Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper ja Line 6 Pocket pod
1 2
silhouette
12.10.2014 15:57:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menin ostaamaan Line 6:n pocket podin ja mulla on ollut jo jonkin aikaa ilmaisversio 64 bittisestä Reaperista koneella kun sitä täällä suositeltiin. Ja, nyt pitäisi saada tuo Line6 pocket pod yhdistettyä Reaperiin jotta pääsisin tekemään/äänittämään musiikkia. Eli, jaksaisko joku neuvoa miten saan yhdistettyä podin reaperiin ja saan sen toimimaan? Minä olen aika untuvikko mitä tulee musiikkiohjelmien käyttöön ja sen takia kysynkin neuvoa. Kiitos! =)
 
Aina voi yrittää.
Antti1
12.10.2014 16:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Direct out/phones --> piuha tietokoneen äänikortin line input -liitäntään. Reaperissa tehdään uusi raita, valitaan sen sisääntuloksi ko. line input, painetaan raidalle päälle record arm, monitorointia kaivatessa record monitoring: on. Sit vaan äänittämään.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
JaaGeRMaisTeR
12.10.2014 16:00:53 (muokattu 12.10.2014 16:01:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Menin ostaamaan Line 6:n pocket podin ja mulla on ollut jo jonkin aikaa ilmaisversio 64 bittisestä Reaperista koneella kun sitä täällä suositeltiin. Ja, nyt pitäisi saada tuo Line6 pocket pod yhdistettyä Reaperiin jotta pääsisin tekemään/äänittämään musiikkia. Eli, jaksaisko joku neuvoa miten saan yhdistettyä podin reaperiin ja saan sen toimimaan? Minä olen aika untuvikko mitä tulee musiikkiohjelmien käyttöön ja sen takia kysynkin neuvoa. Kiitos! =)
 
Tuolla studiopuolella löytyy enemmän neuvoja. Mutta tuollanen UX1 lähti nauhoittelemaan ihan vain sillä, kun sai line6:sen softalla äänen kuulumaan.
 
silhouette
12.10.2014 16:02:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Tuolla studiopuolella löytyy enemmän neuvoja. Mutta tuollanen UX1 lähti nauhoittelemaan ihan vain sillä, kun sai line6:sen softalla äänen kuulumaan.
 
Mikäs tuo UX1 on? =)
 
Aina voi yrittää.
Antti1
12.10.2014 16:03:10 (muokattu 12.10.2014 16:03:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Mikäs tuo UX1 on? =)
 
Erillinen Line6:n audio interface, jota sulla ei varmaankaan ole. Ulkonen äänikortti siis.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
JaaGeRMaisTeR
12.10.2014 16:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Erillinen Line6:n audio interface, jota sulla ei varmaankaan ole. Ulkonen äänikortti siis.
 
Tässä tämä tulikin.. Mutta pääpiirteissä varmaan hyvin sama toimintatapa. Saat ääntä vaan koneeseen niin Reaper nappaa soiton talteen.
 
silhouette
12.10.2014 16:10:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Erillinen Line6:n audio interface, jota sulla ei varmaankaan ole. Ulkonen äänikortti siis.
 
Eli, se vaatisi siis piuhan jossa toinen pää on pieni ja toinen iso. Täytyypä koittaa hankkia sellainen. Kiitos teille paljon, hieno homma saada apua =)
 
Aina voi yrittää.
silhouette
12.10.2014 16:18:00 (muokattu 12.10.2014 16:21:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä muuten sen verran, että jos yhdistän podin reaperiin tuon direct outin kautta, niin mitä virkaa sitten podissa oleva usb-liitin toimittaa?
 
Aina voi yrittää.
JaaGeRMaisTeR
12.10.2014 16:22:16 (muokattu 12.10.2014 16:24:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Vielä muuten sen verran, että jos yhdistän pod reaperiin tuon direct outin kautta, niin mitä virkaa sitten podissa oleva usb-liitin toimittaa?
 
Eikö direct out ole pieni 3,5" jacki?? Siitä line in liittimeen. Muuten antti1 ohjeiden mukaan.
 
Nuita ohjeita katselin:
http://line6.com/data/6/0a060b316ac … nual%20-%20English%20(%20Rev%20A%20).pdf
 
silhouette
12.10.2014 16:26:49 (muokattu 12.10.2014 16:29:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Eikö direct out ole pieni 3,5" jacki?? Siitä line in liittimeen.
 
Kyllä se direct out on tuo 3,5 jackki, mutta tarkoitin sen toista päätä jonka liitän mulle olevaan Behringerin interfaceen jonka liitän tietokoneeseen. =)
 
Aina voi yrittää.
Antti1
12.10.2014 16:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Vielä muuten sen verran, että jos yhdistän podin reaperiin tuon direct outin kautta, niin mitä virkaa sitten podissa oleva usb-liitin toimittaa?
 
Line6 faq: "Pocket POD is a class compliant USB MIDI device, but does not pass audio over USB. Pocket POD does come with a USB to USB Mini cable connection jack that will allow you to interface with Vyzex, Line 6's deep editing software, but it will not allow you to record over USB."
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
silhouette
12.10.2014 16:32:36 (muokattu 12.10.2014 16:33:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Line6 faq: "Pocket POD is a class compliant USB MIDI device, but does not pass audio over USB. Pocket POD does come with a USB to USB Mini cable connection jack that will allow you to interface with Vyzex, Line 6's deep editing software, but it will not allow you to record over USB."
 
Okei, eli sitten mun vaan pitää hankkia liitin joka on molemmista päistä 3,5. Täytyy samalla tsekata tuo Vyzek.
 
Aina voi yrittää.
Antti1
12.10.2014 16:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Okei, eli sitten mun vaan pitää hankkia liitin joka on molemmista päistä 3,5.
 
Jos em. Behringerin interfacessasi siihen sopiva liitäntä on. Liitinhän ei merkitse yhtään mitään, jos signaalitaso ja impedanssi on ko. liitäntään sopiva.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
silhouette
12.10.2014 17:04:21 (muokattu 12.10.2014 17:04:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos em. Behringerin interfacessasi siihen sopiva liitäntä on. Liitinhän ei merkitse yhtään mitään, jos signaalitaso ja impedanssi on ko. liitäntään sopiva.
 
Millainen liitäntä noissa sitten yleensä on jos se 3,5 molemmista päistä ei ole vakiokäytäntö/standardi? Voitko laittaa kuvan?
 
Aina voi yrittää.
Antti1
12.10.2014 17:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Millainen liitäntä noissa sitten yleensä on jos se 3,5 molemmista päistä ei ole vakiokäytäntö/standardi? Voitko laittaa kuvan?
 
En voi laittaa kuvaa, koska ei oo mitään vakiokäytäntöjä. Luulis sun tietävän, jos sulla se interface on..?
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
silhouette
12.10.2014 17:41:02 (muokattu 12.10.2014 17:41:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: En voi laittaa kuvaa, koska ei oo mitään vakiokäytäntöjä. Luulis sun tietävän, jos sulla se interface on..?
 
Siis joo, kyllä mä tiedän tuo Behringerin Guitar Linkin millainen se on, mutta tarkoitin vain jotain yleisemmin käytettyä interface ja liitäntää. Mutta, niin kuin sanoitkin jo, niin sellaista vakiokäytäntöä ei ilmeisesti ole. Kiitos kuitenkin =)
 
Aina voi yrittää.
Antti1
12.10.2014 17:48:04 (muokattu 12.10.2014 17:50:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Siis joo, kyllä mä tiedän tuo Behringerin Guitar Linkin millainen se on, mutta tarkoitin vain jotain yleisemmin käytettyä interface ja liitäntää. Mutta, niin kuin sanoitkin jo, niin sellaista vakiokäytäntöä ei ilmeisesti ole. Kiitos kuitenkin =)
 
Yleisin liitäntä on 6,3mm plugi, TR tai TRS. Harvemmin stereoliitäntää, mutta balansoituja monoliitäntöjä kylläkin. Balansointikin tosin on useammin lähdöissä kuin sisääntuloissa. Sit se liitin voi olla 3,5mm TRS-plugi (yleensä siis stereo) tai XLR. Harvoin mitään muuta, mutta on noissa nähty mm. RCA-liitäntöjäkin. Riippuu ihan laitteista.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
silhouette
12.10.2014 17:50:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Yleisin liitäntä on 6,3mm plugi, TR tai TRS. Harvemmin stereoliitäntää, mutta balansoituja monoliitäntöjä kylläkin. Balansointikin tosin on useammin lähdöissä kuin sisääntuloissa. Sit se liitin voi olla 3,5mm TRS-plugi (yleensä siis stereo) tai XLR, harvoin mitään muuta, mutta on noissa nähty mm. RCA-liitäntöjäkin. Riippuu ihan laitteista.
 
No, mulla on tällä hetkellä käytössä vaan tällainen:
 
https://www.google.fi/search?newwin … roducts%252FUCG102.aspx%3B800%3B802
 
Aina voi yrittää.
silhouette
12.10.2014 17:53:38 (muokattu 12.10.2014 17:54:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Yleisin liitäntä on 6,3mm plugi, TR tai TRS. Harvemmin stereoliitäntää, mutta balansoituja monoliitäntöjä kylläkin. Balansointikin tosin on useammin lähdöissä kuin sisääntuloissa. Sit se liitin voi olla 3,5mm TRS-plugi (yleensä siis stereo) tai XLR. Harvoin mitään muuta, mutta on noissa nähty mm. RCA-liitäntöjäkin. Riippuu ihan laitteista.
 
Missä sä olet Antti opiskellut näitä asioita, kun näyttää olevan sulla niin hyvin hallussa? Ihan yksikseen vaan vaiko koulunpenkillä? Hienoa kyllä, että aina oppii jotain uuttaa =)
 
Aina voi yrittää.
Antti1
12.10.2014 17:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Missä sä olet Antti opiskellut näitä asioita, kun näyttää olevan sulla niin hyvin hallussa? Ihan yksikseen vaan vaiko koulunpenkillä? Hienoa kyllä, että aina oppii jotain uuttaa =)
 
Ihan vaan yksikseni, tai välillä porukassakin, tai studiossa käydessä jne. Aina on kaikki tekniset vempaimet kiehtoneet, joten niistä on tullut otettua selvää. Lähinnä siis käytännössä ja kantapään kautta, en mä mitään teoriaa, sähköoppia yms. liibalaabaa tiedä niinkään.
 
Laitteista oppii yllättävän paljon käyttöoppaita lukemalla. Mä joskus tapasin tutustua mua kiinnostaneiden laitteiden käyttöoppaisiin, vaikkei mulla ollut ko. laitettakaan. Suosittelen ainakin vilkaisemaan ostoharkinnassa olevien laitoksien manuaalit läpi ennen rahapussin nyörien avaamista. Avartaa kummasti näkemystä siitä mitä niillä voi tehdä.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «