Niskamies 23.05.2004 09:53:38 | |
---|
Jos kirjoittaa joku vanhempi, varmasti tietävämpi tyyppi, nyt esimerkiksi Kivi tai Hemmo, niin voi olla varma että jos ne höpöttää jotain asiaa, niin sitä voi pitää melkeinpä suoraan faktana. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Mika Antero 23.05.2004 10:11:37 | |
---|
Jami: Takinkääntö terminä on perkeleestä yleensäkkin. Eikö ihminen saa mitään oppia? Jos saa uutte tietoa ja alkaakin olla eri mieltä niin eik sitä voi olla sitä mieltä? Paavi: Toi on kaiken keskustelun perusta. Siitä lähdetään. Jos ei ole valmis muuttamaan mielipidettään, silloin ei ole kiinnostunut muiden mielipiteistä. Ja jos ei ole kiinnostunut muiden mielipiteistä, mitä hyötyä on vaihtaa ajatuksia täällä ylipäätään? Noissa lainauksissa piilee se suuri salattu viisaus, joka jokaisen pitäisi ymmärtää. Keskustelun/väittelyn tarkoitus ei ole puolustaa henkeen ja vereen ja katkeraan loppuun saakka omaa näkemystään jos oma näkemys paljastuu selkeästi vääräksi. Ja vaikka ei paljastuisikaan, niin vastapuolen näkemyksessä saattaa myös olla ajattelemisen aihetta. Poikkeuksia tietysti löytyy, koska jotkut nyt vaan aina ovat väärässä ja onhan niitä selkeitä faktoja joista väitteleminen on ihan järjetöntä. Kursivoidun kohdan voi ymmärtää myös huumorina. No joo, sinänsä turhaa toistaa samaa juttua joka jo noissa lainauksissa on, mutta menköön. Eli komppaan, eli erittäin hyvin sanottu, eli plussaa tuli, eli jne. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Fuzzy Boner 23.05.2004 10:41:48 | |
---|
Takinkääntö terminä Intialaisella tablansoittajalla kääntyy komppi: Takinkääntö.
|
Ossi 23.05.2004 14:55:15 | |
---|
Ohoh! Threadin starttikirjoitelman mukainen ajatus pälkähti jostain päähäni enkä pitänyt sitä mitenkään oleellisena ja ajattelinkin jättää asian omaan arvoonsa. Jostain syystä se tuli kuitenkin naputeltua näkösälle ja näyttää poikineen juttua enemmänkin. Kyseessä oli vain hetkittäinen havainto, ei sen kummempaa. Ikärasismi tms. ei ole tullut mieleenikään tai sitten en ole huomannut, jos sellaista on ilmennyt. Otsikosta tuli ehkä hieman liian "juhlallinen" suhteessa juttuni varsinaiseen asiaan. Ettei olisi niin että m.netin nuorisolta löytyy vielä sitä pelonsekaista kunnioitusta vanhempiin lajitovereihin? ;) Mm. ylläolevan sorttisia ajatuksia risteili omassakin otsalohkossani. Onko kuitenkaan sopivaa odottaa esim. jonkinlaista erityiskohtelua vaikkapa iän tai kokemuksen perusteella? Valehtelisin, jos väittäisin, etteikö omakin suuni menisi messingille kun tulee myönteistä palautetta ja hyväksyntää. Lienee OK, mikäli tuo pysyy aisoissa eikä hersy katteettomaksi hypetykseksi? Minusta on mainiota, että saa olla mutkattomasti tekemisissä kaikenikäisten ja -tasoisten musan parissa työskentelevien tai muuten vaan puuhaavien kanssa. Johtuuko tuo joissain tapauksissa sitten esim. allekirjoittaneen "päälle jääneestä murrosiästä" vai varhaiskypsästä nuoristosta? Aivan sama. Pääasia että vuorovaikutusta on. Tällaisista on konstikasta kirjoitella ilman pelkoa, että sortuu hurskasteluun ja egotrippailuun. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
dakota 23.05.2004 15:28:38 (muokattu 23.05.2004 16:53:51) | |
---|
Vähän kauemmin asioita katselleena voin sanoa lähes sataprosenttisella varmuudella, että pösilöt pysyvät pösilöinä koko ikänsä ja fiksut ovat fiksuja jo teineinä. Amen. Huevosin tulevaisuus ei näytä ruusuiselta ;) EDIT: Älykäskin voi olla pösilö. Olen työssäni tekemisissä yliopiston huippututkijoiden kanssa, ja jotkut heistä ovat niin mulkkuja että moni tyhmempi ei siihen edes pystyisi. Arvostan viisautta ja empaattisuutta paljon enemmän kuin älykkyyttä. |
usein ihmettelee, että tapoinko mä nyt koko ketjun...:) Näin on käynyt monesti mullekin, mutta ensimmäinen ajatus joka silloin tulee mieleen ei ole ikä vaan se että aha, nainen uskalsi sotkeutua miesten keskusteluun... :) Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
dora 23.05.2004 22:05:44 | |
---|
kyllä itseni ainakin täytyy myöntää, että katson hieman kunnioittavasti ylöspäin vanhempien ihmisten kirjoituksiin, koska totuus ei aina tule lapsen suusta, vaan välillä myös kokeneemman henkilön. Tällä en väitä, etteivätkö nuoret myös tietäisi asioista (itseni mukaan lukien), mutta elämänkokemusta ei meiltä ainakaan löydy yhtä paljon, siitä ei päästä yli eikä ympäri. Välillä miettii sitä, miten vanhemmat kirjoittajat suhtautuvat omiin kirjoituksiin. Pitävätkö he niitä vain sangen joutavina löpinöinä, vaiko kenties ihan asiaakin omaavina kirjoituksina. se jääköön arvoitukseksi. Optimistiksi sanotaan ihmistä, joka ajaa ladalla moottoritien ohituskaistalla. |
Lord of the strings 23.05.2004 22:14:28 | |
---|
Usein ihmettelee, että tapoinko mä nyt koko ketjun...:) No perskeles, mä oon varmaan Mnetin nuorin ja oon tappanu varmaan 10 threadia ;) "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
Mako 23.05.2004 22:23:04 | |
---|
Näin on käynyt monesti mullekin, mutta ensimmäinen ajatus joka silloin tulee mieleen ei ole ikä vaan se että aha, nainen uskalsi sotkeutua miesten keskusteluun... :) Ääh. Nämä on paskaa, uskokaa jo :) Ei ketään kiinnosta kuka te olette, vaan mitä kirjoitatte! Yrittäkää päästä yli itsestänne! Jospa keskustelu vain kuihtuu kun ei kellään ole mitään sanottavaa! Olen itsekin tappanut pari keskustelua, oih, mikä minussa on vialla..!? Kuvitelkaa tähän hymiö perään jos se auttaa olemaan provosoitumatta.. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
Notefix 23.05.2004 23:07:22 | |
---|
Ei ketään kiinnosta kuka te olette, vaan mitä kirjoitatte! Yrittäkää päästä yli itsestänne! Jospa keskustelu vain kuihtuu kun ei kellään ole mitään sanottavaa! Jepjep...näinhän tuo on! :) My name is Baron, Notefix Baron " |
Jami 23.05.2004 23:14:42 | |
---|
On erittäin hauska, että täällä on erilaista porukkaa ja näin saadaan erilaisia mielipiteitä asioihin. Oon täysin samaa mieltä. Yön tunteina ajatus vain kiisi kovempaa kuin olis ollu tarvekkaan. Tuo Paavin sanoma totuus toi mieleen yhteiskunnassa hallitsevan sosiaalitanttojen armeijan joka on mukasuvaitsevaa. Itseäni asialla kiihdytin ja viihdytin että jäi mainitsematta että tuosta Paavin lauseesta tuli tälläistä mieleen. En tarkoittanut että Paavi olisi niitä tyyppejä. Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan. |
Slapit_87 23.05.2004 23:36:17 (muokattu 23.05.2004 23:47:48) | |
---|
Ei ketään kiinnosta kuka te olette, vaan mitä kirjoitatte! Yrittäkää päästä yli itsestänne! Jospa keskustelu vain kuihtuu kun ei kellään ole mitään sanottavaa! Niin just. Tyhmä pohtimisen aihe. Enhän edes tiedä ihmisten ikää täällä. Eikö täällä suurin osa ole n. 25-35? En nyt itsokkään yhtään ole tutkinut asiaa, mutta onko oikeasti noin?! Luulin, että vähän nuorempaa. Vaikka nuori olen itsekkin niin sanonpa vaan, että useammin tähän juttuun törmää teemalla "asenne nuorempiin m-nettiläisiin". Ja yleensähän vähän varttuneempien kirjoittajien teksteissä on enemmän järkeä kuin noiden juuri yläasteen päättäneiden Ja tätähän mä juuri tarkoitan. Asia kun ei oman kokemuksen pohjalta ole noin kumpaankaan suuntaan. On täysin sattuman varaista, jos joku sattuu esim. tietämään jostain asiasta enemmän, kuin jokus muu. Ikään katsomatta. Mäkin oon ihan varma että tiedän JOSTAIN asiasta enemmän kuin JOKU muu. Nyt jos joku vanhempi henkilö kaikessa kokemuksessaan ja suuressa viisaudessaan on sitä mieltä, että pidä kakara pääs kiinni, niin haista v-piip- ...vitsikirja. Kyllä kaikkien pitäis täällä olla "tasa-arvoisia". Varsinkin, kun kaikki esiintyy nickeillä!! Mä en oo edes ikinä miettinyt, että tapoinko jonkun threadin, mutta toivon että tapoin tämän. En varmaankaan. No, ei se mitään... Live fast, die young!! |
Jami 23.05.2004 23:51:06 | |
---|
Pidä ny kakara pienempää suuta. Kyllä meidän iäkkäämpien pitää saada olla enemmän tasa-arvoisia. Tyvestä puuhun mennään. hähähähä. Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan. |
Slapit_87 24.05.2004 00:11:27 | |
---|
Pidä ny kakara pienempää suuta. Kyllä meidän iäkkäämpien pitää saada olla enemmän tasa-arvoisia. Tyvestä puuhun mennään. hähähähä. Toi oli joko sairaan hyvä vitsi tai sairaan huono vittuilu... Nyt varmaan kaikki luulee mua ihme kiihkoilijaks. Selvä. Älkää suotta. Live fast, die young!! |
Moratoria 24.05.2004 00:39:16 | |
---|
Tääl ei varmaa hirmusen monta yli 40 vuotiasta naispuolista pyöri. |
Huevos 24.05.2004 01:07:08 | |
---|
Pidä ny kakara pienempää suuta. Kyllä meidän iäkkäämpien pitää saada olla enemmän tasa-arvoisia. Tyvestä puuhun mennään. hähähähä. jonkun pitäis vähän läksyttää jarmo ukkia. |
fox 24.05.2004 01:35:40 | |
---|
Hmm, omakohtaisesti en ole huomannu minkäänmoista "huonoa" tms. asennetta.. Ehkäpä mua ei tiedosteta "varttuneemmaksi" (hirviä hymijö tähän) toisaalta itsekään en juuri koskaan ns. tsekkaa että minkäpä ikäisen soittajakaverin kanssa sitä oikeen juttua väännetään ja vinkkejä tarjotaan. Noo, kyllähän se toki joskus paistaa läpi ja on arvattavan helppoa kommenttien perusteella päätellä, mutta hei, ei oo häirinnyt minua koskaan tuo. Eikä myöskään sukupuolikysymys.. Toisaalta olen myöskin pyrkinyt olla laite- ja muissa mielipidekysymyksissä hyvinkin "neutraali" muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.. Toisaalta taas en ole koskaan tarjonnut viimeistä totuutta, kerta kokemus on osoittanu, että eipä mulla sitä ole, eli väärässäkin olen aina silloin tällöin, ettei niihin mun juttuihin aina niin hirveesti kannata uskoa.. Hyvä foorumi tää on, minun mielestäni. Olen viihtyny ja oppinu myös uusia juttuja sekä muutamalta harvalta vanhemmalta että niin verrattoman paljon noilta nuoremmilta... Jatkossakin tulen varmasti viihtymään sikäli mikäli..... ;) |
paavi 24.05.2004 07:09:42 | |
---|
Pidetään kuitenkin mielessä, että tämä on vain internetissä oleva keskustelupalsta. Palsta, joka pyörii musiikin ympärillä ja maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin musiikki... (ja taas SUURENSUURI hymiö) Suurinta yhteenkuuluvuuden tunnetta löytyy aika ajoin tuolta viimeiseltä alueelta, jossa puhutaan muustakin kuin musiikista. Kannattaa välillä kurkata sinnekin. |
Jami 24.05.2004 08:48:48 | |
---|
jonkun pitäis vähän läksyttää jarmo ukkia. Lupaat vaan. Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan. |
Tellervo 24.05.2004 09:31:14 | |
---|
Ääh. Nämä on paskaa, uskokaa jo :) Ei ketään kiinnosta kuka te olette, vaan mitä kirjoitatte! Yrittäkää päästä yli itsestänne! Jospa keskustelu vain kuihtuu kun ei kellään ole mitään sanottavaa! Olen itsekin tappanut pari keskustelua, oih, mikä minussa on vialla..!? Kuvitelkaa tähän hymiö perään jos se auttaa olemaan provosoitumatta.. No joo siis itselläkin käy nuo asiat mielessä vain hymiömielessä, ei tosissaan. Yritän päästä yli sukupuolestani (ja taas hymiö). Mutta monesti tosiaan tuntuu että threadin tappaa enemmänkin se että on sanottavaa, ei se ettei sitä olisi. Ehkä siinäkin voi vähän hioa kirjoitustaitojaan, ettei tyrehdytä keskustelua olemalla liian tyrmäävä ja perinpohjainen (tätä tarkoitan vakavissani). Mutta juu, enpä tosiaankaan menetä mielenrauhaani näiden asioiden takia enkä ole aktiivisesti ajatellut, tulipahan vaan nyt tästä keskustelusta mieleen. Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |