Aihe: Markbass Tube 800 pimeni
1 2 3 4
Vessajono
17.10.2014 20:46:03
Aldrin: Aivan. Mutta kaikilla ei tosiaan ole siihen Hiwattiin varaa. Valitettavasti.

Tai sit siihen ei ole edes tarvetta tai sit se on vaan epäkäytännöllinen.
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
Jussi70
17.10.2014 20:50:16

Seba: Kuka nauraa?
Kaikki maket mitä on tuttavapiirissä ollut, on mennyt paskaksi, tai pätkinyt.
Uudella treeniksen vuokran jakajalla näkyy olevan moinen, pitää kysäistä onko ollut ongelmaton, jos on, niin on eka minkä tiedän, paitsi Stiller C:llä näyttää toimivan, niin on kai niistä osa onnistuttu kasaamaan kunnollakin.

Mulla on LMII toiminut, ei mitään ongelmia. Mutta nyt on hirveä pelko että hajoaako huomen illalla !? Prkl... :-)
Seba
17.10.2014 20:51:41

Vessajono: Tai sit siihen ei ole edes tarvetta tai sit se on vaan epäkäytännöllinen.

Niin kun se toimii vaan kitaralla ja bassolla, on hyvä saundi molemmissa, yksinkertainen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata?

eli se epäkäytännöllisyys lienee koko ja paino?
absqua
17.10.2014 20:53:34
Jussi70: Mulla on LMII toiminut, ei mitään ongelmia. Mutta nyt on hirveä pelko että hajoaako huomen illalla !? Prkl... :-)

Toi pelko on oikeastaan se ikävin piirre tässä asiassa. Mullakin oli aikanaan LMK-mallinen Markbass-nuppi, joka oli ihan mainio peli siihen asti kunnes se ensimmäisen kerran meni rikki kesken keikan. Korjauksen jälkeen oli pelko perseessä jokaisella keikalla, kunnes laite melko pian kosahti uudelleen. Yhteistyömme loppui siihen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Santukka
17.10.2014 20:54:37
Seba: Kuka nauraa?
Kaikki maket mitä on tuttavapiirissä ollut, on mennyt paskaksi, tai pätkinyt.
Uudella treeniksen vuokran jakajalla näkyy olevan moinen, pitää kysäistä onko ollut ongelmaton, jos on, niin on eka minkä tiedän, paitsi Stiller C:llä näyttää toimivan, niin on kai niistä osa onnistuttu kasaamaan kunnollakin.

Mulla on tuttavapiirissä taas aika paljo MBn käyttäjiä ja kaikilla on kestäny. Kuten myös itselläkin aikoinaan.
"Mersulla ajellaan ja keikkaa tehhään."
Santukka
17.10.2014 20:58:55
absqua: Olis mielenkiintoista tietää mitkä ovat todelliset lukemat tässä asiassa. Onhan se sanomattakin selvää, etteivät ne _kaikki_ ole menneet paskaksi, ei edes suurin osa. Toisaalta joku 10%:kin riittää siihen, että maine menee, kuten nyt näyttää tapahtuneen.

Toinen mistä olis mielenkiintosta saada dataa, olis tää Vietnamin Ampeg-osasto. Sehän on tosiasia, että jos koneet pelaa, niin niistä ei tartte sen kummemmin ääntäkään pitää...
"Mersulla ajellaan ja keikkaa tehhään."
absqua
17.10.2014 20:59:32
Santukka: Toinen mistä olis mielenkiintosta saada dataa, olis tää Vietnamin Ampeg-osasto. Sehän on tosiasia, että jos koneet pelaa, niin niistä ei tartte sen kummemmin ääntäkään pitää...

Näinpä. Maine ei synny tyhjästä, ei hyvä eikä huono.
Seba
17.10.2014 21:02:08

Jussi70: Mulla on LMII toiminut, ei mitään ongelmia. Mutta nyt on hirveä pelko että hajoaako huomen illalla !? Prkl... :-)

Pakkohan niiden joidenkin on kestää :)
yllättävän kiva saundi niissä on sen vähän perusteella mitä on tullut kopaistua.
Mutta mun mielestä nyt warren 5.1:kin saundaa hyvältä jos n kunnon kaappi :)
Seba
17.10.2014 21:06:00

absqua: Toi pelko on oikeastaan se ikävin piirre tässä asiassa. Mullakin oli aikanaan LMK-mallinen Markbass-nuppi, joka oli ihan mainio peli siihen asti kunnes se ensimmäisen kerran meni rikki kesken keikan. Korjauksen jälkeen oli pelko perseessä jokaisella keikalla, kunnes laite melko pian kosahti uudelleen. Yhteistyömme loppui siihen.

Hyvänä puolena siinä on se, että voi kaivaa farkkujen siitä pikkutaskusta toisen samanlaisen varanupin
absqua
17.10.2014 21:07:13
Seba: Hyvänä puolena siinä on se, että voi kaivaa farkkujen siitä pikkutaskusta toisen samanlaisen varanupin

Mulla loppuis pelimerkit kesken. Ei noikaan ihan ilmaisia ole.
Vessajono
17.10.2014 21:45:42
Seba: Niin kun se toimii vaan kitaralla ja bassolla, on hyvä saundi molemmissa, yksinkertainen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata?

No esimerkiksi. Jos nuohoaa useampana iltana viikossa jotain pizzerian nurkkia ja ABC:n tuulikaappeja niin aikaa myöten saattaa tulla toisiin aatoksiin. Tai sitten ei tosiaankaan oo vaan mitään tarvetta tai järkeä. Jos vetelee hanuripartion kanssa Metsäkukkia tai kutittelee yksinään kerrostaloasunnossa vähän Totoa omaksi iloksi silloin tällöin niin en minä ainakaan ihan ensimmäiseksi Hiwattia suosittelisi vaikka siihen oliskin varaa.

Puhumattakaan nyt sitten siitä, että (paskamyrskyn uhalla) mitään absoluuttista hyvää saundia tuskin on olemassakaan. Jokainen tykkää mistä tykkää - jos mun pitäis just nyt laittaa +2 tonnia nuppiin niin luultavasti ostaisin Fafnerin.
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
hollstro
17.10.2014 21:49:19

Seba: Pakkohan niiden joidenkin on kestää :)
yllättävän kiva saundi niissä on sen vähän perusteella mitä on tullut kopaistua.
Mutta mun mielestä nyt warren 5.1:kin saundaa hyvältä jos n kunnon kaappi :)

Markuissa on kaksi asiaa joista en pidä; kosntruktio ja saundi. Saundi on tasapaksua tuuttausta ja sellasta epämääräistä hahmottomuutta. Toki on niitä ankeampiakin laitteita.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
17.10.2014 21:51:56

Vessajono: No esimerkiksi. Jos nuohoaa useampana iltana viikossa jotain pizzerian nurkkia ja ABC:n tuulikaappeja niin aikaa myöten saattaa tulla toisiin aatoksiin. Tai sitten ei tosiaankaan oo vaan mitään tarvetta tai järkeä. Jos vetelee hanuripartion kanssa Metsäkukkia tai kutittelee yksinään kerrostaloasunnossa vähän Totoa omaksi iloksi silloin tällöin niin en minä ainakaan ihan ensimmäiseksi Hiwattia suosittelisi vaikka siihen oliskin varaa.

Puhumattakaan nyt sitten siitä, että (paskamyrskyn uhalla) mitään absoluuttista hyvää saundia tuskin on olemassakaan. Jokainen tykkää mistä tykkää - jos mun pitäis just nyt laittaa +2 tonnia nuppiin niin luultavasti ostaisin Fafnerin.

Mulla oli fafner 2, eikä se tehnyt mua autuaaksi.
Jos ammatikseni nuohoisin pizzerian nurkkia niin mulla ois rahat kiinni kunnon korvamonitoreissa ja di-boksissa enkä raahaisi sitä pienintäkään kirppusirkustakaan mukanani.
Pauli Lappalainen
17.10.2014 22:27:10 (muokattu 17.10.2014 22:27:44)
Kun noita vahvistimia ja muita vimputtimia on seuraillut muutaman kymmenen vuotta, niin aika tasaisen harvakseltaan niissä on ollut vikoja jotka on kesken keikan iskeneet. Ehkä kaikkien aikojen vikalistan kärkipäässä on Marsun kitaranupit jos piuhoja ei lasketa.

No, ACS:n vanhaakin vanhemmat ja loppuunpiestyt PA-komerot on ihan eri maailmasta.
Jussi70
18.10.2014 00:54:21

absqua: Toi pelko on oikeastaan se ikävin piirre tässä asiassa. Mullakin oli aikanaan LMK-mallinen Markbass-nuppi, joka oli ihan mainio peli siihen asti kunnes se ensimmäisen kerran meni rikki kesken keikan. Korjauksen jälkeen oli pelko perseessä jokaisella keikalla, kunnes laite melko pian kosahti uudelleen. Yhteistyömme loppui siihen.

Kaikinpuolin olen ollut tyytyväinen kun ei paremmasta ole kokemusta, pitää varmaan raahata vanhaa Trace Elliot nuppia tästä lähtien mukana ? Illalla sitten Loviisaan jännittämään laukeaako. Hyvän mielen rock saattaa muuttua mielipahaksi :-)
Rämppy
18.10.2014 01:13:35
Mulla on just omakohtainen TTE-500 -kestotesti meneillään. Toivotaan nyt ettei leviä kesken setin. Soundit tuossa stykessä on nimittäin erittäin kohdallaan. Ei puutu dynamiikkaa eikä atakkia, joiden suhteen little markeissa oli pientä toivomisen varaa, vaikka hyvin käyttökelpoisia soundeja tarjoavatkin. Jos tuo TTE-500 pamahtaa, niin sitten hommaan vanhan Ampegin. Mutta siihen asti mennään tuolla. Katsotaan kauanko menee. Soundillisesti tuo on mun mielestä huippulaite:vanhan liiton soundit hyvällä erottelulla. Ja DI-boksi mulla on aina keikoilla mukana kaiken varalta.
En sitten malttanut olla sanomatta.
absqua
18.10.2014 02:10:19
Pauli Lappalainen: Kun noita vahvistimia ja muita vimputtimia on seuraillut muutaman kymmenen vuotta, niin aika tasaisen harvakseltaan niissä on ollut vikoja jotka on kesken keikan iskeneet. Ehkä kaikkien aikojen vikalistan kärkipäässä on Marsun kitaranupit jos piuhoja ei lasketa.

No, ACS:n vanhaakin vanhemmat ja loppuunpiestyt PA-komerot on ihan eri maailmasta.

Onko näin? Mä olen ollut läsnä useammankin kerran kun on A10:ssä ja A20:ssä ollut yhtä ja toista "pientä laittoa".
Pauli Lappalainen
18.10.2014 05:28:17
absqua: Onko näin? Mä olen ollut läsnä useammankin kerran kun on A10:ssä ja A20:ssä ollut yhtä ja toista "pientä laittoa".

Tätä tarkoitin, ilmaisin huonosti.

Kuukauden rundi, kuusi komeroa mukana, miltei joka keikalla joku rikki.
Lopulta 2 toimivaa ja 4 täysin varaosiksi suolistettua.
Dropped C
18.10.2014 12:58:12 (muokattu 18.10.2014 13:07:19)
Seba: Niin kun se toimii vaan kitaralla ja bassolla, on hyvä saundi molemmissa, yksinkertainen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata?

Hinta, koko, paino, mahdolliset putkirempat, sekä jotkut putkarit eivät hyväksy yli 4 ohmin kuormaa, eivätkä sovellu himassa soitteluun sekä epäilen voimakkaasti, että alle kahensadan watin ei oikein pärjää rantista tai muuta komoottia, jos aletaan kunnolla Heavya soittamaan. Tai pärjääkö silläkään ja se Rantis taas on järkyttävän iso kanssa.

Muutenkin tämän palstan putkipuristit tuntuu soittavan jotain humppaa, jossa on kaikkien, varsinkin yleisön kannalta täysin sama vetääkö Rantasauna + 300W kiuas yhdistelmällä vaiko Rolandin 100W kombolla. Ymmärrän toki, että soittajan oma mojo on välillä tärkeää.

Rokki ja hevijätkät, jotka sitä putkiruttua ja päätesäröä voisivat ehkä johonkin tarvitakkin ovat taas jättäneet tälläisen puritanismin kotiin....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)