Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Custom Shop VS Ruokangas
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Gabe
09.10.2014 17:30:55 (muokattu 10.10.2014 11:00:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden kitaran hankinta olisi pikkuhiljaa käsillä ja nyt olisi tarkoitus paikata telen mentävä aukko setissä lopullisesti. Kolme vaihtoehtoa näyttää päässeen loppusuoralle: Fender Custom Shop Esquire, Fender Master built '52 telecaster ja Ruokangas Mojo Esquire. Custom Shop Fendereistä on jo aika hyvä käsitys, Ruokangas Mojoakin olen kerran soittanut mutta masterbuild Fenderiä en ole koskaan edes kokeillut.
 
Lähinnä kiinnostaisi näin oman testailun ja pähkäilyn tueksi kuulla teiltä pientä vertailua näistä valmistajista keskenään. Eli jos jollekin teistä olisi päässyt kertymään pidempiaikaisempiakin käyttökokemuksia sekä CS Fendereistä että Ruokankaan tuotoksista niin olisi mukava kuulla miten ne toisiinsa nähden vertautuvat. Pajalla olisi Esquire käytettynä myynnissä ja se olisi huomattavasti edullisempi kuin torin master built tai Ruokangas haluamillani speckseillä. Toisaalta sen verran monta vuotta olen tuollaisesta mittatilaus Ruokankaastakin haaveillut että nyt voisi olla jo vihdoin aika satsata vähän enemmän ja vetää sekin rasti seinään.
 
Lisäksi jos jollain Varsinais-Suomen alueella olisi master built Fender (tele tai strato) jota saisi tulla kokeilemaan niin pikaviesti tai sähköposti vilkkumaan, olisin oikein kiitollinen. Lisäksi saa tietty kokeilla tarjota jos jollain olisi Mojoa, CS Teleä tai Master built kaupan.
mitja
09.10.2014 19:07:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi menee kaikki hintaluokkaan jossa kokeilemalla vasta selviää että onko sointi hinnan väärti.
Kannattaa myös testata Custom Soundsin Nash -telet. Ne on hyvin soivista kevyistä puista tehty. Ja halvempia. Eivät Fender CS:lle häviä ollenkaan.
Mulla on CS Esquire joka on paras kitara jolla olen ikinä soittanut.
Metsästin sitä usean vuoden kun pääsi livahtamaan käsistä. Aivan tajuton keppi, mutta moni muu samanhintainen ei vain yksilönä pääse lähellekään, ja silloin tuntuu että kannattaako maksaa kolmisen tonnia jostain joka on ihan jees, mutta ei tajuntaa räjäyttävä.
Jos olisi rahaa niin lähtisin Ruokankaaseen sijoittamaan.
 
AngieRainbow
09.10.2014 19:10:14 (muokattu 09.10.2014 19:17:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitja: Noi menee kaikki hintaluokkaan jossa kokeilemalla vasta selviää että onko sointi hinnan väärti.
Kannattaa myös testata Custom Soundsin Nash -telet. Ne on hyvin soivista kevyistä puista tehty. Ja halvempia. Eivät Fender CS:lle häviä ollenkaan.
Mulla on CS Esquire joka on paras kitara jolla olen ikinä soittanut.
Metsästin sitä usean vuoden kun pääsi livahtamaan käsistä. Aivan tajuton keppi, mutta moni muu samanhintainen ei vain yksilönä pääse lähellekään, ja silloin tuntuu että kannattaako maksaa kolmisen tonnia jostain joka on ihan jees, mutta ei tajuntaa räjäyttävä.
Jos olisi rahaa niin lähtisin Ruokankaaseen sijoittamaan.

 
Haitko sinä mitja minulta sen CS Esquiren Tampereelta? Tossa Gabelle sanoinkin, että se oli parempi kuin toi Kitarapajan yksilö, vaikka ihan hyvä kitara siellä Pajallakin on. Tossa Maseterbuiltissa on se hyvä puoli, että sitä pääsee kokeilemaan.
 
Lienee kuitenkin niin kuin sanoit, ettö tossa hintaluokassa kyse on vain siitä, mistä itse pitää. Vaikea sanoa, mikä olisi muita parempi. Tietty toria seurailemalla voi tulla suht edullisesti muitakin Fender custom shop telejä tarjolle.
 
Ruokankaassa on minun mielestäni plussaa suomalaisuuden tukeminen ja persoonallisuus, mutta ei tässä muiden mielipiteillä ole mitään väliä :)
 
Mä kyllä olisin GAS-päissäni ostanut torin Masterbuiltin, jos olisi massia.
 
Minuakin kyllä kiinnostaa, kuinka paljon parempi Masterbuilt kitarat on verrattuna custom shopin "perus" tuotoksiin vai onko niissä kyse markkinointikeinottelusta. Mulla on ollut useita Fender custom shop kitaroita, joissa on kyllä yksilöiden kesken suuria eroja. Toi nykyinen '61 limited edition heavy relic strato on kyllä helvetin hyvä.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
09.10.2014 19:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoilla linjoilla on omatkin mietteet. Minulla on nyt kovassa käytössä Fenderin CS Strato joka on todella hyvä yksilö joka hyppäsi selvästi edukseen kaikista ehdokkaista jota oli tarjolla. Haitari noissa vaihteli tosiaan hyvistä erinomaisiin joten testattava olisi ennen ostoa. Tuossa pajan yksilössä vähän häiritsee jo etukäteen se, että olen jo muutamalta kuullut ettei se ole ihan paras yksilö vaika hyvä onkin. Torin masterbuildissa taas ei specksit ole ihan täysin kohdillaan, ja hintaan nähden pitäisi kyllä hetki. Se taannoin kokeilemani Ruokankaan Mojo on jäänyt mieleen todella kevyenä, upeasti viimeisteltynä ja taivaallisesti soivana yksilönä. Joten kyllä tuo Ruokangas on todennäköinen valinta tällä hetkellä vaikka hintava onkin, ainakin saa päättää ihan kaikki itse.
 
Kiitos myös kaikille pikaviestin jo lähettäneille, pistäkää vain lisää tulemaan.
kekkuliheikki
09.10.2014 19:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seis miehet.
 
Haar Telecasteria on ehdottomasti kokeiltava.
 
En allekirjoita.
pappasfin
09.10.2014 19:33:41 (muokattu 09.10.2014 19:37:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi ettei voi auttaa, toivotaan, että pääset kokeilemaan ja vertailemaan omin käsin.
 
Ite täydensin (Stratocasterin kuumotusta)Telecasterin kuumotusta ihan vaan Fenderin Std Telcasterilla, jossa on Customin mikit ja aivan huikea peli tämäkin jo pelkästään, jos hinta korreloi noissa niin kuin pitää niin voi vain kuvitella kuinka hyviä pelejä on kyseessä :D
 
PappaSFin
WanhaWihtahousu
09.10.2014 20:21:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosi Suomalaista?
 
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
Kunnallisjäte
09.10.2014 20:34:28 (muokattu 09.10.2014 20:39:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saiko tässä mainostaa postimyyntikitaroita?
 
Mulla on K-Line Truxton (omissa kuvissa). Vaikea kuvitella tuosta parempaa kitaraa. Coda-Music tuo Eurooppaan ja tiedän facebookin perusteella, että tämä namu on parhaillaan matkalla kauppaan
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hph … c32f2b5ca252fe433d2f598&oe=54F886E2
Uutena hinnat noin 2,2k€, mutta käytettynä pyöreesti 1,5k€. Masterbuidin hinnalla saa siis kaksi, joista voi pitää paremman...
 
Toinen varteen otettava postimyyntitarjous, johon itse saattaisin sortua olisi tämä Grosh retro classic T, tuosta hinnasta kun pystynee satasen tai kaksi tinkimään.
http://www.coda-music.com/grosh-retro-classic-secondhand-p-20015.html
 
Jos haluaisin kivijalasta ostaa, kävisin ehdottoasti Custom-Soundsilla testaamassa Nash telet, niitähän on siellä parikin niin voi valkata paremman.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
rosberg
09.10.2014 20:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nashit on vähän hölmöjä kun ei ne itse niissä paljoa tee. Sanoisin, että King Bee guitars jos tollanen perinneosasto järkihintaan kiinnostaa.
Ruokankaat on tosi hienoja, mutta ei mulle. Haluan CS-keihään, eikä siihen oikein ole järkisyytä miksi joo tai ei. Ulkonäkö ehkäpä lähinnä.
 
http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/
Kunnallisjäte
09.10.2014 20:42:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rosberg: N Sanoisin, että King Bee guitars jos tollanen perinneosasto järkihintaan kiinnostaa.
 
Mistä King Bee Euroopasta? Taitavat olla mehukkaita. Eikös se ole Gearmandudenkin lempimerkki.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
johanssen
09.10.2014 21:44:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Samoilla linjoilla on omatkin mietteet. Minulla on nyt kovassa käytössä Fenderin CS Strato joka on todella hyvä yksilö joka hyppäsi selvästi edukseen kaikista ehdokkaista jota oli tarjolla. Haitari noissa vaihteli tosiaan hyvistä erinomaisiin joten testattava olisi ennen ostoa. Tuossa pajan yksilössä vähän häiritsee jo etukäteen se, että olen jo muutamalta kuullut ettei se ole ihan paras yksilö vaika hyvä onkin. Torin masterbuildissa taas ei specksit ole ihan täysin kohdillaan, ja hintaan nähden pitäisi kyllä hetki. Se taannoin kokeilemani Ruokankaan Mojo on jäänyt mieleen todella kevyenä, upeasti viimeisteltynä ja taivaallisesti soivana yksilönä. Joten kyllä tuo Ruokangas on todennäköinen valinta tällä hetkellä vaikka hintava onkin, ainakin saa päättää ihan kaikki itse.
 
Kiitos myös kaikille pikaviestin jo lähettäneille, pistäkää vain lisää tulemaan.

 
Kyllä mie toivotan onnea sinne Ruokankaan suuntaan. Tekevät niin helvetin hyvää työtä. Ja omat speksit kun saa speksailla, niin siitä kannattaa maksaa. Min mielestä.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
09.10.2014 21:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Kyllä mie toivotan onnea sinne Ruokankaan suuntaan. Tekevät niin helvetin hyvää työtä. Ja omat speksit kun saa speksailla, niin siitä kannattaa maksaa. Min mielestä.
 
Kyllä vähän luulen että Ruokangas sieltä nyt tulee seuraavaksi. Saatiin Juhan kanssa hiottua specksit nyt sen verran hyvin kohdilleen että ei voi vastustaa. Erinomaista asiakaspalvelua ja kärsivällistä kirjeenvaihtoa, pakko kehua.
Morri
09.10.2014 22:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kyllä vähän luulen että Ruokangas sieltä nyt tulee seuraavaksi. Saatiin Juhan kanssa hiottua specksit nyt sen verran hyvin kohdilleen että ei voi vastustaa. Erinomaista asiakaspalvelua ja kärsivällistä kirjeenvaihtoa, pakko kehua.
 
Erinomainen valinta, omani (vaikka ei Mojo olekaan) on kaikin puolin mahtava, parempaa saa laatunsa puolesta hakea, Juha&Co osaa hommansa.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
JaaGeRMaisTeR
10.10.2014 07:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin PV:nä villinkortin.. Miksi moinen ei olisi sopiva vaihtoehto?
 
Rämppy
10.10.2014 09:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Custom Shop kitarat ovat yksilöitä siinä missä muutkin. Mitään pommeja cs-fenkuista harvoin löytyy, mutta jos haet täydellistä yksilöä, ei kannata ostaa sikaa säkissä. Sen perusteella mitä olen kokeillut, ei master built -sarja eroa laadukkaampana verrattuna muihin CS-fenkkuihin. Ovatpa vain yhden rakentajan kasaamia, kun muut ovat "team built". Esim. "epäfendermäisen" painaviakin yksilöitä olen master builteissa bongannut, lieneekö sitten tarkoituksella tehty painavista puista vai päteekö lankkujen valinnassa samat säännöt kuin muissakin Fendereissä. Tuo aiemmin mainittu Nash on ehdottomasti testaamisen arvoinen. Custom Soundsilla tuli testattua ja erittäin hyvän oloisia ovat. Laittaisin itsekin samalle viivalle cs-fenderin kanssa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Gabe
10.10.2014 10:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Erinomainen valinta, omani (vaikka ei Mojo olekaan) on kaikin puolin mahtava, parempaa saa laatunsa puolesta hakea, Juha&Co osaa hommansa.
 
En usko että menee metsään, onhan se lystiä päättää itse kaikesta. :) Jono on meikäläisen hermoille kyllä pitkä, mutta hyvää kannattanee odottaa.
 
JaaGeRMaisTeR: Laitoin PV:nä villinkortin.. Miksi moinen ei olisi sopiva vaihtoehto?
 
Sen verran harvoin (ainakin meikäläisellä) on laittaa kolmisen tonnia kitaraan että nyt mennään vihdoin tuonne Ruokankaan suuntaan. Ihan hyvä ajatus kuitenkin.
 
Rämppy: Fender Custom Shop kitarat ovat yksilöitä siinä missä muutkin. Mitään pommeja cs-fenkuista harvoin löytyy, mutta jos haet täydellistä yksilöä, ei kannata ostaa sikaa säkissä. Sen perusteella mitä olen kokeillut, ei master built -sarja eroa laadukkaampana verrattuna muihin CS-fenkkuihin. Ovatpa vain yhden rakentajan kasaamia, kun muut ovat "team built". Esim. "epäfendermäisen" painaviakin yksilöitä olen master builteissa bongannut, lieneekö sitten tarkoituksella tehty painavista puista vai päteekö lankkujen valinnassa samat säännöt kuin muissakin Fendereissä. Tuo aiemmin mainittu Nash on ehdottomasti testaamisen arvoinen. Custom Soundsilla tuli testattua ja erittäin hyvän oloisia ovat. Laittaisin itsekin samalle viivalle cs-fenderin kanssa.
 
Niinhän nuo ovat. Kuten sanottua niin tuota stratoakin metsästettiin ihan ajan kanssa kunnes löytyi tuo yksilö. Nashit on hyviä mutta eivät nyt ihan gas hermoa kuitenkaan kutkuta tarpeeksi. Kiitos huomioista master builtia koskien.
Joees
10.10.2014 12:31:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole yksikään Fenderin CS vakuuttanut niin paljoa että valitsisin moisen mieluummin kuin Ruokankaan. Tämä siis tilanteessa jossa ei ole mahdollisuutta kokeilla ennen ostoa. Ei toki tarkoita että ne Fenderit huonoja olisi olleet mutta aina on kotimaisesta leiristä löytynyt omaan makuun parempi ja laadukkaampi.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
AngieRainbow
10.10.2014 15:26:34 (muokattu 10.10.2014 15:28:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Sen perusteella mitä olen kokeillut, ei master built -sarja eroa laadukkaampana verrattuna muihin CS-fenkkuihin.
 
Tämä minua juuri kiinnostaa. Välillä tulee kuolattua Masterbuilt-kitaroita, mutta olen itsekin miettinyt, ovatko ne tosiaan custom shopin relic ja heavy relic kitaroita parempia. Masterbuilt-kitaroilla on hintaa niin paljon, että tulee mieleen, kuinka paljon siinä on kyse markkinoinnista ja psyko-akustiikasta. Esim. John Cruzin ja Yuriy Shishkovin kitaroihin liittyy nettikeskusteluissa usein melkoista mystifiointia. Esim. Shishkov on alkujaan tehnyt kitaroita entisessä Neuvostoliitossa ties missä kellarissa ankeissa oloissa iänvanhoilla työkaluilla ja käyttää nykyäänkin näitä vanhoja välineitä ja menetelmiä. Netin palstoilta tulee välillä sellainen olo kuin hänen kitaroihinsa välittyisi jotain muinaista uralilaista mystiikkaa, mitä ei saa mistään muualta.
 
Ongelma on se, että Masterbuilt-kitaroista on kaikilla mielipide, mutta harvalla oikeasti kokemusta. Milelläni kuulisin mietteitä teiltä, kenellä näitä kitaoita ON OIKEASTI OLLUT.
 
Kuten sanottu mun Custom Shop '61 heavy relic on niin hyvä, että en tiedä, miten ne masterbuilt-jäbät siitä vielä paremman vääntää.
 
Tulee mieleen myös Jimi Hendrixin kanssa työskennelleiden haastattelut, jotka ovat sanoneet, että Jimin kitarat ostettiin vaan kaupasta tyyliin "Mihin varaa sattui olemaan". Jimi olisi tehnyt musiikkinsa, millä tahansa stratolla.
 
Ruokankaassa olisi kyllä coolia oma design. Mä vetäisin koko bodyn sateenkaaren väreihin. Enemmän sellaisessa olisi munaa ja persoonallisuutta kuin Masterbuilt-kitaroissa.
 
Hyvä ketju Gabelta kyllä.
 
Edit: Jimistä vielä, että Hey Joe:n soolo on muistaakseni nauhoitettu telellä.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
kekkuliheikki
10.10.2014 15:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Tämä minua juuri kiinnostaa. Välillä tulee kuolattua Masterbuilt-kitaroita, mutta olen itsekin miettinyt, ovatko ne tosiaan custom shopin relic ja heavy relic kitaroita parempia. Masterbuilt-kitaroilla on hintaa niin paljon, että tulee mieleen, kuinka paljon siinä on kyse markkinoinnista ja psyko-akustiikasta. Esim. John Cruzin ja Yuriy Shishkovin kitaroihin liittyy nettikeskusteluissa usein melkoista mystifiointia. Esim. Shishkov on alkujaan tehnyt kitaroita entisessä Neuvostoliitossa ties missä kellarissa ankeissa oloissa iänvanhoilla työkaluilla ja käyttää nykyäänkin näitä vanhoja välineitä ja menetelmiä. Netin palstoilta tulee välillä sellainen olo kuin hänen kitaroihinsa välittyisi jotain muinaista uralilaista mystiikkaa, mitä ei saa mistään muualta.
 
Ongelma on se, että Masterbuilt-kitaroista on kaikilla mielipide, mutta harvalla oikeasti kokemusta. Milelläni kuulisin mietteitä teiltä, kenellä näitä kitaoita ON OIKEASTI OLLUT.
 
Kuten sanottu mun Custom Shop '61 heavy relic on niin hyvä, että en tiedä, miten ne masterbuilt-jäbät siitä vielä paremman vääntää.
 
Tulee mieleen myös Jimi Hendrixin kanssa työskennelleiden haastattelut, jotka ovat sanoneet, että Jimin kitarat ostettiin vaan kaupasta tyyliin "Mihin varaa sattui olemaan". Jimi olisi tehnyt musiikkinsa, millä tahansa stratolla.
 
Ruokankaassa olisi kyllä coolia oma design. Mä vetäisin koko bodyn sateenkaaren väreihin. Enemmän sellaisessa olisi munaa ja persoonallisuutta kuin Masterbuilt-kitaroissa.
 
Hyvä ketju Gabelta kyllä.
 
Edit: Jimistä vielä, että Hey Joe:n soolo on muistaakseni nauhoitettu telellä.

 
Mulla on tossa viiden minuutin paassa kauppa jossa niita on. Voin tehda empiirista tutkimusta. Sielta loytyy:
 
55 John Cruz Strato
63 Todd Krause Strato
57 Jason Smith Strato
63 Greg Fessler Tele
67 Dennis Galuska Strato
50 Greg Fessler Tele
Buddy Holly Signature Dennis Galuska
66 Yuri Shiskov Strato
 
En allekirjoita.
mitja
10.10.2014 15:59:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Telecaster-tyylisissä kitaroissa on se hyvä puoli että ne on äärimmäisen yksinkertaisia.
Jos ominaisuuksiltaan hienosti soivat lankut löytää toisensa, on ihan sama sahaako ja liimaako ne muotoonsa Ruokangas, John Cruz, Warmothin CNC tai Nashin tavaratoimittaja. Siinä ei tarvita Benedetton kannen ohennustaitoa eikä Ervin Somogyin ymmärrystä rimoituksesta.
Kyse on ainoastaan siitä onko parhaat materiaalit käytössä ja osataanko ne etsiä ja yhdistää.
En tiedä mitä firmaa esim. Nash käyttää nykyään.
Jossain vaiheessa käytti tietääkseni Warmothia.
Warmothilla on varastossaan erinomaista tavaraa ja pyytämällä etsivät ja koputtelevat lankun tai aihion joka on halutun painoinen ja soi halutulla tavalla. Esim kumeasti tai kirkkaammin.
Siitähän oikeassa Custom Shopeissa pitäisi olla kyse. Että materiaalit ehditään valita kulloiseenkin kitaraan yhdistelmänä sopiviksi.
Jotain mystista kuitenkin aina käy, ja joku kitara soi paremmin kuin viereisestä pölkystä tehty...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «