Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5287 288 289 290 291414 415 416 417 418
Velli
04.10.2014 02:11:03 (muokattu 10.10.2014 19:16:55)
markkuliini: Mun käsittääkseni tää ilmiö on nimenomaan pahentunut vasta viimevuosina, ja ongelma olisi vanteen isontuminen, eli vanne tulee nykyään eri lähteestä ja on spekseiltään vähän isompi. Omat 70-luvun Suorat ja Acro on kaikki aika suoraruuvisia, en huomannut niissä mitään vinoa oikeestaan. Mutta ne uudet mitä oon nähny, niin harmitusta on ollut aija suurta. Mä en ihan allekirjoita että niitä on tehty samoilla spekseillä 50 vuotta.

No joo, taisin hieman ylisanoin korostaa tuota muuttumattomuutta. Pääpointti oli kuitenkin se, että nykyajankin suprat toimivat ilman niitä korokekumilätkiä. Pieni viritysruuvien vinous on mun mielestä pieni hinta siitä, että soundi on parempi.

Pitääpä joskus tarkistella noita omia supria kun taas pääsen niiden ääreen. Muistelisin, että niissä oli jonkin asteista viritysruuvien vinoutta kuitenkin, mutta en nyt mene enää varmaksi vannomaan.
Kailis
04.10.2014 04:33:52 (muokattu 04.10.2014 04:35:34)

Vanhoissa Slingyissä on enemmän sääntö kuin poikkeus että esim. koneisto verrattuna lugeihin ei ole ihan keskellä. Hyvinä päivinä ovat saattaneet tehdä sellaisenkin rummun että nykykuluttajan kiinantuotantoon tottunut silmä ei häiriinny =D Mutta se soundi. Aloin tutkimaan nyt setissä olevaa Gene Krupaa kun soundi tuntui olevan "tukossa".
http://www.vintagedrumguide.com/ima … erland/1959-slingerland-snares1.jpg
Toi koneistohan on äärimmäisen simppeli. Huomasin että ruuvi jolla kiristetään on-off vipu oli löysällä. Nähtävästi esteettisistä (tsori teinit, tää liittyy niinku ulkonäköasioihin) syistä siinä kannassa ei ulkopuolella ole uraa. En jaksanut kalvoa ottaa pois joten helvetinmoisella vaivalla ja varovaisuudella tartuin siihen kiinni letukan (Leatherman) pihdeillä ja väänsin niin kireälle kuin sain. HEUREKA! Saatana, matto löystyi ja kun kiristin butt end puolelta niin se perkele alkoi hengittämään. En tiedä mikä oli se mekanismi joka tähän johti mutta vedin kolme tuntia aivam hurmoksessa yksin selvinpäin ja tallasin vielä rillinikin paskaksi. Ei hätää. Sain vakuutuksesta uudet ja ne on jo päässä. Eli; silmälasit, 880€. Kailis, aasinsiltojen kruunaamaton kunkku.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
ferodoz
04.10.2014 08:58:20

Kailis: Vanhoissa Slingyissä on enemmän sääntö kuin poikkeus että esim. koneisto verrattuna lugeihin ei ole ihan keskellä. Hyvinä päivinä ovat saattaneet tehdä sellaisenkin rummun että nykykuluttajan kiinantuotantoon tottunut silmä ei häiriinny =D Mutta se soundi. Aloin tutkimaan nyt setissä olevaa Gene Krupaa kun soundi tuntui olevan "tukossa".
http://www.vintagedrumguide.com/ima … erland/1959-slingerland-snares1.jpg
Toi koneistohan on äärimmäisen simppeli. Huomasin että ruuvi jolla kiristetään on-off vipu oli löysällä. Nähtävästi esteettisistä (tsori teinit, tää liittyy niinku ulkonäköasioihin) syistä siinä kannassa ei ulkopuolella ole uraa. En jaksanut kalvoa ottaa pois joten helvetinmoisella vaivalla ja varovaisuudella tartuin siihen kiinni letukan (Leatherman) pihdeillä ja väänsin niin kireälle kuin sain. HEUREKA! Saatana, matto löystyi ja kun kiristin butt end puolelta niin se perkele alkoi hengittämään. En tiedä mikä oli se mekanismi joka tähän johti mutta vedin kolme tuntia aivam hurmoksessa yksin selvinpäin ja tallasin vielä rillinikin paskaksi. Ei hätää. Sain vakuutuksesta uudet ja ne on jo päässä. Eli; silmälasit, 880€. Kailis, aasinsiltojen kruunaamaton kunkku.

Aasi kyllä hukkui jo puolessavälissä..
Just a face in the crowd.
Kailis
04.10.2014 11:43:37

ferodoz: Aasi kyllä hukkui jo puolessavälissä..

Soita hätäkeskukseen!
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
kincy
04.10.2014 14:20:10

Mun mielestä ei tuon tasoisessa ja hintaisessa virvelissä kyllä pitäisi harotella ruuvien minnekään. Lisäksi omat kokemukset, joskin ne ovat vähäiset, Ludareiden nostimista on ollut vähän tahmeat. Yhtä tahmeat kuin ne nostimetkin.

Soundiinhan se ei vaikuta mutta sanonpahan vain kun niitä niin kovasti hehkutetaan ;)
Bobana
10.10.2014 19:06:55
Paiste 602 sinileimaset Extra Heavy haikut. Saundi on jumalainen omaan makuun. Todella sihakat ja sizzleä on kun Dark Cripeissä konsanaan. Mutta noita nyt ei viitti piekseä rikki joten humppa-bändiin menee.

Ainii ja toi postin poeka Sonor Lite Scandinavian Birch 18" basarinkin nami nami!
Nyt olis dzääs setti melkein kasassa kun on se 14" lattiatomikin eli enää puuttuu 10" tomi. Mukava kerätä näin päin että ensin löytyy ne hankalimmat ja sitte vaan tyyliin kioskilta hakee sen viimesen. No, ei nyt sentään sillä ainakin 10" on aika kovissa hinnoissa kun sen pitää olla mint tai ainakin lähestulkoon sillä muut on kanssa. Ainut ongelma vaan on että tällanen norsu näyttää hiukan huvittavalta niitten jukurttipurkkien takana : D
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
Velli
10.10.2014 19:22:56
Bobana:
Nyt olis dzääs setti melkein kasassa kun on se 14" lattiatomikin eli enää puuttuu 10" tomi.

Onnea uusille! Harvinaisten pönttöjen löytäminen lämmittää mieltä vielä vuosien jälkeenkin kun niitä on ensin vuosikausia metsästänyt :). Itselleni tällaisia pönttöjä ovat esim. Yamaha Maple Custom 12"x8" ja Premier Signia 10"x8" ja 12"x8" tomit. Vieläkin tulee hyvä fiilis joka kerta kun näkee ne omissa kätösissä kun muistaa miten kovan työn ja tuskan takana niiden metsästäminen oli.

"Virallisessa" jazz-setissähän ei 10" tomia ole ensinkään. Ainoastaan 12"x8" ja 14"x14" :).
ferodoz
11.10.2014 06:45:29

Bobana: Rstou:lta. Btw, sillä penteleellä vasta onkin harvinainen Sonorin 18" basari : D Siinä kalpenee graalinmaljat eli 8" syvät pronssipadat mennen tullen.

Siitäpä ei ookkaa kuulunu pitkään aikaan mitään..
Just a face in the crowd.
Drumpaul
14.10.2014 17:04:52
Syksyn mittaan tuli formula 602 20" medium riden kaveriksi 602 16" ja 18" thin crashit. Ja Istanbul Mehmet Traditional Series 8" splash. Huh huh. Nyt on sitten käytetty perikunnan kesämökin myynnin osuudesta kotiremontin jälkeen jääneet rahat hyödyksi. Ja loppuu tämä peltimania!
Kimd
14.10.2014 18:29:55
New beatit torilta
Harrastelija harrastelija rumpali
Epämuusikko
14.10.2014 19:25:48
Bobana: Btw, sillä penteleellä vasta onkin harvinainen Sonorin 18" basari : D

ja mulla on kans, phonicin 18x14". on hyvä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Speedy
14.10.2014 19:31:40

Epämuusikko: ja mulla on kans, phonicin 18x14". on hyvä.

Ai harvinainen, minullakin on..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
hollmi-5
14.10.2014 21:08:43
Velli: Onnea uusille! Harvinaisten pönttöjen löytäminen lämmittää mieltä vielä vuosien jälkeenkin kun niitä on ensin vuosikausia metsästänyt :). Itselleni tällaisia pönttöjä ovat esim. Yamaha Maple Custom 12"x8" ja Premier Signia 10"x8" ja 12"x8" tomit. Vieläkin tulee hyvä fiilis joka kerta kun näkee ne omissa kätösissä kun muistaa miten kovan työn ja tuskan takana niiden metsästäminen oli.

"Virallisessa" jazz-setissähän ei 10" tomia ole ensinkään. Ainoastaan 12"x8" ja 14"x14" :).

SonorLiten SC jazzsetissä oli alunperin 18"x15" bd, 14"x15" ft ja 12"x10" tt sekä 14" 7 1/4" sd. Minulla oli sellainen setti... Sonorilla halkaisia ennen syvyyttä. Jenkeillä toisin päin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bobana
15.10.2014 07:53:23
Epämuusikko: ja mulla on kans, phonicin 18x14". on hyvä.

On hyvä on. Tiedetään. : D
Maailmalla noita ostetaan kiljuen mutta täällä ei jostain syystä ole arvostusta ollenkaan samaan malliin.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
Bobana
15.10.2014 07:57:25
hollmi-5: SonorLiten SC jazzsetissä oli alunperin 18"x15" bd, 14"x15" ft ja 12"x10" tt sekä 14" 7 1/4" sd. Minulla oli sellainen setti... Sonorilla halkaisia ennen syvyyttä. Jenkeillä toisin päin.

No, kaks ekaa vaikeimmin tavoteltavaa on. Täytyy nyt kattoa sitten kumman hankkii, sen 10" vai 12". En tiä vielä.
Eikä sillä periaatteessa ole kauheeta väliäkään koska ei tosta nyt täydellistä settiä kuitenkaan tule. Lattiatomissa ja basarissa on hitunen sävyeroa mutta on niin vähän ettei äkkiseltään huomaa. Snare tosin maksaa kyllä vielä aika monta satkua ja nyt on limiitteri eli muija punasella. Heh. : )
Kailis
15.10.2014 09:35:16 (muokattu 15.10.2014 09:44:34)

Bobana: On hyvä on. Tiedetään. : D
Maailmalla noita ostetaan kiljuen mutta täällä ei jostain syystä ole arvostusta ollenkaan samaan malliin.

Tai sitten täällä a) keskitytään enemmän soittamiseen kuin keräilyyn b) on yleensäkin pienemmät markkinat kuin maailmalla =D
Lattiatomissa ja basarissa on hitunen sävyeroa mutta on niin vähän ettei äkkiseltään huomaa.
Eikä ainakaan kukaan muu huomaa. Mulla on nyt tulilla 50's Slingy Gene Krupa 14X8 jonka WMP wrap on snadisti halki. Ei vaikuta soundiin enkä ole sitä myymässä. Kävin eilen hakemassa Levytukusta Puresound-maton ja pääsi muutamakin perkele kun kämpillä asentaessani huomasin että reiät on matossa liian snadit niin ettei koneiston ruuvit mene läpi. Pitää näyttää poraa tai etsiä himasta pieni pyöreä viila (jollainen jossain kyllä on), mutta on toi perkele ettei ole voineet tehdä reiästä 0,3 mm isompaa =(
http://cart.daddario.com/PSPProduct … 14_Slingerland_Radio_King_Clamshell
Epämuusikko
15.10.2014 11:24:47
Jos ei muut niin mä nyt sitten poistin torilta ne pearlin ELX:t 10x8, 12x8, 14x14 ja 18x14 + snare, penkki ja telineet sekä Istanbulin traditional 13" hatut ja 20" jazz ride sekä 21" mel lewis ride ja 22" turk jazz ride, kera peltipussin johon nuo vissiin mahtuu. yhteishinta 750, koen saaneeni tuosta täysin valmiin setin minun käyttötarkoitukseen. ja halvalla.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kailis
15.10.2014 11:40:32 (muokattu 15.10.2014 11:41:46)

Epämuusikko: Jos ei muut niin mä nyt sitten poistin torilta ne pearlin ELX:t 10x8, 12x8, 14x14 ja 18x14 + snare, penkki ja telineet sekä Istanbulin traditional 13" hatut ja 20" jazz ride sekä 21" mel lewis ride ja 22" turk jazz ride, kera peltipussin johon nuo vissiin mahtuu. yhteishinta 750, koen saaneeni tuosta täysin valmiin setin minun käyttötarkoitukseen. ja halvalla.

Helvetin halvalla helvetin hyvää. Hommansa hallitseva heebo. Hienoa!
Seba
15.10.2014 11:44:55

Ja m.netin virallinen nouto&välivarastointipalvelu toimii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)