TTV 17.10.2014 06:52:10 | |
---|
Kontiak: Jos vielä jotakuta kiinnostaa, niin tässä yksi esimerkki hyvästä esittelyvideosta: http://youtu.be/ojGCbrvfCQM Kieltämättä asiallinen video, selvästi parempaa Olan tuotantoa. Mistähän noin taitavan kaverin saisi tänne tekemään klippejä, oiskohan Suomi-ruåtti-kilpailun paikka? Parempia videoita odotellessa, käykää oikeasti testaamassa noita vahvistimia Turengissa sunnuntaina, jos vaan suinkin mahdollista. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Laulava Kylätohtori:Eipä ole tullut pitkään aikaan harrastettua pedaalipoljentaa ja täytyy sanoa, että enpä voisi olla tyytyväisempi - niin soundiin, soitettavuuteen kuin roudaukseenkin. Pakko se on kai fanaattisena poljinmiehenä tunnustaa, että eipä se onni löytynytkään niistä pedaaleista. Jos spedut vaan vaihtuu, homma alkaa tympäisemään, eikä kunnon soundia tunnu löytyvän, niin kannattaa kokeilla pelkällä vahvarilla tai jos ei onnistu, niin myy pedaalit ja vaihtaa vahvistinta sellaiseksi, jolla onnistuu. Pienen totuttelun se mielestäni vaati, mutta kannattaa ja on kaiken vaivan arvoista. Eikä tämä tietysti kaikilla toimi, mutta kuten sanoin, joissain tilanteissa kannattaa kokeilla... Tähän se on minullakin valunut. Fuzzi on oltava mutta muuten en kyllä polkimia ole kaivannut. Hyvä vahvistin joka reagoi soittajan puuhiin herkästi yhdessä hyvän kitaran kanssa on kyllä parhautta. Kärsivällistä totuttelua ja treenausta se vaatii mutta kyllä se vain palkitseekin sitten kun homma alkaa sujumaan. Yllättävän harva kuitenkaan viitsii tutustua niihin koneisiinsa ja selvittää mihin kaikkeen ne pystyvätkään. Putkilla, elementeillä ja kielilläkin saa hurjasti eri sävyjä ja ominaisuuksia korostettua jos vahvistin on herkkä reagoimaan muutoksiin. |
Shredator 17.10.2014 10:56:54 | |
---|
Tämäkin riippuu täysin mitä musaa soittaa... Se vaan nyt on niin että brutaalissa mätössä tarvitaan sitä pedaalin extraruntua ja tiukennusta. Jos kevyempiin juttuihin pärjää ilman niin mikäs siinä. Ite kun soitan laidasta laitaan eri tyylejä, niin pedaaleita ja eri styrkkareita on syytä löytyä. Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Myrkky Nuoli 18.10.2014 00:39:40 | |
---|
Kyllä se pojat nähkääs näin on, että elämä ilman fuzzia on teeskentelyä ja muutenkin vähän tyhjänpäivästä hommaa. More Nintendo, less Marshall. |
TTV 18.10.2014 08:03:40 | |
---|
Myrkky Nuoli: Kyllä se pojat nähkääs näin on, että elämä ilman fuzzia on teeskentelyä ja muutenkin vähän tyhjänpäivästä hommaa. Feikki tunnustaa; minulla ei ole fuzzia, enkä oikein tarkalleen edes tiedä mitä se tekee, mutta silti jotenkin tuntuu elämä maittavan :-) Säröpedaalit, od ja eq ovat mun juttuja, muita en tiedosta tarvitsevani oikeiden nuppien kanssa, mallintaviin lisään ripauksen reverbiä kuulokesoittoon. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Myrkky Nuoli 18.10.2014 12:40:05 | |
---|
TTV: Feikki tunnustaa; minulla ei ole fuzzia, enkä oikein tarkalleen edes tiedä mitä se tekee, mutta silti jotenkin tuntuu elämä maittavan :-) Säröpedaalit, od ja eq ovat mun juttuja, muita en tiedosta tarvitsevani oikeiden nuppien kanssa, mallintaviin lisään ripauksen reverbiä kuulokesoittoon. Jes. Huumorihommat huumorilla! Mä taidan ite myydä pari fuzzia kun ei tonne lautaan lopulta kuutta tarvinnutkaan ja pitää saada vedenalaisille avaruusvätkyttimille tilaa. More Nintendo, less Marshall. |
TTV 18.10.2014 13:58:17 | |
---|
Myrkky Nuoli: Jes. Huumorihommat huumorilla! Mä taidan ite myydä pari fuzzia kun ei tonne lautaan lopulta kuutta tarvinnutkaan ja pitää saada vedenalaisille avaruusvätkyttimille tilaa. Juu, ei näitä kitarakamailuja voi ottaa kuin huumorilla. Tarkoitin tolla fuzzittomuudellani ym. sitä, että toistaiseksi olen onnistunut välttämään pedaalitartunnan, vaikka se täällä M.netissä näyttää leviävän ebolan tavoin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Morri 18.10.2014 15:17:39 | |
---|
Tuota Dusty II:sta odotan kovasti, kunpa siinä olisi "ärjympi" tuo toinen kanava kuin ekassa, kaksikanavainen vahvistin olisi juuri passeli, kitaran volumella säätelisi särön määrää. Kovasti olen miettinyt "all made in Finland-osastoon" siirtymistä, vahvistinta vaan enää kaipaa. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
TTV 18.10.2014 16:36:12 | |
---|
Morri: Tuota Dusty II:sta odotan kovasti, kunpa siinä olisi "ärjympi" tuo toinen kanava kuin ekassa, kaksikanavainen vahvistin olisi juuri passeli, kitaran volumella säätelisi särön määrää. Kovasti olen miettinyt "all made in Finland-osastoon" siirtymistä, vahvistinta vaan enää kaipaa. Mitä tarkoitat "ärjymmällä"? Dusty II:n saundi on mielestäni erottelevampi ja helpommin ja enemmän säröytyvä kuin edeltäjässä. Tonesttackin säädöt vaikuttavat erilailla kuin ykkösessä johtuen niiden erilaisesta sijainnista signaalitiellä. Pääsetkö testaamaan Turenkiin? Ärjyyttä löytyy myös Bugaboosta, joka on äärimmäisen monipuolinen, ei missään nimessä VAIN metalliin. Matin kanssa oikein ihmeteltiin, että mitä kaikkea siitä saakaan irti. Puhdas kanavahan noissa kaikissa on sama. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Hanok 18.10.2014 18:46:24 | |
---|
Morri: Tuota Dusty II:sta odotan kovasti, kunpa siinä olisi "ärjympi" tuo toinen kanava kuin ekassa, kaksikanavainen vahvistin olisi juuri passeli, kitaran volumella säätelisi särön määrää. Kovasti olen miettinyt "all made in Finland-osastoon" siirtymistä, vahvistinta vaan enää kaipaa. Ainahan voit tilata nupin, joka on muuten kuin Dusty, mutta särökanava on sama kuin Crossroadin Lead-kanava (eli Soldano SLO-maailmaa).SIllä kanavalla hoituu myös higain-hommat. Muistaakseni sen tyyppinen nuppi on ollutkin tarjolla jossain vaiheessa? |
TTV 18.10.2014 18:54:59 | |
---|
Hanok: Ainahan voit tilata nupin, joka on muuten kuin Dusty, mutta särökanava on sama kuin Crossroadin Lead-kanava (eli Soldano SLO-maailmaa).SIllä kanavalla hoituu myös higain-hommat. Muistaakseni sen tyyppinen nuppi on ollutkin tarjolla jossain vaiheessa? Olikin tarjonnassa nimellä Ironman. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Morri 18.10.2014 18:57:57 | |
---|
Hanok: Ainahan voit tilata nupin, joka on muuten kuin Dusty, mutta särökanava on sama kuin Crossroadin Lead-kanava (eli Soldano SLO-maailmaa).SIllä kanavalla hoituu myös higain-hommat. Muistaakseni sen tyyppinen nuppi on ollutkin tarjolla jossain vaiheessa? Oikeastaan juuri tämä minulla on vähän melessä ollut, hyvä clean ja jopa higain. Harmi että huominen on vähän siinä ja siinä ehdinkö pojan harrastusten välissä...täytynee kysellä Harrylta tarkemmin. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
TTV 18.10.2014 19:03:23 | |
---|
Morri: Oikeastaan juuri tämä minulla on vähän melessä ollut, hyvä clean ja jopa higain. Harmi että huominen on vähän siinä ja siinä ehdinkö pojan harrastusten välissä...täytynee kysellä Harrylta tarkemmin. Toiveesi toteutuu joko Ironmanilla tai Bugaboolla, joista jälkimmäinen on särökanavansa puolesta monipuolisempi. Jos liikut Vantaan suunnalla, niin tervetuloa vertailemaan :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Morri 18.10.2014 19:07:57 | |
---|
TTV: Toiveesi toteutuu joko Ironmanilla tai Bugaboolla, joista jälkimmäinen on särökanavansa puolesta monipuolisempi. Jos liikut Vantaan suunnalla, niin tervetuloa vertailemaan :-) Kiitos, tämä voisi olla oikein hyvä juttu, sillä se selviäisi mikä Bluetone minulle toimisi. Toki Dusty ja Crossroad ovat olleet ne ekana mieleen tulevat. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
TTV 18.10.2014 20:03:33 | |
---|
Morri: Kiitos, tämä voisi olla oikein hyvä juttu, sillä se selviäisi mikä Bluetone minulle toimisi. Toki Dusty ja Crossroad ovat olleet ne ekana mieleen tulevat. Jees, kutsu on voimassa :-) Mulla tosiaan löytyy JCM800 (dusty 1), SLO100 (ironman) ja Bugaboon särökanavat, sekä heleä Clean noista kaikista. Testaus toki häätövolumea pienemmällä, mutta kyllä niitä avattua saa ... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
jyrkalt 20.10.2014 09:14:47 | |
---|
Sunnutaina pääsin fiilistelemään Band King Reverbilla. Jännä muuten että joistakin vahvistimista huomaa välittömästi kun saundissa on kaikki kohdallaan. Olisin voinut soitella tunteja ja tunteja pelkästään puhtailla. Oli_kyllä_helvetin_hyvä_peli! |
Laulava Kylätohtori 20.10.2014 09:40:31 | |
---|
jyrkalt: Sunnutaina pääsin fiilistelemään Band King Reverbilla. Jännä muuten että joistakin vahvistimista huomaa välittömästi kun saundissa on kaikki kohdallaan. Olisin voinut soitella tunteja ja tunteja pelkästään puhtailla. Oli_kyllä_helvetin_hyvä_peli! Komppia, oli kyllä todella maukas vahvistin. Kerrassaan hieno soundi. Samalla tuli testattua Dusty Road II, joka oli aika erilainen kuin 'originaali Dusty'. Clean channel on kait sama, mutta särö on selkeästi erilainen, tiukempi, modernimpi, erottelevampi. Molempien soundi on loistava, mutta paremmuus on puhtaasti makuasia. Omaan käyttöön, varsinkin bänditouhuissa, toimii paremmin oma nykyinen Dusty Road. Treeneissä on vaikea kuvitella, että soundi voisi olla enää mitenkään parempi kuin Dusty I:ssä, kun volumea on reilusti ja gain jossain klo 10 tietämillä. Ja toisaalta itse saan tiukemman ja 'modernimman' soundin Expressistä, jos sellainen tarve yllättä. Joka tapauksessa, olihan tuo II hieno ja loistava soundinen peli. Suosittelen kokeilemaan, jos on kokeillut Dusty I:sta, mutta kaipaisi hieman modernimpaa soundia, missä on enemmän tiukkuutta, rouheutta ja extra gainia... Todellinen yllättäjä oli Stalker. Pieni combo 10" elementillä. Todella hieno ja iso soundi. Eipä olisi kyllä uskonut, että niin pienestä laatikosta lähtee sellainen soundi, ellei olisi itse kuullut... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
jyrkalt 20.10.2014 11:25:22 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Todellinen yllättäjä oli Stalker. Pieni combo 10" elementillä. Todella hieno ja iso soundi. Eipä olisi kyllä uskonut, että niin pienestä laatikosta lähtee sellainen soundi, ellei olisi itse kuullut... Totta muuten. Yllätyin itsekin! Ja saundi ei tosiaankaan ollut "boxed" vaan kuulosti itseään isommalta. Nykyään mun soittelut on siirtynyt enemmän itse soittamiseen, niin puhtaat kiehtoo mua älyttömästi. Ehkä erilaisella elementillä tuo stalkkeri olisi mulle tämän hetken kotikäyttöön ideaali(Npi) konsepti. |
Shredator 20.10.2014 12:04:01 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Komppia, oli kyllä todella maukas vahvistin. Kerrassaan hieno soundi. Samalla tuli testattua Dusty Road II, joka oli aika erilainen kuin 'originaali Dusty'. Clean channel on kait sama, mutta särö on selkeästi erilainen, tiukempi, modernimpi, erottelevampi. Molempien soundi on loistava, mutta paremmuus on puhtaasti makuasia. Joka tapauksessa, olihan tuo II hieno ja loistava soundinen peli. Suosittelen kokeilemaan, jos on kokeillut Dusty I:sta, mutta kaipaisi hieman modernimpaa soundia, missä on enemmän tiukkuutta, rouheutta ja extra gainia... Hmm, tämä saattaisi juuri mitä olen kaivannut. Onkohan tuota Dusty I:stä mahdollista modata II:n spekseille, vai onko isompikin operaatio. Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
TTV 20.10.2014 12:56:20 | |
---|
Shredator: Hmm, tämä saattaisi juuri mitä olen kaivannut. Onkohan tuota Dusty I:stä mahdollista modata II:n spekseille, vai onko isompikin operaatio. Harryn mukaan onnistuu kyllä. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),