Morri 20.09.2014 15:37:07 | |
---|
Edelleenkään en kelpuuta omiin soittimiini mitään muuta kuin Elixiriä. Niiden tuntuma itselle vaan on niin hyvä, liukkaus on hyvästä, kaikessa ;) 10-setti ollut yleisin, mutta nyt 11-settiä stratossa alkanut suosimaan, floikkakepeissä 10-setillä mennään. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Myrkky Nuoli 20.09.2014 15:40:02 (muokattu 20.09.2014 15:40:14) | |
---|
Morri: Edelleenkään en kelpuuta omiin soittimiini mitään muuta kuin Elixiriä. Niiden tuntuma itselle vaan on niin hyvä, liukkaus on hyvästä, kaikessa ;) 10-setti ollut yleisin, mutta nyt 11-settiä stratossa alkanut suosimaan, floikkakepeissä 10-setillä mennään. Niin ne väittää! Ite en voi sietää sitä liukkautta, enkä pidä saundistakaan. Ernie Ballin .11 setti ja Eb -vire kaikissa kitaroissa tällä hetkellä. Muy bueno When in doubt, lower your expectations. |
Morri 20.09.2014 16:04:15 | |
---|
Myrkky Nuoli: Niin ne väittää! Ite en voi sietää sitä liukkautta, enkä pidä saundistakaan. Siksi onkin hyvä, että meille kaikille löytyy sopivia kieliä markkinoilta, toki niin kultakorva en ole, että kielien soundeista löytäisin merkittäviä eroja, se mikä soundista puuttuu korvataan taidolla ;) Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
mopar 20.09.2014 17:26:00 | |
---|
Tietäiskö joku mistä sais John Pearse:n kieliä? Mulla on yhdessä stratossa tommoset edellisen omistajan jäljiltä. Ihan pirun hyvät kielet mulle kun mulla hikoo kauheesti kädet ja normi daddariot, mitä aikaisemmin olen käyttänyt menee hetkessä vi#%iks. Mutta nämä kestää ja kestää ja kestää ja pysyy ihan puhtaana. Voisin laittaa muihinkin kitaroihin vastaavat... |
iec 20.09.2014 18:15:15 | |
---|
mopar: Tietäiskö joku mistä sais John Pearse:n kieliä? Mulla on yhdessä stratossa tommoset edellisen omistajan jäljiltä. Ihan pirun hyvät kielet mulle kun mulla hikoo kauheesti kädet ja normi daddariot, mitä aikaisemmin olen käyttänyt menee hetkessä vi#%iks. Mutta nämä kestää ja kestää ja kestää ja pysyy ihan puhtaana. Voisin laittaa muihinkin kitaroihin vastaavat... Kysäiseppä Kitarapajalta. -iec Ja niin päin pois... |
Gabe 20.09.2014 18:19:40 | |
---|
Morri: se mikä soundista puuttuu korvataan vetämällä tunteella. |
varpio 04.10.2014 12:15:45 | |
---|
En tiedä onko tästä jossain muualla jo keskustelua, mutta oletteko kokeilleet noita D'Addarion NYXL-kieliä? Ja oletteko huomanneet että ne kestäisivät pidempään tai pysyisivät vireessä paremmin (131 prosenttia luvattiin)? Minusta noissa on lähinnä sellainen munakkaampi saundi, ja hieman kevyempi bendattavuus, mutta nähdäkseni yhtä lailla paskaksi ovat menneet kahdessa viikossa kuin muutkin. Vireenpito tuntui aluksi jopa huonommalta kuin halvoilla kielillä, mutta nyt se on joten kuten asettunut kuten kuuluu. Vielä pystyy soittamaan joten annan näille mahdollisuuden, mutta minusta tuolla hinnalla minun käytössäni pitäisi kielien kestää soitettavina vähintään kaksi kuukautta. Jos joka kuukausi menee vitonen enemmän yhden kitaran kieliin niin eivät ole sen arvoisia. |
Myrkky Nuoli 04.10.2014 13:04:01 | |
---|
Gabe: se mikä saundista puuttuu korvataan vetämällä huumeita More Nintendo, less Marshall. |
Gabe 04.10.2014 13:24:41 | |
---|
varpio: En tiedä onko tästä jossain muualla jo keskustelua, mutta oletteko kokeilleet noita D'Addarion NYXL-kieliä? Ja oletteko huomanneet että ne kestäisivät pidempään tai pysyisivät vireessä paremmin (131 prosenttia luvattiin)? Minusta noissa on lähinnä sellainen munakkaampi saundi, ja hieman kevyempi bendattavuus, mutta nähdäkseni yhtä lailla paskaksi ovat menneet kahdessa viikossa kuin muutkin. Vireenpito tuntui aluksi jopa huonommalta kuin halvoilla kielillä, mutta nyt se on joten kuten asettunut kuten kuuluu. Vielä pystyy soittamaan joten annan näille mahdollisuuden, mutta minusta tuolla hinnalla minun käytössäni pitäisi kielien kestää soitettavina vähintään kaksi kuukautta. Jos joka kuukausi menee vitonen enemmän yhden kitaran kieliin niin eivät ole sen arvoisia. Minulla on nyt toista kuukautta stratossa tuollaiset kiinni. Olen todella tyytyväinen niihin, soundi on munakkaampi ja vireenpito/kestävyys selvästi parempi kuin aiemmilla (eikä silloinkaan mitään valittamista ollut). Nyt on tosiaan toista kuukautta olleet aika kovalla käytöllä eikä vieläkään tarvetta vaihdolle, yleensä olen vaihtanut kielet joka kuukausi. Aion pitäytyä näissä jos seuraavatkin osoittautuvat yhtä hyviksi. |
Vihapiirakka 04.10.2014 13:28:24 | |
---|
Itse käyttelen Daddarion 10-52 settiä molemmissa kitaroissani, ja niihin olen kyllä tykästynyt. Merkkinatsiksi itseäni en myönnä, mutta aina tuntuu Daddariot lähtevän mukaan. NYXL setin olisin viimeksi ostanut jos rahatilanne olisi antanut myöten (huom. opiskelija). Ehkä ensi kerralla sitten. |
KUNU 05.10.2014 00:02:46 | |
---|
varpio: En tiedä onko tästä jossain muualla jo keskustelua, mutta oletteko kokeilleet noita D'Addarion NYXL-kieliä? Ja oletteko huomanneet että ne kestäisivät pidempään tai pysyisivät vireessä paremmin (131 prosenttia luvattiin)? Minusta noissa on lähinnä sellainen munakkaampi saundi, ja hieman kevyempi bendattavuus, mutta nähdäkseni yhtä lailla paskaksi ovat menneet kahdessa viikossa kuin muutkin. Vireenpito tuntui aluksi jopa huonommalta kuin halvoilla kielillä, mutta nyt se on joten kuten asettunut kuten kuuluu. Vielä pystyy soittamaan joten annan näille mahdollisuuden, mutta minusta tuolla hinnalla minun käytössäni pitäisi kielien kestää soitettavina vähintään kaksi kuukautta. Jos joka kuukausi menee vitonen enemmän yhden kitaran kieliin niin eivät ole sen arvoisia. Itellä on pari eri settiä ollut kiini ja omasta mielestä jäykemmät ko normaalit Daddariot, ja näin olen kuullu monen jampan eri foorumeilla valittavan. Normaalisti 10 setillä soittelen niin jouduin 9 setin ottammaan tuosta käyttöön ettei sormet mene verille bendatessa. Jopa ihan Daddarion endorssi soittajat varottelivat ennakkoon pienestä jäykkyyslisästä. Mutta vire pyssyy loistavasti kyllä, kestävyydestä paha sanoa mithään. |
Metalkallo 11.10.2014 22:26:19 | |
---|
Hankin RRT Eliten ja siinä oli stockina 9-42 kielet (tai 9-46?) ja pakkohan se on itsekin nyt todeta ettei soundi kärsinyt yhtään verrattuna 10- setteihin, melkein ehkä toisinpäin. En ollut soittanut pitkiin aikoihin 9- setin kielillä, mutta nyt taidan siirtyä käyttämään pelkästään niitä koska sopivat jäykkyytensä puolesta mun näppäimistölle paremmin kuin hyvin. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
Rämppy 13.10.2014 11:50:27 | |
---|
varpio: En tiedä onko tästä jossain muualla jo keskustelua, mutta oletteko kokeilleet noita D'Addarion NYXL-kieliä? ... Onko tässä setissä punomattomat kielet jotain erikoisseosta vai ihan tavallista perus-daddariota? En sitten malttanut olla sanomatta. |
KUNU 13.10.2014 12:14:25 | |
---|
Rämppy: Onko tässä setissä punomattomat kielet jotain erikoisseosta vai ihan tavallista perus-daddariota? Käsittääkseni sormituntumaltaam sammaa mutta materiaaliltaan eriä, jäykempää metallia. Daddarion sivuilla mainostettaan että high carbon steeliä. Suhr=Ongelma |
KUNU: Käsittääkseni sormituntumaltaam sammaa mutta materiaaliltaan eriä, jäykempää metallia. Daddarion sivuilla mainostettaan että high carbon steeliä. Jännä kun minun sormituntumani mukaan nämä ovat nimenomaan vähemmän jäykkiä, eli näitä on helpompi bendata. Tiedä sitten. Punomattomilla kielillä en ehkä havaitse samanlaista saundieroa kuin punotuilla. |
Progorava 13.10.2014 13:01:04 (muokattu 13.10.2014 13:01:37) | |
---|
Elixirit ovat olleet must jo vuosia. Yhtään kieltä ei ole mennyt poikki ja soundi säilyy pitkään. Itseäni liukkaus ei ole häirinnyt. PAITSI mustangin kanssa. Liukkaat pinnoitetut kielet ja kelluva talla pyöreillä tynnyripaloilla on katastrofaalinen yhdistelmä. Onkos kaikki pinnoitetut yhtä liukkaita kuin elixirit? Olen testannut vain Elixiriä ja GHS:ää. Jälkimmäiset olivat villalankaa elixiireihin verrattuna, joten tästä syystä eivät käy. |
PIM 13.10.2014 16:57:32 | |
---|
Progorava: Onkos kaikki pinnoitetut yhtä liukkaita kuin elixirit? Olen testannut vain Elixiriä ja GHS:ää. Jälkimmäiset olivat villalankaa elixiireihin verrattuna, joten tästä syystä eivät käy. Ei ole ainkaan Optiman kullatut yhtään liukkaita. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Progorava 14.10.2014 10:45:14 (muokattu 14.10.2014 10:48:06) | |
---|
PIM: Ei ole ainkaan Optiman kullatut yhtään liukkaita. Kiitos vinkistä. Täytyy koeponnistaa. Hinta on varmaan kohillaan :) ...mjoo. Eipä löydy ainakaan teekaupan hyllystä 10-52 settiä. |
McNulty 14.10.2014 12:04:55 (muokattu 14.10.2014 12:07:16) | |
---|
Iso penis, pieni ego... vai olikohan se just toistepäin? |
Progorava 14.10.2014 12:09:53 | |
---|
|