Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 594 95 96 97 98347 348 349 350 351
min
17.10.2014 06:05:05
sustain65: No kyllä minä arvasin että tämän kaltaista omituista asenteellista ajattelua siellä huumorin takana on.

Et ole sattunut huomaamaan että hevin ja metallin soittajista merkittävä osa on neli-, viisi- tai jopa kuusikymppisiä äijiä?

Nykynuoriso näyttää omin silmiini paljon fiksummalta kuin 70-80 luvun nuoriso. Toki mätiä omenia löytyy jokaisen vuosikymmenen korista.

t. Keski-ikäinen Jorma, joka ostaa mieluummin hevisuunnikkaan kuin sen sun wanhan stratocasterin. Ja soittaa sillä oikeaa musiikkia. Uutta hyvää vuosikertaa, junou. ;-)

Allekirjoitan. Stratot sucks:) Terveisin nelikymppinen jortikka:)
VIPMetal
17.10.2014 09:00:18

Pitäis perustaa vanhojen hevijormien huone!
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Twinkle
17.10.2014 09:42:37
sustain65:
Nykynuoriso näyttää omiin silmiini paljon fiksummalta kuin 70-80 luvun nuoriso. Toki mätiä omenia löytyy jokaisen vuosikymmenen korista.

Juu, vaikka nyt jaksetaankin hössöttää, niin jokainen sukupolvi on edellistään fiksumpi keskimäärin. Mutta ei se ikä ole kuin numero, joka vuosikymmeneen mahtuu ne omat tapauksensa.

Tällä hetkellä keskimäärin päräyttävimmät myyntitapahtumat on olleet näiden "20 vuotta humppaa ja se näkyy" -tyyppien kanssa. Jos tahtoisi yleistää, niin mitä enemmän ihminen on muusikko sitä vaikeampaa se kaupankäynti on, kun kauheesti tekis mieli jotakin ostaa mutta rahat ja luottotiedot on ryypätty aikaa sitten. Vaihdossa on antaa 70-lukulainen efektiprosessi ja neuvostoliittolainen mandoliini. Jälkimmäinen on aina se paras yksilö ja ensiksimainitussa on semmoista lämpöä mitä uusista digihimmeleistä ei löydy. Sen voisi omin korvin kuulla, jos se vehje toimisi.
AngieRainbow
17.10.2014 14:05:35
Näin jälkeenpäin ajatellen itselläni on ollut torilla aina todella hyvä tuuri, kun olen monesti laittanut pari tuhatta euroa tuntemattoman tilille, mutta aina on kitara tullut perille ja ollut kuvauksen mukainen. Toisaalta nämä henkilöt ovat olleet pidempi aikaisia m.netin jäseniä, joilla on ollut profiilissa positiivista palautetta ja olen jutellut ko henkilöiden kanssa kattavsti puhelimessa. Mutta silti...

Kerran kävi niin, että ostin kalliin vanhan Gibsonin Les Paulin, jossa myöhemmin mikkejä vaihtaessani selvisi, että bodyyn oli joku tehnyt ylimääräisiä reikiä ilmeisesti keventääkseen kitaran painoa. Otin myyjään yhteyttä ja kävi ilmi, että hän ei ollut tiennyt tästä itsekään mitään, kun oli ostanut kitaran niin ikään käytettynä. Lisäksi tämä myyjä suostui halutessani joko kaupan purkuun tai antamaan pientä hyvitystä tililleni ihan kummin itse halusin. Eli on niitä rehellisiäkin ihmisiä.

Kyllä kuitenkin olen nykyään aika varovainen. Jos olen vakavissa aikeissa ostaa useamman tuhannen euron kitaran, niin Suomi on sen verran pieni maa, että kyllä sitä mieluummin matkustaa muutaman sata kilometriä, kuin joutuu kusetetuksi. Mulla ei nyt ole autoa ja kävin yhden Gibsonin hakemassa junalla Jyväskylästä, kun halusin kokeilla ensin. Tässäkin tapauksessa myyjä haki minut Jyväskylän rautatieasemalta ja menimme hänen kotiinsä, jossa testailin kitaraa. Maksoin kitaran käteisellä ja myyjä vei minut takaisin asemalle. Matkahuollolla olisi ollut helpompaa, mutta eipähän tarvinnut jännittää, miten käy.

Myös minun luotani on moni käynyt ostmasaa kalliin kitaran useamman sadan kilometrin päästä, kun ovat halunneet kokeilla ennen ostoa, vaikka olisin toki lähettänyt myös Matkahuollolla.

Kyllä mä edelleen voin maksaa etukäteen tilille, jos myyjä on tunnettu ja luotettava nettikauppias, kuten vaikka Gregor Hilden, jolta olen ostanut yhden kitaran:

http://www.gregsguitars.de/en/

Tänään oli aamulehdessä taas poliisilta tuttu muistutus:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/119 … hyvat+valveutuneet+kansalaiset.html

Kyllähän sitä myyjänä joutuu aina sietämään renkaanpotkijoita ja tulemaan monessa asiassa vastaan, kuten joskus viemään kitaran jonnekin, mutta kuten sanottu "Se joka myyntiin ryhtyy, se myynnin kestäköön." Mitä sitä turhaan poraamaan?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Tympee Huttunen
17.10.2014 14:39:19
tender.insanity
17.10.2014 14:45:05
Lastinen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=930413

Tervetuloa ostoksille :)

Hahaha =)

Eikös salmonellanäyte ois kova juttu myös?
Volle
17.10.2014 15:00:27

Jos olisin ostamassa, vaatisin, että ammattilaisen pitää kalliilla ja tarpeettoman monimutkaisella laitteistolla mitata, että tuuttien speksit, esim. resonanssitaajuudet, taajuusvaste, on valmistajan käppyröiden mukaiset. Toiseksi olisi hyvä saada kattava ja mieluiten erilaisten virastojen leimoilla varustettu dokumentaatio, josta käy ilmi onko myyjä kaiuttimien todellinen omistaja, mistä nuo on hankittu, mihin hintaan, missä käytössä ovat olleet ja niin edelleen.
tender.insanity
17.10.2014 15:03:12
Volle: Jos olisin ostamassa, vaatisin, että ammattilaisen pitää kalliilla ja tarpeettoman monimutkaisella laitteistolla mitata, että tuuttien speksit, esim. resonanssitaajuudet, taajuusvaste, on valmistajan käppyröiden mukaiset. Toiseksi olisi hyvä saada kattava ja mieluiten erilaisten virastojen leimoilla varustettu dokumentaatio, josta käy ilmi onko myyjä kaiuttimien todellinen omistaja, mistä nuo on hankittu, mihin hintaan, missä käytössä ovat olleet ja niin edelleen.

Myyjältä vaatisin kolmesivuisen selvityksen miksi on myymässä tuotteet. Ja toki kaikki näytteet myyjältä myös. Kaikki sekaisin samaan pieneen minigrip pussiin sen salmonellanäytteen kanssa.
tuquoque
17.10.2014 15:51:51

Kyllä tuosta lystistä satasen voisi maksaa jo ilman kaiuttimiakin.

Mulle kävi sellainen sattuma, että ostin täältä muutaman satasen rumpusetin. Parilla puhelullakin varmistin, että setti on ilmon lupaamassa kunnossa ja muutenkin ilmoituksen mukainen. Laitoin rahat tilille etukäteen. Mitään pahempaa huijausta ei sinänsä tapahtunut, mutta setti oli eri värinen, kuin mitä ilmossa mainostettiin. Sinänsä harmi, että väri oli vanhempi, johon ei enää saa täydennysosia (esim. lisätomit) kaupasta. Että kaikenlaista sitä sattuu, matkalla oppii ja tarkkana saa olla koko ajan.

Mutta (kopkop) hyvin on mennyt monta kymmentä kauppaa täällä, mitä nyt itse olen ollut joskus saamaton (hidas) postitusten kanssa.
m.
Seba
17.10.2014 16:43:13

Rikosrekisteriä ei muuten saa tilattua edes itselleen.
Vaimolta joskus moista pyydettiin töihin hakiessa, mut to osoittautui tekemättömäksi paikaksi ainakin joitain vuosia sitten.
Hynkel
17.10.2014 16:58:36
tender.insanity: Myyjältä vaatisin kolmesivuisen selvityksen miksi on myymässä tuotteet. Ja toki kaikki näytteet myyjältä myös. Kaikki sekaisin samaan pieneen minigrip pussiin sen salmonellanäytteen kanssa.

Sairaalaan, röntgeniin, kipsi päähän ja varpaisiin. Verikoe, pissanäyte, kakkanäyte, ja tutkitaan!
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
Ochmo
17.10.2014 17:03:17

Reps :D

Eikös tuonkin prosessin voisi ulkoistaa? Miksi itse nähdä vaivaa:
http://kauppakamari.fi/tavarantarkastus/
tuquoque
17.10.2014 17:56:42
Seba: Rikosrekisteriä ei muuten saa tilattua edes itselleen.
Vaimolta joskus moista pyydettiin töihin hakiessa, mut to osoittautui tekemättömäksi paikaksi ainakin joitain vuosia sitten.

Kaikkia viranomaisten ylläpitämiä rekistereitä koskee sama laki, asianosaisella on lain takaama oikeus nähdä, mitä tietoja viranomainen on rekisteriin kirjannut. Poliisi ei ole poikkeus.
m.
Alfons Åberg
17.10.2014 18:51:06
tuquoque: Kaikkia viranomaisten ylläpitämiä rekistereitä koskee sama laki, asianosaisella on lain takaama oikeus nähdä, mitä tietoja viranomainen on rekisteriin kirjannut. Poliisi ei ole poikkeus.

Kun on joskus perusmuotoinen turvallisuusselvitys itsestä tehty, siinä olisi ollut täysi oikeus itse tarkastaa mitä tietoja on kirjattu ja mitä tietoja on selvitykseen haettu lukuunottamatta SuPon operatiivisen yksikön tietoja. (jos sinne jotain on koskaan kirjattu)
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Seba
17.10.2014 21:31:07

tuquoque: Kaikkia viranomaisten ylläpitämiä rekistereitä koskee sama laki, asianosaisella on lain takaama oikeus nähdä, mitä tietoja viranomainen on rekisteriin kirjannut. Poliisi ei ole poikkeus.

Mutta ne ei printtaa sitä sulle paperille.
jhlamm
18.10.2014 00:55:07
Seba: Mutta ne ei printtaa sitä sulle paperille.

Itte oon ainakin oman rikostaustan paperilla saanut. Ei sillä, että sitä olisi, mutta semmoisen lapun sain, ettei ole.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
tuquoque
18.10.2014 02:15:39
Seba: Mutta ne ei printtaa sitä sulle paperille.

Henkilötietolain 25. pykälästä: "Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä varattava rekisteröidylle tilaisuus tutustua 26 _:ssä tarkoitettuihin tietoihin tai annettava tiedot pyydettäessä kirjallisesti."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523
m.
Seba
18.10.2014 09:56:35

tuquoque: Henkilötietolain 25. pykälästä: "Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä varattava rekisteröidylle tilaisuus tutustua 26 _:ssä tarkoitettuihin tietoihin tai annettava tiedot pyydettäessä kirjallisesti."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523

Oolrait. Tässä oli siis sellainen virhe, että vaimo pyysi tuota soittamalla, ei saanut, mutta ei ne myöskään kertonut että se pitää pyytää henk. koht. tai kirjallisesti. Sanoivat vaan poliisista että ei heiltä sellaista anneta.
Gronberg
18.10.2014 10:48:56
Moi muusikot ja muut tuli mieleen vaan että kun olen täällä nimimerkillä Gronberg eli Karri Grönberg niin älkää sekoittako tähän huijariin uskon että aika moni tuntee kuitenkin minut jo monen vuoden takaa olen ostanut ja myynyt täällä ja uskon että aina on ollut reilupeli.
Karri Grönberg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)