2541 15.04.2010 20:59:42 | |
---|
Bassottelija: Pelkällä yläpyörijällä varustettu malli on Leo 100 ja kahdella pyörijällä Leo 200. Tosin nimike on saattanut olla alunperin eri. Suurin osa MS:n lepakaapeista on noilla Leo merkinnöin olevilla kylteillä varustettu, mutta itseltänikin löytyy varhainen lepa, jossa ei Leo-nimestä ole mainintaa. Offtopiccia, mutta siulla on kyllä huikeat kamat. Onko itse metsästettyä vaiko perintöä? |
Bassottelija 16.04.2010 14:03:11 | |
---|
2541: Offtopiccia, mutta siulla on kyllä huikeat kamat. Onko itse metsästettyä vaiko perintöä? Itse metsästetty ja maksettu. Jokainen euro lunastettu omalla hiellä. Kongiton bändi ei ole mitään
...ja selkä kiittää |
hollstro 16.04.2010 14:16:10 | |
---|
Bassottelija: Itse metsästetty ja maksettu. Jokainen euro lunastettu omalla hiellä. Hattu päästä. Jumaliste mikä saalis. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
2541 16.04.2010 14:48:42 | |
---|
Bassottelija: Itse metsästetty ja maksettu. Jokainen euro lunastettu omalla hiellä. Hieno meininki. Mellotronin metsästys ei ihan jokaiselta onnistukaan, muista kamoista puhumattakaan. |
Wolfie 16.04.2010 14:59:10 | |
---|
Bassottelija: Itse metsästetty ja maksettu. Jokainen euro lunastettu omalla hiellä. Kova jätkä. Onnittelut. Oh Lord, Thank You! |
hollstro 16.04.2010 15:13:22 | |
---|
2541: Hieno meininki. Mellotronin metsästys ei ihan jokaiselta onnistukaan, muista kamoista puhumattakaan. Kerran on sellasen nähnyt, Takku Kotilaisen studiossa Käpylässä 90-luvun alussa. Noin monta Bassomattia vaatii jo jonkun verran säilytystilaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
fox 16.04.2010 20:51:22 | |
---|
2541: Hieno meininki. Mellotronin metsästys ei ihan jokaiselta onnistukaan, muista kamoista puhumattakaan. Niitä oli joskus tiämmä 3 kpl Suomessa?? Joista yks oli huhupuheitten mukaan "rojektikuntoinen".. |
Bassottelija 16.04.2010 21:24:57 | |
---|
fox: Niitä oli joskus tiämmä 3 kpl Suomessa?? Joista yks oli huhupuheitten mukaan "rojektikuntoinen".. Nykyinen konsensus lienee 3 toimivaa ja yksi "rojektikuntoinen" M400:nen. Kotilaiselta löytyy sekä toimiva että tuo varaosakone, Tampereella on EMI:n valmistama ja allekirjoittaneella kolmas. Lisäksi helsinkiläiseltä studiolta löytyy uustuotanto Mk VI. Kongiton bändi ei ole mitään
...ja selkä kiittää |
Murgo 18.04.2010 07:19:58 (muokattu 18.04.2010 07:24:28) | |
---|
MPU: Katsoppa Fitzmauricen DR-sarja. Ainakin kompakti on, ei tosin toimi sekään omilla mitoilla, paitsi tietty suunnittelijan omilla mitoilla. Marko Ei ole koolla pilattu joo, ja ääntä lähtee vahvistintehoon ja elementin kokoon nähden ihan törkeästi, hyötysuhde ihan eri luokkaa kuin vaikkapa refleksillä, umpikaapista puhumattakaan. Bassolla en tosin ole koettanut, mutta kiipparikaappeina pelaavat loistavasti. 2x100W päätteellä "huutaa kumoon" muun bändin jos liikaa erehtyy avaamaan. Tässä vielä linkki http://www.billfitzmaurice.com/ . Tuolla on helppotöisempiäkin vaihtoehtoja, esim. Omni-sarja (josta ei tosin kokemusta ole), nuo DR:t vaativat hiukan paneutumista melko epätavallisen rakenteensa vuoksi (ei todellakaan ole pelkkä laatikko, taivutettuja ja viistoja pintoja riittää). Ei kuitenkaan mitenkään ylivoimaisia jos puuntyöstön perusteet ovat hanskassa. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Illu 20.04.2010 20:31:54 | |
---|
Meillä aikoinaan oli sellanen rymyrokkibändi ja basistilla oli tollanen "bassomatti" tyylinen kaappi, mutta se oli todella iso. Korkeutta oli varmaan yli 1,5 m ja muistaakseni 18" elementti. Ja vahvistuspuolen hoiti Sound Cityn parisataa? wattinen putkinuppi... Laseja kilisi lattialle baaritiskin yläpuolella roikkuvista koukuista. Oli kyllä melko rock yhdistelmä se. Perse edellä puuhun menemisessä on se huono puoli, että pudotessaan tippuu pää edellä maahan. |
nisumaka 17.05.2010 10:27:15 | |
---|
Heh, mä luulen, että teillä on ollut Ampegin "rantasaunaksi" kutsuttu kaappi. Se oli aivan kuin "Bassomatin" isoveli. Ja joo, lesliet oli nimeltään Leo. Niin olikin. Ja MS-Audiotronissa oli sellainen meininki, että jokainen ovesta sisään tulija on saman arvoinen ja kaikkia palveltiin parhaan mukaan. Tästä Sarapaltio oli tarkka ja arvosti sitä, eli starojen perässä ei juostu (ne ei todellisuudessa ole soitinliikkeen tärkein asiakaskunta). Ja Audiotronissa oli just sellainen erikoisuus, että kun me heitettiin niitä äänentoistokeikkoja, niin me opittiin niistä laitteista sellaisia asioita, joita voi oppia vain kokemuksen kautta. En mäkään Audiotronissa "töissä" ollut, vaikka olinkin siis töissä 10 vuotta siellä, se oli mulle elämäntapa nuorena miehenä. Tosi hyvät muistot on niiltä ajoilta. Mukava, että tässä ketjussa on näin paljon positiivista kirjoittelua liittyen Audiotroniin, ja suomalaiseen, sanoisinko alkuaikojen äänentoisto- ja soitinlaitteistoihin. Joo mäkin olen heittänyt keikkaa 4 - 8 bassomatin seteillä, ja paljon. Myöhemmin (1979, luulen) Audiotron kehitti Martin tyyppisen vuokrasetin, se oli 12 kW. 6 kpl 2x400W 15" Gaussin bassot, 12" EV keskialue, Radial torvet, ja JBL yläpäät. Tosin setti oli 3-tie, ja noi JBL:t sisälsivät passiivisen jakosuotimen. Näillä tehtiin satoja keikkoja, Kaivarit, Ruisrokit, Tulivuorirokit, Provinssirokit ... Niillä hoidettiin Uriah Heepistä Mauno Koiviston pressakiertueen äänentoistot :-) |
Illu 17.05.2010 16:25:21 | |
---|
nisumaka: Heh, mä luulen, että teillä on ollut Ampegin "rantasaunaksi" kutsuttu kaappi. Se oli aivan kuin "Bassomatin" isoveli. Pikaisesti googlailin ja Acousticin 301 tai 370 kaappi on melko saman näköinen. Pitäs oikeen käydä paikan päällä kattomassa sitä komoottia, että onko se niin hemmetin iso, kun miltä se silloin pienenä poikana näytti, vai onko aika kullannut muistot. |
juici 11.10.2014 14:26:32 | |
---|
Nostelenpa vanhaa aihetta. Vieläkö sivuston lukijoilla on näitä aktiivikäytössä? Itse hankin omani toissa kesänä ja se on minulla rokkikvartetin treenikäytössä yhdessä Earthin RB-15 -kaapin kanssa. Kitaristi ei ole vielä kuollut bassoaaltoihin seistessään kaapin tulilinjalla mutta hyvinhän tuo tuuttaa pienelläkin vahvistinteholla (Peavey Mark III Series, sekä pre- että post gain noin kolmosella) ja kaapin vieressäkin kuulee oman soittonsa. Pitäisi vielä joku vanhan mallin tanssilavakeikka saada soittaa että sen saisi tuuttaamaan peräseinään asti. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
nisumaka 13.10.2014 14:39:59 | |
---|
Nostalgiaa. Tuon sisällä voi oikeesti olla vielä kaiutin, jonka allekirjoittanut on sinne MS-Audiotronissa ruuvannut :-) |
L-studio 13.10.2014 23:16:47 | |
---|
nisumaka: Nostalgiaa. Tuon sisällä voi oikeesti olla vielä kaiutin, jonka allekirjoittanut on sinne MS-Audiotronissa ruuvannut :-) Veli todistaa hyvin, olen SoundTrackissa -70-luvulla ottanut silloinkin niin muodikkaan linjan, mutta hyvien keikkakokemuksieni vuoksi myös matit sisälle, enemmän mattia miksatessa. Hyvä dynamiikka, oikea fiilis on a-o. Hyvä Sara (R.I.P.) ja porukka! Oli paljon hyviä kavereita pulujussa, olisi paljon muisteltavaa. Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat. |
MakkeJ 17.10.2014 15:28:02 | |
---|
Oi niitä aikoja, mulla oli -80 alussa MS Taskumatti ja sitä käski Bassman 50:nen, ja hyvin pelitti muistaakseeni, tyhmä kun möin pois.. Omakuvassa tuo rigi legendaarisen Lepakon lavalla. loud&proud |
Kefiiri 18.10.2014 08:51:08 | |
---|
Mikäs tuollaisen Taskumatin toimintaperiaate on? Bassomatin kaltainen torvi ei liene kyseessä. En ole musiikin asiantuntija. |
Kefiiri: Mikäs tuollaisen Taskumatin toimintaperiaate on? Bassomatin kaltainen torvi ei liene kyseessä. Ei ole torviratkaisu tässä vaan "normiripustus", en kuitenkaan muista oliko refleksirakenne vai suljettu. loud&proud |
nisumaka 18.10.2014 12:04:19 | |
---|
Taskumatti oli suljettu kaappi, johon mahtui just ja just sisään Altec Lansing 821 15-tuumainen kaiutin. Se oli sen idea, mahdollisimman helppo roudata. 15-tuumainen kaiutin kuitenkin antoi riittävästi alataajuuksia ja kaiuttimisessa oli alumiinikeskiö, joten myös diskattia löytyi. Toimi tosi hyvin esimerkiksi kontrabassolle. Itselläni ei tuollaista ole ollut, mutta paljon niitä aikoinaan Audiotronissa tehtiin. |
Bassman 68 01.11.2014 16:53:34 (muokattu 01.11.2014 16:57:09) | |
---|
Mulla on autotallin nurkassa tollanen MS Taskumatti . Kaiuttimena siellä oli 15 " Jbl "signature speaker model d 130 f" 8-16 ohm,onkohan vaihdettu alkuperäinen jossain vaiheessa pois.? Kaiutin on hemmetin rupisen näkönen ja pölysuoja,vai mikä se nimeltään nyt onkaan,on leikattu pois ilmeisesti mattopuukolla työn jäljestä päätellen. Siellä se tallissa ollut n.20 vuotta ,onkohan tolla enää mitään rahallista arvoa. |