Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Markbass Tube 800 pimeni
1 2 3 4
arska1
15.10.2014 14:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Näin kävi! Soundcheckissä peli toimi kuin unelma, mutta ensimmäisen keikkasetin alussa ei suostunut käynnistymään. Johdot ja sulakkeet tarkistettu 3 kertaa. Edes katkaisijan valo ei suostu palamaan. Onko vastaavia tapauksia?
 
Seba
15.10.2014 15:06:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkö näitä on toimiviakin liikenteessä?
 
okabass
15.10.2014 20:07:06 (muokattu 15.10.2014 20:14:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arska1: ...Näin kävi! Soundcheckissä peli toimi kuin unelma, mutta ensimmäisen keikkasetin alussa ei suostunut käynnistymään. Johdot ja sulakkeet tarkistettu 3 kertaa. Edes katkaisijan valo ei suostu palamaan. Onko vastaavia tapauksia?
 
Muistelen pelkillä pikkuaivoilla, että eräs nimeltämainitsematon jäsen olisi ammoin sanonut varoituksen sanoja markpas*oista.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Hollström
15.10.2014 21:45:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Muistelen pelkillä pikkuaivoilla, että eräs nimeltämainitsematon jäsen olisi ammoin sanonut varoituksen sanoja markpas*oista.
 
Jees. Lämmöllä muisteltiin tota ketjua jo tuolla dadassa. Olit oikeassa.
 
JussiKoo
15.10.2014 21:57:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi teitä. Käännätte puukkoa haavassa :) Aloittajalla on tosi kyseessä.
 
Mulla ei ole muuta vinkkiä, kuin huolto, jos perusasiat on tsekattu.
 
Aron Soitin näyttää olevan nykyään jälleenmyyjä/maahantuoja? Soita sinne.
 
http://aronsoitin.fi/muut/kitarat-ja-bassot/bassovahvistimet
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
NitroJeesus
16.10.2014 00:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mikään valo ei pala ja mitään ei tapahdu, kuulostaa pahasti siltä ettei laite saa sähköä. Jos löytyy yleismittari, niin tsekkaa ekana löytyykö verkkomuuntajan toisiopuolelta mitään eloa (jännitettä).
 
jukkajylli
16.10.2014 20:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eikö ne tubet ole yhtään parempia? Mun littlemarkista paukkui trankut..
 
And it's just a waste of time..
hollstro
16.10.2014 21:01:06 (muokattu 16.10.2014 21:01:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: No eikö ne tubet ole yhtään parempia? Mun littlemarkista paukkui trankut..
 
Melkonen hässäkä: http://www.talkbass.com/threads/how … oop-from-parallel-to-serial.939125/
 
Onhan tuolla tosiaan putkikin: http://www.musiker-board.de/attachments/lmt005-jpg.344677/
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Santukka
17.10.2014 10:52:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Melkonen hässäkä: http://www.talkbass.com/threads/how … oop-from-parallel-to-serial.939125/
 
Onhan tuolla tosiaan putkikin: http://www.musiker-board.de/attachments/lmt005-jpg.344677/

 
Juotettu suoraan pinneistä piirikorttiin? Eikait siinä.
 
Parillakin laivalla noitten Tubemarkkujen kans saa pelailla. Aika mitäänsanomattomia laitoksia, mutta ainakin ovat siellä toimineet.
 
"Mersulla ajellaan ja keikkaa tehhään."
kojones
17.10.2014 10:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santukka: Juotettu suoraan pinneistä piirikorttiin? Eikait siinä.
 
Joo, eipä noille submini-putkille ole kantoja olemassakaan.
 
hollstro
17.10.2014 11:03:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Joo, eipä noille submini-putkille ole kantoja olemassakaan.
 
Loistava idea; piirikorttiin juotettu putki. Pesee jopa Ampegin piirikortille juotetut putkenkannat älyttömyydessään. Putket kun on vikaantuvia ja kuluvia laitteita mutta näyttää noi markut pykivän muualta ennen kun etuasteputki pettää.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
17.10.2014 11:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Loistava idea; piirikorttiin juotettu putki. Pesee jopa Ampegin piirikortille juotetut putkenkannat älyttömyydessään. Putket kun on vikaantuvia ja kuluvia laitteita mutta näyttää noi markut pykivän muualta ennen kun etuasteputki pettää.
 
Siimor dunkkan käyttää muutamassa pedaalissa (hyvä saundisia muutens) jotain miniputkia. Kesto ns. normiputkeen verrattuna tais olla moninkymmen kertainen. Luulisi että tuommoseen olis käytetty samantyyppisiä?
 
hollstro
17.10.2014 11:16:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Siimor dunkkan käyttää muutamassa pedaalissa (hyvä saundisia muutens) jotain miniputkia. Kesto ns. normiputkeen verrattuna tais olla moninkymmen kertainen. Luulisi että tuommoseen olis käytetty samantyyppisiä?
 
Putkissa on joku keskimääräinestn kesto, mutta on hyvinkin yleistä että putkista osa vikaantuu lyhyen ajan kuluessa. Puhutaan kestossa ns. ammekäyrästä, eli vikanntumisia sattuu eniten käytön alussa ja elinkaaren lopussa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Dropped C
17.10.2014 12:41:11 (muokattu 17.10.2014 12:56:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällähän putkipuristijengi laukeaa pöksyihinsä, kun on Maken kirppusirkus on sattunut hiljenemään....
 
Italian keikka tuosta luultavasti tulee vahvistimelle. Laita vaikka sinne suoraan meiliä, jos takuu ei enää voimassa. Tiedä sitten maksaako liian paljon....
 
Onneksi omat Maket porskuttaa vielä. Toisella niistä on soitettu jo sen verran, että putkipelillä olisi tullut jo kaksi kallista 4-8:n 6550 vaihtoa ja biasointia. Mua ei vituta.
 
Tosin en itekkään diggaa tuosta suoraan piirilevylle juotetusta putkesta. Onneksi ei omissa mööpeleissä tälläistä fiitsöriä ole. Sitäpaitsi oma puukorva ei kuullut mitään eroa saundissa LM800:n ja LM800 Tube:n välillä.
 
Seba
17.10.2014 13:34:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C:
 
Onneksi omat Maket porskuttaa vielä. Toisella niistä on soitettu jo sen verran, että putkipelillä olisi tullut jo kaksi kallista 4-8:n 6550 vaihtoa ja biasointia. Mua ei vituta.
.

 
Kiva jos dikkaat, mutta tämä ei ihan mene läpi :)
tai toki jos oot makella yli 15000 tuntia soittanut niin myönnän olevani väärässä.
Mulla on ollut hyviä trankkuja ja hyviä putkia, mutta markkujen rakenne on niin heppoinen että jäi siinä niiden hypen ollessa suuri, silti hommaamatta.
Hyviä kaappeja niillä kyllä on omaan korvaan.
 
Dropped C
17.10.2014 14:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mä oon kitaristien pääteputkien vaihtoa ja kestoa seurannut, niin kyllä siinä sen yhden putkirempan olisi vähintään joutunut 7 vuoden vanhaan vahvaimeen tekemään, jolla on soitettu melkoisen kovaa 1-2 kertaa viikossa.
 
Sitäpaitsi mulla on lauennut (halpis) putkivahvain reilun vuoden soittelun jälkeen, juuri kun takuu oli umpeutunut, ei ollut autuaaksi tekevä se Traynor YBA-200. Saundikin siinä oli huonompi, kuin Makessa. Tosin mielestäni myös tässä vahvistimessa on todella hölmö suunnitteluvika, putket roikkuvat piirivelystä kuin kivekset, eli lämpö menee sinne mihinkä sen ei kuuluisi mennä....
 
En väitä että Maken vahvaimissa ei voisi olla myös fundamentaalisia ongelmia. Se vähän toki häiritsee, kun jengi suunnilleen juhlii, kun toisen vahvistin pimenee....
 
Aldrin
17.10.2014 18:47:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se vähän toki häiritsee, kun jengi suunnilleen juhlii, kun toisen vahvistin pimenee....
 
Tämä.
 
Kun kaverilta menee styrkkari, en tiedä, onko kenellekään iloa siitä että ukot tulee paikalle naureskelemaan. En ole omistanut Markkua itse, mutta ihan hyvältähän nuo ovat soundanneet. Laatu on varmaan suunnilleen sitä mitä hintalapun perusteella sopii olettaa: ei Biltema mutta ei myöskään Rolex. Kaikilla ei ole varaa Hiwattiin. Ja joskus nekin hajoavat.
 
Hyvä että joku sentään tarjosi maahantuojan yhteystiedot. Sitä kautta varmaan pääsee paremmin eteenpäin kuin kuuntelemalla palstavahveroiden äimistelyä siitä, miten on väärin juotettu.
 
hollstro
17.10.2014 18:50:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aldrin: Tämä.
 
Kun kaverilta menee styrkkari, en tiedä, onko kenellekään iloa siitä että ukot tulee paikalle naureskelemaan. En ole omistanut Markkua itse, mutta ihan hyvältähän nuo ovat soundanneet. Laatu on varmaan suunnilleen sitä mitä hintalapun perusteella sopii olettaa: ei Biltema mutta ei myöskään Rolex. Kaikilla ei ole varaa Hiwattiin. Ja joskus nekin hajoavat.
 
Hyvä että joku sentään tarjosi maahantuojan yhteystiedot. Sitä kautta varmaan pääsee paremmin eteenpäin kuin kuuntelemalla palstavahveroiden äimistelyä siitä, miten on väärin juotettu.

 
Ei mulle tuota mitään iloa se että vehkeet hajoaa. Se tuottaisi että jengi ostaisi sellaista joka kestää 50 vuotta.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
17.10.2014 19:01:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka nauraa?
Kaikki maket mitä on tuttavapiirissä ollut, on mennyt paskaksi, tai pätkinyt.
Uudella treeniksen vuokran jakajalla näkyy olevan moinen, pitää kysäistä onko ollut ongelmaton, jos on, niin on eka minkä tiedän, paitsi Stiller C:llä näyttää toimivan, niin on kai niistä osa onnistuttu kasaamaan kunnollakin.
 
Aldrin
17.10.2014 19:10:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Ei mulle tuota mitään iloa se että vehkeet hajoaa. Se tuottaisi että jengi ostaisi sellaista joka kestää 50 vuotta.
 
Aivan. Mutta kaikilla ei tosiaan ole siihen Hiwattiin varaa. Valitettavasti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «