Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5430 431 432 433 434497 498 499 500 501
Kivijalka
17.10.2014 21:55:27
terolt: http://muusikoiden.net/dyn/users/128554.jpg

Viimeiset hankinnat parin viikon aikana.

Carvin DC127

Ibanez MC300 vm. 1978!! Soi kuin unelma!!

Persetti, nyt on kovaa kamaa! :D
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
kid ego
17.10.2014 22:12:47 (muokattu 17.10.2014 22:12:56)
Viimeisin hankintani on kai Wampler Latitude Deluxe Tremolo, jonka tieltä Strymon Flint lähti lätkimään muille maille. Ihan jees vehje, tap tempot ja kaikki, mutta mä en osaa päättää, että onko tää nyt muuten parempi. Ainakin reverb puuttuu nyt sitten laudasta. Katotaan, jos jossain vaiheessa vaihtelis Flintin takaisin...
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
terolt
17.10.2014 22:13:56
Kivijalka: Persetti, nyt on kovaa kamaa! :D

No hemmetti; "vähän pakko", kun halvalla tyrkytetään!! =)
kihtaristi
18.10.2014 10:07:10
kid ego: Viimeisin hankintani on kai Wampler Latitude Deluxe Tremolo, jonka tieltä Strymon Flint lähti lätkimään muille maille. Ihan jees vehje, tap tempot ja kaikki, mutta mä en osaa päättää, että onko tää nyt muuten parempi. Ainakin reverb puuttuu nyt sitten laudasta. Katotaan, jos jossain vaiheessa vaihtelis Flintin takaisin...

Flinttiin saa myös sen tap tempon sillä Tap Favorite Switchillä, jos ei ennestään ollut tiedossa.
RaskasMielinen
18.10.2014 10:21:04 (muokattu 22.10.2014 03:20:22)

Weberin MiniMass -keinokuorma (50 W) ostoilmon perusteella.Pitäisi saapua ensi viikolla. Sormet syyhyää päästä vertaamaan Kochin LBII -keinokuormaan. Lupaan laitella jonkun hetken päästä jotakin analyysiä, mikä tosin tulee edellyttämään kokeilemista useammalla vahvistimella ja eri kaiutinelementeillä sekä lineoutia nauhoituksissa ja kuulokesoitossa mikserin kautta. Jos toimii hyvin, niin voisi päivittää tehonkestoltaan 100 tai 200 W -versioon. Nyt ajattelin niin, että MiniMass lähinnä pienemmille putkareille ja LBII edelleen highgain -jyrille. Tosin esim. Engl Powerballin masteria ei tarvitse paljoa avata hyvän soundin saamiseksi, eli MiniMass:illa voi ainakin kokeilla. Sormet syyhyää siis:)
Teksu
18.10.2014 10:44:54
Poistin täältä Torilta Ibanezin RG3570Z:n,
http://imgur.com/a/uHpjk

Ai että!
Ampumahiihto on hieno laji. Tykkään ampua ohi ja itkeä itseni uneen.
kid ego
18.10.2014 11:00:13
kihtaristi: Flinttiin saa myös sen tap tempon sillä Tap Favorite Switchillä, jos ei ennestään ollut tiedossa.

Niin saa joo, mutta mä en oikein löytänyt sille sijaa ahtaassa laudassa. Kokeilin joskus myös ekspressiopedaalia, joka oli ihan hauska.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
Kepakko63
20.10.2014 16:09:20 (muokattu 20.10.2014 16:09:53)
Morjens.

Ostinpa tuosta valistuneemmaöta kolleegalta lespan.
Traditional 1960 johon on vaihdettu anticuity mikit seymour duncanilta.
Kertokaapa kokeneemmat tuntuuko se vain mutta minusta on ihan hemmetin hyvä vekotin. Soundit on hyvät, ilman kompressoria soi pitempään kuin tuo aikaisempi viritykseni joka oli tuolta strato puolelta. muutenkin juuri käteen sopiva, tuntuu että on ihan liekeissä kun sillä vetelee...
Kertakaikkiaan hyvä peli.
Numb
20.10.2014 16:18:43

Kepakko63: ... tuntuu että on ihan liekeissä kun sillä vetelee...

Sit se on hyvä, ja on samantekevää mitä mieltä Joku Tyyppi Internetistä on :)
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Hynkel
20.10.2014 16:20:40
Kyllä ne hyviä on. Perus-LP jolla vetelee mitä vain. Mikit kuulostaa hyvältä myös!
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
Karvanaama-Zakk
20.10.2014 16:39:45

Herra Myrkky Nuolen Pharaos Fuzz klooni tuli ostettua taloon. Viikonloppuna studioon testaamaan härpäkettä. Todennäköisesti myös miehen 2 muuta minulle tekemää pedaalia tulee nauhalle mukaan =)
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!
JaaGeRMaisTeR
20.10.2014 16:41:32
Noni. Poikkesin kaikesta totutusta ja perus setistä. Ostin siis tälläisen laitoksen:
http://muusikoiden.net/dyn/users/128612.jpg

Enpä kerennyt testata, mutta pakko kyllä sanoa.. O se komia.
Gabe
20.10.2014 19:46:13
JaaGeRMaisTeR: Noni. Poikkesin kaikesta totutusta ja perus setistä. Ostin siis tälläisen laitoksen:

Olen niin ylpeä sinusta ystävä hyvä, enpä olisi vielä joku aika takaperin arvannut että pistät Fenderin straton. :D On komia.
JaaGeRMaisTeR
20.10.2014 20:02:14
Gabe: Olen niin ylpeä sinusta ystävä hyvä, enpä olisi vielä joku aika takaperin arvannut että pistät Fenderin straton. :D On komia.

Enpä olisi tuota uskonut itsekkään. Vaan kun tarve tulee perus varmalle, neutraalille ja sopivan laadukkaallee kitaralle, niin ratkaisu on tämä. Päätöstä vähän jeesasi loimukansi ja suht edullinen hinta.
sustain65
20.10.2014 20:41:19
JaaGeRMaisTeR: Noni. Poikkesin kaikesta totutusta ja perus setistä. Ostin siis tälläisen laitoksen:

No kyllä tosiaan o komia!
Tappajabanaani
20.10.2014 23:39:41
Ostin käytettynä Nova Systemin ja ikinä ei ole kyllä mennyt näin kauan yksien kauppojen hoitamisessa :D Kaksi viikkoa sitten oltiin yhteyksissä ja tänään iltapäivällä pääsin vempaimen noutamaan vaikka välimatkaa oli vain muutama hassu kilometri. No mutta hyvä vehje tuntuu olevan silti.
Painajaismainen
21.10.2014 08:26:02
Oheistarviketta yms. olisi tulossa useammastakin eri paikasta.

-SG Customiin mustat muovit
-30 settiä kieliä
-Gatorin SG-keissi

+ kosolti rumpusälää yms. kitaroihin liittymätöntä tarviketta.
WanhaWihtahousu
21.10.2014 09:45:36

Axe fx 2 XL
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
RaskasMielinen
22.10.2014 03:20:56

RaskasMielinen: Weberin MiniMass -keinokuorma (50 W) ostoilmon perusteella.Pitäisi saapua ensi viikolla. Sormet syyhyää päästä vertaamaan Kochin LBII -keinokuormaan. Lupaan laitella jonkun hetken päästä jotakin analyysiä, mikä tosin tulee edellyttämään kokeilemista useammalla vahvistimella ja eri kaiutinelementeillä sekä lineoutia nauhoituksissa ja kuulokesoitossa mikserin kautta. Jos toimii hyvin, niin voisi päivittää tehonkestoltaan 100 tai 200 W -versioon. Nyt ajattelin niin, että MiniMass lähinnä pienemmille putkareille ja LBII edelleen highgain -jyrille. Tosin esim. Engl Powerballin masteria ei tarvitse paljoa avata hyvän soundin saamiseksi, eli MiniMass:illa voi ainakin kokeilla. Sormet syyhyää siis:)

UPDATE 22.10.2014:

MiniMass saapui tänään. Kokeilin VOX AC15TB:llä (90-luvun lopulta) sekä yhdistelmällä Marshall Haze ja 1960A-kaappi. Kokeilin myös MiniMassin line-outista mikseriin, jonka kanssa kokeilin sekä PA-kaiuttimilla että mikserin kuulokeliitännällä. Vertailun vuoksi tein samat kokeilut Koch LBII120:lla. Näin keskellä yötä pääsin testaamaan vain hyvin hiljaisilla volumeilla.

MiniMass tekee sen minkä lupaa ja se on siinä mielessä parempi kuin Koch, että se vaimentaa tarvittaessa enemmän. Lisäplussaa tulee siitä, että siinä on valittava impedanssi, kun taas kussakin Kochissa on tietty kiinteä. Mulla on kaksi Kochia, toinen 4 ohm ja toinen 16 ohm. 8-ohmisen myin pois, kun se oli ykkösversiota eli siinä ei ole yhtä hyviä ominaisuuksia kuin LBII-versiossa (mm. vaimennus vain 2%:iin asti, millä on oikeasti väliä hiljaisessa soitossa - LBII:lla saa vaimennetua jopa 1 %:iin). MiniMass on halvempi kuin Koch, mikä ero kertautuu niiden määrällä (mulla on siis kaksi Kochia ja se 8-ohminenkin olisi hyvä olla).

Hiljaisilla volumeilla en kuullut soundeissa merkittäviä eroja nyt mukana olleilla vahvistimilla ja kaiutinelementeillä. Sitä paitsi hienosäädän soundini joka tapauksessa eq- ja muilla pedaaleilla.

Koch vie kuitenkin voiton jo tässä kohdin: monipuolisemmat liitännät, suurempi tehonkesto (omat yksilöni 120 W) sekä etenkin sen kaiutin- ja mikitysmallinnokset, joita MiniMassiin ei ole edes saatavissa. Kochin line-out on muotoa balansoitu, kun taas MiniMassin line-outiin balansoinnin saisi lisävarusteena (mutta ei jälkeen päin jos ei teetä jossakin tai osaa itse?). Kochin koolokeliitännälle - minkä MiniMass:iin saisi myös lisähintaan ja niin ikään vain tilausvaiheessa - en itse anna juurikaan arvoa, sillä käytän kuitenkin mikserin koolokeliitäntää.

Weberin suurimaksi miinukseksi itselleni jää kaiutin- ja mikitysmallinnosten puuttuminen, mikä teke line-outilla tehtävät äänitykset käytännössä mahdottomiksi (vaikka kuinka equttaa mikserillä, niin soundi on silti steriili ja suttuinen) ja siten myös kuulokesoiton mikserin kuulokeliitännästä.

Toisaalta... jos Weber-yksilöni olisi tehonkestoltaan suurempi ja jos siinä olisi balansoitu line-out, niin hankkimalla jonkun erillisen kaiutinsimulaatiomodulin pärjäisin ehkä yhdellä keinokuormalla enkä siten kokisi tarvitsevani kolmea Kochia (siis 4 ohm, 8 ohm ja 16 ohm). 8-ohmin kombojen kanssa olen tosin käyttänyt 16 ohmin Kochia ilman ongelmia ja 4-ohminen mulla on vain sen takia, että mun JCM800:ssa ei ole 16 ohmin lähtöä, joten makuuni sille sopivin kaappi piti modata 4-ohmiseksi.

Testit jatkuvat tulevana viikonloppuna muulla vahvistin- ja kaiutinelementtiarsenaalillani ja suuremmilla äänenpaineilla. Nähtäväksi jää meneekö MiniMass myyntiin ja tuleeko sen tilalle 8-ohminen Koch LBII täydentämään Koch-kokoelmaani. Tuskinpa kuitenkaan, sillä VOX AC15TB:n kanssa MiniMass toimi loistavasti tuollaiseen yöfiilistelyyn, siis soittoon ilman jatkuvasti valmiina olevan tallentimen tuomia paineita. Sain särötettyä päätettä niin paljon kuin lystäsin ja silti pystyin soittamaan hyvin hiljaa:) MiniMassilla siis pystyy vaimentamaan tarvittaessa enemmän kuin Kochilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)