Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MXR Phase 45 vai BBE Soul Vibe
1 2
Meisselimies
24.08.2014 19:40:01 (muokattu 24.08.2014 19:41:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Youtube-videoiden perusteella on aina riskaabelia arvioida laitteen todellista soundia, varsinkin omassa setupissa, joten kertokaapa viisammat mielipiteitä: Jos omistaa jo MXR:n "script" Phase 45:n, onko järkeä hommata BBE Soul Vibea satunnaisiin Hendrix-jameihin?
 
MXR:llä pääsee lähelle, mutta pääseekö Soul Vibellä vielä lähemmäs sitä "aitoa" Machine gunia/Little wingiä?
 
Huom. Soul Vibea en pääse testaamaan.
 
0101978
26.08.2014 10:10:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No pääseehän sillä, oli sitten millainen vibe tahansa. Phaseri kun ei ole vibe.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
J.Nikkanen
26.08.2014 10:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Big Knob Pedals Vibe Tone olis varmaan se mitä tarvitset.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=911256#comments
 
aallot lyövät vaahtokarkkeja rantaan mä työnnän mun varpaat santaan
Ekku01
26.08.2014 13:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

0101978: No pääseehän sillä, oli sitten millainen vibe tahansa. Phaseri kun ei ole vibe.
 
En hommaisi (ainakaan) Soul Vibea. MXR:n 45 toimii yllättävän hyvin satunnaisena viben korvikkeena. Se kun on 2-vaiheinen phaseri eikä tyypillinen 4-vaiheinen, eli ei kuulosta ihan samalta kuin phaserit (MXR 90, Small Stone jne.) yleensä.
 
"Joh. 3:16"
Meisselimies
12.09.2014 19:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä jätetä aihetta roikkumaan. Päädyin sellaiseen kompromissiin, että hankin Danelectro Cool Cat Viben, koska hinta ja koska ledeineen lähempänä varsinaista Uni-vibeä. Aikamoista muljutusta lähtee verrattuna MXR:ään ja volumebuusti on korjattu siinä mielessä (verrattuna alkupään tuotantoon), että output on säädettävissä patteritilasta löytyvällä trimmerillä. Pieni viive päälle polkaistaessa on edelleen paikallaan.
 
Mielenkiintoista olisikin kuulla Cool Cat Vibe vs BBE Soul Vibe, siis puhtaasti soundien puolesta (selkeys, syvyys, throb), mutta en kyllä pelkässä testimielessä viitsisi jälkimmäistä purnukkaa hommata. Kenelläkään kokemusta kummastakin?
 
Ziggy Bubba
12.09.2014 20:12:28 (muokattu 12.09.2014 20:13:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Cool Cat Vibe ja saman firman Chicken Salad. Omaan makuun jälkimmäinen on paljon parempi (miedompi ainakin) vibetys. Hendrix ei tosiaan käyttänyt phaseria, uni-vibeä kyllä. Se taas on mallinnus Leslien pyörivästä kaiuttimesta (rotary).
 
CC Vibessä on siis sisällä trimmeri? loistavaa uutta tietoa mulle, kiitos :)
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Laulava Kylätohtori
12.09.2014 20:13:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meisselimies: Eipä jätetä aihetta roikkumaan. Päädyin sellaiseen kompromissiin, että hankin Danelectro Cool Cat Viben, koska hinta ja koska ledeineen lähempänä varsinaista Uni-vibeä. Aikamoista muljutusta lähtee verrattuna MXR:ään ja volumebuusti on korjattu siinä mielessä (verrattuna alkupään tuotantoon), että output on säädettävissä patteritilasta löytyvällä trimmerillä. Pieni viive päälle polkaistaessa on edelleen paikallaan.
 
Mielenkiintoista olisikin kuulla Cool Cat Vibe vs BBE Soul Vibe, siis puhtaasti soundien puolesta (selkeys, syvyys, throb), mutta en kyllä pelkässä testimielessä viitsisi jälkimmäistä purnukkaa hommata. Kenelläkään kokemusta kummastakin?

 
Minusta oikein viisas teko. Minusta tuo BBE ei ole lisähintansa väärti. Varsinkin, jos volumeongelma on korjattu, eikä viive haittaa (minua tosin haittasi. Lisäksi oma CCV lisäsi hieman säröä soundiin). Nämä eivät tosin olleet samaan aikaan ja väliä oli aika paljon, joten pienellä varauksella kannattaa näitä lueskella.
 
Ehkä Soul Vibe oli tavallaan parempi, mutta minusta se oli vähän jotenkin päälleliimatun oloinen. Voi tosin olla, etten vaan osannut säätää....
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Ziggy Bubba
12.09.2014 20:30:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnon "Hendrix-jameihin" vois hommata originaalia mallintavan, eli rotary/Leslie-vehkeen. Bossilla on kaksnappinen moinen vehje ja Strymonilla Lex. Ne on tosin tyyriimpiä.
 
Tossa on Strymonin rotary-soundia PRS:llä, samaa kuin Lexissä (Mobius on käytössä):
https://dl.dropboxusercontent.com/u … peet%20narutukset/Leslie%20Wing.m4a
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Laulava Kylätohtori
12.09.2014 20:40:34 (muokattu 12.09.2014 20:46:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Kunnon "Hendrix-jameihin" vois hommata originaalia mallintavan, eli rotary/Leslie-vehkeen. Bossilla on kaksnappinen moinen vehje ja Strymonilla Lex. Ne on tosin tyyriimpiä.
 
Tossa on Strymonin rotary-soundia PRS:llä, samaa kuin Lexissä (Mobius on käytössä):
https://dl.dropboxusercontent.com/u … peet%20narutukset/Leslie%20Wing.m4a

 
Mutta eikös H käyttänyt juurikin Uni-Vibeä, eikä Leslietä? Vaikka siis u-v yrittikin alunperin matkia Leslietä, niin ihan eri soundejahan ne on...
 
e. paitsi kyllähän H levyillä käytti myös Leslietä...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Ziggy Bubba
12.09.2014 20:53:35 (muokattu 12.09.2014 20:54:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: paitsi kyllähän H levyillä käytti myös Leslietä...
 
Tätä vähän just mietin. Eiks vaikka Little Wing ole Leslie? KVG:tä tähän väliin...
 
E: Jos haluaa Band Of Gypsys -soundia, se on satavarmasti uni-vibeä. Just sitä jotain mallia mitä ei ole ikinä oikeesti julkaistu :)
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Meisselimies
13.09.2014 10:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Minusta oikein viisas teko. Minusta tuo BBE ei ole lisähintansa väärti. Varsinkin, jos volumeongelma on korjattu, eikä viive haittaa (minua tosin haittasi. Lisäksi oma CCV lisäsi hieman säröä soundiin). Nämä eivät tosin olleet samaan aikaan ja väliä oli aika paljon, joten pienellä varauksella kannattaa näitä lueskella.
 
Ehkä Soul Vibe oli tavallaan parempi, mutta minusta se oli vähän jotenkin päälleliimatun oloinen. Voi tosin olla, etten vaan osannut säätää....

 
Viive vähän vaivaa, vaikka ei siihen oikein mitään järjellistä perustetta edes ole. Yleensä vibe on kuitenkin päällä koko biisin, ei vain osia siitä ja tarkkuutta kytkemisessä ei sinällään tarvita.
 
BBE:ssä olisi kuulemma sisäinen trimmeri, jolla efektiä voisi säätää, mutta varmaksihan en voi tätä sanoa. Itse en ole huomannut Cool Catilla säröä.
 
jii.haanpaa
13.09.2014 12:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Kunnon "Hendrix-jameihin" vois hommata originaalia mallintavan, eli rotary/Leslie-vehkeen. Bossilla on kaksnappinen moinen vehje ja Strymonilla Lex. Ne on tosin tyyriimpiä.
 
Tossa on Strymonin rotary-soundia PRS:llä, samaa kuin Lexissä (Mobius on käytössä):
https://dl.dropboxusercontent.com/u … peet%20narutukset/Leslie%20Wing.m4a

 
Hyvältä kuulostaa!
 
Tuo Mobiushan vaikuttaa varsinaiselta kikkapurkilta. Itse menin joskus pistämään leslie-simulaattorini kiertoon ja se pääsee aina silloin tällöin harmittamaan. Onko tuossa Mobiuksessa tai Lexissä jonkinlaista mix-potikkaa tms? Siis sellaista, jolla saisi säädettyä kuivan ja efektimölinän suhdetta? DLS:n rotosimista tuollainen löytyi, tosin vain sisäisenä trimmerinä, ja omassa käytössä sille tuntui löytyvän kovasti käyttöä.
 
Meisselimies
11.10.2014 10:56:35 (muokattu 11.10.2014 11:01:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, asiaan lisää perehdyttyäni olen tarkentanut tarpeeni ja vaihtoehtoni. Haussa on siis Henrixmäinen muljutus ja tarvetta suuriin nopeuksiin (leslie) ei ole. Myöskään tarvetta mahdollisuuteen säätää nopeutta polkimella ei ole, eikä käyttöä muille "moodeille" (chorus/vibratone/jne).
 
Tällä perusteella Voodoo Labin Micro Vibe vaikuttaisi aika täydelliseltä vaihtoehdolta, mutta olen lukenut paljon juttuja joissa mainitaan purkin olevan liian tunkkainen/bassovoittoinen/tummasoundinen ja sillä voi olla vaikeuksia erottua livemiksauksessa. Hifistelijöiden juttuja vai todellinen ongelma?
 
Toinen vaihtoehto olisi sitten MXR:n uusi M68 Uni-vibe, joka ei siis käytä lamppuja. Minulla on pelkkiä positiivisia kokemuksia MXR:n tuotteista, koko on kiva ja demot kuulostavat hyviltä. Onko purkissa kuitenkaan tarpeeksi syvyyttä ja pulssia hakemaani soundiin?
 
Laulava Kylätohtori
11.10.2014 14:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meisselimies: Noniin, asiaan lisää perehdyttyäni olen tarkentanut tarpeeni ja vaihtoehtoni. Haussa on siis Henrixmäinen muljutus ja tarvetta suuriin nopeuksiin (leslie) ei ole. Myöskään tarvetta mahdollisuuteen säätää nopeutta polkimella ei ole, eikä käyttöä muille "moodeille" (chorus/vibratone/jne).
 
Tällä perusteella Voodoo Labin Micro Vibe vaikuttaisi aika täydelliseltä vaihtoehdolta, mutta olen lukenut paljon juttuja joissa mainitaan purkin olevan liian tunkkainen/bassovoittoinen/tummasoundinen ja sillä voi olla vaikeuksia erottua livemiksauksessa. Hifistelijöiden juttuja vai todellinen ongelma?
 
Toinen vaihtoehto olisi sitten MXR:n uusi M68 Uni-vibe, joka ei siis käytä lamppuja. Minulla on pelkkiä positiivisia kokemuksia MXR:n tuotteista, koko on kiva ja demot kuulostavat hyviltä. Onko purkissa kuitenkaan tarpeeksi syvyyttä ja pulssia hakemaani soundiin?

 
Minusta Micro Vibe oli omalla tavallaan hyvä, mutta tuo bassoisuus oli ainakin itselle todellinen ongelma. Olen siis puurokorva, joka haluisi olla kultakorva, mutta kerran Micro Vibellä vedin treeneissä ja se riitti - ei ainakaan itsellä toiminut bändin kanssa. Voipi tosin olla taas se perinteinen, etten osannut säätää vahvaria tai jotain. Kotona se oli kuitenkin parempi kuin Soul Vibe (en kokeillut ikinä treeneissä) tai Cool Cat Vibe....
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Meisselimies
11.10.2014 17:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Minusta Micro Vibe oli omalla tavallaan hyvä, mutta tuo bassoisuus oli ainakin itselle todellinen ongelma. Olen siis puurokorva, joka haluisi olla kultakorva, mutta kerran Micro Vibellä vedin treeneissä ja se riitti - ei ainakaan itsellä toiminut bändin kanssa. Voipi tosin olla taas se perinteinen, etten osannut säätää vahvaria tai jotain. Kotona se oli kuitenkin parempi kuin Soul Vibe (en kokeillut ikinä treeneissä) tai Cool Cat Vibe....
 
Micro Vibessäkin on kuulemma jokin mystinen trimmeri sisällä, johon Voodoo Labin mukaan ei saisi koskea lainkaan, mutta jota säätämällä monet väittävät saaneensa purnukan kuulostamaan "paremmalta". Varman päälle ottamalla pitäisi varmaankin hankkia Fulltonen Mini Deja, mutta reilu kaksisataa on melko railakas hinta. Olen pihi. Kiitoksia näkemyksistä, näistä on apua valinnassa.
 
Laulava Kylätohtori
11.10.2014 18:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meisselimies: Micro Vibessäkin on kuulemma jokin mystinen trimmeri sisällä, johon Voodoo Labin mukaan ei saisi koskea lainkaan, mutta jota säätämällä monet väittävät saaneensa purnukan kuulostamaan "paremmalta". Varman päälle ottamalla pitäisi varmaankin hankkia Fulltonen Mini Deja, mutta reilu kaksisataa on melko railakas hinta. Olen pihi. Kiitoksia näkemyksistä, näistä on apua valinnassa.
 
Itse en lähtisi sitä säätelemään. Voodoo Labin sivuilla tosiaan lukee, että kyseessä ei ole kuluttajien meisseleille tehty trimmeri, vaan se säädetään tehtaalla optimiin. No, voihan se olla, että tehtaan optimi ei ole kaikkien optimi.
 
Mutta ameriikan sivuilla oli monille käynyt niin, että kun sitä oli säädetty, niin soundi oli mennyt huonoksi, eikä sitä oltu enää saatu säädettyä yhtä hyväksi, mitä se alun perin oli. Eli varovaisuutta kannattaa käyttää tai ainakin merkitä se lähtötilanne tussilla tms. niin on helpompi palauttaa tehdasasetukset.
 
Tosin monilta on tullut melko estotonta hehkutusta Micro Vibestä, että saattaa olla jotain eräkohtaisia eroja tai jotain. Tai sitten toiset osaa säätää ja minä en. Riippuu varmaan muistakin signaaliketjun osista. Mutta ehkä kannattaa käydä kokeilemassa, jos paikallisesta musiikkiliikkeestä sellainen löytyy...
 
Tai pistät euroja tiskiin 300 ja ostat Vibe Machinen. Se on ainakin hyvä. :) Tai sitten kysyt jäsen Danielulta Vibeä. Itselläni ei ole hänen vibeä ollut, mutta muita pedaaleja kyllä ja laatu on loistavaa. Ja kovasti on täälläkin Danielun vibeä kehuttu.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=551759
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
mopar
11.10.2014 18:26:14 (muokattu 11.10.2014 18:27:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä kohtaa signaaliketjua noita vaibbeja käytätte? Mulla käytössä Jimi Hendrix 70th Anniversary Tribute Series Univibe.
 
Laulava Kylätohtori
11.10.2014 18:29:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: Missä kohtaa signaaliketjua noita vaibbeja käytätte? Mulla käytössä Jimi Hendrix_70th Anniversary Tribute Series_Univibe.
 
Itse käytän ennen säröjä. Kokeilin myös loopissa ja säröjen jälkeen, mutta pidin eniten ennen säröjä.
 
Nykyisin, kun otan säröt vahvarista, niin eipä sitä oikein säröjen jälkeenkään saa. Minusta vibe oli kauhean kuuloinen loopissa...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
mopar
11.10.2014 18:47:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse käytän ennen säröjä. Kokeilin myös loopissa ja säröjen jälkeen, mutta pidin eniten ennen säröjä.
 
Nykyisin, kun otan säröt vahvarista, niin eipä sitä oikein säröjen jälkeenkään saa. Minusta vibe oli kauhean kuuloinen loopissa...

 
Kiitos. Pikainen googlettelu paljasti että myös ameriikan joe käyttää vibeä ennen säröjä mutta futsin jälkeen.
 
Meisselimies
11.10.2014 18:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: Missä kohtaa signaaliketjua noita vaibbeja käytätte? Mulla käytössä Jimi Hendrix 70th Anniversary Tribute Series Univibe.
 
Hei, miltäs kyseinen vibe kuulostaa? Onko tuhti ja syvä soundi vai enemmän phaserin kaltainen? Olen ymmärtänyt uuden M68:n olevan aika lailla sama vehjes, mutta ilman hienompia maaleja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «