Kailis 20.10.2014 23:11:54 | |
---|
hollmi-5: No! Hyvä biisi. Siitä pinnat. Mikä helvetin istumasessio teillä on menossa. Perseet ylös nahkasohvasta ja joraamaan. (tai edes patsatelemaan) Luurit veke ja lippis kanssa ;) Minä olin teinipoika kun tämä biisi julkaistiin. Olin Punkaharjulla katsomassa kun bändi hajoitt lavakamat ja työnsivät bäkkäriasuntovaunun järveen. Lehteenkin pääsivät kun panivat hotellihuoneen päreiksi ;) https://www.youtube.com/watch?v=RvK7PCO6T0M hollmi on nauttinut alkomahoolia ja palaa nuoruuteensa. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
arse 21.10.2014 08:00:36 | |
---|
hollmi-5: No! Hyvä biisi. Siitä pinnat. Mikä helvetin istumasessio teillä on menossa. Perseet ylös nahkasohvasta ja joraamaan. (tai edes patsatelemaan) Luurit veke ja lippis kanssa ;) Minä olin teinipoika kun tämä biisi julkaistiin. Olin Punkaharjulla katsomassa kun bändi hajoitt lavakamat ja työnsivät bäkkäriasuntovaunun järveen. Lehteenkin pääsivät kun panivat hotellihuoneen päreiksi ;) https://www.youtube.com/watch?v=RvK7PCO6T0M Anna nyt vähän armoa, jäbät on tehny hienon äänityksen. Studiossa täräytetään kylmänviileä ja kontrolloitu soittosuorite eikä keekoilla kameroille, vaikka olis yleisradio paikalla, vielä vähemmän otetaan luureja veke :) Sitäpaitsi tuossahan on vain kaksi jäpikkää, kitaristibasistilaulaja on varmaan tama-x:n broidi. Siitä se lähtee. Reilusti parempaa jälkeä kuin omat varhaistekeleen Fostexin neliraiturin kanssa! Youtuben ja tiettyjen setien nenänvarttapitkinkatsoman "nettirumpaloinnin" myötä on oman soiton äänityksestä ja editoinnista tullut junnuille ihan peruskauraa. Samaan aikaan kun levybudjetit pienenevät, kasvaa hurja joukko täyden palvelun muusikoita, joilla on yleensä useampikin instrumentti hallussa ja joita varten ei tarvitse buukata kallista studiota ja äänittäjää. Ei toki uudet systeemit koskaan korvaa vanhoja ja hyväksi havaittuja yhdessä yössä, mutta suunta on jo jonkin aikaa ollut tämä eikä ole kääntymään päin. Eli jos meinaa pärjätä "pelkkänä" soittajana, kannattaa olla aika helvetin hyvä. molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
Kailis 21.10.2014 08:40:01 (muokattu 21.10.2014 08:43:21) | |
---|
Mutta siis hyvä että hollmi kaivoi arkistoista alkuperäisen kun meistä kukaan ei oo varmaan kuullu sitä =D Eihän tama-X äippä tullut häiritsemään tällä kertaa? Vai muistanko väärin? TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
hollmi-5 21.10.2014 09:11:09 | |
---|
Kailis: Mutta siis hyvä että hollmi kaivoi arkistoista alkuperäisen kun meistä kukaan ei oo varmaan kuullu sitä =D Eihän tama-X äippä tullut häiritsemään tällä kertaa? Vai muistanko väärin? Huumorilla kato ;) Jos ei ole mitään näytettävää, niin pannaan komea kuva tubeen. Motörheadin parhaalta levyltähän tämä biisi on. Kasettinauhurin VU-mittari nousi punaisen rajalle ja siinä se pysyi biisin loppuun asti. Silkkaa paahtoa, joka teki teiniin lähtemättömän vaikutuksen. Se on aika jännä, että meidänkin kylillä nuoret, jotka on kovia musadiggareita kantaa yllään bändipaitoja, joissa on Ramones, Motörhead, AC/DC, Led Zeppelin jne. Kovan työn kautta pitkän uran tehneitä bändejä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 21.10.2014 09:20:29 | |
---|
Huumorilla kato ;) Jos ei ole mitään näytettävää, niin pannaan komea kuva tubeen. Sano että sulla on putki päällä... TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
hollmi-5 21.10.2014 09:22:06 (muokattu 21.10.2014 09:46:13) | |
---|
Kailis: Sano että sulla on putki päällä... Jos pitäsi puhaltaa, niin nollaa näyttäisi. Jos vaikutin tylyltä, niin en sitä tarkoittanut. Nuoren pojan verkkokalvolle syvälle syöpynyt musavideo kun oli kovinta ikinä. https://www.youtube.com/watch?v=DXkmFIKvht4 Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 21.10.2014 09:52:01 | |
---|
hollmi-5: Jos pitäsi puhaltaa, niin nollaa näyttäisi. Jos vaikutin tylyltä, niin en sitä tarkoittanut. Nuoren pojan verkkokalvolle syvälle syöpynyt musavideo kun oli kovinta ikinä. https://www.youtube.com/watch?v=DXkmFIKvht4 Ei oo kuulokkeita eikä lippalakkeja, mutta playback toi on =D TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Epämuusikko 21.10.2014 11:23:59 (muokattu 21.10.2014 11:24:47) | |
---|
Tuo oli äänitys. Ei keikka. Voidaan toki katella sitä äärimmäisen railakasta rumpuosaston keikkailoittelua esim. Lipsasilta. Eikä hymiötä, kun en käytä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Strumbali 21.10.2014 11:50:57 | |
---|
Tama-x-: https://www.youtube.com/watch?v=l4XG5k1kJ8I Siitä lähtee full band coveria. Kertokaaha mitä mieltä ootte :) No sehän oli rokkia. Ihan mielenkiinnosta kysyn, missä järjestyksessä nuo soittimet oli nauhoitettu? |
arse 21.10.2014 12:28:07 | |
---|
Välttelen työntekoa ja olen haikeissa fiiliksissä, joten postaan tubesta löytyneen muutaman vuoden takaisen keikkapätkän. Kerrottakoon kärsimättömille, että vähän liian pitkä congasoolo alkaa 2:12 mutta hilpeä biisi muutenkin. Bändi kävi just äsken (nykykokoonpanossaan, ilman meikäläistä) Brasiliassa keikoilla, jee! https://www.youtube.com/watch?v=KwBGCpolUfgmolemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
Tama-x- 21.10.2014 13:54:38 | |
---|
Strumbali: No sehän oli rokkia. Ihan mielenkiinnosta kysyn, missä järjestyksessä nuo soittimet oli nauhoitettu? Aluksi purkkiin rummut -->basso -->kitarat --> laulut. Ihan peruskaavan mukaan. |
Strumbali 21.10.2014 14:01:46 | |
---|
Tama-x-: Aluksi purkkiin rummut -->basso -->kitarat --> laulut. Ihan peruskaavan mukaan. Tarkennetaan, niin soitat sen alkuperäisen biisin päälle koko ajan? |
Juhani_t 21.10.2014 17:27:35 | |
---|
hollmi-5: Motörheadin parhaalta levyltähän tämä biisi on. Tämä on ilmeisesti ihan oma mielipide? "Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on." |
Tankero 21.10.2014 20:38:59 | |
---|
Humppajyrä |
Tankero 21.10.2014 20:42:25 | |
---|
Epämuusikko: Tuo oli äänitys. Ei keikka. Voidaan toki katella sitä äärimmäisen railakasta rumpuosaston keikkailoittelua esim. Lipsasilta. Eikä hymiötä, kun en käytä. Ehit ennen. Virn jne. Humppajyrä |
hollmi-5 21.10.2014 20:57:04 | |
---|
Tankero: Ehit ennen. Virn jne. Sitten kun sinullakin on keikkoja kolmenumeroinen määrä, joista ihan maksetaankin (vähintään muusikkojenliiton minimi), niin palataan asiaan. Sama epikselle. Ja sata hymiötä. Vaikka kaikki ei niitä käytä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 21.10.2014 21:02:05 | |
---|
Juhani_t: Tämä on ilmeisesti ihan oma mielipide? No kenen sitten? Minun ei tarvitse kysellä sinun tai kenenkään muun mielipidettä tai tehdä galluppia asian suhteen. Sinä voit toki laittaa oman mielipiteesi parhaasta Motörheadin levystä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5: No kenen sitten? Minun ei tarvitse kysellä sinun tai kenenkään muun mielipidettä tai tehdä galluppia asian suhteen. Sinä voit toki laittaa oman mielipiteesi parhaasta Motörheadin levystä. Eipä oteta heti kierroksia. Valintasi "parhaasta levystä" oli vain niin erikoinen että vähän häkellyin. Itse, ikuisena livelevyjen ystävänä, miettisin hetken olisiko paras Motörhead -läpykkä Golden Years vai No sleep 'till Hammersmith vai mikä. Se ei välttämättä ole huomenna sama mielipide. "Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on." |
Epämuusikko 21.10.2014 21:16:17 | |
---|
hollmi-5: Sitten kun sinullakin on keikkoja kolmenumeroinen määrä, joista ihan maksetaankin (vähintään muusikkojenliiton minimi), niin palataan asiaan. Sama epikselle. Ja sata hymiötä. Vaikka kaikki ei niitä käytä. Meillä molemmilla tulee tuo heittämällä täyteen. Mihin ajattelit seuraavaksi vedota? Ja mitä väliä noilla liksoilla oli tässä yhteydessä? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 21.10.2014 21:33:20 (muokattu 21.10.2014 21:33:50) | |
---|
Epämuusikko: Meillä molemmilla tulee tuo heittämällä täyteen. Mihin ajattelit seuraavaksi vedota? Ja mitä väliä noilla liksoilla oli tässä yhteydessä? Anteeksi. Nelinumeroinen määrä. Liksoilla tarkoitan sitä, ollaanko työpanoksestasi valmiita maksamaan vai ei. Siis oikeasti tilaajan puolelta. Ace of Spadesin soittaminen ei ole se juttu. Osaan minäkin kaikilla biisin soittimilla sen soittaa (ja laulaa). Alkuperäisessä 90% on asennetta. Poikien vedossa keskityttiin tekniseen suoritukseen. Ei se huono ollut, mutta kappaleen idea on ihan jossain muualla. Soundit, piuhat ja kajarit. |