antnis 05.10.2014 13:56:47 | |
---|
AngieRainbow: Toi sopisi "Torilla halpaa juuri nyt" -ketjuun. Jos olisi ko summa ylimääräistä, niin olisin ostanut sen jo. John Cruz Masterbuilt -kitarat on aika vitun kalliita ja kysyttyjä. Olisko toi sit paljonki ihmeellisempi kuin se sun Esquires johon olis isketty kaulamikki? |
AngieRainbow 05.10.2014 14:03:34 | |
---|
antnis: Olisko toi sit paljonki ihmeellisempi kuin se sun Esquires johon olis isketty kaulamikki? Sitä en voi tietää, mikä on ihmeellistä ja mikä ei, mutta tietyt kitarat on tietyn hintaisia. Gibson R9 maksaa sen, mitä se maksaa ja that's it. Se onko se perus stankkua ihmeellisempi on jokaisen oma asia. JC:n kitaroissa sama homma. Jos uusi maksaa melkein 7000 euroa, niin 3000 on silloin halpa. "Onko toi niin ihmeellinen" -kortti on siis vähän turha. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
antnis 05.10.2014 14:10:47 | |
---|
AngieRainbow: Sitä en voi tietää, mikä on ihmeellistä ja mikä ei, mutta tietyt kitarat on tietyn hintaisia. Gibson R9 maksaa sen, mitä se maksaa ja that's it. Se onko se perus stankkua ihmeellisempi on jokaisen oma asia. JC:n kitaroissa sama homma. Jos uusi maksaa melkein 7000 euroa, niin 3000 on silloin halpa. "Onko toi niin ihmeellinen" -kortti on siis vähän turha. Niin sijoitusmielessä meinasit tuota, ei edes tullut mieleen. Ihan soittimena meinasin että kun myit sen Esquiren ja nyt tuota himoot, niin oisko kannattanut pitää se silloin. Mut ei sit mitään, halpahan tuo on yleiseen tasoon verrattuna. |
Gabe 05.10.2014 14:18:45 | |
---|
antnis: Niin sijoitusmielessä meinasit tuota, ei edes tullut mieleen. Ihan soittimena meinasin että kun myit sen Esquiren ja nyt tuota himoot, niin oisko kannattanut pitää se silloin. Mut ei sit mitään, halpahan tuo on yleiseen tasoon verrattuna. Vähän luulen että eiköhän tuo Cruz ole soittimenakin ihan kelvollinen. :) Eiköhän näitä romppeita saa myydä ihan oman mielensä mukaan. Mulla kuumottaa tuo Cruz aika pahasti, pikkuisen vain uupuu pätäkkää tuosta. CS Tele tai Esquire noin muutenkin kiinnostaa aika paljon. |
JaaGeRMaisTeR 05.10.2014 16:16:09 | |
---|
|
mize7 07.10.2014 15:20:56 | |
---|
Aika kauan olen katsellut Telecastereita ja nyt on sitten aivan hirrrrvee GAS päällä vaihteeksi. Suositteluja saisi heittää, jos omia kokemuksia hyvistä telecastereista löytyy. Myös mikki suosituksia otetaan vastaan samaan kitaraan. Olen jo törmännyt Ari Lappalaisen mikkeihin ja kehuihin täällä mnetissä. Ilmeisesti laadukkaita tekeleitä. Oma hintakatto menee siinä max 600€ paikkeilla. Mikä olisi "paras" vaihtoehto tässä hintahaarukassa? Eikä ole pakko olla Fender. :) http://soundcloud.com/mediumplayer |
hallu 07.10.2014 15:26:29 | |
---|
mize7: Aika kauan olen katsellut Telecastereita ja nyt on sitten aivan hirrrrvee GAS päällä vaihteeksi. Suositteluja saisi heittää, jos omia kokemuksia hyvistä telecastereista löytyy. Myös mikki suosituksia otetaan vastaan samaan kitaraan. Olen jo törmännyt Ari Lappalaisen mikkeihin ja kehuihin täällä mnetissä. Ilmeisesti laadukkaita tekeleitä. Oma hintakatto menee siinä max 600€ paikkeilla. Mikä olisi "paras" vaihtoehto tässä hintahaarukassa? Eikä ole pakko olla Fender. :) Käytetyn bajan saa 500 euron tuntumaan eikä tele siitä paljoa pysty paranemaan. Jos ne modernit kytkennät vituttaa, niin monet ovat modanneet pois sen s-1 kytkimen ja vaihtaneet mikkivalitsimen kolmiasentoiseen. Itse pidän noista vastavaiheisista soundeista ja sarjaan kytkentä mahdollisuudesta. Bajan soittotuntuma ja fiilis on muuten varsin perinnehenkinen ja kannattaa kokeilla tykkääkö siitä. Jos olen kovin ohuiden kaulojen ystävä niin bajan v-profiili saattaa tuntua vähän möhköltä. Mutta baja on siis modattavissa jos se muuten miellyttää. Itseäni miellyttää ja siksi sitä aina suosittelen kun joku kyselee hyvää telekasteria, niin tämä on sellainen. En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja |
LaMotta 07.10.2014 15:30:55 (muokattu 07.10.2014 15:34:56) | |
---|
mize7: Oma hintakatto menee siinä max 600€ paikkeilla. Mikä olisi "paras" vaihtoehto tässä hintahaarukassa? Meksikon Classiceja pidetään yleisesti kai ihan kelvollisina keppilöinä. Määäki olen tuota Bajaa joskus kokeillut. Muistelen, että kaula oli tuntumaltaan aikamoinen halko. Toi umpeenlakattu vaahteraotelauta tuntuu sormissa aika hirveeltä. Mut nää on vaan mielipiteitä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
mize7 07.10.2014 15:38:32 | |
---|
Mites nuo Tokain Telecasterit pärjää Mexicon Fendereiden vierellä? http://soundcloud.com/mediumplayer |
elsewhere 07.10.2014 15:38:53 | |
---|
mize7: Aika kauan olen katsellut Telecastereita ja nyt on sitten aivan hirrrrvee GAS päällä vaihteeksi. Suositteluja saisi heittää, jos omia kokemuksia hyvistä telecastereista löytyy. Myös mikki suosituksia otetaan vastaan samaan kitaraan. Olen jo törmännyt Ari Lappalaisen mikkeihin ja kehuihin täällä mnetissä. Ilmeisesti laadukkaita tekeleitä. Oma hintakatto menee siinä max 600€ paikkeilla. Mikä olisi "paras" vaihtoehto tässä hintahaarukassa? Eikä ole pakko olla Fender. :) Bajaa on suositeltu, mutta kaula on tosiaan ainakin minun kätösiini aivan liian muhkea. Japanin Fendereitä saa Torilta tuohon hintaan, ja ne ovat ainakin oman kokemukseni mukaan laatupelejä. ~ Love broke out and I forgot it's war. |
LaMotta 07.10.2014 15:40:13 (muokattu 07.10.2014 15:52:06) | |
---|
mize7: Mites nuo Tokain Telecasterit pärjää Mexicon Fendereiden vierellä? Valmistajaa mieluummin kannattaa käydä kourimassa kaulat ja otelaudat. Se on kuitenkin sellainen juttu mikä täytyy omin käsin kokeilla. Onhan näistä jauhettu ennenkin. E: Tokaista ei ole itsellä paljoa kokemuksia. Mutta ainakin korealaiset LP-kopiot on jostain syystä järjestään kierokaulaisia. Tai niitä on ainakin luvattoman paljon suhteellisesti. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
hallu 07.10.2014 15:49:31 | |
---|
elsewhere: Bajaa on suositeltu, mutta kaula on tosiaan ainakin minun kätösiini aivan liian muhkea. Japanin Fendereitä saa Torilta tuohon hintaan, ja ne ovat ainakin oman kokemukseni mukaan laatupelejä. Japsifenderit on kyllä hyviä ne, joita olen päässyt kokeilemaan. En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja |
hallu 07.10.2014 15:51:02 | |
---|
mize7: Mites nuo Tokain Telecasterit pärjää Mexicon Fendereiden vierellä? Ihan kevyesti kestää vertailun, joskin se tokain kaikkein halvin ast33 (vai mikä se oli) oli vähän heppoisen oloinen, mutta ainakin japsitoksut lienee ihan samaa tasoa ja joidenkin mielestä voi olla vähän parempiakin. En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja |
kekkuliheikki 07.10.2014 15:58:13 | |
---|
hallu: Ihan kevyesti kestää vertailun, joskin se tokain kaikkein halvin ast33 (vai mikä se oli) oli vähän heppoisen oloinen, mutta ainakin japsitoksut lienee ihan samaa tasoa ja joidenkin mielestä voi olla vähän parempiakin. 80-luvun alun Breezysound on kova. En allekirjoita. |
mize7 07.10.2014 15:58:46 | |
---|
Okei. Kiitos paljon nopeista vastauksista. Eli onko näin, että Japsi Fender on laadukkaampi, kuin Mexico? Baja varmasti olisi myös hyvä, paksu kaula ja "ylimääräiset" ominaisuudet on miinuksena siinä mallissa. http://soundcloud.com/mediumplayer |
LaMotta 07.10.2014 16:02:10 (muokattu 07.10.2014 16:03:30) | |
---|
mize7: Eli onko näin, että Japsi Fender on laadukkaampi, kuin Mexico? . No ei välttämättä. Yleisellä tasolla ajateltuna ehkä. Omana mielipiteenä sanoisin, että Fenderillä on usalaiset, japsit ja mehikot yleisesti tarkasteltuna ihan hyviä pelejä. Eli minun mielestäni erot vaikkapa usalaisen ja mehikolaisen välillä on aika pieniä, jos vertaan johonkin toiseen merkkiin valmistusmaan kesken. Mikit voi olla usalaisessakin kuraa siinä missä mehikolaisessa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
elsewhere 07.10.2014 16:16:33 (muokattu 07.10.2014 16:16:56) | |
---|
LaMotta: No ei välttämättä. Yleisellä tasolla ajateltuna ehkä. Omana mielipiteenä sanoisin, että Fenderillä on usalaiset, japsit ja mehikot yleisesti tarkasteltuna ihan hyviä pelejä. Eli minun mielestäni erot vaikkapa usalaisen ja mehikolaisen välillä on aika pieniä, jos vertaan johonkin toiseen merkkiin valmistusmaan kesken. Mikit voi olla usalaisessakin kuraa siinä missä mehikolaisessa. Jep. Mulla on ollut itselläni Squier Classic Vibe 50's, MIM Standard, American Standard ja MIJ '62-reissue, joista viimeinen on se, joka taloon pysyvästi jäi. Yksilöstä se on enimmäkseen kiinni. Omat kokemukseni japanilaisista fendereistä (tele, strato, jazzmaster, jaguar) ovat kyllä lähtökohtaisesti kaikki positiivisia, meksikolaisten ja amerikkalaisten kohdalla ei niinkään. ~ Love broke out and I forgot it's war. |
kekkuliheikki 07.10.2014 16:17:41 | |
---|
Voihan vitalis. Ei tarvinnutkaan ostaa Axe Fx kakkosta. Tuo kasari Mesa Boogie Studio Preamp -> Torpedo Cab yhdistelma onkin kova. On viela isot napit mista vaannetaan. Ei tarvi saataa liikaa. Ostin saastyneilla rahoilla kitaroita. En allekirjoita. |
LaMotta 07.10.2014 16:21:25 | |
---|
elsewhere: Jep. Tämä on eräs asia josta väännetään aika tasaisin väliajoin. Aiemmin viittasin eroihin 'muussa merkissä' valmistusmaan kesken. No ihan suoraan sanottuna kun on noita PRSiä tullut omistettua ja kourittua viime vuosina niin sanoisin omana mielipiteenä, että ero usalaisen ja korealaisen PRSn välillä on ihan jotain toista kuin usalaisen ja mehikoilaisen Fenderin suhteen. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Onkos muuten Tokain Stratoissa/Teleissä aina, yleensä vai mallista riippuen 7.25 radius? |