Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 593 94 95 96 97347 348 349 350 351
sustain65
16.10.2014 16:35:59
Numb: No sitä, että ei tuu sqqtananpalvovat liimatukkaiset liiterinpolttajat huijailemaan. Ni!

Ai sitä.
Annetaan nyt kuitenkin tohtorin itsensä kommentoida.
JaaGeRMaisTeR
16.10.2014 16:43:48
Laulava Kylätohtori: Juuri näin. Muutenkin en voi kuin ihmetellä omaa tuuria torilla, koska ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki yhteyden otot ovat olleet asiallisia. Vaikuttaakohan se asiaan, että tulee harrastettua noita 'pappatyylisiä' 'vintagehenkisiä' vehkeitä, jotka mielletään ennemmin kevyempään musiikkiin kuin heavyyn tai metalliin...

Yks niistä oli se jonnin joutava pölöttäjä, joka jaksoi jauhaa toista tuntia puhelimessa ja osti pari putkea...
Gary the pine
16.10.2014 16:44:46 (muokattu 16.10.2014 16:45:34)
sustain65: Siis mitä tarkoitat?

Liittynee ehkäpä siihen, että vanhempia vehkeitä harrastelevat useammin jo hiukan enemmän kilsoja keränneet kaverit joilla elämänhallinta useimmiten paremmissa kantimissa kuin pikavippi-pätkäduunikierteessä elävällä semitoukka-ikäisellä.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Insane Kane
16.10.2014 16:59:13
Gary the pine: Liittynee ehkäpä siihen, että vanhempia vehkeitä harrastelevat useammin jo hiukan enemmän kilsoja keränneet kaverit joilla elämänhallinta useimmiten paremmissa kantimissa kuin pikavippi-pätkäduunikierteessä elävällä semitoukka-ikäisellä.

Etupäässä epäonnistuneiden kauppojen kumppanit on ollu juuri näitä hiukan enemmän kilsoja keränneet kaverit.
blues guitar
16.10.2014 19:06:41

Tietenkin jos myyjällä tosiaankin on varaa valkata ostajaehdokkaita, niin voihan se ehdottaa etukäteismaksua. Mielestäni kuitenkin myyminen näinä aikoina on sen verran vaikeaa, joten aika pitkälle joutuu kauppoja tekemään ostajan ehdoilla.
Itse kun ostin hiljattain 1000€ kaiuttimia, niin eivät kaupat jääneet toteutumatta vaikka en etukäteismaksuun suostunutkaan. Nyt voisin jo samalle kaverille maksaakin jo etukäteen, kun totesin asialliseksi kauppiaaksi.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
16.10.2014 20:32:35
Gary tuossa jo sivusikin, mitä tarkoitin. Ja se oli tarkoitettu otettavaksi huumorilla, onhan sitä asiallisia kauppamiehiä kaikissa ikäluokissa ja vise versa...

Pikavippi-Jonttea kiinnostaa enemmän nuo hevisuunnikkaat ja sitten, kun on kaupat sovittu, eikä isi annakaan rahaa, niin lähdetään Pepen luo pelaamaan pleikkaa ja unohdetaan kaupat kokonaan - junou, nykynuoriso... ;)

Ja keski-ikäiselle Jormalle on kunnia-asia, että sovitusta pidetään kiinni ja perstasku pullistelee muutenkin rahasta. Joten Jorma tulee sovittuna aikana sovitulle paikalle vaikka jalattomana ostamaan sen wanhan kunnon stratocasterin, jolla pystyy soittamaan oikeaa musiikkia. Junou, wanhaa hyvää vuosikertaa, kun miehet olivat vielä miehiä... ;)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gary the pine
16.10.2014 20:50:24
Amen Brother Doctor, Amen ;-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
RaskasMielinen
16.10.2014 20:50:42

Gary the pine: Liittynee ehkäpä siihen, että vanhempia vehkeitä harrastelevat useammin jo hiukan enemmän kilsoja keränneet kaverit joilla elämänhallinta useimmiten paremmissa kantimissa kuin pikavippi-pätkäduunikierteessä elävällä semitoukka-ikäisellä.

Hmmm... Itselläni on joitakin vintage- ja sen henkisiä vehkeitä, mutta enimmäkseen synkimmän metallin veivaamiseen soveltuvia vehkeitä. Olen ollut ilmeisen onnekas, kun ei ole ollut huomautettavaa kauppakumppaneissa ja niitä on kuitenkin ollut lukuisia. Joukkoon on mahtunut kaikenikäistä väkeä ja kaikista yhteiskuntaluokista. Joistakin on kyllä paistanut se, että elämänhallinta ei ole ihan kunnossa, mutta kaupat ovat aina sujuneet hyvin. Jos jonkinlaisissa ökytaloissa ja murjuissa on tullut näissä asioissa pyörittyä - ja minulle se on osa harrastusta. Pointti onkin siinä, että pedaaleja lukuunottamatta - ja usein niidenkin kohdalla - teen aina kaupat kasvotusten ja ajan itse paikalle olin sitten myymässä, ostamassa tai vaihtamassa. Mitä tulee kaikkinaisiin yleistämisiin ja niiden pätemiseen, niin meitä matallipelimannejakin on jos jonkilaisia. Kun minä painelen aamulla puku päällä kokoukseen, niin vain pikimustat - joskin lyhyet ja siistit - hiukset sekä paksu hopeinen ranneketju tyyliteltyine lehmänkalloineen paljastavat, että en ehkä perusta main streamista.
Alfons Åberg
16.10.2014 21:23:20
Olipas väittelyä. Sen kyllä sanon että henkkareita en ala esittelemään kun myyn kitarakamaa. Auton kohdalla asian ymmärrän koska omistajanvsihtoon liittyy myös vakuutuksen siirto. Aina on puhtain omintunnoin soittimia ja krääsää myyty mutta jälkeenpäin on tullut mietittyä että olisi voinut ostajan valita ja puhaltaa peli poikki siinä vaiheessa kun jostain saatanan vaihtokaupan keisareista opeteltuja "tarkentavia kysymyksiä" aletaan jankuttaa.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Seba
16.10.2014 21:38:10

standby: Mulla on muutama perussääntö, jonka mukaan ostan/myyn tavaraa netissä. Siis muillakin foorumeilla kuin vain M.netissä. Joskus kauan sitten ihmisiin pystyi luottamaan, mutta valitettavasti mätämunat ovat vieneet luottamuksen sellaisiinkin kauppakumppaneihin, jotka vaikuttavat ihan normaaleilta. Koetan myös välttää varastetun tavaran ostamista.

OSTAESSA:

- aina kun vain mahdollista, teen kaupat mieluiten kasvokkain ja pyydän saada nähdä myyjän henkkarit.

- jos tapaaminen ei onnistu esim. pitkien välimatkojen vuoksi, haluan myyjän yhteystiedot ja pyrin varmentamaan ne ja henkilöllisyyden eri tavoin

- vähänkään kalliimmista tavaroista (kun kauppa tehdään kasvotusten) teen aina kauppakirjan, josta käy ilmi mm. omistusoikeuden siirtyminen ja maksun suorittaminen

- haluan nähdä myyjän henkkarit

- en KOSKAAN maksa mitään muuta etukäteen tilille kuin korkeintaan postikulut, nekin tapauskohteisesti sen mukaan, mikä fiilis myyjästä on tullut. Seitsemän euron riskin saatan olla valmis ottamaan, jos kaveri muuten vaikuttaa luotettavalta

- jos myyjällä on salainen/prepaid-numero ja/tai muuten "epämäääräiset" yhteystiedot eikä hän vastaa viesteihin, jätän kaupat suosiolla tekemättä. NIIN paljon en MITÄÄN tavaraa himoitse, että se pitäisi saada keinolla millä hyvänsä (vaikka kaikki hälytyskellot soisivat kuinka kovaa)

- jos postittaa pitää, suostun ainoastaan postiennakkoon ja siihen, että itselläni on paketin avaamisoikeus Postissa ennen postiennakon maksamista.

MYYDESSÄ:

- yhteystietojen varmistaminen

- mieluiten kaupat kasvotusten, ja lähes poikkeuksetta kauppakirja

- kauppasumma postikuluineen tilille etukäteen, ja paketti lähtee postiin. Toimitan myös paketin seurantakoodin heti ostajalle tekstarilla/sähköpostilla.

- Jos ostaja ei (ymmärrettävästi) toisinaan tähän suostu, myyn vain postiennakolla. Silloinkin vaadin, että ostaja maksaa postikulut etukäteen tililleni, myös mahdollisten palautuspostikulujen osalta (jotka Posti perii, mikäli ostaja ei käykään noutamassa/maksamassa pakettia). Palautuspostikulujen osuus on luonnollisesti vähennetty postiennakkosummasta, joten ostaja ei rehellisesti toimiessaan joudu maksamaan mitään ylimääräistä.

- käytän mieluiten aina nimenomaan pakettilähetystä, koska siinä on seuranta. Ei voi ostaja esim. sanoa, että ei ole koskaan saanut ostamaansa tavaraa ja vaatia siten rahojaan takaisin.

Näillä periaatteilla olen pärjännyt hyvin. Okei, vaativat tietysti ylimääräistä vaivaa, ja joskus jää joku tavara ostamatta tai myymättä, mutta mitäs siitä. Uusi tilaisuus tulee yleensä ennemmin tai myöhemmin. Pitäkää vaan pilkunviilaajana, mutta omasta mielestä kyse on vain terveen maalaisjärjen käyttämisestä. KUKAAN jolla on ollut puhtaat jauhot pussissa, ei ole valittanut että onpas kauppojen teko vaikeaa kanssani. Päinvastoin. Ja mm. näiden periaatteiden ansiosta Huuto.netissä saamani palaute on 100-prosenttisesti positiivinen.

Melko sälli kun itse et suostu maksamaan mitään etukäteen, mutta myydessä vaadit rahat etukäteen.

Melko hankalaa tuntuu olevan.
Itse vedän tuurilla, ja toistaiseksi ilman ongelmia.
Suurin riski tähän mennessä ollut kun olen antanut 2500 euron kamat jampalle josta en tiennyt kuin nimen ja puhelinnumeron ja sovittiin että maksaa viikon päästä.

Olen monesti myös ostanut 1000-2000 juttuja maksamalla etukäteen tilille.
Ei siitä hommasta pidä tehdä niin vaikeaa.
JaaGeRMaisTeR
16.10.2014 21:55:37
Seba: Melko sälli kun itse et suostu maksamaan mitään etukäteen, mutta myydessä vaadit rahat etukäteen.

Melko hankalaa tuntuu olevan.
Itse vedän tuurilla, ja toistaiseksi ilman ongelmia.
Suurin riski tähän mennessä ollut kun olen antanut 2500 euron kamat jampalle josta en tiennyt kuin nimen ja puhelinnumeron ja sovittiin että maksaa viikon päästä.

Olen monesti myös ostanut 1000-2000 juttuja maksamalla etukäteen tilille.
Ei siitä hommasta pidä tehdä niin vaikeaa.

Itellä ei luonto antaisi periksi tonnin kauppaa tehdä ennakkoon. Kyllä pitäisi mennä tuolla rahalla jo kasvotusten kaupoille.
Seba
16.10.2014 22:29:15

JaaGeRMaisTeR: Itellä ei luonto antaisi periksi tonnin kauppaa tehdä ennakkoon. Kyllä pitäisi mennä tuolla rahalla jo kasvotusten kaupoille.

1600 pistin viimeksi, eikä mitään käryä koko tyypistä ollut :)
tuurilla ne laivatkin seilaa.
Tänään on mennyt pari peltiä kaupaksi, toinen kysyi vaan tilinumeroa minne maksaa sen.
Olen myös monesti lähettänyt muutaman satkun kamoja ennenkuin olen jaksanut laittaa tilinumeroni :)
JaaGeRMaisTeR
16.10.2014 22:35:51
Seba: 1600 pistin viimeksi, eikä mitään käryä koko tyypistä ollut :)
Tänään on mennyt pari peltiä kaupaksi, toinen kysyi vaan tilinumeroa minne maksaa sen.
Olen myös monesti lähettänyt muutaman satkun kamoja ennenkuin olen jaksanut laittaa tilinumeroni :)

Onhan tuota lähettämistä, ennen maksua tullut harrastettua. Oma kipuraja ennakkomaksuissa ei ihan tonniin yllä. Vaan eipä torilla nappikauppaa kummempaa ole tullut tehtyäkään. Rohkea sitä rokkaa syö vai kui se meni.. :)

Tuntu edelleen, että tämä kohu jäädytti torin taas totaalisesti. Ei edes päättömiä tarjouksia tule enään.
blues guitar
16.10.2014 22:38:33

Seba: 1600 pistin viimeksi, eikä mitään käryä koko tyypistä ollut :)

Ihme jos tän mainostamisen jälkeen huijarit eivät ota suhun yhteyttä. :D
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Seba
16.10.2014 22:41:02 (muokattu 16.10.2014 22:42:51)

blues guitar: Ihme jos tän mainostamisen jälkeen huijarit eivät ota suhun yhteyttä. :D

Siinähän ottaa, ei mulla ole mitään ostettavana :)
Ja vaikken mikään salapoliisi jaksa liian kanssa olla, niin kyllä sitä tulee vähän tsekattua taustaa.

mutta hyvin myyntikin tuntuu menevän, tuli juuri mieleen että tyyppi osti multa just kalliin pellin, kysyi tilinumeroa eikä mulla ole edes kuvaa koko ilmoituksessa
VIPMetal
16.10.2014 23:03:59

Kyllähän se hyvä profiili auttaa myymisessä ja ostamisessa. Enemmän nyt on kuitenkin tainnu mennä kamat niin että laitan torille ja joku kaveri huomaa ja käy hakemassa pois. =)
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
markkuilari
17.10.2014 00:36:26
Seba: Melko sälli kun itse et suostu maksamaan mitään etukäteen, mutta myydessä vaadit rahat etukäteen.

Kai luit tekstin ajatuksella?

standby: - Jos ostaja ei (ymmärrettävästi) toisinaan tähän suostu, myyn vain postiennakolla.
Seba
17.10.2014 00:58:41 (muokattu 17.10.2014 01:01:14)

markkuilari: Kai luit tekstin ajatuksella?

Luin kyllä, mutta silti sitä käytetään ensisijaisesti tapana pyytää muita maksamaan ensin, vaikka itsellä ei ole aikomustakaan tehdä niin.
Tuolla logiikalla tulisi aina ensin ehdottaa sitten postiennakkoa.
Itse ei ole valmis riskeeraamaan edes postimaksuja, mutta olettaa että muut riskeeraa toiseen suuntaan.

Muutenkin kyllä vaikuttaa ihan liian vaikealta kauppakumppanilta niin eipä tarvitse vaivaantua kaupankäyntiin kohdalle osuessa.
Vai myisitkö ostoilmoituksen perusteella hälle kitaran?
sustain65
17.10.2014 05:36:54 (muokattu 17.10.2014 07:25:18)
Laulava Kylätohtori: Gary tuossa jo sivusikin, mitä tarkoitin. Ja se oli tarkoitettu otettavaksi huumorilla, onhan sitä asiallisia kauppamiehiä kaikissa ikäluokissa ja vise versa...

Pikavippi-Jonttea kiinnostaa enemmän nuo hevisuunnikkaat ja sitten, kun on kaupat sovittu, eikä isi annakaan rahaa, niin lähdetään Pepen luo pelaamaan pleikkaa ja unohdetaan kaupat kokonaan - junou, nykynuoriso... ;)

Ja keski-ikäiselle Jormalle on kunnia-asia, että sovitusta pidetään kiinni ja perstasku pullistelee muutenkin rahasta. Joten Jorma tulee sovittuna aikana sovitulle paikalle vaikka jalattomana ostamaan sen wanhan kunnon stratocasterin, jolla pystyy soittamaan oikeaa musiikkia. Junou, wanhaa hyvää vuosikertaa, kun miehet olivat vielä miehiä... ;)

No kyllä minä arvasin että tämän kaltaista omituista asenteellista ajattelua siellä huumorin takana on.

Et ole sattunut huomaamaan että hevin ja metallin soittajista merkittävä osa on neli-, viisi- tai jopa kuusikymppisiä äijiä?

Nykynuoriso näyttää omiin silmiini paljon fiksummalta kuin 70-80 luvun nuoriso. Toki mätiä omenia löytyy jokaisen vuosikymmenen korista.

t. Keski-ikäinen Jorma, joka ostaa mieluummin hevisuunnikkaan kuin sen sun wanhan stratocasterin. Ja soittaa sillä oikeaa musiikkia. Uutta hyvää vuosikertaa, junou. ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)