollaisen erityiskohtelun, joka näyttää kuinka hyvää ääntä siellä studiossa on oikeasti saatu aikaan, mutta sitten kaikki muut (uudemmista) on sitä samaa lanattua tavaraa, niin cd:t kuin älppärit.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
HaloOfFlies
05.02.2016 00:04:35 (muokattu 05.02.2016 00:11:34)

Minulle oli uutta tietoa, että olivat tekemässä Navarron kanssa toista levyä ennen Fruscianten paluuta bändiin. Tässä noista kesken jääneistä sessioista biisi nimeltä Circle Of The Noose.

https://youtu.be/tFtyQfoDoxA

Onkohan tätä materiaalia enemmänkin varastossa?
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)