nikolai 21.05.2004 23:27:58 | |
---|
Menin joskus lupaamaan että lopetan nämä hommat välittömästi, kun nainen tulee ehdottamaan "lähempää tuttavuutta" pelkästään soiton perusteella. Ilman että ite mitenkään muuten vaikuttaisin asiaan. Ei ole vielä tarvinnut lopettaa. No, soittovuosia on jo kertynyt senverran ettei taida ura vastedeskään tuohon kaatua :) Tosin äijät muistaa jutun kiusallisen hyvin ja tämäntästäkin vihjaavat vielä jonakin päivänä sijoittavansa maksulliseen naiseen.. |
ICE 22.05.2004 00:07:14 (muokattu 22.05.2004 00:07:55) | |
---|
Miehet kuvittelee, että naisten aivoissa liikkuu vain kosmetiikka ja suklaa joten olisihan se maailmaa järkyttävää jos nainen osaisikin kitaroida kuten esim. Vai tai Satriani. Tuon asian voin allekirjoittaa. Surullista mutta totta. Tästäpä päästäänkiin seuraavaan mielenkiintoiseen keskustelunaiheeseen. Nimittäin! Vaaditaanko naisilta vähemmän, tai vaaditaanko miehiltä turhan paljon, kitaransoittotaitoja jotta hänet hyväksyttäisiin "hyvänä" kitaristina? Onko näin että miehen täytyy tuntea perussointujen lisäksi musiikin perusteorian, "hienot" soinnut (seiskat, ysit, vähennetyt jne. jne.), sooloilun perustemput ja mieluiten myös vaativampia temppuja, kun taas naisen täytyy vain osata soittaa sointuja ja näyttää hyvältä? ..ja viimein: onko kitaransoitossa tasa-arvoa; onko mies ja nainen samalla lähtöviivalla? Kommentoikaa näitä kysymyksiä. :) Jaa mää vai? |
Adelheid 22.05.2004 00:07:43 | |
---|
Kaunista ja hellyytävää? Just :D Suklaa ja kosmetiikka vain mielessä? Jopas on yksinkertainen kuva naisista. (Myönnän kyllä, etten siedä joidenkin naisten seuraa tämän vuoksi, vaikka itsekin joskus tykkään panostaa tyyliin.) |
ICE 22.05.2004 00:09:15 | |
---|
Adelheid, kuten varmaan huomasit: tämä keskusteluaihe oli alunperin kohdistettu miespuolisille. :) Toki naiset saa kommentoida, se on suotavaa. Jaa mää vai? |
Adelheid 22.05.2004 00:17:03 (muokattu 22.05.2004 00:17:23) | |
---|
Huomasin toki ;) Kunhan pistin väliin että täältä löytyy nainenkin! prkl (Harmillista kuinka vähän naiskitaristeja täällä on) |
Capsu 22.05.2004 10:04:55 | |
---|
Tuon asian voin allekirjoittaa. Surullista mutta totta. Tästäpä päästäänkiin seuraavaan mielenkiintoiseen keskustelunaiheeseen. Nimittäin! Vaaditaanko naisilta vähemmän, tai vaaditaanko miehiltä turhan paljon, kitaransoittotaitoja jotta hänet hyväksyttäisiin "hyvänä" kitaristina? Tässäpä siis naisen mielipide asiaan. Minä ainakin vaadin itseltäni ehkä jopa liikaakin mitä kitarointiin tulee. Miksi ihmeessä naisilta pitäisi vaatia vähemmän? Samanlaiset rahkeet meillä on nousta maailman huippunimien sekaan, kaikki aloittavat samasta lähtökohdasta. Onko näin että miehen täytyy tuntea perussointujen lisäksi musiikin perusteorian, "hienot" soinnut (seiskat, ysit, vähennetyt jne. jne.), sooloilun perustemput ja mieluiten myös vaativampia temppuja, kun taas naisen täytyy vain osata soittaa sointuja ja näyttää hyvältä? Kyllä mulle on tärkeintä, että musiikki jota soitan kuullostaa hyvältä. Jos se tarkottaa perusasioiden lisäksi noiden "hienojen" sointujen opettelemista niin ne opetellaan tai sooloilua tai mitä tahansa. Hah! Ihan älytön ajatus, että riittäisi vaan sointujen hanskaaminen ja hyvältä näyttäminen. Ehkä joillekkin tämä riittää, mutta itse en tätä allekirjoita. ..ja viimein: onko kitaransoitossa tasa-arvoa; onko mies ja nainen samalla lähtöviivalla? Kuten jo totesinkin, ei ole olemassa syytä mikseivät olisi. En tiedä yhtään fysiologista syytä, miksei naisesta voisi tulla yhtä hyvää kitaristia kuin miehestä. Kommentoikaa näitä kysymyksiä. :) Siinä sulle kommentteja :) Elämöinti on ihmisen parasta aikaa. |
MV 22.05.2004 10:27:03 | |
---|
Jos tää lasketaan,niin sitten oon minäkin. AHA. sittenhän minä olen tosi vaikuttava kepittäjä. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Adelheid 22.05.2004 14:58:07 | |
---|
Capsu, täysin samaa mieltä :) |
ICE 22.05.2004 16:31:25 | |
---|
Capsulta tuli hyvää asiaa. En halua saada sovinistin leimaa, mutta jos joku mies soittaa bluessoolon tynkää ja nainen tekee saman, niin nainen joutuu suurennuslasin alle helpommin kuin mies. Ehkäpä asia on vain niin, että en ole tottunut kuuntelemaan taidokkaita (musiikillisesti/teknisesti) naiskitaristeja. The Donnas on hämmästyttänyt minua heidän ehdalla rocktyylillä ja -soittotaidolla. Jennifer Battenia en ole kuunnellut kun en löydä levyjä mistään. Nyt ihmiset kertokaahan jotain mielestänne vaikuttavia naiskitaristeja. P.S. Mennyt jo off-topiciksi, kuten aina. :) Jaa mää vai? |
Adelheid 22.05.2004 16:40:05 | |
---|
Naiskitaristeja lötyy todella vähän metallinpuolelta, naisrokkarikitaristeja taas onkin paljon enemmän, mutta en osaa nimetä ainuttakaan kun en rokkia kuuntele. Täytyisi kysäistä kaverilta ketä kaikkia onkaan, hän luettelisi varmaan aikamoisen listan. Niin, ja naiset tykkäävän ehkä enemmän soittaa klassisia kitarabiisejä akustisella kitaralla. |
wiggy 22.05.2004 17:30:16 | |
---|
Niin, ja naiset tykkäävän ehkä enemmän soittaa klassisia kitarabiisejä akustisella kitaralla. Ainaki mun sisko. Lykkään sille aina joskus kotona käydessäni sähkökitaran kouraan. Kyllä se sillä soittelee (samoja biisejä ku klasarilla), mutta ei sitä soundi eikä tatsi miellytä. Akkarissa on kuulemma enemmän fiilistä ja ilmaisuvoimaa. I'm living it, you're just hearing it! |
Guitargirl1 22.05.2004 18:08:03 | |
---|
Joskus tuntuu että naisilta vaaditaan parempaa tekniikan hallitsemista kuin miehiltä. Tai ainakin tuntuu että naiskitaristien soittoa kytätään punaisen kynän kanssa ja alleviivataan kaikki pienimmätkin virheet, jotka ehkäpä samantasoisilla mieskitaristeilla hyväksyttäisiin. Paitsi että on turha yleistää, koska useimmat osaa suhtautua ihan samalla tavalla. Välillä vaan huomaa että joillain on noita ennakkoluuloja... |
toxic 22.05.2004 18:27:10 (muokattu 22.05.2004 18:27:39) | |
---|
Naiskitaristeja lötyy todella vähän metallinpuolelta, naisrokkarikitaristeja taas onkin paljon enemmän, mutta en osaa nimetä ainuttakaan kun en rokkia kuuntele. Lita Ford. Ai että oli namu johonkin aikaan, sitten hän lösähti niinkuin michael jackson... :( Edit: En tarkoita että michael jackson ois ollu namu johonkin aikaan :D |
musatuukka 22.05.2004 22:54:45 | |
---|
Eikös se ole niin että Rokki vetää naisia ja metalli miehiä.....korjatkaa jos oon vääräs R.Blackmore tilutus se on parasta ...........----ja liity RealRockersClub-yhteisöön.....
http://groups.msn.com/RealRockersClub
http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=56 |
U.Honey 22.05.2004 22:59:36 | |
---|
Eikös se ole niin että Rokki vetää naisia ja metalli miehiä.....korjatkaa jos oon vääräs Aloin soittamaan metallia koska halusin tehdä vaikutuksen miehiin! My name is Baron, U.Honey Baron. |
Adelheid 22.05.2004 23:34:58 | |
---|
Eikös se ole niin että Rokki vetää naisia ja metalli miehiä.....korjatkaa jos oon vääräs Öö. Mun mielestä se on jokseenkin päinvastoin. Ainakin mun kaveripiirissä. |
Capsu 22.05.2004 23:40:52 (muokattu 22.05.2004 23:43:55) | |
---|
Eikös se ole niin että Rokki vetää naisia ja metalli miehiä.....korjatkaa jos oon vääräs Niin ..ja sitten on vielä kaikki se hyvä musiikki tuon rokin ja hevin väliltä joka kiinnostaa meitä joitakuita :) Mutta tämähän ei liity enään kyseiseen topiikkiin millään tavalla.. Elämöinti on ihmisen parasta aikaa. |
ICE 23.05.2004 16:36:27 | |
---|
Tässä ollaan oltu off-topic linjalla jo pitkän aikaa. Keskustelkaa vaan. Jaa mää vai? |
En. Pyrin aina pitämään karmean rämpytykseni piilossa muilta ihmisiltä... life is pain...
so get used to it. |
Henko 24.05.2004 11:04:09 | |
---|
Voisin vetää tämmösen johtopäätöksenkin: Jos naiset osaa harvemmin soittaa kitaraa, ne vetää ehkä johtopäätökset sillä perusteella mikä kuulostaa hyvältä miettimättä sitä miten se soitetaan. Ja niin sen pitäisikin olla :) Horror Sweet Horror. |