Funkånaut 08.10.2014 17:53:40 | |
---|
Bonham: Kyllä kyllä, homma voi ja saakin olla myös hauskanpito ja yhdessä duunaamista, tottakai. Usein vaan törmää siihen, että bändien odotukset on kuitenkin jossain määrin korkeammalla, kuin kyvyt antavat myöden. Kuvitellaan kuitenkin sen onnen potkaisevan, kun meillä on se videokin netissä jne. Ja ainahan joku onnistuukin. Nå tuokin on kyllä totta. Jos kaks nousee tähdiksi, niin helposti unohtuu ne kaks miljoonaa, jotka eivät nousseet. Näin kärjistettynä. Suhdeluvut todennäköisesti ovat melko eri, mutta. What do you get when you cross an insomniac, an agnostic, and a dyslexic?
Someone who stays up all night wondering if there is a Dog.
Laatumusaa |
Osteri 08.10.2014 20:15:39 | |
---|
Funkånaut: Minkä takia vain maailman huipulle tähtäävät bändit olisivat merkittäviä? Suosio ei ole oleellista musiikin kannalta. Olen samaa mieltä kanssasi. Usein hyvä musa löytyykin pienemmistä piireistä. Lähinnä ajattelen otsikon aihetta aika suoraviivaisesti promootion kannalta. Uskon että selkeällä enemmistöllä bändeillä on lataamisen taka-ajatuksena suosion lisääntyminen. Miksipä muutenkaan itsestään tiedottaisi? Sitä ajatusta vasten en ymmärrä että kuraa ladataan esille. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Kefiiri 08.10.2014 20:54:59 (muokattu 08.10.2014 20:55:38) | |
---|
Tässähän on vielä se että jos itse ei laittaisikaan avuttomasti menneitä keikkavetojaan juutuubiin niin joku yleisöstä sen kumminkin tekee... pitää vaan joko vetää aina hyvin, tai tyytyä siihen, että satunnainen googlaaja osuu kuravideoon =D En ole musiikin asiantuntija. |
rintapek 09.10.2014 00:17:04 | |
---|
Kefiiri: Tässähän on vielä se että jos itse ei laittaisikaan avuttomasti menneitä keikkavetojaan juutuubiin niin joku yleisöstä sen kumminkin tekee... pitää vaan joko vetää aina hyvin, tai tyytyä siihen, että satunnainen googlaaja osuu kuravideoon =D Oletushan on tottakait, et bändi vetää hyvin. Jos joku bootleggaa, niin eipä sille just mitään voi. Mut sille voi mitä bändi itte tyrkkää ittestään julki. Ja jos se on pulivillaista saundit muroilla- suttua, niin se antaa vaikutelman, et ainoo syy tyrkätä tommoista julki on se, et bändillä ei muuta ole eikä ne parempaan pysty. Semmoinen "katso äiti - me ollaan ihan oikeesti pitseriassa keikalla ja ihan kohta mun naamanikin vilahtaa ruudulla. Kun ei se katselu/kuuntelukelpoisen keikkatallenteen tai asiallisen treenikämppädemon teko sillai ydinfysiikkaa ole eikä nykyään edes kustannuskysymys. |
Lennu 09.10.2014 02:18:56 | |
---|
Pulivillaistahan se usein on. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
jannu 09.10.2014 02:53:32 | |
---|
Lennu: Pulivillaistahan se usein on. Pulivillaa sulla on housussas. "You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti |
Synastikki 09.10.2014 11:06:23 | |
---|
Nykyisin useasti tuntuu siltä että nettihype > musiikki. Jos joku juttu kohoaa kovaksi ja paljon jaetuksi jutuksi netissä, niin sillä ei välttämättä ole mitään väliä vaikka itse juttu olisi ihan täyttä sontaa, koska it is popular! Fear of Keytarnation |
Funkånaut 09.10.2014 15:22:49 | |
---|
Synastikki: Nykyisin useasti tuntuu siltä että nettihype > musiikki. Jos joku juttu kohoaa kovaksi ja paljon jaetuksi jutuksi netissä, niin sillä ei välttämättä ole mitään väliä vaikka itse juttu olisi ihan täyttä sontaa, koska it is popular! Nå, aikanaanhan teinitytöt menivät Beatlesin ja Rollareiden keikoille suosion kasvettua lähinnä kiljumaan ja koska siellä piti olla. Lavalla soiteltiin jotakin "Maijalla oli karitsa" -osastoa, ja kukaan ei huomannut mitään. Koska kukaan ei kuullut muuta kuin kiljumista. Tosin, olihan heidän levytetty kamakin mainiota ettei siinä. |
Lennu 09.10.2014 15:28:12 | |
---|
Funkånaut: Nå, aikanaanhan teinitytöt menivät Beatlesin ja Rollareiden keikoille suosion kasvettua lähinnä kiljumaan ja koska siellä piti olla. Lavalla soiteltiin jotakin "Maijalla oli karitsa" -osastoa, ja kukaan ei huomannut mitään. Koska kukaan ei kuullut muuta kuin kiljumista. Tosin, olihan heidän levytetty kamakin mainiota ettei siinä. Vaikka oli sekin "Maijalla oli karitsa" -osastoa. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
sustain65 09.10.2014 17:07:28 | |
---|
Lennu: Vaikka oli sekin "Maijalla oli karitsa" -osastoa. En nyt ihan noin toteaisi, mutta mitäs sen olisi mielestäsi pitänyt olla? Jotakin ihan muuta? |
Lennu 09.10.2014 20:00:54 | |
---|
sustain65: En nyt ihan noin toteaisi, mutta mitäs sen olisi mielestäsi pitänyt olla? Jotakin ihan muuta? Ei kait mun mielipiteellä ole väliä, en ollu edes syntynyt silloin kun ne oli hypeimmillään. Vitsihuumorillahan minä, kun oli sopiva paikka. I want you on ihan kiva ralli. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
sustain65 09.10.2014 20:32:44 | |
---|
Lennu: Vitsihuumorillahan minä, kun oli sopiva paikka. I want you on ihan kiva ralli. No onhan se, mutten minä(kään) sitä enää jaksa kuunnella, kun nykyisin tehdään niin monipuolisesti sitä kehittyneempää hyvää musiikkia. Ei ole sarkasmia, olen oikeasti sitä mieltä. Sillä vaan aloin kyselemään, kun piitleksillä oli aika paljon muutakin kuin Maijalla oli karitsa -osastoa. Ja myöhemmät tekijät ovat ammentaneet kaikenlaisista osastoista. Tuohon nettihypeen kommenttina, että onhan se aika tympeää, kun jokin aivan kertakäyttöhuumoriin tai tissivakoon perustuva musavideo saa moninkertaiset katselukerrat kuin jokin ihan musiikkiakin sisältävä kunnianhimoisempi juttu. Toisaalta, kyllä netissä oikeasti hyvät jutut saavat myös huomiota, esim. monilla vanhoilla hyvillä klassikkobiiseillä on huimia katselu-/kuuntelumääriä. Mutta nää jutut meni nyt aikalailla ohi aiheen jo. |
Funkånaut 09.10.2014 20:51:09 | |
---|
sustain65: No onhan se, mutten minä(kään) sitä enää jaksa kuunnella, kun nykyisin tehdään niin monipuolisesti sitä kehittyneempää hyvää musiikkia. Ei ole sarkasmia, olen oikeasti sitä mieltä. Sillä vaan aloin kyselemään, kun piitleksillä oli aika paljon muutakin kuin Maijalla oli karitsa -osastoa. Ja myöhemmät tekijät ovat ammentaneet kaikenlaisista osastoista. Käyttämäni Maijalla oli karitsa -osasto livenä tarkoitti yksinkertaisesti sitä, kun yleisö ei kuullut soitosta mitään eikä soittajat kuulleet soittansa, niin oli ihan sama mitä sitten soitti. Joillakin keikoilla The Beatlesin jätkät taisivat huvikseen soitella lastenlauluja, eikä kukaan huomannut eroa. Ainakin joissakin dokkareissa Rollareiden ja Beatlesin jannut puhuivat siitä, että rämpyttelivät mitä sattuu livenä eikä kukaan huomannut mitään outoa. |
sustain65 09.10.2014 21:06:41 (muokattu 09.10.2014 21:07:10) | |
---|
Funkånaut: Käyttämäni Maijalla oli karitsa -osasto livenä tarkoitti yksinkertaisesti sitä, kun yleisö ei kuullut soitosta mitään eikä soittajat kuulleet soittansa, niin oli ihan sama mitä sitten soitti. Joillakin keikoilla The Beatlesin jätkät taisivat huvikseen soitella lastenlauluja, eikä kukaan huomannut eroa. Ainakin joissakin dokkareissa Rollareiden ja Beatlesin jannut puhuivat siitä, että rämpyttelivät mitä sattuu livenä eikä kukaan huomannut mitään outoa. Juu, tuo on helppo uskoa kun on nähnyt niitä tallenteita missä tytöt kirkuu hysteerisinä kun nuo julkeat pitkätutkat ovat lavalla :D Luultavasti aika sama tosiaan mitä tai miten soittivat. Maijalla oli karitsa ihan levytettynä taitaa muuten olla vasta Wingsin aikaista kamaa? (en todellakaan ole mikään Beatles tai McCartney tietäjä) |
Lennu 10.10.2014 00:01:42 | |
---|
Funkånaut: Käyttämäni Maijalla oli karitsa -osasto livenä tarkoitti yksinkertaisesti sitä, kun yleisö ei kuullut soitosta mitään eikä soittajat kuulleet soittansa, niin oli ihan sama mitä sitten soitti. Joillakin keikoilla The Beatlesin jätkät taisivat huvikseen soitella lastenlauluja, eikä kukaan huomannut eroa. Ainakin joissakin dokkareissa Rollareiden ja Beatlesin jannut puhuivat siitä, että rämpyttelivät mitä sattuu livenä eikä kukaan huomannut mitään outoa. Rollarit tekee sitä edelleen. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
Funkånaut 10.10.2014 00:42:11 | |
---|
Lennu: Rollarit tekee sitä edelleen. Ilmankos Charlien rummut ja taustasoittajien puuhat on ainoot mikitetyt. :) |
Rollarithan eivät koskaan ole soittaneet itse, vaan verhon takana on kokonainen bändi laulajineen ja Stonesit ovat vaan esittävinään. Charlien rummutuskin tapahtuu oikeasti niin, että bassorummun sisällä on pienikokoinen rumpali setteineen, ja hänen soittonsa sitten mikitetään. En ole musiikin asiantuntija. |
Funkånaut 10.10.2014 12:02:27 | |
---|
Kefiiri: Rollarithan eivät koskaan ole soittaneet itse, vaan verhon takana on kokonainen bändi laulajineen ja Stonesit ovat vaan esittävinään. Charlien rummutuskin tapahtuu oikeasti niin, että bassorummun sisällä on pienikokoinen rumpali setteineen, ja hänen soittonsa sitten mikitetään. Ei, toi oli Judas Priest kasarilla. |
j-kill 05.11.2014 00:08:35 | |
---|
Omalla kohdalla ainakaan minkäänlainen breikkaaminen tai tulevaisuuden levydiilien kuseminen ei pelota yhtään. Kaikki on totuttu tekemään itse, eikä ole uskoa siihen, että tilanne tulisi siitä juuri muuttumaan, eikä ole tarvekaan. Sitten taas syy sille, miksi laitetaan kokonaisia keikkoja, joita kukaan ei luultavasti jaksa katsoa kokonaan, on läpinäkyvyys. Rehellisesti hyviä ja paskoja keikkoja, sellaisia, joilla kaikki tuntuu menevän päin vittua, ja sellaisia joilla kaikki menee nappiin. Keikat on ilmaiseksi kaikkien saatavilla, mutta jos niitä haluaa pällistellä HDnä ja flacina, niin voi raahautua ihan omin jaloin keikkapaikalle ja maksaa sen vitosen sisään. Ja ihmeen paljon niitä kuitenkin sitten pällistellään. Sitä taas en ymmärrä, jos on jotain puolikkaita biisejä tai parinkymmenen sekunnin pätkiä keskeltä jotain, niiden funktio ei oo koskaan oikein auennut.. |
Berzerkowitz 10.11.2014 22:08:38 | |
---|
Tuossa voi olla vaikkapa semmoinen että haluaa totanoinnii demota että tän biisin soolo vois mennä vaikka tälleenkin mutta ei Just Nyt ala tekemään koko biisiä uusiksi sen soolon takia. |