![]() 20.10.2014 12:14:14 | |
---|---|
Omaa korvaani mielttyyttää tuossa vain cleani ja koska se saman saa triaxixista niin halvaksi tulee. Mutta, tuon saa tonnilla jenkeistä ja näyttäisi suunnilleen menevän käsipakaasissa... hmm. | |
![]() 20.10.2014 12:30:11 (muokattu 20.10.2014 12:30:53) | |
Donkeykong79: PS. Kiitos muinoin kirjoittamistasi Bare Knuckle arvioista. Nämä olivat viimeinen tönäisy "add to basket" klikkaukseen. Ja ei ole tarvinnut katua. Ole hyvä toki. Mukava että joku lukeekin niitä sepustuksia. Jos nyt vähän tarkentaisin tuota hivenen yksioikoista kommenttiani edellä... Itsellä oli juurikin mielessä, kun V:n hankin, että josko tuolla kakkoskanavalla saisi edes jollain tavalla paikattua Marshall-tyylisiä soundeja muuten kovin Mesa-pitoisessa vahvistusarsenaalissani. Mark V tuli 6L6-putkilla varustettuna. Näiden kanssa Crunch oli minusta aika kelvoton ainakin tuohon käyttötarkoitukseen. Jos yritin saada ulos jotain Marshall-maista, se vain sai kaikki kaappini kuulostamaan siltä, kuin niissä olisi ollut puhkiluukutetut G12T75-elementit (jota minulla ei oikeasti ole yhdessäkään skobessa!). Jokseenkin turha soundi suoraan sanottuna. EL34-putket paransivat kakkoskanavan kaikkien kolmen moodin toimivuutta huomattavasti. Vahvasti lisääntynyt keskialuemuro sai Crunchin kuulostamaan heti paljon brittiläisemmältä, vaikka soundi oli kuitenkin selvästi tasapainoisempi kuin Marshallin perinteinen piikikäs ja terävä soundi. Erityisesti äänen alukkeeseen tuli sellainen vähän honottava kitkutus/vingahdus, joka tuo heti mieleeni klassiset brittisäröt. Kyllä se Crunch meneekin näillä putkilla uskottavasti geneerisestä brittivahvarisoundista, vaikka ei välttämättä mistään tietystä Marshallin mallista. Sitten kun alkaa käyttää Crunchia samalla tavalla kuin JCM:ää aikoinaan usein käytettiin eli tuubskriimeriä eteen, erot todellakin pienenevät. MIAB-lootiakin on vilissyt jaloissa. Parhaana tapaamistani pidän Bognerin sinistä Ecstasy-purkkia, joka onkin ottanut vakiopaikan pedaalilaudastani, mutta ei sekään pärjää aidolle putkivaffarille. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan. | |
![]() 20.10.2014 16:15:17 (muokattu 21.10.2014 10:33:00) | |
LesPaul70: Ole hyvä toki. Mukava että joku lukeekin niitä sepustuksia. Jos nyt vähän tarkentaisin tuota hivenen yksioikoista kommenttiani edellä... Itsellä oli juurikin mielessä, kun V:n hankin, että josko tuolla kakkoskanavalla saisi edes jollain tavalla paikattua Marshall-tyylisiä soundeja muuten kovin Mesa-pitoisessa vahvistusarsenaalissani. Mark V tuli 6L6-putkilla varustettuna. Näiden kanssa Crunch oli minusta aika kelvoton ainakin tuohon käyttötarkoitukseen. Jos yritin saada ulos jotain Marshall-maista, se vain sai kaikki kaappini kuulostamaan siltä, kuin niissä olisi ollut puhkiluukutetut G12T75-elementit (jota minulla ei oikeasti ole yhdessäkään skobessa!). Jokseenkin turha soundi suoraan sanottuna. EL34-putket paransivat kakkoskanavan kaikkien kolmen moodin toimivuutta huomattavasti. Vahvasti lisääntynyt keskialuemuro sai Crunchin kuulostamaan heti paljon brittiläisemmältä, vaikka soundi oli kuitenkin selvästi tasapainoisempi kuin Marshallin perinteinen piikikäs ja terävä soundi. Erityisesti äänen alukkeeseen tuli sellainen vähän honottava kitkutus/vingahdus, joka tuo heti mieleeni klassiset brittisäröt. Kyllä se Crunch meneekin näillä putkilla uskottavasti geneerisestä brittivahvarisoundista, vaikka ei välttämättä mistään tietystä Marshallin mallista. Sitten kun alkaa käyttää Crunchia samalla tavalla kuin JCM:ää aikoinaan usein käytettiin eli tuubskriimeriä eteen, erot todellakin pienenevät. MIAB-lootiakin on vilissyt jaloissa. Parhaana tapaamistani pidän Bognerin sinistä Ecstasy-purkkia, joka onkin ottanut vakiopaikan pedaalilaudastani, mutta ei sekään pärjää aidolle putkivaffarille. Analyyttisiä vastauksia pukkaa. :) Erittäin hedelmällistä keskustella itseä kokeneempien ja tarkkakorvaisempien kanssa. Sitä Marshallin ylämiddle kirskuntaa pikatessa (tosin kovilla Gaineillä menee kyllä överiksi) itse ainakin rakastan, toiset vihaa. Mutta tasapainoisempi eq käppyrä Crunch moodissa ei ole oikeastaan miinusta. Kai sinne tarvittaessa eq:lla (jos ei vahvarin sisäisellä) niin sitten ulkoisella saa sitä midlee pukattua. Itse olen noista MIAB-purnukoista eniten tykästynyt Catalinbread DSL-III:een, toi suositeltu pitää joskus testata. Mutta joo, sain kysymykseeni vastaukseen ja hyvä niin. BTW, ekat yksityisen käyttäjän demot ko. laitteesta ovat tulleet sinäputkeen: Kanava 1 http://www.youtube.com/watch?v=Kl1XiJuwK8E Kanava 2 http://www.youtube.com/watch?v=0CBF_7tz2dk The "quest for tone" begins when people realize it's easier to buy gear than practice. | |
![]() 21.10.2014 21:35:59 | |
Vielä en ole kerennyt pitempää tutustumis-sessiota pitämään...aikaa ollut liian rajallisesti mutta katsotaan jos vkl:na pääsisi tekemään parempaa tuttavuutta! www.mindmirror.info | |
![]() 21.11.2014 17:34:47 | |
YouTubessa pätkä, jossa Petrucci testaa pientä Markia: https://www.youtube.com/watch?v=gjkfArHfV6Q Progressive rock/metal from Finland, check it out! | |
![]() 21.11.2014 19:13:10 (muokattu 22.11.2014 19:20:29) | |
LesPaul70: Mark V tuli 6L6-putkilla varustettuna. Näiden kanssa Crunch oli minusta aika kelvoton ainakin tuohon käyttötarkoitukseen. Jos yritin saada ulos jotain Marshall-maista, se vain sai kaikki kaappini kuulostamaan siltä, kuin niissä olisi ollut puhkiluukutetut G12T75-elementit (jota minulla ei oikeasti ole yhdessäkään skobessa!). Jokseenkin turha soundi suoraan sanottuna. Tämä on kyllä jännä juttu kuinka yhden turha on toisen tärkeä. Nimenomaan Mark V:n crunch on minulle oleellinen ja merkittävä osa soittelustani menee sillä (6L6 putket sisällä). Gain yleensä n. klo 13. Ja vääntämällä gainia vielä isosti reippaammin, siitä tulee sitten toisenlainen soiva peli. Makukysymyksiä ja erilaiset kitarat erilaisine mikkeineen merkkaa tässä varmasti isoa osaa, kuten myös kaapit. | |
![]() 24.11.2014 00:05:21 | |
LesPaul70: Mark V tuli 6L6-putkilla varustettuna. Näiden kanssa Crunch oli minusta aika kelvoton ainakin tuohon käyttötarkoitukseen. Jos yritin saada ulos jotain Marshall-maista, se vain sai kaikki kaappini kuulostamaan siltä, kuin niissä olisi ollut puhkiluukutetut G12T75-elementit (jota minulla ei oikeasti ole yhdessäkään skobessa!). Jokseenkin turha soundi suoraan sanottuna. EL34-putket paransivat kakkoskanavan kaikkien kolmen moodin toimivuutta huomattavasti. Vahvasti lisääntynyt keskialuemuro sai Crunchin kuulostamaan heti paljon brittiläisemmältä, vaikka soundi oli kuitenkin selvästi tasapainoisempi kuin Marshallin perinteinen piikikäs ja terävä soundi. Erityisesti äänen alukkeeseen tuli sellainen vähän honottava kitkutus/vingahdus, joka tuo heti mieleeni klassiset brittisäröt. Kyllä se Crunch meneekin näillä putkilla uskottavasti geneerisestä brittivahvarisoundista, vaikka ei välttämättä mistään tietystä Marshallin mallista. Sitten kun alkaa käyttää Crunchia samalla tavalla kuin JCM:ää aikoinaan usein käytettiin eli tuubskriimeriä eteen, erot todellakin pienenevät. MIAB-lootiakin on vilissyt jaloissa. Parhaana tapaamistani pidän Bognerin sinistä Ecstasy-purkkia, joka onkin ottanut vakiopaikan pedaalilaudastani, mutta ei sekään pärjää aidolle putkivaffarille. On muuten tasan samanlaiset kokemukset mulla 6L6-hommista. Ei vaan tuu mitään säröhommista mun käytössä. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 27.05.2015 11:40:46 (muokattu 27.05.2015 12:00:40) | |
"If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com | |
![]() 12.10.2015 20:38:28 | |
Hiukan hintsusti on infoa tästä nupista. Onko mnet jäsenillä tullut lisää kokemuksia ko nupista? | |
![]() 27.03.2021 21:27:44 | |
No niin, aikani jahkailtua tuli riipaistua tällainen. Näitä näkyy harvemmin käytettynä, joten onko omistajat olleet tyytyväisiä? Riittääkö äänenpaine rumpalin kanssa vai onko pakko vetää linjaan? Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 27.03.2021 21:29:27 | |
Shredator: No niin, aikani jahkailtua tuli riipaistua tällainen. Näitä näkyy harvemmin käytettynä, joten onko omistajat olleet tyytyväisiä? Riittääkö äänenpaine rumpalin kanssa vai onko pakko vetää linjaan? Oho! Seurataan... Tuliko uutena vai käytettynä? Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 27.03.2021 21:30:59 | |
VIPMetal: Oho! Seurataan... Tuliko uutena vai käytettynä? Käytettynä löytyi kun eipä näitä ole uutena saatavilla. Varastot on tyhjillään vissiin ja Mesan tehdas kiinni koronan takia. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 27.03.2021 21:59:23 | |
Joo viime vuoden lopulla noita tuli ja nähtävästi myös sitten meni. Kaverin nupilla pääsin onneksi testailemaan treeniksellä huolella ennen oman tilaamista. Käytettyjä ei tosiaan hirveästi ole ollut tarjolla. Enkä kyllä ihmettele. Ja mitä kuuntelin pari iltaa treenejä sivusta niin hyvin pärjää rumpujen ja VBA400:n kanssa. | |
![]() 27.03.2021 22:08:46 | |
Shredator: Käytettynä löytyi kun eipä näitä ole uutena saatavilla. Varastot on tyhjillään vissiin ja Mesan tehdas kiinni koronan takia. Joo, totta. Laitahan fiiliksiä ku pääset testaamaan! Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 29.03.2021 17:14:25 | |
No niin, nyt on aikansa tuolla soiteltu ja olen kyllä tyytyväinen. Ensimmäinen mininuppi joka kuulostaa oikeasti hyvälle! Verrattuna isoveljiinsä tässä ei ole yhtä paljon alapäätä ja soundi on pikkaisen kompressoituneempi. Headroomia myös selkeästi vähemmän. Kunhan joskus pääsee reeneihin niin voi antaa tuomion riittikö rumpalin kanssa... Soundi on minulle heti niin tuttua Mark-soundia ja cleanit oli erittäin hyvät. EL84 tuo oman mausteensa ja en edelleenkään niiden fani ole, mutta kompensoin tätä ajamalla Two Notesin Captor X:ään ja sieltä vähän kehiin kaveriksi 6L6 -päätemallinnusta niin paranee entisestään. Soundi piti säätää eri tavalla kuin isommissa Markeissa. Trebleä ja presenceä selkeästi vähemmin ja gainin kanssa varovasti. Graafisesta EQ:sta myös alataajuuksien korostusta enemmän kuin totuttu, niin päästiin samalle taistelukentälle isompien kanssa. Roudattavuus ehdotonta plussaa ja tämän takia hommasinkin tämän. Mahtuu helposti olkalaukkuun ja kulkee junassakin näppärästi. Suurin miinus tulee tuosta käsittämättömän kovaäänisestä tuulettimesta. Se on jopa lujempi kuin isommissa Mesoissa. Tai ainakin ottaa korvaan kun on korkeammalla taajuudella. Onko joku onnistunut vaihtamaan jonkun hiljaisemman? Meinaan vaan että tuo lähtee tuosta ja justiinsa :D Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 29.03.2021 21:04:46 | |
Joko kerkesit kokeilemaan, että miten pelaa kaapin kanssa hiljasella? Täh? | |
![]() 29.03.2021 22:30:38 | |
Uncle Johnson: Joko kerkesit kokeilemaan, että miten pelaa kaapin kanssa hiljasella? 4x12 Recto-kaappiin vetäsin ja kyllähän sillä hiljaisellakin pystyy soittamaan. Toki 90 wattiset kuulostaa paremmalle :) Tuo on kuitenkin todella äänekäs vahvistin, joten jotakin jarruttelijaa kannattaa harkita. Mulla on tuon loopissa HX Stomp, joten sillä jarrutan ulostulovolumea sopivaksi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 31.03.2021 22:06:17 (muokattu 31.03.2021 22:06:44) | |
Hassua huomata miten tätä joutuu käsittelemään ihan eri tavalla kuin 90w-isoveljeään niin säätöjen kun muunkin suhteen. Aiemmin omistamani MK V:n kanssa pysyttelin visusti MK IV-modessa, mutta tässä olen havainnut tuo MK II C+:n olevan mieluisin. Se muistuttaa eniten myös tuota MK IV-vahvistimeni soundiakin, joskin soittotatsi on selkeästi jäykempi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 31.03.2021 22:53:57 | |
Shredator: Hassua huomata miten tätä joutuu käsittelemään ihan eri tavalla kuin 90w-isoveljeään niin säätöjen kun muunkin suhteen. Aiemmin omistamani MK V:n kanssa pysyttelin visusti MK IV-modessa, mutta tässä olen havainnut tuo MK II C+:n olevan mieluisin. Se muistuttaa eniten myös tuota MK IV-vahvistimeni soundiakin, joskin soittotatsi on selkeästi jäykempi. Jäykempi kuulostaa, ettei V 25 sittenkään vahvistimeni. Toisen V 90 myin vahingossa pois ennen studioreissua. Triaxis olis kyllä kova mulle. Niitäki ollu vasta kaks. =( Ajattelin Marshallin tappavan Mesan, muttei siinä niin käynytkään. Toisaalta ei Mesa tappanut Marshalliakaan, joten kävi ihan hyvin. =D Mutta Markin mentävä aukko on nyt rigissä selvästi... mutta kaverit ei (vielä) myy omia nelosiaan mulle. Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 06.04.2021 21:40:06 | |
Allright, vaihdoin sitten tuulettimeksi Noctuan tuulettimen ja vahvistin hiljeni siedettäväksi. Alkuperäinen tuuletin oli järkyttävä helikopteri. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)